Kun jatkoaikalaiset Suomenlinnan valtaavat!

  • 30 134
  • 342

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tätä aihetta olen pyöritellyt jo jonkin aikaa mielessäni, kyse ei kuitenkaan ole mistään "vandaaliretkestä" Suomenlinnan kallioille vaan jatkoaikalaisten tapaamisesta Suomenlinnassa.

Preda heitti ajatuksen ilmoille jokunen viikko sitten. Aikani odoteltuani päätin tarttua itse härkää sarvista ja perustaa aihetta käsittelevän ketjun. Mielestäni aihe on oman ketjunsa arvoinen, mikäli haluamme mahdollisimman monen jatkoaikalaisen ilmaantuvan tähän kesän päättäjäis ja samalla kiekkokauden alottaijaistapahtumaan.

Preda omassa ehdotuksessaan, en nyt muista missä sekaketjussa, esitti tapaaminen järjestettäväksi elokuun puolella - viikonvaihteessa tietty. Elokuun alusta lukien viikonloput sattuvat seuraaville päivämäärille 2-3; 9-10; 16-17; 23-24 ja 30-31. Omasta puolestani parhaimmilta vaikuttaisivat päivämäärät 9-10. tai 16-17. elokuuta.

Onko tällaisessa ehdotuksessa edes järkeä? onko se kuolleena syntynyt idea? Onko muita ehdotuksia?

Pitäisin kuitenkin tärkeäni sitä, että tapaaminen on avoin kaikille jatkoaikalaisille seuraväriin katsomatta.

Minä lupaudun jo tällä puheella tulemaan paikalle, vaikka sitten yksistäni.

vlad#16.

edit: otsikkoa hiottu.

edit: eikö otsikkoa voikaan enää muokata jälkikäteen? vai olenko vain niin tumpelo ettei se onnistu minulta? Viestissä otsikko näkyy kyllä muokattuna mutta ei kuitenkaan keskustelupalstan otsikkosarakkeessa.
 
Viimeksi muokattu:

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulta ainakin löytyisi kiinnostusta saapua paikalle. Eri asia on sitten se, miten saan nuo päivämäärät sopimaan... Aivan elokuun alussa, siis 2-3.8 olen kyllä muutenkin tulossa pääkaupunkiseudulle, tarkemmin sanottuna Vantaalle Ankkarockiin. Enpä vain tiedä, että miten siihen samaan viikonloppuun saisi mahdutettua tuon mahdollisen Suomenlinnan retken... Heti seuraavana viikonloppuna ei välttämättä viitsisi lähteä uudestaan, ja sitten 15.8-16.8 on ainakin Marski Cup Mikkelissä ja sinne kiinnostaisi lähteä... Noh, kunhan nyt ensin katsotaan miten muilta löytyy kiinnostusta. Itse olen kuitenkin aivan ehdottomasti mukana, jos vain tuo aika sattuu sopimaan. Mukanani toisin myös kaverini, joka ei ainakaan vielä kirjoittele Jatkoaikaan, mutta käy melko ahkerasti lukemassa viestejä täältä.
 
K

kangaroo

Mainio idea vlad ! Meikä on ainakin mukana kuin peräpukama. Tällä hetkellä katsoen noista sopivat kaikki muut paitsi 30.8. viikonloppu. Suomenlinna on paikkana perinteinen ja merellinen, ja joka tapauksessa siellä tulee käytyä useita kertoja kesässä, miksei siis jatkislaistenkin kanssa.

Pitäisiköhän tulla veneellä. Sitten sen kyllä joutuu jättämään vierasvenelaiturin maksulliseen vuorokausiparkkiin ;)

Edit: tulipa mieleen, että taitaa olla myös 16.8. viikonloppu jo varattu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Voihan vlad !!!

Mainio idea! Vallataan koko saari, jonka jälkeen julistamme sen itsenäiseksi. Minä ainakin meinaan osallistua tähän valloitukseen. Lyödään noi päivämäärät myöhemmin lukkoon. Nyt tämä julli lähti tutkimaan karttoja, koska kunnolla suunniteltu operaatio on puoliksi tehty. Itse meinaan tulla paikalle syöksyveneellä, polttopulloin varustettuna. Eri asia on kuitenkin se, että onko niissä polttopulloissa enää rantautumisen aikoihin mitään jäljellä.

Suomenlinnasta tulee Yhdistyneiden Jatkoaikalaisten Demokraattinen Liitto. Tämän jälkeen eristäydymme täysin ja luomme maanpäällisen paratiisiin.

Eespäin, eespäin tiellä kaljojen...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Parahin veli reds1897

Tuota missiota lähden toteuttamaan riemumielin... Soomelinna vabaks!!!

Maanpäällinen paratiisi tiellä kaljojen - tämä Julli on jo puolimatkassa Kauppatorillle...
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Loistokas idea. Suokki on hieno paikka.

Ja matkat taittuu mukavasti JT-Linen veneellä...;) Voin hypätä töistä suoraan messiin.

-TommyT-
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Huippuhomma!

Mukana ehdottomasti jos ei ihan mahdotonta maihinnousupäivää satu. Tällä hetkellä elokuusta vain eka viikonloppu ja 23. varattuja.

Ootko Reds nyt ihan loppuun asti miettiny tota demokratiavaihtoehtoa... Eikö ois kuitenkin parempi valita yksi vahva Pena, joka osaa käyttää faksia, jauhaa jenkkiä ja permanentata hiukset isällisin johtajan elkein.

Itse ajattelin saapua paikalle tyylikkäästi sukellusveneellä. Tartteeks joku kyytiä? Lähtö Töölönlahden rannasta klo 12 reikäleipä.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Mä oon jo menossa. Vauhtia nyt.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai sitä on tultava, varsinkin jos sattuu natsaamaan opiskelupaikan suhteen. Ihan siitä lähikunnasta olisi penailupaikka hakusessa..

Mitä myöhemmäksi elokuuta menee, sitä todennäköisemmin pääsen tulemaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hahaa! Vlad yritti hämätä minua tuolla ovelalla otsikollaan. Luuli varmaan raukka, että josko en huomaisi ketjua ollenkaan ja pysyisin poissa. Ei tule kuuloonkaan! Minähän tulen sinne vaikka merenalaista tunnelia pitkin, jos sikseen tulee. Ajankohdalla ei ole minulle väliä. Tulen silloin, kun te päätätte valloituksenne aloittaa. Ainoana ehtona on se, että satun olemaan tuolloin Suomessa.

Jos me nyt kerran mennään Suomenlinnan historalliseen maisemaan, niin vaadin, että me myös larppaamme (termi lienee kaikille tuttu?). Haltiakaapujen sijaan kaikki pukeutuvat joukkueensa pelipaitoihin ja haltiamiekkojen sijasta käytämme pitkää tuoppia. Pelinjohtajana toimii nimimerkki Moderaattorit ja ylimpänä tuomarina itse Jagr68. Juonen kulusta ei ole kelläkään mitään hajua eikä sillä ole väliäkään, koska lopputulos on taattu eli jo Reds1897:n mainitsema Yhdistyneiden Jatkoaikalaisten Demokraattinen Liitto, YJDL.


Ps. Mä haluan olla hobitti tai kääpiö...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti punaiset_lasit

Ps. Mä haluan olla hobitti tai kääpiö...

Etkös sinä haluakaan olla Klonkku? Mutta eiköhän joukosta löydy jossain vaiheessa joku joka ryömii nelinkontin pitkin kallioita - hän siis olkoot Klonkku.

Aivoissa tapahtuneen häiriön vuoksi otsikko on nyt hivenen harhaanjohtava, olisi pitänyt lukea "valtaavat" eikä "valtasivat". Otsikon editointikaan ei enää muuta sitä miksikään, jollei sitten medeilla ole jotain poppakonstia siihen.

Ehdottomasti mukaan kaivataan Senior'ia, JHag'ia sekä lukuisia HPK maf... siis... faneja, turkulaiset voisivat suorittaa maihinnousun - tai sen yrityksen, koska yritykseksihän se jäisi ja sitten minä joutuiosin pelastamaan heidät kuohuvista aalloista - Suomenlinnaan Vapaan Turun laivastoa hyväksi käyttäen.

vlad#16.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tokikin olen mukana! Mukavasti on vielä niin, että yksikään elokuun viikonlopuista ei ole kalenterissani buukattu. HIFK-leiri voisi sitten meille muille pitää pienen runonlausuntaesityksen, jonka jälkeen sopisi vaikka luento viineistä. Teatteritaiteen historiaa voisitte valaista meille myös. Älkääkä yrittäkö selittää, etteikö onnistuisi. Teillä on noista aiheista pitkät perinteet.

Yksimielisesti julistaudun Operaatio YJDL:n Tampereen osaston johtajaksi. Liittykää minuun, te muut täältä matkaan lähtevät.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No mikä jottei

Tosin matkassa on sellainen mutka, että olen todennäköisesti Prahassa koko elokuun alun, paluu aikaisintaan 10.8. Seuraava viikonloppu kävisi luultavasti mainiosti. Jos ja toivottavasti kun pääsen paikalle, lupaan tällä kertaa olla esittelemättä itseni Daespoona.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Loistava ajatus ja paikalla ollaan jos vain ajankohta sattuu sopimaan. Saavun espoolaisena varmaan paikalle purjeveneellä koska keskustasta on niin vaikeaa saada parkkipaikka isin Volvolle. Valitaan sitten joku paikka siellä Suokissa missä eivät mun golf-housut tai Sebagon purkkarit likaannu. Niin ja mä haluun istumapaikan ervan ja Tunkin välistä niin voin näyttää niille miten mun uus kommunikaattori toimii.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti punaiset_lasit
Minähän tulen sinne vaikka merenalaista tunnelia pitkin, jos sikseen tulee. Ajankohdalla ei ole minulle väliä. Tulen silloin, kun te päätätte valloituksenne aloittaa. Ainoana ehtona on se, että satun olemaan tuolloin Suomessa.

Saavun paikalle ilmeisesti tunnelin kautta Punaiset_lasit kanssa tai helikopterilla. Viime aikoina, kun ei tuo merimatkailu ole minulta onnistunut. Aina on tullut jotain viimehetken esteitä. Better luck this time, I hope.

Nyt on selkeä tilaus Suomenlinnan valtaamiselle. Kahdessa vuodessa rakennamme saareen jäähallin ja sm-liiga myöntää meille sarjapaikan. Kaudella 2005-06 kannattamme kaikki HC Jatkoaika nimistä joukkuetta, jolla on 10 000:n katsojan halli YJDL:ssä (=Suomenlinna).
 
Parhaalta omasta puolestani vaikuttaisi tuo 23-24.8. viikonloppu. Onko siellä Suomenlinnassa muuten minkäläiset putkatilat? Ihan vaan siltä varalta, että päätän taas nukkua pää perunasalaattilautasella...

-Buddy
 
Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mukana!! Ehdottomasti mukana. Loistava idea.

Poison tulee sitten kans mukaan, mun seuraksi, eikö niin?
Etten jää ihan yksin.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
23.8.

On myös Leningrad Cowboys Puna-armeijan
kuoron kanssa Senaatintorilla soittamassa.

Siitähän pääsee kätsysti lautalle ja vaikka
bändi mukaan jatkoille.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti girlzilla15
Poison tulee sitten kans mukaan, mun seuraksi, eikö niin?
Etten jää ihan yksin.

Poison on yhä ja edelleen kaverin kanssa mukana, jos pankkitililtä vain löytyy rahat junalippuun yms. ja ajankohta on sopiva. Ja girlzilla... Et sinä siellä yksin jäisi, vaikka minä en paikalle selviäisikään. :)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
mmm... Kuulostaa hyvältä! Olisi vihdoin sopiva tilaisuus tutustua Jatkoaikalaisiin. Vielä en osaa sanoa elokuun suunnitelmistani, mutta eiköhän joku noista viikonlopuista käy päikseen.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ai jassåå, vlad pisti vipinää tähän meikäläisen ehdotukseen. Noh, onneksi MINÄ EN tätä ketjua avannut, koska kuvittelisin ketjun avaajan väkisinkin joutuvan jonkinlaiseksi käytännöllisten asioitten järjestelijäksi tämän Suomenlinnakeikan toteutuessa.

Moni Suomenlinnassa käynyt tietänee, että saaren ravintolapalvelut ovat varsin rajalliset ja jotenkin minusta tuntuu että siellä pitäisi meidän jengin sitä viinaa saada parahultaisesti maksaa ja aivojen mielihyväpilareita kutittelemaan? Porukan lukumäärä näkyy kasvavan huimasti koko ajan... joutuuko vlad hoitamaan ennakkoon pöytävaraukset ravintolasta - siis ravintola Walhalla valkoisine pöytäliinoineen ei tule kysymykseen, vaan Jatkoajan jengi mitä ilmeisimmin "majoittusi" Pizzeria Nikolain sisätiloihin ja terassille? Vai menemmekö me sinne selvinpäin kiikareitten kanssa bongailemaan Ruotsinlauttoja ja naurulokkeja? Vai onko mukaan tulevalla porukalla mukanaan omat juomat?

Paljon on epäselvää, jopa sekin että onko Suomenlinnassa kesäkuukausina oma toimiva palokunta, ensiapuasema ja poliisi?

Niin, kyllä minä mukaan ilmoittaudun jo tässä vaiheessa johonkin viikonloppuun... kun nyt saadaan ensin toukokuu, kesäkuu ja heinäkuu pois kuleksimasta elokuun edestä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hähää!

Tulen tottakai mukaan, mahtuuko sinne Tinden sukellusveneeseen, mukaan otan sen verran valonarkaa tararaa, joten huomaamaton saapuminen olisi suotavaa, koukataan Tallinan kautta hakemassa hu..juomia, koko porukalle.

Desingner: Tottakai järjestämme rastiradan, jossa on runonlausuntaa, kaupallisuuden vastaista valistusta(Sponsored by Koff), Parhaat viinit, ja loppuun kaikkien odottama Grappa, elämäni juoma. Grappa rastilla karisevat varmasti viimeisetkin mehut, jos joku on selvinnyt hengissä tänne asti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Voihan vlad !!!

Viestin lähetti reds1897


Suomenlinnasta tulee Yhdistyneiden Jatkoaikalaisten Demokraattinen Liitto.

Tai sitten Yhtyneiden Jatkoaikalaisten Demokraattinen liitto?!

Muuten idea on pirun hyvä. Reppu on jo pakattu!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Tatzka
Hähää!



Desingner: Tottakai järjestämme rastiradan, jossa on runonlausuntaa, kaupallisuuden vastaista valistusta(Sponsored by Koff),

Hirveesti ohjelmaa! Siis ollaanks me siellä koko viikonloppu? Käsittääkseni saarelle EI saa leiriytyä esim. telttoihin tai paikkakuntalaisten portaikkoihin.

Minä kuitenkin VAADIN, että minulle varataan aikaa pieneen esitelmään (n. 3 tuntia) jonka aikana kerron teille Suomenlinnan Rannikkotykistörykmentin historiasta ja saaren historiasta yleensäkin. Voin samalla esitellä viereisessä Vallisaaressa olevan 100-millisen rannikkotykin, jolla olen varusmiesaikana ampunut useita kymmeniä kranaatteja meren syliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös