Itse suurena Pate-fanina voin sanoa, että olen kovin pettynyt kyseisen lätyn antiin. Joka tuosta Musta-albumista nauttii, pitää tosiaan pitää kantrista.
Musta on nimensä mukaisesti kovinkin väritön levy. Levy on tehty vähän liiankin varman päälle ja sovituksissa varotaan aiheuttamasta yleistä pahennusta - eli tämä on suora jatkumo Mustajärven Juice-levyyn. Todellinen särmä ja Patelle ominainen muna loistaa poissaolollaan... ehkä tämä juuri siksi myykin hyvin tai ainakin enemmän kuin perus Popeda-levy.
Olisiko mielestäsi -pasi- joku voinut tehdä tämän Cash-tulkinnan suomen kielellä paremmin kuin Pate Mustajärvi?
Pate mielestäni juurikin on ainoa oikea mies näihin Cash tulkintoihin ja varsinkin jos puhutaan tästä varhaisesta tuotannosta. Itselle ei ainakaan tule ketään muuta mieleen kuka voisi nuo sävellykset tehdä. Olisiko Jarno Sarjanen ainakin joskus aikaisemmin tehnyt jotain cash tulkintoja jollekin levylle ja ainakin myös Tapio Rautavaara tehnyt pari tulkintaa myös. Nykyartisteista ei tule montaa Paten lisäksi mieleen kuka nämä olisi voinut tehdä edes lähelle tuota tasoa.
Tiedä sitten johtuuko siitä vain, että itse olen aika kova Cash fani + Pate fani että iskee noin hyvin tuo levy. Jos on enemmänkin Pate Mustajärven fani, levy voi olla pettymys.
Tosiaan Vesa - Matti Loirin viimeiset levyt muistuttavat hyvin pitkälle Cashin American Recordings levytyksiä. Ehkä loirikin olisi sopinut tähän tehtävään , mutta enemmänkin sitten juuri näihin american levytyksiin, vaikkakin loiri moniosaajana olisi pystynyt tekemään vaikka kenen artistin koko tuotannon omiin nimiin.