Kurinpitopäätökset kaudella 2012–2013

  • 1 285 222
  • 5 646

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tässäpä tärppi SergeiK:lle:

http://www.sm-liiga.fi/arkisto/kuri...siassa-ottelussa-kalpa-karpat-23.11.3012.html
"Sääntökirjan säännön 551 d 1-kohdan mukaan joukkueen toimihenkilölle, joka pitää kiinni tai lyö ottelun tuomariston jäsentä tuomitaan Ottelurangaistus (OR).

Erotuomariraportin ja Hirvosen oman lausuman perusteella Hirvonen on ruiskuttanut juomapullosta vettä linjatuomarin päälle. Kyseessä on säännössä 551 d 1-kohdan mukainen erotuomarin koskemattomuuden loukkaaminen."

Siis tuossahan perustelussa käytännössä suoraan sanotaan, että tuomio on ollut väärä. Eihän tuossa säännössä ole kielletty veden heittämistä (kirjaimellisesti eikä kuvainnollisesti).

Miten Sergey "juha 'watt' tolvanen " K. on kaikessa objektiivisessaan voinut tuon hirveän epäkohdan missata?
http://www.youtube.com/watch?v=hm1P5O1WMPc
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ok, jääkiekko on nopea peli... Tai sitten tuomarit ovat päättäneet toisin.
Sinähän sanoit, että varmaan casebookissa on sanottu että korkeiksi mailoiksi vihelletään kaikki mailanosumat. No, annoin sinulle linkin tuomarien casebookkiin. Ole hyvä ja copy-pastaa tähän se kohta jossa näin sanotaan. Sillähän tämä asia selviää.

Vai väitätkö, että tuomareilla on joku Eyes Wide Shut - tyylinen jossain kartanossa kokoontuva salaseura missä ne nussivat toisiaan naamarit päässä, tekevät jotain rituaaleja ja päättävät kollektiivisesti tuomita toisin kuin sääntökirja ja casebook sanoo?

Dana77, sinulla on outo tapa pyytää toista tekemään sirkustemppuja. "Heitä homo voltti" -tyyliset pyynnöt eivät saa minua heittämään voltteja - varsinkin kun asia on niinkin kiinnostava kuin joku SaiPan hierojan vesien suihkuttelut. Ihmettelen kovasti tätä hinkua mennä henkilökohtaisuuksiin sääntöjen tulkinnoissa. Käytöstavat kieltämättä rajoittavat hetkessä elämistä tunteella.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Vai väitätkö, että tuomareilla on joku Eyes Wide Shut - tyylinen jossain kartanossa kokoontuva salaseura missä ne nussivat toisiaan naamarit päässä, tekevät jotain rituaaleja ja päättävät kollektiivisesti tuomita toisin kuin sääntökirja ja casebook sanoo?...

Näitä salaseuroja kutsutaan tuomarikerhoiksi ja koulutustilaisuuksiksi. Olen keskustellut liigatuomarin kanssa ja hänen mukaansa käytännössä jokainen naamaan osunut mailan huitaisu tuomitaan korkeana mailana. Mutta sinun exel kertoo jotain muuta.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Näitä salaseuroja kutsutaan tuomarikerhoiksi ja koulutustilaisuuksiksi. Olen keskustellut liigatuomarin kanssa ja hänen mukaansa käytännössä jokainen naamaan osunut mailan huitaisu tuomitaan korkeana mailana. Mutta sinun exel kertoo jotain muuta.

Lopeta nyt jo saatana tää typerehtiminen. Pari pikku juttua.

1) Jääkiekossa on säännöt. Tää ehkä tuli sulle yllätyksenä.
2) En tiedä mitä tekemistä taulukkolaskennalla on tän sun juttelun kanssa, mutta sitä ei tosiaan kirjoiteta "exel".
3) Tää koko juttu on vaan ihan typerää jankkaamista. Sä vedät näitä argumentteja hatustas lisää siinä vaiheessa kun edelliset on kumottu.

Voi luoja mitä paskaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Dana77, sinulla on outo tapa pyytää toista tekemään sirkustemppuja. "Heitä homo voltti" -tyyliset pyynnöt eivät saa minua heittämään voltteja - varsinkin kun asia on niinkin kiinnostava kuin joku SaiPan hierojan vesien suihkuttelut.
Ei kai siinä mitään outoa kun juuri hetki sitten ylpeilit täällä, että sinulla on ylivertaista näkemystä ja kiinnostusta vängätä näistä tapauksista, vaikka kohteena ei olisikaan ollut oman joukkueen pelaaja.
Joku puhui tuolla, että pitäisi olla kiinnostusta vängätä näistä linjauksista silloinkin kun kohteena/tekijänä ei ole oman jengin pelaaja. No, minun postaushistoriani on etsittävissä ja olen esimerkiksi vängännyt Riksman/Haapala tapauksen ennakoluonteesta vaikka joukkueet ovat minulle yhdentekevät.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kun sanon, että minua kiinnostaa muukin kuin Suomen historia niin se ei tarkoita että minua kiinnostaisi Latvian varhaisnenoliittisen ajan saviruukkujen kehitys myöhäisneoliittiselle kaudelle. Se tarkoittaa, että minua kiinnostaa merirosvot, Waterloo ja Ranskan vallankumous. Kun sanon, että minua kiinnostaa yhteiskunnalliset asiat, niin Dana77 yrittää saada minua valheesta kiinni jos en haluakkaan katsoa 8 tuntia kamerakännykällä kuvattua Oulaisten kaupunginvaltuuston istuntoa vuodelta 1997.

Jonkun SaiPan nobody hierojan vedenheitto ei vaan kiinnosta minua.

No, olkoon. Olen sitten apinasi joka hyppii kun posetiivi soi. Pykälää 551 1d ollaan yleisesti tulkittu aiemmin yleiseksi koskemattomuuden pykäläksi. Sen vahvistanut aiempi oikeuskäytäntö (erityisesti Westerlundin tapaukset). Toisaalta tuomarin casebookissa ollaan rinnastettu omasta suusta hanskalla pyyhityn veren ja hanskalla tuomaria kohden heitetyn veden olevan rinnasteinen sylkemisen kieltävään sääntöön (551 4d?)

Nuo pykälät voivat olla väärin, koska en nyt ehdi tarkastaa niitä.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Westerlundin tapauksista ei voida puhua monikossa, sillä toisessa tapauksessa hän kävi kiinni tuomariin fyysisesti, jolloin pykälän kuvaus täyttyi kirjaimellisesti.

Muutoin olen samaa mieltä, että ei tuo kurinpitäjän tulkinta säännöstä virheellinen ollut, vaikkei sääntöjen kirjain täyttynytkään. Sama Riksmanin korkean mailian kanssa.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Missäs tuollainen SaiPan huoltajan veden ruiskuttelu on tapahtunut?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Muutoin olen samaa mieltä, että ei tuo kurinpitäjän tulkinta säännöstä virheellinen ollut, vaikkei sääntöjen kirjain täyttynytkään. Sama Riksmanin korkean mailian kanssa.
Sääntökirja ei ekspliittisesti kiellä toimihenkilöä ruiskuttamasta vettä linjatuomarin päälle. Se kieltää tuomareihin kohdistuvan väkivallan, toiminnan estämisen, ivallisen käytöksen, esineiden heittämisen ja sylkemisen.

551

d) Jos kuka tahansa joukkueen toimihenkilö
1. pitää kiinni tai lyö ottelun tuomariston jäsentä,
2. käyttäytyy ivallisesti, estää tai haittaa ottelun johtamista tai
3. näyttää rivoja eleitä kenelle tahansa ottelun tuomariston jäsenelle tai henkilölle, UUSI
4. sylkäisee ottelun tuomariston jäsenen päälle tai tätä kohti,
hänelle tuomitaan:
¾ Ottelurangaistus (OR)
e) Jos tunnistettava joukkueen toimihenkilö heittää mailan tai minkä tahansa muun esineen UUSI
pelaajapenkiltä jäälle, hänelle tuomitaan:
¾ Pelirangaistus käytöksestä (PRK)
ja hänen joukkueelleen tuomitaan:
¾ Joukkuerangaistus (2’

On täysin sääntöjen puitteissa tulkita veden suihkauttelu joko "toiminnan haittaamiseksi", "ivalliseksi käytökseksi" tai casebookkiin (sylki vrt veri) perustuen "sylkemiseksi". Säännöt mahdollistavat tämän.

Sääntökirja sen sijaan määrittelee tarkasti mikä on korkean maila. Se ei mahdollista tulkitsemaan luistinten tasossa pyörivää mailaa "korkeaksi", koska se on määritelty säännöissä eikä casebookkikaan ota asiaan kantaa.

Valitettavasti chewbacka-puolustuksesi ei tällä kertaa onnistunut. It does make sense.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lopeta nyt jo saatana tää typerehtiminen. Pari pikku juttua.

1) Jääkiekossa on säännöt. Tää ehkä tuli sulle yllätyksenä.
2) En tiedä mitä tekemistä taulukkolaskennalla on tän sun juttelun kanssa, mutta sitä ei tosiaan kirjoiteta "exel".
3) Tää koko juttu on vaan ihan typerää jankkaamista. Sä vedät näitä argumentteja hatustas lisää siinä vaiheessa kun edelliset on kumottu.

Voi luoja mitä paskaa.

1. Ja sääntöjä tulkitaan, kuten lakejakin.
2. Mitä sitten? Exel mikä exel.
3. En käytä hattua, joten en pysty argumentteja sieltä repimään.

Kyse on Sergein vääristä kuvitelmista, SM-liigatuomari on eri mieltä hänen kanssaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Turha alkaa TosiFanille todistella että Excel kirjoitetaan Excel. Sama vaikka kehiin laittaa screencaptureita Office 2003:sta ja 2010:sta, pari linkkiä Microsoftin kotisivulle sekä PDF:nä Office 2013:n manuaalin.

TosiFani vaan toteaa että hän puhui just Steve Ballmerin kanssa ja se on Exel. Muut väitteet on vääriä kuvitelmia.

Mitäpä siihen enää sanomaan...
 

jagusti

Jäsen
Taas on Vuorisella varoitettavia

Noista muista ei sen enempää, mutta mitä ihmeen vinkumista tuo on yhdestä kyseenalaisesta maalista? Tai edes kahdesta? Noitahan tulee joka perkeleen kierroksella melkein joka matsissa. Milloin on korkeaa mailaa, milloin sisäteräohjausta, milloin maataan molarin päällä, milloin oli paitsio, milloin ei tullutkaan jäähyä, milloin ei vihellettykään pitkää kiekkoa. Lista on lähes loputon oikeasti!

Minusta se oli ihan oikeasti oikeus ja kohtuus, että Ville N. sai ulosajon, kun veti aivan järkyttävät jurkat ennen tuota tilannetta. Jos olisi fiksu koosteen tekijä, olisi jättänyt edes tuon pois. Siitä väärästä vaihdosta puhumattakaan. Vielä kerran, voi jeesus!

Tää on tätä, näyttää narinaa tulevan ihan jokaiselta suunnalta. Nyt antoi Selin-Vänttinen palaa, mites Vuorinen tähän suhtautu? Ihan oikeesti tän Vuorisen pitäisi tasapuolisuuden vuoksi nyt varoittaa HPK:ta, mutta isoin ongelma tuolla Vuorisella on omassa pesässä!!
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tää on tätä, näyttää narinaa tulevan ihan jokaiselta suunnalta. Nyt antoi Selin-Vänttinen palaa, mites Vuorinen tähän suhtautu? Ihan oikeesti tän Vuorisen pitäisi tasapuolisuuden vuoksi nyt varoittaa HPK:ta, mutta isoin ongelma tuolla Vuorisella on omassa pesässä!!
Eli aina, kun tuomareita arvostellaan pelin jälkeen, liiga antaa varoituksen? Ihan vaan siksi, että mediapelin keisari sellaisen sai?
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Eli aina, kun tuomareita arvostellaan pelin jälkeen, liiga antaa varoituksen? Ihan vaan siksi, että mediapelin keisari sellaisen sai?

Ei ollut Selinin itkeminen ensimmäinen laatuaan tällä kaudella. Luulisi tosiaan jonkinlasen linjan olevan ja noottiä Hämeenlinnaan lähtevän. Varsinkun kun ottaa huomioon Rautakorven ja Niemisen olleen kuoropoikia Seliniin ja Vänttiseen.

Vänttisen sanoin: ei auta inistä, mutta inisen kumminkin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Eli aina, kun tuomareita arvostellaan pelin jälkeen, liiga antaa varoituksen? Ihan vaan siksi, että mediapelin keisari sellaisen sai?
Muuten oikein, mutta toki jos valitusta kuuluu Jokerit-leiristä,vaikkakin vain hallin käytävällä, niin silloin toki 25.000 sakot samantien.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ei ollut Selinin itkeminen ensimmäinen laatuaan tällä kaudella. Luulisi tosiaan jonkinlasen linjan olevan ja noottiä Hämeenlinnaan lähtevän. Varsinkun kun ottaa huomioon Rautakorven ja Niemisen olleen kuoropoikia Seliniin ja Vänttiseen.

Vänttisen sanoin: ei auta inistä, mutta inisen kumminkin.


Mä en käsitä, että ensin valitetaan kun tuomareista ei saa valittaa. Sitten kun joku valittaa niin siitä pitää antaa penalttia, koska joku toinenkin valittaja on saanut.

