Nyt on Jatkoajan kuukauden Pulitzer-palkinto vahvasti menossa pääkaupunkiseudun poikien suuntaan. Maanmainiot nimimerkit Sivuverkko ja saluzci ovat antaneet vahvat näytöt osaamisestaan.
Saluzci vastasi haasteeseen määrittelemällä suomenkielen sanan fakta uudelleen. Hänen erehtymätön tarkkanäköisyytensä paljasti muille televisiokuvan peittämän ns. todellisuuden. Hän on todellinen nykypäivän Neo.
Kisa on tiukka, veikkaan tasapeliä. Pääasia on kuitenkin, että molemmat kaverit saavat jonkun näköiset prenikat rintaan.
Tuohan olisi todella hieno tunnustus, jos vain voittaisin kisan. Taistelu tuulimyllyjä vastaan ja kiinnostavan keskustelun aikaan saamiseksi olen valmis jatkossakin kantamaan korteni kekoon.
Kuten ao keskusteluketjusta on helposti havaittavissa, totuuden puhujaa lyödään ja on aina lyöty. On äärettömän helppoa mennä valtavirran mukana ja sopuloida yleistä käsitystä, eikö niin?
Opiskelukaverini aikoinaan antoi hyvän esimerkin siitä, miten pitää hankalia asioita käsitellä. Kun pistää vaikka roskakorin keskelle pöytää, niin mikäli istutte eri puolilla pöytää, näät vain vain yhden siivun korin kyljestä ja toinen näkee vain toisen. On siis kyettävä nousemaan persuuksiltaan ja katseltava sitä koria joka kantilta, vain näin voit ottaa aiheeseen laajemman näkökulman.
Nyt oli ko keskustelussa havaittavissa tuon kaltaista käyttäytymistä koko sopuliryhmällä. Katseltiin tapahtumaa vain yhden videopätkän verran. Minulla ja muutamalla muullakin oli käytettävissä koko nelosen lähetys, jossa tuo tapahtuma oli katsottavissa kolmesta eri kulmasta. Vain me olimme asiasta eri mieltä, miksi?
Palkinnon otan ylpeänä vastaan, jos sellainen minulle suodaan ja luulen, että se ei jää viimeisekseni....;o)