pakkomielteet
Hedelmistä: Tuoreet, juuri täydellisen kypsät mangot. Jumalten herkkua! Myös suomalaiset mansikat pääsevät lähelle, mutta vain lähelle.
Karkeista, leivonnaista jne: Minttu-Suklaa. Pettämätön yhdistelmä. On toki olemassa hyviä ja vielä parempia versioita samasta yhdistelmästä, mutta yleensä kaikki kelpaa.
Juomista: Kun kuohuviini tai shampanja on tarpeeksi hyvää, niin on vaikea keksiä parempaa juomaa! (tietty janoon raikas vesi tai saunan / kovan urheilusuorituksen jälkeen yksi kylmä olut on taivaallisen makuinen, mutta näiden kohdalla ei voi kuitenkaan puhua hallitsemattomasta himosta, kun yleensä juuri yksi riittää)
Suolaisista ruoista himo iskee aika ajoin kunnolla valmistettuun medium sisäfilepihviin (huonosti valmistettu on taas hirveä pettymys). Allekirjoittaneen pizzan himo voisi myös olla pahanlaatuista (kodin vieressä on kaupungin paras Italialainen ravintola, jossa tulee käytyä aivan liian useasti), mutta olen päässyt itseni kanssa sopimukseen, että pizza-päivä on nykyään vain joka toinen sunnuntai. Kolmas suolainen herkku on jo mainittu sushi. Ja kun tarkemmin ajattelee, myös kylmä- ja lämminsavustettu kala (lohi) on myös aivan liian hyvää.
Kuitenkin hyvä puoli on se, että olen oppinut syömään kaikkia edellä mainittuja kohtuudella, eli oppinut kontrolloimaan em annosmääriä. Edelleen kuitenkin tiedostan, että pystyisin syömään kaikkia em ruokia liikaa, jos antaisin itselleni siihen luvan. Lisäksi herkku, jota aikanaan tuli syötyä aivan liian usein ns. "katkeraan loppuun" oli jäätelö, mutta jostain syystä olen päässyt siitä himosta oikeastaan kokonaan eroon. Se vain hävisi?