Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 924 976
  • 21 893

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
-Ruoska - Riisu (CD) (Ihan jees tämä tosiaan on, mutta ei silti niiiiiiiin hyvä. Lisää koneita kehiin vaan, kun kerran Rammsteinia matkitaan)
-Viikate - Leimu (CDS)
-Pizza Enrico - Mita sina sanoa (CDS)
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Arnold
-Pizza Enrico - Mita sina sanoa (CDS)
Ei saatana. Äsken kuulin yllä mainitun kipaleen radiosta ensimmäistä kertaa, ja olen edelleenkin syvästi järkyttynyt. Sanattomaksi menee tuollaisen... hmm... taiteen... edessä.

Itse olen kuunnellut viime aikoina eniten kirjastosta lainaamiani Clashin liveä ja Rollareiden kokoelmaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Lämmitellään tässä perjantain keikkaa kuuntelemalla Syvän Purppuran livetallenteita

-Abandon Australia 99
-California Jam 74
-Inglewood 68
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Arnold
-Ruoska - Riisu (CD) (Ihan jees tämä tosiaan on, mutta ei silti niiiiiiiin hyvä. Lisää koneita kehiin vaan, kun kerran Rammsteinia matkitaan)

No tosta "matkimisesta" voi olla montaa mieltä. Varmasti yksi vaikuttajista, mutta matkimiseen on pitkä matka.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Rok
Ei saatana. Äsken kuulin yllä mainitun kipaleen radiosta ensimmäistä kertaa, ja olen edelleenkin syvästi järkyttynyt. Sanattomaksi menee tuollaisen... hmm... taiteen... edessä.

Pizzamiehestä siis kyse. Ja ihan samaa mieltä Rok:n kanssa. Eilen illalla ajelin paskassa ilmassa ja pimeällä kohti Vantaa Cityä kuunnellen radiota. Onnistuin sitten välppäämään mafian taajuudelle juuri kun tuo "biisi" oli menossa. Jäin sitten ihmeissäni kuuntelemaan, ja pohtimaan kuinka alas kanava voi enää mennä.

Olin aivan varma, että kyseessä on joko jonkun toimittajan tekemä inserttityylinen vitsi tai sitten vain joku on bongannut surkeaakin surkeamman ämpeekolmosen netistä ja haluaa jakaa huolestuneisuutensa kaikille. Arvatkaa vaan meinasiko volkkari kiepata ojaan, kun toimittaja sitten loihti sanomaan kappaleen jälkeen, notta kyseessä on Suomen sinkkulistan ykkönen.

Siis ei vittu. Minä minä minä minä ei käsitä että joku suostuisi maksamaan jotain tuollaisesta paskasta. Huumorimusiikki on hyvää vain harvoin, mutta ei kai tuota voi edes huumoriksi kutsua? Vai voiko joku kertoa mikä siinä pitäisi olla hauskaa? Ja taustalla joku viiden pennin Ricky Martin -kierrätys turkkilaishöystein. Mikä vitun turkkilaisnimi Enrico on edes muka olevinaan?

Kuuluisi ehkä vitutusketjuun, mutta menköön. Säälittävää Suomen nuoriso, säälittävää.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo pizzabiisi lienee sama, joka pyöri netissä jo joskus alkusyksystä tai loppukesästä. Taisin jaksaa melkein puoleen väliin asti kuunnella, kun yksi tuttu laittoi sen messengerin kautta tulemaan. Oli kyllä yllätys/järkytys/shokki/vitutus nähdä, että kyseinen "huumori"-pläjäys oltiin julkaistu ihan oikeastikin ja se oli näemmä mennyt vielä listaykköseksi. Noinko helppoa se maineeseen ja mammonaan käsiksi pääseminen on?

Enpä olisi uskonut, että joskus listaykköseksi menee vielä jotain Petri Nygårdiakin surkeampaa. Kaikki on näemmä mahdollista.

Viestin lähetti Johannes
Ostin perjantaina RHCP:n Greatest Hits And Videos-kokoelman. Loistavaa kuunneltavaa, suosittelen. Levyn mukana on vielä jopa 16 videon DVD.

Koostuukos tuo DVD siis promovideoista vai jostain livesetistä? Hieman olen harkinnut tuon levyn ostamista (olettaen tietysti, että siinä ei ole kopiosuojausta, Warnerin levyissä ei kai yleensä ole) ja promovideo-DVD:stä voisikin pulittaa hieman ylimääräistä. Sen verran iso ero kuitenkin tavallisen ja DVD:llisen hinnassa ainakin tuolla CDONissa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pizza Enricosta

Todellakin kyseinen kappale teki ns. "nygårdit" elikkäs oli ensin menestyksekäs mp3-muodossa ympäri nettiä. Tosin sillä erotuksella, että Nygårdin Petriä imutettiin kultarajan verran aikoinaan.

Niin, itse sain "Mita sina sanoa"-viisun jo kauan kauan sitten irkistä joltain. Nyt tämä singleversio on hieman erilaisempi (totta kai miksattu ja säädetty). Onhan tämä tälläistä kertakäyttöhuumoria, mutta todellakin, ei Enrico kyllä viittaa niin yhtään Turkin suuntaan. Ja saattaapa joku vetää herneen nenään rasismimielessäkin. Joka tapauksessa, Suomi on luvattu kaiken musiikin maa, nyt tälläistä, mitä seuraavaksi?

P.S. Club mix on aika tykki.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti leivoja

Mikähän Tukholma syndrooma monilla on kun Musella ja Blinkillä on Stockholm Syndrome nimiset biisit uudella platalla, ja vielä Backyard Babiesin levyn nimi on samainen...

Tukholma syndroomalla tarkoitetaan ilmiötä, jossa kidnapatut ihastuvat tai ainakin alkavat pitää kaappaajistaan. Ensimmäisen kerran kyseinen ilmiö havaittiin Tukholmassa joskus 70-80 luvun taitteessa muistaakseni beirutilaisten lentokonekaappeiden kaapatuiltaan saaman sympatian myötä.

Edit: vielä otsikon aiheeseen: Viime aikoina olen kuunnellut levyä, jota olen kaivannut viimeiset 10 vuotta kokoelmiini ja nyt sen sitten sain aikaiseksi ostaa. Eli Clashin London Calling. Vitun hyvä levy, kuten sanonta kuuluu.
 
Viimeksi muokattu:

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Moto
Koostuukos tuo DVD siis promovideoista vai jostain livesetistä? Hieman olen harkinnut tuon levyn ostamista (olettaen tietysti, että siinä ei ole kopiosuojausta, Warnerin levyissä ei kai yleensä ole) ja promovideo-DVD:stä voisikin pulittaa hieman ylimääräistä. Sen verran iso ero kuitenkin tavallisen ja DVD:llisen hinnassa ainakin tuolla CDONissa.

Se DVD pitää sisällään aika kattavan kokoelman bändi musiikkivideoita uran varrelta. Eli ei mitään erityisen mielenkiintoista kylläkään. Itseä vähän kyrpii, että taas tyypilliseen markkinointikikkailun tapaan tuolle Greatest Hitsille on tungettu pari uutta, ja helvetin hyvää, biisiä. No, pitänee hankkia se Fortune Faded -sinkku, kun sisältää pari uutta biisiä b-puolinakin.

Edit: Viime aikoina tullut kuunneltua repeatilla noita kahta uutta biisiä, Save the Populationia ja Fortune Fadedia. Varsinkin Save the Population ns. rulettaa kympillä. Ei malta odottaa ensi vuonna ilmestyvää uutta levyä.

Niiden lisäksi soineet kovasti mm. Mad Seasonin Above-levy (Layne, uuh) ja Alice in Chainsin Unplugged (Layne...).
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Soilwork - Grand Failure Anthem.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Peer Gunt - Golden greats

Helmee tykitystä. :) Ketuttaa vaan, kun nämä kirjaston levyt ovat aina enemmän tai vähemmän paskassa kunnossa.

Lisäksi soittimessa on tänään pyörinyt Ramonesin Loco live.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Dream Theater - Train of Thought

Progressiivisen metallin ehdottomien kuninkaiden uutukainen tuli hankittua eilen, ja kuunneltua kertaalleen läpi. Jotain vanhaa ja jotain uutta siinä on. Kertakuuntelulla on paha mennä kovin paljoa sanomaan, mutta mielestäni musiikki on vähän suoraviivaisempaa ja melko paljon raskaampaa kuin ennen. Todennäköisesti palaan kymmenennen kuuntelukerran jälkeen asiaan levynarvosteluketjussa.

Sanomattakin on selvää, että kyseinen levy on ehdoton pakkohankinta jokaiselle taidokkaasta metallista pitävälle.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Snakster
Tukholma syndroomalla tarkoitetaan ilmiötä, jossa kidnapatut ihastuvat tai ainakin alkavat pitää kaappaajistaan. Ensimmäisen kerran kyseinen ilmiö havaittiin Tukholmassa joskus 70-80 luvun taitteessa muistaakseni beirutilaisten lentokonekaappeiden kaapatuiltaan saaman sympatian myötä.

Muuten sama, mutta minun muistoissani tämä alkoi pankkiryöstöstä, jossa epäonnistuneen ryöstön päätteeksi kaapattiin pankin henkilökuntaa (pääosin naisia) ja itkuhan siinä pääsi, kun piiritys loppui ja söpöt rosmot antautuivat. Suuri oli huoli siitä, kuinka ilkeät poliisit kilttejä kaappareita tulisivat kohtelemaan. Tämähän kuitenkin tapahtui Ruotsissa, joten ehkä huolestuminen oli turhaa...

Ja takaisin kedjaan: juuri nyt soi vanhaa Carole Kingiä, Tapestry ja Sweet Seasons. Ahh, memories:)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Morrow10
Dreathea on tehnyt hienon coverin Deep Purple klassikosta "Perfect strangers".
Kyllä vain. Tuo esitys löytyy levyltä A Change of Seasons (1995). EP:llä on yksi pitkähkö studiossa äänitetty kappale, A Change of Seasons, ja loppuosa on live-äänitys lontoolaiselta jazz-klubilta. Tutustumisen arvoista tavaraa tämäkin.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Tällä hetkellä kuuntelussa vähän vanhempaa hiphoppia/electroa. Herbie Hancockin Sound-System -LP, Afrika Bambaataan Eastside-kokoelma, Cybotronin Clear sekä Beastie Boysin Paul's Boutique.


Ai niin, ja tietenkin jo pidemmän aikaa kestokuuntelussa ollut Kraftwerkin (edelleen nerokas) Tour de France Soundtracks. Ei vaan herrojen taidot ruostu, ei sitten millään.
 

M10

Jäsen
Sattumoisin allekirjoittaneellakin löytyy tällä hetkellä cd-vaihtajasta vanhaa hip-hoppia;

Masta Ace - Take a look around
Grandmaster flash&furious five kokoelma

Hieman uudempaa sukupolvea edustaa Handsome boy modeling schoolin "So...where`s your girl". Prince Paul osoittaa kyseisellä levyllä jälleen tuottajan lahjansa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Zen Cafe - Jättiläinen
ja varsinkin Piha ilman sadettajaa, johon en varmaan kyllästy ikinä.

Ulver - Quick fix of Melancholy EP
Mana Mana - Murheen Laakso
Loistavaa syysmasennus musiikkia, "ei mulla oikeesti mene huonosti..."
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Footless
Zen Cafe - Jättiläinen
ja varsinkin Piha ilman sadettajaa, johon en varmaan kyllästy ikinä.

On kyllä todella hauska biisi. Harvoin on mikään bändi yhtä kieli poskessa ja onnistuneesti tehnyt kappaletta, jossa toistaa omia maneerejaan fraasejaan. Kun tähän vielä lisätään, että kappale tuli uutena kappaleena kokoelmalevylle, niin osuvampaa saumaa ei voi olla.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti sopuli
On kyllä todella hauska biisi. Harvoin on mikään bändi yhtä kieli poskessa ja onnistuneesti tehnyt kappaletta, jossa toistaa omia maneerejaan fraasejaan. Kun tähän vielä lisätään, että kappale tuli uutena kappaleena kokoelmalevylle, niin osuvampaa saumaa ei voi olla.
Tuokin on totta. Mulle tolla biisillä ja sen sanoilla on henkilökohtainen merkitys, ja sen takia se osuu niin saatanan hyvin just tällä hetkellä. Joskus vuosienkin päästä tuo varmaan muistoja mieleen.

Lisää syysmusaa:
Kotiteollisuus - Eevan perintö
varsinkin nimibiisi. "Onnellinen, en voi olla onnellinen..."
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Ei jumalauta tämmöstä olekaan...

...nimittäin Pain of Salvationin One Hour by the Concrete Lakea. Tämä levy iskee kuin leka päähän, siitä ei pääse mihinkään. Kun tänään ekan kerran pistin levyn soimaan ja Inside alkoi, tuli erittäin euforinen olo. Sitä tunnetta en ollut kokenutkaan musiikista sitten Metallican Sanitariumin. Tämä levy on jotain uskomatonta, ei sitä pysty sanoin kuvailemaan. Ei ainakaan vielä.

Totta kai soittimisessa on pyörinyt joitain vähäpätöisempiä levyjä, kuten Dream Theaterin uusin, Queensrÿchen Operation Mindcrime, Rainbow'ta yms. mutta ne ovat tällä hetkellä toisarvoisia.
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti tant gredulin
Tämähän kuitenkin tapahtui Ruotsissa, joten ehkä huolestuminen oli turhaa...
Näinköhän? Kyseinen syndroomahan tunnetaan maailmalla myös Helsinki syndromena..

Mutta asiaan. Tällä viikolla eniten kuuntelussa ovat olleet Opethin Morningrise ja Quintessencen Talk Less Listen More. Myös QOTSA:n tuotantoa on tullut veivattua taas vaihteeksi enemmän.

Tällä hetkellä soi Opethin My Arms, Your Hearse. Mukavaa musiikkia syysyöhön.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös