Abidilta todella törkeä, suorastaan pöyristyttävä, turhautuneen pelaajan teko. Tuomiona loistava 8 ottelua. Kaikki tahot tuomitsevat teon. Pelaajat, Liiga, fanit, ja nyt myös JYP tuomitsee teon. Abid itse ottaa hatun kouraan ja pyytää anteeksi.
Kun tuo törkytaklaus nyt kerran on jo tapahtunut, niin mielestäni sen jälkeinen toiminta menee kaikilta osin täysin nappiin. Ankara rangaistus - näin en voi, eikä saa enää tapahtua. Seura ottaa vastuun pelaajastaan. Pelaaja itse tulee esiin nöyränä poikana.
Eteenpäin on menty.
JMA:lta erinomainen tiivistys tapahtumista.
Väkisinkin tässä tulee mieleen muutamat muut liigapelaajat, jotka ovat törkyilleet vähintään yhtä pahasti ja myös useammin, eikä heitä ole silti kohdeltu mediassa ja keskusteluissa samaan tapaan kuin Abidia. Väkisinkin tässä tulee mieleen ottaa se kuuluisa rasismikortti esille. Jo pelkkä ulkomaalaisuus nähtävästi tarkoittaa sitä, että pelaajaa saadaan kohdella Suomalaispelaajia huonommin ja tuomita heidän tekonsa kovemmin. Lisäksi Abidin tausta on hieman normaalista poikkeava, vaikka nyt Kanadalainen syntyjään onkin.
En siis sano, että Abidia olisi kohdeltu mediassa väärin, vaan sanon että häntä ei ole kohdeltu tasavertaisesti muiden vastaavien tapausten kanssa.
Nyt on lukuisat toimittajat, fanit ja muut keskustelijat valmiina lähettämään Abidin liigasta pihalle välittömästi, ellei suoraan alimpaan helvettiin. Tällaisia puheita ei ole läheskään samoissa määrin kuulunut, kun eräät Jere, Jarkko ja Ilkka (esimerkkeinä) ovat törkeyksiä tehneet.
Eli hieman ylireagointia mielestäni on ollut, etenkin kun sekä JYPin että pelaajan itsensä osalta homma on hoidettu oikein mallikkaasti.
Korostan vielä loppuun, että mielestäni 8 matsin tuomio on täysin oikeudenmukainen ja itse teko totaalisen idioottimainen.