Autoilu on jo nyt niin raskaasti yliverotettua, että ei mene millään jakeluun perustelut jolla sitä voitaisiin nostaa. Muutenkin nämä kateellisuusverot ovat ihan perseestä. Tai ehkä pitäisi tulkita tämä vasemmiston oikeudenmukaisuudeksi, jonka mukaan asia on oikeudenmukainen jos jokumuu maksaa.
Niinkuin jotkut totesivat ovat Vihreät perusteiltaan vasemmalta. Argumentointina annettakoon ilmi, että Satu Hassi on entinen taistolaisen Sosialistinen opiskelijaliitto SOL:n hallituksen jäsen ja Tarja Cronberg on entinen SDP:läinen.
Voi tulla osalle nuoremmista yllätyksenä.
Voi tulla osalle nuoremmista yllätyksenä.
Kyse on siis keinoista liikenteen vähentämiseksi. Keinoista, ei päämäärästä. Päämärästä ollaan aika liikuttavan yksimielisiä, paitsi ne yksilöt, joiden on vaan saatava ajaa autoaan missä haluavat ja koska haluavat.
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten pk -seudulla vaikuttaisi pelkästään se, että julkisen liikenteen kalustoa uusittaisiin radikaalisti. Vieläkin tuolla liikenteessä näkee sellaisia meluisia dieselrotiskoja, että oikein hirvittää. Jotenkin herää ajatus, että jos ne kyydissä istuvat ~20 ihmistä kulkisivat saman esim. 20km edestakaisen matkan uudella ja vähäpäästöisellä hybridiautolla, niin päästöt olisivat huomattavasti pienemmät.Kaupunki-ilman laatu on erittäin heikko, ja vapaat radikaalit ovat terveydelle erittäin haitallisia. Tästä löytyy hyvää tutkittua tietoa mitä huonon kaupunki-ilman kustannukset ovat terveydenhuoltoresursseihin. Meluhaittta on liikenteen haitoista vaikeitten torjuttavissa. Melun stressivaikutus on myös hyvin dokumentoitu ja tukittu. Liikennettä vähentämällä vähennetään myös meluhaittoja.
Koko viesti tyypilliseen tapaan vailla sisältöä ja mukahauskaa kikkailua sekä sanailua.
Ei tästä asiasta yksikään puolue saa minulta puhtaita papereita, vaikka viimeisin kokoomuksen ajama autoverouudistus olikin askel oikeampaan suuntaan. Toistan itseäni ja sanon, että 100% oikeudenmukainen ja 100% ympäristövero olisi se, että auton hankintaa ei verotettaisi lainkaan (paitsi ALV) ja koko nykyinen potti siirrettäisiin polttoaineisiin.
Ymmärrän myös hyvin verojen tarpeellisuuden, mutta en ymmärrä miksi niiden pitää olla epäoikeudenmukaisia. Kun joku selittää minulle miksi minun pitää maksaa ansaitsemastani 100€:sta enemmän veroa kuin suurin osa ihmisistä maksaa, niin saatan muuttaa kantaani.
Olinko oikeassa, kun totesin, että kokoomuslaisille yksityisauto on pyhä lehmä?
Tämä siis täyttä spekulaatiota. Itse olen sitä mieltä, että nyt oikeasti keskitytään siihen joukkoliikenteen tehostamiseen ja laadun parantamiseen esim. kaluston kautta ja sen jälkeen voidaan miettiä lisää keinoja yksityisautoilun vähentämiseen..
Toistan itseäni ja sanon, että 100% oikeudenmukainen ja 100% ympäristövero olisi se, että auton hankintaa ei verotettaisi lainkaan (paitsi ALV) ja koko nykyinen potti siirrettäisiin polttoaineisiin.
.
En nyt ole ihan varma että mikä on tuo mainittu 100% ympäristövero (viitataanko sillä esim veron suuruuteen), mutta huomautan nyt kuitenkin että autojen valmistuksestakin tulee kohtuullisen merkittäviä ympäristövaikutuksia, joten mitenkään 100% oikeudenmukainen ei sellainen järjestelmä olisi jossa niitä ei ollenkaan verotettaisi.Ei tästä asiasta yksikään puolue saa minulta puhtaita papereita, vaikka viimeisin kokoomuksen ajama autoverouudistus olikin askel oikeampaan suuntaan. Toistan itseäni ja sanon, että 100% oikeudenmukainen ja 100% ympäristövero olisi se, että auton hankintaa ei verotettaisi lainkaan (paitsi ALV) ja koko nykyinen potti siirrettäisiin polttoaineisiin.
Millos nää olikaan puheenjohtajina Kokoomuksessa?..ja hyi helvetti Meri-Kukka Forsius on entinen vihreä sekä Eija-Riitta Korhola on entinen kristillinen.
Peursporvarihan heti pistää tämän nuoruuden 'väärinäänestämisen' piikkiin
..ja hyi helvetti Meri-Kukka Forsius on entinen vihreä sekä Eija-Riitta Korhola on entinen kristillinen.
Minä en osaa pitää Perussuomalaisia kovinkaan vaarallisena äärioikeistoilmiönä. Hyvä vaan, että demokratiassa on tuollainen rakkikoira. Kyllä se kannatus siittä (huomaa Timo Soinin käyttämä sana) vielä laskeekin, kunhan joutuvat oikeasti ottamaan vastuuta asioista.
Niinkuin jotkut totesivat ovat Vihreät perusteiltaan vasemmalta. Argumentointina annettakoon ilmi, että Satu Hassi on entinen taistolaisen Sosialistinen opiskelijaliitto SOL:n hallituksen jäsen ja Tarja Cronberg on entinen SDP:läinen.
Soinihan itse totesi, että me emme halua valtaa vaan vaikutusvaltaa. Sisältö jäi minulle ainakin pikkusen auki...Voi olla kivinen tie opetellessa vallankäyttöä. Ehdokkaat:
Tämä olisi ainakin omalta osaltani toimiva malli, kun työmatkat Helsingin ytimeen tulee hoidettua julkisilla ja auto on sitten pihalla sitä varten, jos tarvitsee lähteä johonkin vähän kauemmas, esim. mökille. Lisäksi työaikoina julkisten vuorovälit on niin lyhyet, ettei aikatauluja tarvitse pahemmin kytätä, mutta iltaisin ja viikonloppuisin on huomattavasti kätevämpää liikkua pk -seudulla omalla autolla varsinkin, jos pitää ajaa "poikittain". Palvelut ja kaupat on sen verran lähellä, että ne reissut tulee hoidettua pääosin fillarilla tai kävellen, mutta kyllä sitä eilenkin oli mukava hurauttaa autolla salille parin kilometrin päähän, kun sää oli mitä oli.Malli, jota on esitettykin, on dynaaminen autovero, jossa siis eri teillä on eri veroluokka, ja eri kellonajoilla maksaa aja vaihteleva summa. ajamalla työmatkaruuhka aikaan kehä kolmosta, on maksu suuri mutta ajamalla Kainuussa talvella nolla. jne.
Vaikka tosiaan kyse oli vain ehdokkaista, niin esim. Vantaalla meni valtuustoon 6kpl PerSuja (aiemmin ei yhtään), joihin lukeutuu valtiotieteiden maisteri, tekniikan tohtori, KTM, filosofian yo, yrittäjä ja toiminnanjohtaja. Suoraanhan koulutus ei sinänsä kerro ihmisen kyvyistä, mutta ei tuossa nyt pelkkää hitsaria ja työtöntä ole mukana.Vähättelemättä tai liioittelematta PS:n vaalituloksen merkitystä, olen samoilla linjoilla Suomi-Salaman kanssa. Jos vilkaisette vaikkapa Helsingin ehdokaslistaa (siis ehdokas-), ei Soinilla näytä olevan mitään pohjatonta osaamisen runsaudensarvea mistä ammentaa. Voi olla kivinen tie opetellessa vallankäyttöä. Ehdokkaat:
Soinihan itse totesi, että me emme halua valtaa vaan vaikutusvaltaa. Sisältö jäi minulle ainakin pikkusen auki...
Ääntenlaskennan tilanne Helsingissä antaa nyt mahdollisuuden mielenkiintoiseen spekulointiin: Kokoomuksen ja vihreiden yhteinen paikkamäärä on näillä äänillä 46, kaikkien muiden ryhmien yhteensä 39. Tästä voi tulla vielä mielenkiintoista...
Millos nää olikaan puheenjohtajina Kokoomuksessa?