Mun mielestä päähän kohdistuneissa taklauksissa pitää olla ehdoton nollatoleranssi ja niistä tuleekin antaa isot sanktiot. Mutta tällaiset tuomiot valitettavasti tekevät vain hallaa. Mun on vaikea kuvitella, että Ikonen olisi tuossa oikeasti kerinnyt ihan ajatuksen kanssa väistämään tilannetta, etenkin kun ne ajatukset on jossain ihan muualla kuin törmäystilanteessa, joka tapahtuu selkeästi pelin ulkopuolella.
Ehkä Liusjärven kommentit ja tuomio kulkevat keskenään linjassa, siihen en jaksa enää ottaa kantaa, mutta jos ne eivät ole millään linjassa tapahtuneen kanssa, niin lähtökohtaisesti ollaan hyvin huonossa tilanteessa. Tuollaisessa tilanteessa molemmilla pelaajilla on vastuu siitä, että yhteentörmäystä ja sitä kautta päävammoja ei synny. Se että syylliseksi katsotaan se, joka jää pystyyn törmäyksen jälkeen ja raportissa yritetään vielä tavalla tai toisella tukea tätä ajatusmaailmaa, on vain yksiselitteisesti väärin.
Tästä eteenpäin mulle kuitenkin riittää, että vastaavia aivopieruja ei enää tällä tai tulevilla kausilla nähdä. Ihan kaikissa tilanteissa kun ei ole sitä toista suurempaa syyllistä, vaikka joku loukkaantuisikin.