Tähän sama.
Tämä todella surkea äänestysprosentti on mielestäni näiden vaalien "kovin" juttu.
Ne ihmiset, jotka eivät viitsi äänestää ovat usein vieläpä niitä pahimpia asioista valittajia. Vihaksi pistää.
Täältäkin sama. Ei ole ainoa ryhmä, mutta varsinkin nuoret valittavat usein, etteivät saa ääntään kuuluviin. Ja kun kysyy äänestämisestä, niin vastaus on tyypillisesti:"Mua ei politiikka oikeen kiinnosta, ei oo oikein mun juttu". Ainahan tätä on 15-17 vuotiaiden suusta kuultu, mutta nykyään jo äänestysikäisten, eli 18-30 vuotiaiden. Herätkää pahvit, juuri äänestämällä sen äänen saa kuuluviin. Totta helvetissä eläkeläisten edut on enemmän tapetilla, kun ne kampeaa äänestyksiin rollaattorillaan vaikka minkälaisessa tuiskussa. Jos tästä vielä mennään lähemmäs 50 % aktiivisuutta, tai jopa sen alle, niin koko demokratia alkaa olla Suomessa aika kyseenalainen käsite. Mikä helvetti siinä on, ettei kiinnosta ottaa kantaa Suomen/kotikunnan suuntaan? Ja aktiivinen pitää olla harvemmin kuin kerran vuodessa.
Ja eiköhän moni nukkuva äänestäjä ole jaksanut tuosta sairasloma- karenssistakin valittaa. Minulle tuo oli muuten syy olla äänestämättä Kokoomusta tällä kertaa, sen verran vitutti tuo. Ihan yhtä lailla vituttaa nuo saikuttelijat, mutta he ovat työnantajan ongelma, eikä kaltaisillani tunnollisilla(ei yhtään turhaa saikkua koko työuralla) työntekijöillä ole velvollisuutta tuota kustantaa. Kannatan kyllä lämpimästi lakimuutoksia, joiden turvin työnantaja pääsisi vähän paremmin näihin saikuttelijoihin käsiksi. Kaikkihan ne omalla työpaikallaan tietää, mutta minkäs sille lääkärin todistukselle mahtaa.