Re: Re: Re: Re: "Tappelun" motiivit
Viestin lähetti Svante
Minulla ei ole vaikeata olla vaikka lapsellinen, joten valitsen huonoista vaihtoehdoista sen.
Siitä ei ollut kyse, että onko "tappeluja" järjestetty Suomessa iät ja ajat, vaan siitä sinun väitteestäsi, että Matikainen järjesti tappelun.
Minulla on tapana kertoa perustelut kun väitän jotakin asiaa todeksi, toisin kuin sinulla.
Voit vielä muuttaa käsitystäni sinusta kun latelet vaikka kolme tappelua (ei Lukko-HIFK), joissa Matikainen on ollut päällemäsmärinä. Et taida löytää edes kolmea niistä sinun _useista kertoja_ väitteestäsi.
Kun kerran tiedät, että Matikainen käski tapella Lukko-HIFK pelissä, niin kertoisitko miten sinä sen tiedät. Olitko kenties IFK:n vaihtoaitiossa vai missä?
Olethan jo ilmoittautunut todistajaksi?
Asia tuli, Svante, selväksi. Sinä et usko Pentti Matikaisen järjestäneen "joukkotappelua" kyseisessä Lukko-HIFK ottelussa. Kyse ei sinun tapauksessasi ole sarkasmista, jota sitäkin täällä JA:ssa menestyksellisesti viljellään.
Minä sen sijaan uskon, en tiedä, että Sir Pena tuon "tappelun" suunnitteli ja käskytti määrätyt pelaajat toteuttamaan suunnitelmansa.
Katsotaanpas, mitä tästä aiheesta kirjoitti JHag 25.3.2005:
"Ike: Älä usko kaikkea mitä Pena-setä lehdissä sanoo. Ei kai kukaan vakavissaan usko, että kentällinen jääkiekkopelaajia toteuttaa yhteisesti täydellisesti ajastetun suunnitelman valmennuksen tietämättä?
Se on rankkaa jääkiekkoilijoiden kapasiteetin yliarvioimista, eivät ne niin fiksuja ole. Se on siinä ja siinä, että viisi kiekkoilijaa osaa mennä kimpassa pukuhuoneesta bussiin. Tämä koskee kaikkia joukkueita.
The Pena heilui Raumalla kapellimestarina, mistä kiitokset."
Tappeluja jääkiekossa ovat valmentajat järjestäneet todellakin vuosikymmeniä Suomessakin. Sir Pentti tuli tunnetuksi mm. siitä, miten hänen joukkueensa pelatessa alivoimalla syntyikin "joukkotappelu", jonka seurauksena molemmat joukkueet jatkoivat kolmella kenttäpelaajalla. Tähän hätään en ala kaivaa tarkkoja tietoja siitä, milloin näitä tapahtui.
Rauman tapahtumien poliisitutkintaan johtavaa rikosilmoitusta pidän jääkiekon vastaisena operaationa. Tuskin Sir Pena saa mitään sanktioita oikeuslaitokselta, vaikka poliisitutkinnassa selviäisi hänen osuutensa kahakkaan.