Mainos

Kun eurot kassaan kilahtaa... vai kilahtaako?

  • 820 181
  • 3 687

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Kuten johonkin ketjuun jo vastailin ja mitä tuossa Wenzel jo kirjoitteli, että yhteistyö on ollut katkolla jo jonkin aikaa ja yhteistyö on ollut nihkeää alun jälkeen, kun sopimus on ollut hyvin vaikea fanikaupan kannalta.

Odotan innolla Pelicansin vastaiskua: tune CHL:n jäämainokset!

Täälläkin paljon ollut juttua fanikamoista ja siitä kuinka paljon rahaa jää pöydälle, kun tavara ei suurta yleisöä kiinnostele. No toivotaan, että uusi suunta tuottaa parempaa...
 

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuntuu taas kaikenlaista olevan ilmassa mutta pyritään kaikki kynnelle kykenevät hallille kannustamaan tai sitten muuten tukemaan seuraa. Olisi taas jonkin haasteen aika... jos ei muuta niin jokainen käy yhden kerran enemmän syömässä Lämärissä tjs.. ja ottamalla pelissä yhden virvokkeen enemmän ja kutsuu kaverinsa peliin. Kyllähän tämä kausi on tuonut taas mielenkiintoisen joukkueen näytille meille tänne Lahteen!
 

SSAA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toivotaan parempaa huomista fanituotteiden osalta ja asiakaspalvelun osalta myös. Kertoo se jotain että kaikissa käymissäni vierashalleissa on ollut laadukkaampi fanituote tarjonta ja itse tuotteet myös houkuttavamman näköisiä
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kyllähän tuossa fanikaupan meiningissä vähän mentiin siitä missä aita on matalin, kuten juurikin näiden "X is back!" -paitojen kanssa. Joo varmaan ottivat jo siellä kaupallakin sen vitsinä, mutta silti.

Ei olla kauheasti lähdetty ideoimaan uutta missään vaiheessa ja hienoin mun tilaama fanikaupan tuote on ollut seinäkello joka sekin edistää jonkin verran, kaiketi ei-niin-kallis patterikoneisto kyseessä, mutta hieno se on.

Näissä jutuissa voisi aina ottaa ideoita vastaan nimenomaan vaikkapa fanien keskuudesta ja kokeilla hieman mikä toimii ja mikä ei.
Itse olen ideoinut muutamia ideoita mutta nämä eivät varsinaisesti liity Pelicans Storeen vaan yleisesti ottaen valuutan saamiseen asiakkaalta yritykselle.

Yksi idea on ihan t-paidan mallinen pelipaita, tai vaikkapa huppari. Tiedättekö, siis sellainen pelipaidalta näyttävä t-paita, vaikka kaikkine mainoksineen kaikkineen. Sellainen olisi hieno ainakin mun silmissä, muista en tiedä. Numerona voisi olla vaikka 24 niin kuin 2024, ei tarvitsisi aina uutta numeroa edes painaa vaan olisi ikäänkuin kauden 2024-25 kausipaita ja tätä perinnettä voisi jatkaa vuodesta toiseen. Sponsoreillakaan ei varmaan olisi mitään tätä vastaan. Itse ostaisin ainakin pari-kolme käyttöön ja yhden keräilyä varten.

Toinen idea olisi myydä kausikortti/fanipaita komboa.
Eli kausikortti + pelipaita joko omalla nimellä tai vaikka katsomonumerolla tyyliin A2 tms. Jos kausikortti vaikka maksaa 500e ja pelipaita 100e niin pistää tarjouksen esim. 550e tms. Uskoisin että toimisi kun ainakin täällä Hämeenlinnassa sikakatsomon tyypit aikoinaan tilasi katsomonumerolla paitoja jotta kaikki tiesi heidän olevan juuri sieltä.

Kolmas idea olisi houkutella kausikorttilaisia käyttämään enemmän rahaa, tyyliin että vaikka katsomoiden XX ja XX2 kausikorttilaisille edelliskauden fanituoteista vaikkapa -50% tarjous ja mahdollisuus ostaa missä vaiheessa vain haluamansa pelaajan gameworn -paita vaikka summalla XXX euroa. Jotkut joille 500e on liikaa kausikorista houkuttimena voisi olla nimenomaan että saa fanituotteita halvemmalla, vaikkakin vanhoja. Tai jollekin se että saisi valita esim. Jordanin käyttämän pelipaidan HIFK-ottelusta.

Neljäs idea olisi vaikka ottelukohtaiset kaulahuivit, lippalakit tai vaikka avaimenperät. Tietty mitä vähemmän tuotteita tilaa niin ne ensimmäiset maksavat aina enemmän tilaajalle, mutta se voisi toimia vaikka ennakkotilausperiaatteella ja fanikaupassa pelin aikana myynnissä. Eikä niissä tarvitse pakosti olla edes päivämääriä, vaan vaikkapa Pelicans - Ilves joukkueiden logot eli niitä voisi myydä ainakin kahdessa kotipelissä per kausi. Itse olen teettänyt erittäin laadukkaita t-paitoja kuvapainatuksilla ja muita tuotteita pienempinäkin erinä eikä niistä niin kalliita tule etteikö niistä puolen voittoa saa.

En tiedä tarkalleen onko jotain näistä ideoista jossain vaiheessa ollutkin myynnissä. Ja jos joku storesta tai toimistolta lukee tätä niin näitä saa vapaasti käyttää, en pyydä mitään kompensaatiota ideoista.
 

Bo73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelsu
Ottaisivat nyt jonkun naisimmeisen tai ainakin sellaisen, jolla on jonkinnäköinen tyylitaju hoitamaan tuota uutta fanituoteselektionia. Jotain sellaista tyylikästä, jossa ei kilometrin päähän huuda PELICANS, mutta kuitenkin tietäjät tietää.
Eikä siitä kolmen euron fruit of the loomista voi pyytää neljää kymppiä. Ei vaikka siinä lukisi mitä. Jos ja kun ollaan kerran hiilineutraaleita, niin soisi näiden fanikamppeidenkin olevan jotain muuta kuin hikipajassa värkättyä ja toiselta puolelta maailmaa lennätettyä putipuhdasta paskaa.
Jos se tuote on laadukas, kestää useammankin pesun, eikä siinä lue ”Iikkuli is back vol 3” helvetin isolla, voi siitä pyytää kohtuusummankin. Saisiko siihen ympättyä vielä jonkun Lahti-yhteistyön? Täältä löytyy kuitenkin esim LAB-ammattikorkeakoulu, jonka kanssa yhteistyö olisi jo arvo sinänsä. Jälkikin saattaisi olla hyvää.

Think out of the box!
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Ottaisivat nyt jonkun naisimmeisen tai ainakin sellaisen, jolla on jonkinnäköinen tyylitaju hoitamaan tuota uutta fanituoteselektionia. Jotain sellaista tyylikästä, jossa ei kilometrin päähän huuda PELICANS, mutta kuitenkin tietäjät tietää.
Eikä siitä kolmen euron fruit of the loomista voi pyytää neljää kymppiä. Ei vaikka siinä lukisi mitä. Jos ja kun ollaan kerran hiilineutraaleita, niin soisi näiden fanikamppeidenkin olevan jotain muuta kuin hikipajassa värkättyä ja toiselta puolelta maailmaa lennätettyä putipuhdasta paskaa.
Jos se tuote on laadukas, kestää useammankin pesun, eikä siinä lue ”Iikkuli is back vol 3” helvetin isolla, voi siitä pyytää kohtuusummankin. Saisiko siihen ympättyä vielä jonkun Lahti-yhteistyön? Täältä löytyy kuitenkin esim LAB-ammattikorkeakoulu, jonka kanssa yhteistyö olisi jo arvo sinänsä. Jälkikin saattaisi olla hyvää.

Think out of the box!
Kyllä sieltä on hyviä juttuja tulossa, hetken kun odottaa.
 

Cinderblox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blue Jackets, Mighty Ducks & Kraken
Kyllähän tuossa fanikaupan meiningissä vähän mentiin siitä missä aita on matalin, kuten juurikin näiden "X is back!" -paitojen kanssa. Joo varmaan ottivat jo siellä kaupallakin sen vitsinä, mutta silti.

Ei olla kauheasti lähdetty ideoimaan uutta missään vaiheessa ja hienoin mun tilaama fanikaupan tuote on ollut seinäkello joka sekin edistää jonkin verran, kaiketi ei-niin-kallis patterikoneisto kyseessä, mutta hieno se on.

Näissä jutuissa voisi aina ottaa ideoita vastaan nimenomaan vaikkapa fanien keskuudesta ja kokeilla hieman mikä toimii ja mikä ei.
Itse olen ideoinut muutamia ideoita mutta nämä eivät varsinaisesti liity Pelicans Storeen vaan yleisesti ottaen valuutan saamiseen asiakkaalta yritykselle.

Yksi idea on ihan t-paidan mallinen pelipaita, tai vaikkapa huppari. Tiedättekö, siis sellainen pelipaidalta näyttävä t-paita, vaikka kaikkine mainoksineen kaikkineen. Sellainen olisi hieno ainakin mun silmissä, muista en tiedä. Numerona voisi olla vaikka 24 niin kuin 2024, ei tarvitsisi aina uutta numeroa edes painaa vaan olisi ikäänkuin kauden 2024-25 kausipaita ja tätä perinnettä voisi jatkaa vuodesta toiseen. Sponsoreillakaan ei varmaan olisi mitään tätä vastaan. Itse ostaisin ainakin pari-kolme käyttöön ja yhden keräilyä varten.

Toinen idea olisi myydä kausikortti/fanipaita komboa.
Eli kausikortti + pelipaita joko omalla nimellä tai vaikka katsomonumerolla tyyliin A2 tms. Jos kausikortti vaikka maksaa 500e ja pelipaita 100e niin pistää tarjouksen esim. 550e tms. Uskoisin että toimisi kun ainakin täällä Hämeenlinnassa sikakatsomon tyypit aikoinaan tilasi katsomonumerolla paitoja jotta kaikki tiesi heidän olevan juuri sieltä.

Kolmas idea olisi houkutella kausikorttilaisia käyttämään enemmän rahaa, tyyliin että vaikka katsomoiden XX ja XX2 kausikorttilaisille edelliskauden fanituoteista vaikkapa -50% tarjous ja mahdollisuus ostaa missä vaiheessa vain haluamansa pelaajan gameworn -paita vaikka summalla XXX euroa. Jotkut joille 500e on liikaa kausikorista houkuttimena voisi olla nimenomaan että saa fanituotteita halvemmalla, vaikkakin vanhoja. Tai jollekin se että saisi valita esim. Jordanin käyttämän pelipaidan HIFK-ottelusta.

Neljäs idea olisi vaikka ottelukohtaiset kaulahuivit, lippalakit tai vaikka avaimenperät. Tietty mitä vähemmän tuotteita tilaa niin ne ensimmäiset maksavat aina enemmän tilaajalle, mutta se voisi toimia vaikka ennakkotilausperiaatteella ja fanikaupassa pelin aikana myynnissä. Eikä niissä tarvitse pakosti olla edes päivämääriä, vaan vaikkapa Pelicans - Ilves joukkueiden logot eli niitä voisi myydä ainakin kahdessa kotipelissä per kausi. Itse olen teettänyt erittäin laadukkaita t-paitoja kuvapainatuksilla ja muita tuotteita pienempinäkin erinä eikä niistä niin kalliita tule etteikö niistä puolen voittoa saa.

En tiedä tarkalleen onko jotain näistä ideoista jossain vaiheessa ollutkin myynnissä. Ja jos joku storesta tai toimistolta lukee tätä niin näitä saa vapaasti käyttää, en pyydä mitään kompensaatiota ideoista.
Riitäis pelkät normo lätkäfanituote pipo ja lapaset mitä voisi esim matsiin mennessä laittaa päälle, mutta kun ei sellaisiakaan ole hetkeen ollut tarjolla
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

nipsu11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuntuu taas kaikenlaista olevan ilmassa mutta pyritään kaikki kynnelle kykenevät hallille kannustamaan tai sitten muuten tukemaan seuraa. Olisi taas jonkin haasteen aika...
Juttelin viikonloppuna perheellisille kavereilleni, jotka valittelivat sitä, kuinka lasten kanssa on liian kallista mennä Pelicansin matsiin. Etenkin sen ikäisten lasten, joiden kanssa joutuu vielä ottamaan riskin siitä, että kesken matsin on lähdettävä pois.
Havaitsin tänään, että kahen viikon päästä pelattavaan CHL-matsiin Rouenia vastaan on kaikki liput 14,50€. Mitä todennäköisimmin myös maalirikas ottelu tulossa, joten sopii lapsillekin!

Kerroin kavereille matsista ja väitän, että useampi saapuu paikalle näiden hintojen houkuttelemana nyt, kun ovat hinnoista tietoisia.

Nyt haastan kaikki palstan turkoosisydämet haastamaan omat, sopivan ikäisiä mukuloita omaavat kaverinsa ostamaan lapsiperheystävällisesti hinnoitellut liput tohon matsiin.

Vaikka toimisto ei te tuosta perhepeliä, voiko jatkoaika tehdä?
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Ottaisivat nyt jonkun naisimmeisen
Joo, sellainen voisi saada aikaan esim. sen että osa painettavista paidoista olisi sellaisella naisten suosimalla v-aukolla. Oma vaimoni käy säännöllisesti peleissä ja valittaa, että ostaisi mielellään Pelicans -henkisiä paitoja jos näissä olisi sellainen isompi kaula-aukko eikä kaikissa sama "kuristava".
 

nipsu11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Liput on 9,50€, ellei välttämättä halua maksaa viittä euroa siitä että on parempi omatunto.
Seisomalippu on joo 9,50€, istumalippu on 14,50€.
 

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mun mielestä niitä perhelippupaketteja vois olla varattu vaikka 500 lipun verran niin,että lasten liput olisi edullisia ja tarpeen mukaan sitten portaistaa ottelun ajankohtaan ja otteluun kiinnostavuuden mukaan.
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä onko ollut puhetta mutta näköjään Pelicansin viimeisin tulos löytyy yritystiedoista 2024.

Liikevaihto: 8 256 000 €
Liiketulos: -614 000€
Tilikauden tulos: -341 000€
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä onko ollut puhetta mutta näköjään Pelicansin viimeisin tulos löytyy yritystiedoista 2024.

Liikevaihto: 8 256 000 €
Liiketulos: -614 000€
Tilikauden tulos: -341 000€
Tuo on urheilupuolen tulos ainoastaan. Konserniin kuuluu Pelicans ravintolat oy. Sen tulos on plussalla 269 t. Jolloin konsernin kokonaistulos -72t
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Jos tuosta urheilupuolen yritystietojen numeroista nyt jotain haluaa nostaa esiin, niin se lienee tuo omavaraisuus. Kun vertaillaan aiempiin niin 2022 tilinpäätöksessä omavaraisuusaste oli 39%, 2024 tilinpäätöksessä se on 21%.
 

M.Yrrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans!
Jos tuosta urheilupuolen yritystietojen numeroista nyt jotain haluaa nostaa esiin, niin se lienee tuo omavaraisuus. Kun vertaillaan aiempiin niin 2022 tilinpäätöksessä omavaraisuusaste oli 39%, 2024 tilinpäätöksessä se on 21%.
Näin talouslukuja tietämättömänä, mitä tarkoittaa omavaraisaste? Velan ja oman rahan määrää?
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Urheilupuolen omavaraisuusaste on pudonnut juuri tuon 341ke:n tappion myötä. Ollaan syöty omia varoja tuolla summalla. Eli omien varojen osuus taseessa on pudonnut 18 %:lla.

Omavaraisuusasteena tuo 21 % on enää välttävä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Kovasti tuo urheilupuolen omavaraisuusaste on heitellyt viiden edellisen tilikauden aikana, 2020 tilikaudella 15 000 euron voitolla se oli 40%, 2021 tilikaudella 492 000 euron tappion myötä omavaraisuusaste romahti 25%:iin, mistä se taas 2022 tilikauden aikana tulleen 559 000 euron voiton myötä nousi 39%:iin, 2023 tilikaudella tulleen 182 000 euron voiton kanssa se putosi 33%:iin ja nyt 2024 tilikauden aikana 341 000 euron tappion myötä vajosi sinne 21%:iin. Tällä hetkellä siis urheilupuolella on 2020-luvun alhaisin omavaraisuusaste, mikä ei välttämättä ole yllätys.

Positiivista toki että ravintolapuoli on saatu nostettua sieltä negatiiviselta omavaraisuusasteelta plussan puolelle kolmella prosentilla. 2020 tilikaudella oli -90%, 2021 tilikaudella huima -182%, 2022 tilikaudella -162%, 2023 tilikaudella -14% ja 2024 tilikaudella siis 3% plussalla.
 

JaromirLager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei taaskaan näytä kauhean hyvältä lipunmyynti illan matsiin. Veikkaan että ennen kauden alkua toimistolla on näihin kahteen peliin (Ilves ja Tappara) budjetoitu yli 4000 katsojaa per matsi. Nähtäväksi jää päästäänkö ensimmäistä kertaa tällä kaudella kolmen tonnin päälle. Täällä on jo ihan riittävästi perattu syitä tämän taustalla eikä viitsi itsekään samaa levyä pyörittää koko ajan. Vähän karua on mutta it is what it is. Nyt vaan korostuu entisestään se tuloksen merkitys. Toivotaan että jatketaan tänään siitä mihin stadissa jäätiin ja sitä uutta mitälie salaattimukia myydään silleen että saa niitä kuuluisia köyhempiä jo hätistellä sivummalle.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Kaikesta huolimatta myös yleisön olisi pian aika todistaa, ettei kuuluta samaan sarjaan, kuin mihin Jatkoajan mielipidekirjoitus "Jukureiden yleisömäärät osoittavat, että Mikkeli ei ole liigakelpoinen kaupunki ja nousu pääsarjaan oli iso virhe" kuuluu. Tai siis paremminkin niin, ettei olla nyt valahdettu samalla tasolle. Ensimmäiset pelit ollaan menty ihan Jukurien tahtiin yleisömäärän osalta.
 

taspmas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Örebro
Kaikesta huolimatta myös yleisön olisi pian aika todistaa, ettei kuuluta samaan sarjaan, kuin mihin Jatkoajan mielipidekirjoitus "Jukureiden yleisömäärät osoittavat, että Mikkeli ei ole liigakelpoinen kaupunki ja nousu pääsarjaan oli iso virhe" kuuluu. Tai siis paremminkin niin, ettei olla nyt valahdettu samalla tasolle. Ensimmäiset pelit ollaan menty ihan Jukurien tahtiin yleisömäärän osalta.
Ihmekös tuo on, jos nyt tämäniltaseenkin peliin lähtisi perheen kanssa (2+2) ja ottaisi ne halvimmat mahdolliset liput SEISOMAKATSOMOON, joutuisi niistä pulittamaan kevyet 88€ yhteensä. Muista katsomoista en viitsi edes puhua. Eihän tuossa lasten lippujen hinnoittelussa ole mitään järkeä. Siellä jää varmasti monia potentiaalisia katsojia kotisohville kun ei ole käytännön järkeä ottaa jälkikasvua mukaan peliin. Ja olikos niin että junnukausarillakin (onko niitä vielä?) joutuu jotain pelistä maksamaan. Joo itse itselleni vastaten; 5€/peli seisomaan ja 10€/istumaan. 120€ näyttää olevan ringside kausari junioreille. Kyllä asiat oli eritavalla vielä vajaa parikymmentä vuotta sitten kun junnukausarin sai maksamalla kiltisti kuukausimaksut pelaamisestaan.
Faijakin kironnut, ettei enää kiinnosta peleissä käydä kun ei eläkeläisillekään oikein mitään alennuksia tuolla ole. Käynyt sitten muilla paikkakunnilla kattelemassa jos on sattunut sopivasti reissunpäälle. Yleisesti taitaa olla lastenliput ja muut alennusryhmät jopa puoleen hintaan normaalilippuun nähden muualla.
Kyllähän tässä toimistolla ammutaan itseään jalkaan tällä hinnoittelulla. Mutta jos se yritysmyynti tuottaa niin hyvin ettei esim nuorisoa kaivata halliin ja muutenkin yleisömäärät on osastoa ihan sama toimiston väelle niin mennään näillä. Kunhan nyt vaan ei kävisi kylmät tuon kanssa kun on vihdoin saatu siellä Lahdessa talousasiat vähän paremmalle tolalle verrattuna 2000-luvun alkupuoliskolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös