Kurvissa vieraana Rosendahl. Käydään vähän veskatilanteen tapahtumia läpi.
Rubin kävi kotopuolessa lataamassa, mutta nyt palloilee hallilla aamukasista joukkueen mukana. Jäällä on kävästy, numerolappua ei laiteta rintaan ihan hetkeen, mutta mitään takapakkiakaan ei ole tullut.
Rosendahl oli mukana perkaamassa jäljellä olevia maalivahtiehdokkaita. "Vuorisen Janne on hyvä ja nopee neuvottelija, että asiat tulee maaliin".
Tärkeää oli myös Rovion reagointi. On ottanut Rubinilta oppia ja oli innoissaan uuden kokeneen veskan sisääntulosta.
"Ortio on vähän erityyppinen mitä nykyajan tekniikoin ja liikkuvuudeltaan toimivat Rubin, Rovio. Ortio on hieman enemmän aisteillaan pelaava maalivahti. Yritetään saada irti enemmän tehtaan takuuta ja tavoitteenani on auttaa saamaan loppukauden sopimus, missä se sitten onkaan." Vertaa tyyliltään Juuso Riksmaniin ja Ari Ahoseen.
Rovio on alkusyksystä ollut tasolla jota ennakkoon odotti ehkä olevan joulukuussa. Yks Roviolle suunniteltu Mestis-seura putos sarjasta ja toinen seura meni konkkaan, sitten paikat alko olemaan täynnä.
Jonkinlaisena esimerkkinä on Rovion suhteen nostanut Jussi Rynnästä. Voi tulla Mestis-tason veska tai sitten nähdä NHL:n kirkkaat valot.
Rosendahl puhuu tuosta pelirytmityksestä. Luukuttaa takavuosien ti-to-la puolesta nykysen ke-pe-la sijaan. Back-to-back pelit ei saa kannatusta, olisko Ruotsissa näitä hieman vähempi ja siellä pelanneet voi hieman ihmetellä Liigan rytmitystä
Mikael Lehtinen jatkaa tästä, että kun on tilanteita jolloin lauantain vastustaja on saapunut Poriin edellisenä iltana ja itse reissataan perjantain vierasmatsista kotia kohti niin palveleeko tämä sitä viikon päätuotetta ja pääpelipäivää kotijoukkueelle.
"Se ei välttämättä ole se 2000 (kotipelin tuottoisuuden raja) vaan miten se rakentuu. Itse oon leikkisästi joskus sanonut, että jos se VIP-puoli on täynnä niin ei sillä hirveesti ole merkitystä missä muualla yleisöä on. Toki se ei näin kuulu olla. Mutta on sillä tosi iso merkitys onko ravintolapöydät täynnä, onko aitiot täynnä, koska se keskiarvollinen kulutus on huomattavasti isompaa siellä kuin missään muualla katsomossa."
Ässien maalivahtivalmentaja Jaakko Rosendahl vieraili Kurvi ulvoo -podcastissa.
www.satakunnankansa.fi