Mitä tuohon rankkariin tulee niin en kyllä ymmärrä mikä siinä meni vikaan. Sen jälkeinen tuuletus vastustajan vaihtoaition edessä tosin oli epäurheilijamaista. Muistaakseni Armia sai 10 minuuttia vastaavanlaisesta junnumömmömmeissä.
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en käsitä, että ensin valitetaan kun tuomareista ei saa valittaa. Sitten kun joku valittaa niin siitä pitää antaa penalttia, koska joku toinenkin valittaja on saanut.

Juuri näin. Tämä lienee osa suomalaista kansanluonnetta. Ei sillä niin väliä, jos itsellä menee huonosti, kunhan naapurilla menee vähintään yhtä huonosti tai mielellään vielä huonommin.

Kurinpidon osalta monelle palstakirjoittajalle ei ole mitään merkitystä sillä kehittävätkö kurinpitoratkaisut itse peliä ja palvelevatko ratkaisut joukkueiden, pelaajien ja lajin seuraajien etua. Tilanteiden eroja ja kokonaiskuvaa ei suostuta näkemään. Tärkeintä on vain ja ainoastaan linja, joka pitää pystyä tietämään sadasosan tarkkuudella kaikissa tapauksissa ja sitä pitää noudattaa viimeiseen saakka, vaikka se perustuisi aikaisempiin ratkaisuihin, jotka eivät uusia tapauksia arvioitaessa enää ole relevantteja. Jokainen ratkaisutoimintaan hiemankaan perehtynyt ymmärtää, että minkäänlainen järkevä ja kehittyvä päätöksentekokoneisto ei voi näin toimia. Onneksi jatkoajan keskustelupalsta ei ole minkäänlainen päätöksentekokoneisto, koska monella on vielä perusasiatkin hakusessa tai sitten bensaa heitellään liekkeihin ihan tarkoituksella.
 
Viimeksi muokattu:

4ahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Kurinpitopäätös Jokerien Erik Karlsson asiassa

Kurinpitopäätös Jokerien Erik Karlssonin asiassa ottelussa TPS - Jokerit 8.12.2012

Otteluvalvoja on asettanut kurinpitokäsittelyyn tilanteen TPS-Jokerit-ottelusta, josta otteluvalvojan mukaan tulee määrätä ottelurangaistus Jokerien Erik Karlssonille erotuomarin koskemattomuuden loukkaamisesta säännön 550 F perusteella.

Määrään Erik Karlssonin yhden ottelun pelikieltoon. Karlsson on pelikiellossa Jokerien seuraavassa ottelussa 18.12.2012 Lukko-Jokerit.

Linkki päätökseen sm-liigan sivulle.
 
Kurinpitopäätös Jokerien Erik Karlssonin asiassa ottelussa TPS - Jokerit 8.12.2012

Otteluvalvoja on asettanut kurinpitokäsittelyyn tilanteen TPS-Jokerit-ottelusta, josta otteluvalvojan mukaan tulee määrätä ottelurangaistus Jokerien Erik Karlssonille erotuomarin koskemattomuuden loukkaamisesta säännön 550 F perusteella.

Määrään Erik Karlssonin yhden ottelun pelikieltoon. Karlsson on pelikiellossa Jokerien seuraavassa ottelussa 18.12.2012 Lukko-Jokerit.

Linkki päätökseen sm-liigan sivulle.
Hassua, että "tuplavitos-nolla-äffän" kuvailemat tilanteet eivät mitenkään liity Karlssonin liu'uttamiseen. Typerä temppu toki, mutta kurinpitopäätös on jo puhdasta vittuilua.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Erik Karlssonille pelin pelikielto TPS-ottelun lapsellisesta käytöksestä. Eli siis kiukutteli jäähylle joutumisen takia, sai siitä kympin ja pelin jälkeen prostestoi tuomareita vastaan nakkaamalla mailansa heille.

EDIT: Tässä videota jälkimmäiseen tapahtumaan.

Onhan tää aika lailla puhdasta vittuilua, että Jokeri pelaaja tosta ottelusta sai pelikieltoa... Sikäli ymmärrän, että tuomariin ei kosketa millaan tavalla, mutta kun siellä jäi "päähän"kohdistunu taklaus, polvitaklaus ja yks selästä taklaaminen kokonaan huomioimatta. Ja kuten joku Jokeri puolella sanoi, että miksei tässä käytetty samaa menetelmää kuin Rautakorven kanssa, kun hän sai vain varoituksen, koska tuomiot ovat olleet ristiriidassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös