Ongelmahan on siinä että objektiivisesti tarkasteltuna tahallisuus ei todellakaan ole selvä ellei oikeusjärjestelmä ole mallia saneleva diktaattori ja ihmisoikeuksista viis. Jos Ruudun puheet voidaan todistaa niin sehän aiheuttaa tahallisuuden uudelleenarvioinnin ja mahdollisesti myös sen, että pelikieltoa napsuu reilusti enemmän.
Milläs todistat, ellei Ruutu itse kerro uhanneensa Lehkosen terveyttä ja tämän jälkeen tarkoituksella toteuttaneen uhkauksensa?
Ei sillä, itse en epäile yhtään, etteikö mm. Salminen ja Lehkonen olisi kohdannut "uhkailua", sekä korostettua fyysistä peliä. Ne, jotka tuon pelin näki paikan päältä, niin voinevat yhtyä näkemykseeni, että Jokereiden pelisuunnitelmaan selvästi kuului korostettu fyysinen peli. En muista tällä kaudella nähneeni kertaakaan yhtä agressiivisesti taklaavaa Jokerijoukkuetta. Kuitenkin sen todistaminen, että joku on hakenut tarkoituksella loukkaantumista on melko haasteellista, etenkin kun itse kontaktissa ei ole mitään siihen viittaavia tekijöitä, kuten hyppyä, kovaa vauhtia tai taklauksen kohdistamista päähän.
Ja kyllä, Rudi ajoi liian myöhään, todistaako se sen, että tarkoitus oli vahingoittaa? Ihan samalla logiikalla voitaisiin sanoa, että jos hyppäät taklauksessa tai nostat kädet, niin teet sen tahallasi ja tarkoituksena lopettaa vastustajan ura. Näin ei kuitenkaan ole tulkittu, joten ei tulkita nytkään. Jotain todella kovaa näyttöä saa Kapasilla olla, että saavat väitteensä läpi, eikä siihen riitä se, että taklaaja on J Ruutu, tai se, että hän suoritti jonkun taklauksen yrityksen ensimmäisessä erässä.