Mitäh? Pekka Streng jos mikä on rankkaa musiikkia. Sen näennäisen keveyden ei tule antaa hämätä. Väitän, että paljon rankempaa kamaa kuin mitä moni mukarankka bändi Suomessa on sittemmin tehnyt tai yrittänyt tehdä.Vähän iisimpää "tissilläläpsyttelymusiikkia" viime päivinä. Strengin Pekkaa...
Juu, tarkoitin että ei mitään särökitaravallia.No, uskon, että tiedostat tämän asian valveutuneena ihmisenä.
Ladytronin uusi albumi. Todella kovaa tavaraa.
Eikö näillä ollut aikanaan se hitti "Sä oot mun Romeo, mä oon sun Julia, kun suudella saisin sun huulia.."
Melkein sama firma. Vaikka Movetronillakin on tietyt kannuksensa suomalaisen elektronisen musiikin saralla, laskisin ehkä Ladytronin vähän kovemmaksi bändiksi tuotannon laajuuden takia =)Eikö näillä ollut aikanaan se hitti "Sä oot mun Romeo, mä oon sun Julia, kun suudella saisin sun huulia.."
Steven Wilson - No Part of Me
Porcupine Treen nokkahemmon Steven Wilsonin toista soololevyä nimeltään Grace for Drowning on tässä nyt tullut kuunneltua pari päivää innolla.
Ei oikein tosiaan putoa. Joo, hetkittäin oikein kiva - mutta onhan tämä jonkilainen floppi kyllä. Hyvin kuvailtu tuo "traileri 70-luvun progelle."Uusin Opeth ollut lähiajat kuuntelussa. Ja ei oikein sytytä. Ideoita on, mutta toteutus ontuu. Se mistä olen yleensä Opethissa pitänyt on tuo sävellys- ynnä sovituspuoli. Se miten biisien dynamiikka toimii. Nyt tuntuu siltä kuin kuuntelisi jotain traileria 70-luvun progeen, välissä pakollista ambient-fiilistelyä. Ei varsin toimia biisejä. Sama valju kuva jää kuin kahdesta edellisestäkin.
Ja pakollisena nillityksenä, tämä on juuri se levy, joka olisi huutanut Martin Lopezia. Axenrot ei vain ole samalla tasolla, edes lähellä, tuon tyyliniekan kanssa.
Täytyy sanoa, etten ole vielä tuota Heritagea kuulostellut erityisen paljoa, eli en nyt uskalla mitään lopullista sanoa, mutta vähän samat fiilarit kuitenkin. Joku tuossa mättää ja se retroilu ei ihan onnistu parhaimmalla tavalla. Esimerkiksi Pain of Salvation Road Salteillaan jotenkin saavuttaa paremmin sen retrosaundin ja biiseissä on imua, eikä se retroilu ole niin päälleliimattua.Uusin Opeth ollut lähiajat kuuntelussa. Ja ei oikein sytytä.