Mainos

Kun eurot kassaan kilahtaa... vai kilahtaako?

  • 820 181
  • 3 687

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jep juuri näin …dynaaminen hinnoittelu hoitaa lippujen hinnat ”oikealle ” tasolle kun ottelu lähempänä ja tulee isommat massit lipusta seuralle vaikka väkeä ei ole kuin kourallinen.

Kenenkään on turha puhua isommasta jäähallista Lahteen. Sopiva voisi olla 3000 katsoja paikkaa…loppuotteluihin vaan sitten hinnat kohdilleen niin ei oo persaukiset fanit suotta hallissa notkumassa ainostaan massimiehet ja yrityskumppanit. Niillähän tätä touhua oikeasti tehdään. Hard core fanit sucks. Nupe ja Pöyhönen löytäneet viisasten kiven jolla tuohta tulee ikkunoista niin paljon ettei hallin ovia tarvitse edes avata katsojille
juu, ja kohta riittävä halli on Launeen areena,johon saa sen 500 katsojaa.... nyt kaikki hallille!
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Tai voisikohan Isku Areenallekin nyt sitten vaikka myydä kokonaisia yksittäisiä katsomolohkoja yrityksille mihin sitten viriteltäisiin koronakauden mukaisesti kyseisen firman logolla olevat kankaat penkkien päälle? Nythän olisi tuo oma Mainoskaari Oy painofirmakin mitä voisi hyödyntää näissä. Yritysmyynti ja liikevaihto se vaan nousisi kohisten ja saataisiin pakollinen paha eli yleisö pidettyä minimissä niin ei olisi hallikioskeilla jonojakaan ja automyyjä Pöyhösen tavoitteet täyttyisi. Hallillakin olisi sitten aina se sama tiivis "yhteisö", eli kaikki kausikorttilaiset.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Jokerit ei ole vielä tajunnut Pöyhösen ajatuksia. Kannattaisiko sielläkin panostaa yrityksiin yleisön sijasta?

Hienoa nähdä, että jossain vielä yleisölläkin on merkitystä seuran toimintaan. Ja ihanko katsojat tuovat tuloja? Ja merkittäviä sellaisia? Outo paikka tuo Helsinki.

En muista koska viimeksi, mutta vuosikausia sitten media julkaisi Liigaseurojen pelaajabudjettien lisäksi kauden alkaessa kokonaisbudjetin, yleisömäärätavoitteet ja sen rahan, mitä pelituotoilla ja sponsorituotoilla tavoitellaan. Nyt en ole löytänyt, vaikka en ihan kaivamalla ole kyllä etsinytkään. Pelicansillakin kun on konsernissa erikseen urheilu ja ravintolapuoli, niin hiukan sekavampaa ilmoittaminen tietysti olisi.

Aikanaan Pelicans ilmoitti kauden alussa, että yleisötavoite per peli on x xxx katsojaa, ja sillä tavoiteltu tuotto x xxx xxx euroa. Joskus osui aika lähellekin toteutunutta tuosta laskettu tulos yleisökeskiarvolla. Joskus taas tulotavoite jäi paljonkin tavoitellusta, vaikka yleisökeskiarvo ylitti tavoitteen. Entinen toimitusjohtajamme Ilkka Kaarnahan avasi tuotakin sitten, oli mm. alennuslippuja ja ylipäätään halvempia lippuja myyty oletettua enemmän suhteessa kalliimpiin lippuihin jne.

Hatusta heitettynä voisi ajatella Pelicansin tavoittelevan tällä kaudella lippu + muu myynti tuloja yht. vaikkapa 40 € per katsoja per ottelu. Eli tulotavoite 40 € x tavoiteltu katsojamäärä 3600 per peli x 30 kotipeliä = 4 320 000. Jos katsojakeskiarvo jäisi vaikka 3000 katsojaan, jäisi tulot alle haetun 40 x 600 x 30 = 720 000. Tällä hetkellä ollaan jäljessä 40 x 1000 x 30 = 1 200 000. Mutta ei ole oikeasti tietoa, mitä tavoitellaan, niin luvut voivat olla mitä vaan.
 

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hatusta heitettynä voisi ajatella Pelicansin tavoittelevan tällä kaudella lippu + muu myynti tuloja yht. vaikkapa 40 € per katsoja per ottelu. Eli tulotavoite 40 € x tavoiteltu katsojamäärä 3600 per peli x 30 kotipeliä = 4 320 000. Jos katsojakeskiarvo jäisi vaikka 3000 katsojaan, jäisi tulot alle haetun 40 x 600 x 30 = 720 000. Tällä hetkellä ollaan jäljessä 40 x 1000 x 30 = 1 200 000. Mutta ei ole oikeasti tietoa, mitä tavoitellaan, niin luvut voivat olla mitä vaan.
Väittäisin että melkoisen kova tavoite keskimäärin 40€ per katsoja. Väitän että todellisuus on lähempänä 20€.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Väittäisin että melkoisen kova tavoite keskimäärin 40€ per katsoja. Väitän että todellisuus on lähempänä 20€.
20 € on kyllä liian vähän, kun halliin ei juurikaan saa alle 20 eurolla minkäänlaista lippua. Eli pelkän lipun hinnan keskiarvo per katsoja ylittää ainakin tuon 20 € selvästi. Ja tosiaan oheismyynti mukaan. Tuskin sitä nollaksi on budjetoitu.
 

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
20 € on kyllä liian vähän, kun halliin ei juurikaan saa alle 20 eurolla minkäänlaista lippua. Eli pelkän lipun hinnan keskiarvo per katsoja ylittää ainakin tuon 20 € selvästi. Ja tosiaan oheismyynti mukaan. Tuskin sitä nollaksi on budjetoitu.
Mielestäni Liigassa ei kenenkään lipun hinnan keskiarvo ole 20 euroa. Saa korjata toki jos olen väärässä. Tampereella melko lähellä.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Mielestäni Liigassa ei kenenkään lipun hinnan keskiarvo ole 20 euroa. Saa korjata toki jos olen väärässä. Tampereella melko lähellä.
Seisomakatsomon kausikortit pudottavat keskiarvoa eniten, mutta lienee yli puolet myydyistä kausikorteistakin yli 20 €/ottelu.
Irtolippuja ei sitten juuri alle 20 euron edes saa. Tässä linkki lippu.fi -sivulle, jossa Pelicansin seuraavien pelien hinnastot.


Mutta tuo esimerkkini 40 € per katsoja on kyllä varmasti liikaa oheismyynteineenkin. Eihän tuolla myöskään ole edes juuri yli 40 euron lippuja. Veikkaan kuitenkin että lähempänä 30 euroa on tavoiteltu summa, kuin 20 euroa.
 
Viimeksi muokattu:

Laheee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Canes, Tahko

JaromirLager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Perheet on ne ketkä tuo sitä taatelia pöytään, joten näiden muutamien perhepelien sijaan niitä pysyvästi halvempia lasten lippuja ja ylipäätään perheille räätälöityjä lippupaketteja olisi pitänyt tuoda tarjolle. Eläkeläiset nyt käy anyway peleissä eikä sieltä ole saavutettavissa juuri mitään tulevaisuutta ajatellen, joten en ihan ymmärrä ajatusta teemapelien taustalla. Sitä paitsi kuten täällä jo nostettiin, niin pääsevät valmiiksi halvemmalla. Sieltä ei myöskään saada juurikaan lisämyynnin kautta euroja versus sitten perheet. Ei pitäisi olla liian monimutkaista tajuta tätä toimistolla. Ja opiskelijoille voisi lätkäistä vaikka jokaiseen keskiviikkomatsiin selkeästi halvemmat liput. Nyt haiskahtaa vähän tuommoiselta valjulta kaikille kaikkea eikä oikeastaan mitään kellekään ratkaisulta.
 

Hemuli48

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans!
Perheet on ne ketkä tuo sitä taatelia pöytään, joten näiden muutamien perhepelien sijaan niitä pysyvästi halvempia lasten lippuja ja ylipäätään perheille räätälöityjä lippupaketteja olisi pitänyt tuoda tarjolle. Eläkeläiset nyt käy anyway peleissä eikä sieltä ole saavutettavissa juuri mitään tulevaisuutta ajatellen, joten en ihan ymmärrä ajatusta teemapelien taustalla. Sitä paitsi kuten täällä jo nostettiin, niin pääsevät valmiiksi halvemmalla. Sieltä ei myöskään saada juurikaan lisämyynnin kautta euroja versus sitten perheet. Ei pitäisi olla liian monimutkaista tajuta tätä toimistolla. Ja opiskelijoille voisi lätkäistä vaikka jokaiseen keskiviikkomatsiin selkeästi halvemmat liput. Nyt haiskahtaa vähän tuommoiselta valjulta kaikille kaikkea eikä oikeastaan mitään kellekään ratkaisulta.
Joo opiskelijana vähän korpii, että molemmat opiskelijapelit ovat SaiPaa vastaan... Ei mitään siis SaiPaa vastaan, mutta oishan ees toinen näistä teemamatseista voinu olla jotain toista, ehkä vähän enemmän mielenkiintoa herättävää joukkuetta vastaan.
 
Onko tietoa onko ESS:llä joku kampanja tulevaan HPK-peliin? Katsoin lippu.fi:ssä, että siellä on oma etukoodikenttänsä ESS-tilaajille, mutta enpä huomannut ESS:n tilaajaeduissa tuosta mitään.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Siis onhan tuonyt jo aikamoinen farssi jos useampikin peli mennään, niin ettei hallilla myydä matseissa fanituotteita! Siellä on nyt fanituotemyymälän tilalla baari. Ymmärrän kyllä että toimija on vaihtunut ja liike on Veskulla, mutta onhan ottelutapahtuma se luonnollisin paikka missä seuran fanituotteiden kauppaa käydään. Täytyyhän sinne joku myyntipiste saada.
 

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siis onhan tuonyt jo aikamoinen farssi jos useampikin peli mennään, niin ettei hallilla myydä matseissa fanituotteita! Siellä on nyt fanituotemyymälän tilalla baari. Ymmärrän kyllä että toimija on vaihtunut ja liike on Veskulla, mutta onhan ottelutapahtuma se luonnollisin paikka missä seuran fanituotteiden kauppaa käydään. Täytyyhän sinne joku myyntipiste saada.
Kaikki vaikuttaa siltä,että yhteistyö loppui nopeaan eikä mitenkä oltu asiaan valmistauduttu...Kumpa joskus nää asiat hoidettaisiin paremmin Lahessa..
 

UkkoLahest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt pitäisi Päijät-hämäläisten alkaa aktivoitumaan hieman rohkeammin hallille, oli ilo seurata kun jopa Hämeenlinnassa väkeä oli hallilla reippaasti.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Siis onhan tuonyt jo aikamoinen farssi jos useampikin peli mennään, niin ettei hallilla myydä matseissa fanituotteita! Siellä on nyt fanituotemyymälän tilalla baari. Ymmärrän kyllä että toimija on vaihtunut ja liike on Veskulla, mutta onhan ottelutapahtuma se luonnollisin paikka missä seuran fanituotteiden kauppaa käydään. Täytyyhän sinne joku myyntipiste saada.
Hallille tulee kyllä myyntipiste fanituotteille jahka uuden firman- ja mallistojen kanssa saadaan hommat rokkaamaan ja julki.
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Saa tässä Päijät-Hämeen väkikin jo katsoa peiliin, jos ei enempää väkeä saada edes kampanjan avulla. Ei ilmeisesti kiinnosta katsoa tulevaisuudessa huipputason jääkiekkoa Lahessa.
Jäänyt vähän sellainen viba, että porukkaa kyllä kiinnostaa kovastikin mutta maksavat mielummin sen kanavapaketin hinnan per kuukausi ja tsemppaa kotisohvilta kun maksaa saman hinnan per peli paikanpäällä.

Mulla vähän huono asian tuntemus mutta kuinka suuresta erotuksesta nykyisillään puhutaan lippujen hinnoissa per peli jos verrataan aikaan kun joka about pelissä oli vähintään se 3000 silmäparia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös