Kun eurot kassaan kilahtaa... vai kilahtaako?

  • 800 772
  • 3 583

Veath_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicansin budjetoitu yleisömäärä on 3500 katsojaa per ottelu mikä on 500 enemmän ku viimekaudella. Viimekauden toteutunut yleisökeskiarvo oli 3184. Tuo 3500 kuulostaa aika kovalta. Saas nähdä löytääkö ihmiset hallille viime kauden menestyksen johdosta
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicansin budjetoitu yleisömäärä on 3500 katsojaa per ottelu mikä on 500 enemmän ku viimekaudella. Viimekauden toteutunut yleisökeskiarvo oli 3184. Tuo 3500 kuulostaa aika kovalta. Saas nähdä löytääkö ihmiset hallille viime kauden menestyksen johdosta
Toki tuossa on huomiotava, että Pelsua ja muitakin seuroja vielä alkusyksystä vaivasi koronapelko. Yleisömäärät syksyn ensimmäisissä peleissä olivat erittäin matalalla ja 3000 lukuihin pääsemisessä meni aikaa.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jäämme kyllä odottamaan tämän Brand Team Finlandin ja uusien sometuottajan ja mediatuottajan työnäytteitä. Kohtuu vaisu alku heiltä.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
En ihmettele yhtään että ei oo liput mennyt vielä kovinkaan hyvin kaupaksi. Ihan liian kallista mielestäni, eikä hirveästi tuota ole kyllä mainostettukaan. Opiskelijalippu seisomakatsomoon vaan sen 16,5 euroa, vielä kolmisen vuotta sitten pääs kybällä.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei taida yleisö uskaltaa ostaa sikaa säkissä tämänhetkisessä taloustilanteessa. Kyllähän se harmittaisi jos olisi laittanut kymmeniä euroja lippuihin/lippuun ja vastineeksi näkee hirveän selkäsaunan. Kunhan joukkue pelaa odotetulla tasolla niin eiköhän jengikin uskaltaudu hallille pikku hiljaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Ei taida yleisö uskaltaa ostaa sikaa säkissä tämänhetkisessä taloustilanteessa. Kyllähän se harmittaisi jos olisi laittanut kymmeniä euroja lippuihin/lippuun ja vastineeksi näkee hirveän selkäsaunan. Kunhan joukkue pelaa odotetulla tasolla niin eiköhän jengikin uskaltaudu hallille pikku hiljaa.
Kyllähän se tilanne nyt on se, että jossei Lascherin liigapaluuotteluun, finaalikauden jälkeiseen lauantaiseen kotiavaukseen Kärppiä vastaan nimimiehiä vilisevällä jengillä uskalleta sijoittaa selkäsaunan pelossa niin en oikein tiedä mihin sitä sitten uskallettaisiin sijoittaa...

Venaillaan kemmenen peliä ja kattellaan joskos sitä sitten ?

Edit. Kyllhään tää on just se matsi missä mökin pitäisi pursuilla !
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän se tilanne nyt on se, että jossei Lascherin liigapaluuotteluun, finaalikauden jälkeiseen lauantaiseen kotiavaukseen Kärppiä vastaan nimimiehiä vilisevällä jengillä uskalleta sijoittaa selkäsaunan pelossa niin en oikein tiedä mihin sitä sitten uskallettaisiin sijoittaa...

Venaillaan kemmenen peliä ja kattellaan joskos sitä sitten ?
Niin se riippuu täysin siitä kuinka kovasti kukin elää ja hengittää lätkää.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toki nuo viimesyksyn lukemat ovat hyvin alhaisia koronan häntien takia. Yli 3500 päästiin syyskaudel vain kaksi kertaa ja syyskuussa ei päästy edes 3000.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Kovasti särähti korvaan myös tuo 3500 katsojan ka:n tavoittelu. En jaksa uskoa tuohon vaikka optimisti usein olenkin. Toki kausi on pitkä (ja nuori), joten katsotaan mitä tapahtuu. Rohkea veto anyways.
Niinno, viisi vuotta sitten yleisö ka oli 3976 kpl koko kauden otannalla...

JOS kerran edes puolivakavasti mietitään jotain uusia 7000 tjsp. yleisöä vetäviä monitoimiareenoita niin kyllähän aluksi Iskullakin täytyisi saada enemmän jengiä vakituiseen käymään ja yleisömäärän nostoon asettaa rohkeasti tavoitteita.

Tavoitteita voidaan aina määritellä vaikka kuinka, mutta niiden ohella kuuluisi suunnitella toimenpiteet miten niihin tavoitteisiin päästään. Tällä haavaa ja kauden avauksen markkinoinnin näkymättömyydellä tuntuu, että suunnitelmat ovat joko linkaistu roskakoriin tai niitä ei ole. Luotetaan vain, että kyllä jengi hallille tulee viime kauden menestyksen siivittämänä vai ? Joukkue on oikealla tiellä, nyt ne tukitoimet kuntoon ja porukkaa hallille !!

Omaan silmään tuo katsomokartta näyttää tällä hetkellä täysin absurdilta. Täytyy toivoa, että tilanne paranee lauantaihin klo 17 mennessä ja suhteellisen huomattavasti...

Alkakaa Lahtelaiset nyt vaan hengittää sitä lätkää syssyn mittaan, muistelkaas kuinka kivaa meillä viime kaudella olikaan =)
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
muistelkaas kuinka kivaa meillä viime kaudella olikaan =)
Ehkä tässä on osasyy sille, miksi nyt vähän takkuaa? Pitkä kevät teki myös ison loven kiekkoyleisön tiliin, lompakkoon ja taskuun kun pääsi ostelemaan liput neljään puolivälieräpeliin, kolmeen välieräpeliin ja kahteen finaaliin. Sitten edessä oleva taantuma ja muu höskä, niin voi olla ettei päijäthämäläisellä kuluttajalla välttämättä vain ole varaa. Ja sitä asiaa ei muuteta lippujen hinnoilla, koska siinä vaiheessa se on se ja sama maksaako ne liput 15 vai 30 euroa.

Jos tuota joukkuetta ei muka tämän kesän aikana ole päijäthämäläisille myyty, niin sitten on täytynyt olla koko kesän ajan kiven alla kun jokainen valtamediakin on tuutannut joka rööristä sitä, että Pelicans on yksi tämän kauden mestarisuosikeista ja nyt on kaikkien aikojen Pelicans-jengi jalkeilla. Voihan se olla, että hallille raahaudutaan lahtelaiseen tapaan vasta sitten kun ollaan siellä sarjataulukon kärkipäässä.

Tietenkin myös vieraskannattajien läsnäolo on oma asiansa, eli kuinka monta Kärppä-kannattajaa Iskulta löytyy lauantaina vs. jos tuo kotiavaus olisi nyt lauantaina IFK:ta tai jompaa kumpaa Tampereen seuraa vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Jos tuota joukkuetta ei muka tämän kesän aikana ole päijäthämäläisille myyty, niin sitten on täytynyt olla koko kesän ajan kiven alla kun jokainen valtamediakin on tuutannut joka rööristä sitä, että Pelicans on yksi tämän kauden mestarisuosikeista ja nyt on kaikkien aikojen Pelicans-jengi jalkeilla.
En tarkoittanut tätä. Kauden avauspelin markkinointi on lähes nollissa. Ei ole mitään muuta hypetystä kuin jotkut samat IG/FB -postaukset. Kaiken maailman hypen nostatusvideot, haastattelut jne. Viikon mittaan olisivat olleet omiaan luomaan lisää kiinnostusta. Ihan vaikka esimerkkinä videoklippi Lascherin maagisista tempuista menneiltä kausilta ja oheen lyhyt haastis Ryanilta loppukaneetilla hallilla nähdään, tulethan sinäkin tjsp.

Annetaan toki uudelle tiimille työrauha ja aikaa näyttää...

Ehkä tässä on osasyy sille, miksi nyt vähän takkuaa? Pitkä kevät teki myös ison loven kiekkoyleisön tiliin, lompakkoon ja taskuun kun pääsi ostelemaan liput neljään puolivälieräpeliin, kolmeen välieräpeliin ja kahteen finaaliin. Sitten edessä oleva taantuma ja muu höskä, niin voi olla ettei päijäthämäläisellä kuluttajalla välttämättä vain ole varaa. Ja sitä asiaa ei muuteta lippujen hinnoilla, koska siinä vaiheessa se on se ja sama maksaako ne liput 15 vai 30 euroa.
Tämä toki voi hyvin olla ainakin kuten mainitsit niin vähintään osasyynä. Itse vaan aina priorisoi oman kulutuksensa omien kiinnostuksen kohteiden mukaan niin, että niihin asioihin mitä oikeasti haluaa tehdä jää varaa muusta sitten vaikka tinkimällä niin en osannut asiaa tältä kantilta asiaa tarkastella. Totta turiset.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
En tarkoittanut tätä. Kauden avauspelin markkinointi on lähes nollissa. Ei ole mitään muuta hypetystä kuin jotkut samat IG/FB -postaukset. Kaiken maailman hypen nostatusvideot, haastattelut jne. Viikon mittaan olisivat olleet omiaan luomaan lisää kiinnostusta. Ihan vaikka esimerkkinä videoklippi Lascherin maagisista tempuista menneiltä kausilta ja oheen lyhyt haastis Ryanilta loppukaneetilla hallilla nähdään, tulethan sinäkin tjsp.
Niin, oman näkemykseni mukaan vaan tällaiselle markkinoinnille ei nyt vain pitäisi olla edes mitään tarvetta tässä tilanteessa lipunmyynnin suhteen. Siellä on Laschit, Olkijussit, Jordánit sekä muut ja sama Hölö penkin takana, koko kesä pumpattu ilmaa renkaisiin hypeä nostattamalla. Kaikki kiekkoa seuraavat ihmiset Lahdessa kyllä varmasti tietävät muutenkin, että 16.9. kiekko putoaa jäähän Iskulla kello 17 ja laadukasta hokia on luvassa Kärppiä vastaan. Keskiviikkona vielä esitettiin maistiainen Maikkarin ilmaiskanavalla kaikille halukkaille. Itse en siis usko, että tuolla hypen nostatuksella olisi satunnaiseen lipunostajaan lopulta niinkään vaikutusta, mutta ehkä juuri enemmänkin meihin kovemman luokan kuluttajiin se iskee ja kiekkokiima sitä myötä kasvaa.

Ymmärrän siis hyvin pointin mitä haet tuossa takaa, mutta tässä tilanteessa tosiaan sitä kotiavausta ei vain pitäisi joutua erikseen myymään ihmisille, vaan sen hallin pitäisi pelkästään jo viime kevään sekä tuon menneen kesän perusteella olla turpeana ihmisistä lauantaina.
 
Hyviä pointteja Wenzeliltä.

Kaikesta huolimatta, erittäin laihaksi on jäänyt markkinointi Pelicansin toimesta. En puhu pelkästään avausmatsista, mutta jos jatkossakin matseja markkinoidaan parilla IG/FB-kuvalla, ollaan aika helvetin kaukana siitä potentiaalista, jota nuokin alustat tuovat. TikTokista puhumattakaan (nuorempi seuraajakunta pääpiirteittäin).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös