Kunnallisvaalit 2004

  • 12 635
  • 173

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Aiotko äänestää kunnallisvaaleissa vai kuulutko nukkuvien puolueeseen?Onko kuntasi asiat hoidettu kunnolla vai pyöriikö pieni piiri?Onko päätösvalta valunut virkamiehille vaikka se kuuluu valtuustolle?
Itse olen aina äänestänyt koska jos ei äänestä aina joku siitä hyötyy.Jos olet sitä mieltä ettei kannata äänestää luovutat äänen jollekin toiselle.Nykyaikana on hyvä netin kautta seurata kuka on vastustanut tai puoltanut mitäkin asiaa joten jos ei ole tyytyväinen voi seuraavalla kerralla äänestää jotakin toista henkilöä.Puppugeneraattorin pohjalta tekstiä suoltavat politikot voi laittaa vaihtoon mutta muistakaa että passiivisuus on kaikista pahin harrastus.Olisi kiva kuulla mitä kiekkokansa ajattelee vaaleista.Muistakaa äänestää,aivan sama kuka saa äänenne kunhan äänestätte häntä jonka katsotte ajavan vaatimianne asioita mutta muistakaa että politiikassa totuus ei aina löydy lehdistä vaan olisi hyvä käydä joskus seuraamassa oman kunnan valtuuston istuntojakin.Voi huomata yllättäviä asioita.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti manu 17
Aiotko äänestää kunnallisvaaleissa vai kuulutko nukkuvien puolueeseen?Onko kuntasi asiat hoidettu kunnolla vai pyöriikö pieni piiri?

Äänestän aivan varmasti, niin kuin olen aina ennekin äänestänyt omatessani äänioikeuden. Ehdokaskin on katsottuna, joten sekin ongelma on poissa päiviltä.

Turussa ei ole pelkoa siitä, että asiat olisi hoidettu turhan hyvin. Kun nyt päästäisi edes lähelle tyydyttävää tasoa. Vaan jos ei edes vaivaudu uurnille, on turhaa marista huonosta tilanteesta.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aion kyllä äänestämään mennä. Pikkukunnassa asuessa on se hyvä puoli, että ehdokkaat tuntee suht hyvin.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kunnallisvaalit ovat ne vaalit, joissa todellakin kannattaa käyttää äänioikeuttaan. Näiden vaalien lopputuloksella on suorin ja suurin vaikutus itse kunkin elinympäristön kehittymiseen lähivuosina.

Oman asuinkuntani lopputuloksen lisäksi odotan mielenkiinnolla ketkä kolmesta suuresta saavat Helsingissä tällä kertaa suurimman potin äänistä; Kokoomus, demarit vaiko vihreät... Niin ja tietty sekin, että pitääkö Remu paikkansa Porvoossa.
 

snumi

Jäsen
Ilman muuta äänestää kannatta aina. Esim. jotain samassa elämäntilanteessa olevaa henkilöä, joka ymmärtää ikäisesi kohtaamat arkipäivän tilanteet.

Minusta en voi itse äänestää kunnallisvaaleissa, kun en asu Suomessa, mutta esim. EU-vaaleissa ja presidentinvaaleissa tuli kyllä äänestettyä. Itse asiassa olen muistaakseni äänestänyt joka kerta siitä lähtien, kun siihen on oikeus ollut. Usean eri puolueen ehdokkaita, mikä vain on sillä hetkellä parhaimmalta tuntunut. Olen ollut myös vaaliavustajana, siis puolueettomana, auttamassa esim. vanhuksia äänestämään. Vaalivalvojat puolestaan tulevat puolueista. Avustajat ja valvojat puolestaan molemmat auttavat äänten laskennassa. Olin avustajana ainakin EU-liittymisvaaleissa 1994 ja muistaakseni niissä pressanvaaleissa, joissa oli ehdokkaana Ahtisaari ja Rehn, ekan kerran.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Olen äänestänyt kaikissa vaaleissa elämäni aika, joissa olen ollut äänestyskelpoinen. Äänestän siiis aina ja en tule tekemään poikkeusta näissäkään vaaleissa.

On kyllä hieman hakusessa ehdokas, mutta eiköhän se tule selväksi kun aika kuluu ja ehdokkaat tuovat mielipiteensä julki.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä sitä pitää äänestää, vaikken kyllä tiedä vielä yhtään muuta, kuin puolueen. Mutta eiköhän vaalikone auta tässäkin asiassa. Nyt äänestän ensimmäistä kertaa kunnallisvaaleissa Tampereella. Edelliset kunnallisvaalit äänestin vielä ex-kotikunnassani, jossa todellakin tiesi ainakin jollain tapaa ehdokkaat. Nyt valinta on huomattavasti hankalampaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Vaikka kunnallisilla virkamiehillä taitaa olla aika paljon valtaa, ainakin periaatteessa Espoon kaupunginvaltuusto keksii käyttöä 17,5 % bruttotuloistani.
Tällä kertaa pitänee selvittää mahdollisen ehdokkaan kanta metroon ja Etelä-Espoon yleiskaavaan.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mahtaakohan kukaan tietää, ehtisikö vielä nyt kirjoja vaihtamalla vaihtaa myös sitä paikkakuntaa, jonka kunnallisvaaleissa saa äänestää? Toistaiseksi kun olen ollut kirjoilla lapsuuden kotipaikkakunnalla, mutta sen valtuustoon ei jälleen kerran ole ehdolla juuri muita kuin kolmen suurimman puolueen ehdokkaita, enkä mitään niistä haluaisi äänestää. Jos vaikka huomenna hoitaisi kirjansa opiskelukaupunkiin, saisiko äänestää sen valtuustoon porukkaa jo tänä syksynä?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ainakin www.vaalit.fi -sivuston mukaan siinä kunnassa äänestetään, jossa on kirjoilla 51. päivänä ennen vaaleja. Ja tänä vuonna tuo päivä oli viime perjantai, joten myöhäistä on kirjoja enää muuttaa.

http://www.vaalit.fi/22376.htm
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ilman muuta äänestän ja asetun vielä ehdokkaksikin. Hyviä poliitikkoja ei ole koskaan liikaa! ;)
 

Boomhauer

Jäsen
Aion äänestää. En vielä tiedä ehdokasta enkä edes puoluetta, mutta pitäähän sitä ensimmäisen äänioikeuden kunniaksi äänestää. Europarlamenttivaaliäänestykseen olin pari viikkoa liian nuori.

En vielä varmasti tiedä millaiseksi vaaliaktiivisuuteni muotoutuu jatkossa, mutta uskon kuitenkin käyväni äänestämässä kaikissa vaaleissa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtä poikkeusta lukuunottamatta olen äänestänyt aina. Tuolloin lähimmälle äänestyspaikalle oli 15 tunnin bussimatka, joten en saanut aikaiseksi lähteä.

Näinpä äänestän tälläkin kertaa, totta kai. Kunnallisvaaleissahan saavat myös äänestää vähintään kaksi vuotta Suomessa asuneet ulkomaalaiset, joten tällä kertaa perheestämme lähdetään uurnille oikein porukalla. Hienoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mahdollisesti kyllä. Ehdokkaita tai puolueita en ole vielä katsonut, mutta ehdokkaan ihonväri on selvillä.
 

Naughty_S

Jäsen
Sivullekirjoittanutta kosiskeltiin kovasti itsekin ehdokkaaksi, mutta enpä siihen hommaan tullut lähteneeksi. Ehkäpä parasta niin :) Ehdokasta en ole sen kummemmin katsellut, puolue on toki selvä.

Toimin kunnallisvaaleissa viime EU-vaalien tapaan myös vaalivirkailijana - jonkunhan ne helpot rahat on käytävä tienaamassa ;)
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Ehdokaslistat

Ehdokaslistat on sitten jätetty ja näyttää siltä ainakin pääkaupunkiseudulla että kisa on kova.Suurin osa kansanedustajista on ehdolla ja osa tauon jälkeen.Kilpailu suurimman puolueen tittelistä käy kovana.Vantaalla on kanssa mielenkiintoista demareiden ja vihreiden saatua ainoana täydet listat.
 

scholl

Jäsen
En pysy enää perässä, kun
vihreät onnistuvat hankkiutumaan skandaaliin lähes jatkuvasti. Huumejuttuja ollut ja muuta vastaavaa. Nyt tulee ilmi, että valtuustossa nukutaan.

Heh. Risuparrat sopisivat kyllä takaisin luontoon. On luonnonta tuoda heitä politiikkaan sisätiloihin.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Viestin lähetti scholl
En pysy enää perässä, kun
vihreät onnistuvat hankkiutumaan skandaaliin lähes jatkuvasti. Huumejuttuja ollut ja muuta vastaavaa. Nyt tulee ilmi, että valtuustossa nukutaan.

Heh. Risuparrat sopisivat kyllä takaisin luontoon. On luonnonta tuoda heitä politiikkaan sisätiloihin.

Tuskinpa kukaan kantansa valinnut äänestäjä noilla perusteilla muuttaa mielipiteitään ja vaihtaa ehdokasta.Samalla logiikalla olisi enemmän liikkuvia äänestäjiä kuin nykyään on.Demarit olisi rattijuoppoja,kokomuuslaiset vaimon hakkaajia ja rattijuoppoja,perustuslailliset harrastaisivat kovapanosammuntoja kotonaan ...
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti manu 17
Tuskinpa kukaan kantansa valinnut äänestäjä noilla perusteilla muuttaa mielipiteitään ja vaihtaa ehdokasta.Samalla logiikalla olisi enemmän liikkuvia äänestäjiä kuin nykyään on.Demarit olisi rattijuoppoja,kokomuuslaiset vaimon hakkaajia ja rattijuoppoja,perustuslailliset harrastaisivat kovapanosammuntoja kotonaan ...

ei toki vaihda ehdokastaan. Vihreiden säälittävä toimintahan herättää vain huvitusta. En tarkoittanut, että heitä säälitään niin paljon, että heitä äänestettäisiin.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Viestin lähetti scholl
ei toki vaihda ehdokastaan. Vihreiden säälittävä toimintahan herättää vain huvitusta. En tarkoittanut, että heitä säälitään niin paljon, että heitä äänestettäisiin.

Pääkaupunkiseudulla taidetaan kuitenkin sääliä aika paljonkin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti manu 17
Pääkaupunkiseudulla taidetaan kuitenkin sääliä aika paljonkin.

Tämän vuoksi säälinkin pääkaupunkiseutulaisia...

Oma ehdokas ei ole vielä selvillä. Puolue on toki. Vihreät se ei ainakaan ole. :)

Sikäli harmi, etten ole enää kirjoilla ex-kotikunnassani. Olisin voinut muuten äänestää SPD:n listoilla sitoutumattomana ehdolla olevaa kaveriani, bändini basistia.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Viestin lähetti Sistis
Sikäli harmi, etten ole enää kirjoilla ex-kotikunnassani. Olisin voinut muuten äänestää SPD:n listoilla sitoutumattomana ehdolla olevaa kaveriani, bändini basistia. [/B]

Sekoititko bändin ja puolueen nimen?Puolueena mainitsemasi ei kyllä toimi Suomessa eikä bändin nimenäkään ole tuttu mutta niitähän tulee ja menee.
Jos tarkoitat SDP:tä niin ainakaan Vantaalla eivät taida olla kovin kovassa huudossa mikä näkyy esim. naisehdokkaiden määrässä koska demarit ovat etunenässä supistamassa ainakin täällä esim .päivähoitoa ja koulutusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös