Kyllähän tuossa fanikaupan meiningissä vähän mentiin siitä missä aita on matalin, kuten juurikin näiden "X is back!" -paitojen kanssa. Joo varmaan ottivat jo siellä kaupallakin sen vitsinä, mutta silti.
Ei olla kauheasti lähdetty ideoimaan uutta missään vaiheessa ja hienoin mun tilaama fanikaupan tuote on ollut seinäkello joka sekin edistää jonkin verran, kaiketi ei-niin-kallis patterikoneisto kyseessä, mutta hieno se on.
Näissä jutuissa voisi aina ottaa ideoita vastaan nimenomaan vaikkapa fanien keskuudesta ja kokeilla hieman mikä toimii ja mikä ei.
Itse olen ideoinut muutamia ideoita mutta nämä eivät varsinaisesti liity Pelicans Storeen vaan yleisesti ottaen valuutan saamiseen asiakkaalta yritykselle.
Yksi idea on ihan t-paidan mallinen pelipaita, tai vaikkapa huppari. Tiedättekö, siis sellainen pelipaidalta näyttävä t-paita, vaikka kaikkine mainoksineen kaikkineen. Sellainen olisi hieno ainakin mun silmissä, muista en tiedä. Numerona voisi olla vaikka 24 niin kuin 2024, ei tarvitsisi aina uutta numeroa edes painaa vaan olisi ikäänkuin kauden 2024-25 kausipaita ja tätä perinnettä voisi jatkaa vuodesta toiseen. Sponsoreillakaan ei varmaan olisi mitään tätä vastaan. Itse ostaisin ainakin pari-kolme käyttöön ja yhden keräilyä varten.
Toinen idea olisi myydä kausikortti/fanipaita komboa.
Eli kausikortti + pelipaita joko omalla nimellä tai vaikka katsomonumerolla tyyliin A2 tms. Jos kausikortti vaikka maksaa 500e ja pelipaita 100e niin pistää tarjouksen esim. 550e tms. Uskoisin että toimisi kun ainakin täällä Hämeenlinnassa sikakatsomon tyypit aikoinaan tilasi katsomonumerolla paitoja jotta kaikki tiesi heidän olevan juuri sieltä.
Kolmas idea olisi houkutella kausikorttilaisia käyttämään enemmän rahaa, tyyliin että vaikka katsomoiden XX ja XX2 kausikorttilaisille edelliskauden fanituoteista vaikkapa -50% tarjous ja mahdollisuus ostaa missä vaiheessa vain haluamansa pelaajan gameworn -paita vaikka summalla XXX euroa. Jotkut joille 500e on liikaa kausikorista houkuttimena voisi olla nimenomaan että saa fanituotteita halvemmalla, vaikkakin vanhoja. Tai jollekin se että saisi valita esim. Jordanin käyttämän pelipaidan HIFK-ottelusta.
Neljäs idea olisi vaikka ottelukohtaiset kaulahuivit, lippalakit tai vaikka avaimenperät. Tietty mitä vähemmän tuotteita tilaa niin ne ensimmäiset maksavat aina enemmän tilaajalle, mutta se voisi toimia vaikka ennakkotilausperiaatteella ja fanikaupassa pelin aikana myynnissä. Eikä niissä tarvitse pakosti olla edes päivämääriä, vaan vaikkapa Pelicans - Ilves joukkueiden logot eli niitä voisi myydä ainakin kahdessa kotipelissä per kausi. Itse olen teettänyt erittäin laadukkaita t-paitoja kuvapainatuksilla ja muita tuotteita pienempinäkin erinä eikä niistä niin kalliita tule etteikö niistä puolen voittoa saa.
En tiedä tarkalleen onko jotain näistä ideoista jossain vaiheessa ollutkin myynnissä. Ja jos joku storesta tai toimistolta lukee tätä niin näitä saa vapaasti käyttää, en pyydä mitään kompensaatiota ideoista.