Mainos

Kuuntelussa juuri nyt

• 2 004 204
  • 22 737

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vähän iisimpää "tissilläläpsyttelymusiikkia" viime päivinä. Strengin Pekkaa, Trafficia, Loven Forever Changes, Nick Draken Five Leaves Left. Niin, ja toki hillitöntä Pedro's Heavy Gentlemenia!

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vähän iisimpää "tissilläläpsyttelymusiikkia" viime päivinä. Strengin Pekkaa...
Mitäh? Pekka Streng jos mikä on rankkaa musiikkia. Sen näennäisen keveyden ei tule antaa hämätä. Väitän, että paljon rankempaa kamaa kuin mitä moni mukarankka bändi Suomessa on sittemmin tehnyt tai yrittänyt tehdä.

No, uskon, että tiedostat tämän asian valveutuneena ihmisenä.

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Pakko oli taas alkaa palauttelemaan Nirvanan tuotantoa mieleen, oli se kova silloin kun olin teini! :)

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Insomnium - Drawn to Black

Avautui ihan hiljattain, että tälläinenkin metallimusiikin suuruus löytyy meiltä Suomesta. Todella komeaa matskua. En ole toistaiseksi tutustunut kuin tähän Above the Weeping Worldiin, jolta tämä kyseinen biisi on. Tämä levy ainakin potkii lujaa, joten täytynee tutustua muuhunkin tuotantoon ja odotella innolla tulevaa levyäkin.

Death metal ei yleensä itselleni putoa, ellei ole varsin melodista, kuten tämä. Myös pientä kansanmusiikin omaista sävyä löytyy, ei yhtä paljon kuin Amorphiksesta, mutta tiettyä sukulaisuutta kuitenkin. Tämä tosiaan nyt deathimpää siis.

Mukava tehdä aina välillä tälläisiä löytöjä hiukan vanhemmista bändeistäkin.

M10

Jäsen
Anathema - A Fine Day To Exit

Hieno levy!

Mutta mutta, tänään alkaa sitten tutustuminen siihen odotetuimpaan teokseen, Opethin Heritageen. Kaikki mahdolliset arviot ja arvostelut on tullut netistä ja lehdistä luettua, mutta itse levyä en ole kuullut käytännössä ollenkaan.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Ghost - Opus Eponymous

Aivan mahtavaa settiä! Soundit täyttä 70-lukua, kertsit hakevat tarttuvuudella vertaansa, sanat kumartavat enemmän bläkkisgenren suuntaan ja tunnelma on koko levyn varsin omaleimaisen mystinen. Löytyy Spotifystä. Suosittelen.

Opeth - Heritage

Parin kuuntelun perusteella parasta Opethia miesmuistiin. Tosin kuulunkin niihin harvoihin vastarannan kiiskeihin, jotka eivät ole ikinä pitäneet Åkerfeldtin murinoita juuri minään. Lopezin rumpalointia tuli myös ikävä, sillä mielestäni hänen dynaaminen soittotyylinsä istuisi yhtyeen "uuteen" suuntaan huomattavasti paremmin kuin jotenkin hieman persoonattomana pitämäni Axenrotin. Silti, kuten todettua, parasta Opethia miesmuistiin.

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Eikö näillä ollut aikanaan se hitti "Sä oot mun Romeo, mä oon sun Julia, kun suudella saisin sun huulia.."

Kyllä se oli Movetron. Niillä oli monta muutakin hittiä, mutta säästän muita lukijoita jättämällä nimet luettelematta.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Deep Purplen klassikko Machine Head. Hitto, näin hienoa musiikkia ei nykyään enää tehdä.

Koko bändi parhaimmillaan tuolloin ja kemiat täsmäsivät, Gillanin ääni rautaa, Blackmore veistelee kitaran varressa omalla tunnistettavalla tyylillään ja Lordin urut ovat näiden biisien se juttu. Ei pidä unohtaa myöskään pienen rumpusetin takana takovaa Ian Paicea eikä iki-Purplea Roger Cloveria bassossa! Toivottavasti Jon Lord selättää syöpänsä ja palaa vielä soolobändinsä kanssa lavoille.

Long Live Deep Purple!

Kece

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa
Ice Cube - Why We Thugs, ei mitenkää erityisemmin tule tämän kategorian musaa soitettua, mutta Spotifyssa on ihan jees tämä related artists -systeemi.
Viimeksi JääKuutiota kuunnellut 4-5 vuotta sitten, kun pelasin GTA San Andreasta.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Eikö näillä ollut aikanaan se hitti "Sä oot mun Romeo, mä oon sun Julia, kun suudella saisin sun huulia.."
Melkein sama firma. Vaikka Movetronillakin on tietyt kannuksensa suomalaisen elektronisen musiikin saralla, laskisin ehkä Ladytronin vähän kovemmaksi bändiksi tuotannon laajuuden takia =)

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Tässä biisissä kaikuu kyllä mieletön fiilis. Iskee! Mustalaiselta ja kissalta löytyy muitakin meneviä kipaleita.

Gypsy & The Cat - Jona Vark

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ghost: Opus Eponymous - miten tätä nyt kuvailisi... Mercyful Fate kohtaa Blue Öyster Cultin? Joka tapauksessa viime viikot ehdottomasti eniten kuuntelussani ollut levy.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Steven Wilson - No Part of Me

Porcupine Treen nokkahemmon Steven Wilsonin toista soololevyä nimeltään Grace for Drowning on tässä nyt tullut kuunneltua pari päivää innolla. Odotukset oli suhteellisen ristiriitaiset, koska edellinen Porcupine Treen levy The Incident osoittautui loppujen lopuksi aika vaisuksi tekeleeksi, joka ei ole jaksanut kiinnostaa alkuhuuman jälkeen oikein yhtään. Eikä edellinen Wilsonin soololevykään ihan mahdottomasti sykäyttänyt. Tämä uusi on ihan toista maata. Hienoja King Crimson -vaikutteita, samoin piirteitä Porcupine Treen alkutaipaleelta. Todella komea kokonaisuus.

Jos Up the Downstair/The Sky Moves Sideways/Signify akseli viehätti Porcupine Treen diskografiassa, niin tämä uusi soololevy kannattaa tarkistaa. Toki muutenkin jos Wilsonin musiikista sattuu tykkäämään.

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Steven Wilson - No Part of Me

Porcupine Treen nokkahemmon Steven Wilsonin toista soololevyä nimeltään Grace for Drowning on tässä nyt tullut kuunneltua pari päivää innolla.

Aikas mukavan kuuloisia biisejä. Täytyykin ottaa työn alle. Ja Incidentistä muuten sama. Loistavien Deadwingin ja Blank Planetin tasosta aikamoinen pudotus. Näitä josta saisi kivan EP:n huomattavasti typistämällä.

Uusin Opeth ollut lähiajat kuuntelussa. Ja ei oikein sytytä. Ideoita on, mutta toteutus ontuu. Se mistä olen yleensä Opethissa pitänyt on tuo sävellys- ynnä sovituspuoli. Se miten biisien dynamiikka toimii. Nyt tuntuu siltä kuin kuuntelisi jotain traileria 70-luvun progeen, välissä pakollista ambient-fiilistelyä. Ei varsin toimia biisejä. Sama valju kuva jää kuin kahdesta edellisestäkin.

Ja pakollisena nillityksenä, tämä on juuri se levy, joka olisi huutanut Martin Lopezia. Axenrot ei vain ole samalla tasolla, edes lähellä, tuon tyyliniekan kanssa.

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Uusin Opeth ollut lähiajat kuuntelussa. Ja ei oikein sytytä. Ideoita on, mutta toteutus ontuu. Se mistä olen yleensä Opethissa pitänyt on tuo sävellys- ynnä sovituspuoli. Se miten biisien dynamiikka toimii. Nyt tuntuu siltä kuin kuuntelisi jotain traileria 70-luvun progeen, välissä pakollista ambient-fiilistelyä. Ei varsin toimia biisejä. Sama valju kuva jää kuin kahdesta edellisestäkin.

Ja pakollisena nillityksenä, tämä on juuri se levy, joka olisi huutanut Martin Lopezia. Axenrot ei vain ole samalla tasolla, edes lähellä, tuon tyyliniekan kanssa.
Ei oikein tosiaan putoa. Joo, hetkittäin oikein kiva - mutta onhan tämä jonkilainen floppi kyllä. Hyvin kuvailtu tuo "traileri 70-luvun progelle."

Olisin kovasti halunnut pitää tästä levystä, mutta ei.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uusin Opeth ollut lähiajat kuuntelussa. Ja ei oikein sytytä.
Täytyy sanoa, etten ole vielä tuota Heritagea kuulostellut erityisen paljoa, eli en nyt uskalla mitään lopullista sanoa, mutta vähän samat fiilarit kuitenkin. Joku tuossa mättää ja se retroilu ei ihan onnistu parhaimmalla tavalla. Esimerkiksi Pain of Salvation Road Salteillaan jotenkin saavuttaa paremmin sen retrosaundin ja biiseissä on imua, eikä se retroilu ole niin päälleliimattua.

Vaan annetaan nyt tuolle Opethin uusimmaiselle aikaa ja mahdollisuutta, mutta odotuksiin nähden se tuntuisi vähän vaisulta ja päämäärättömältä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy