Kummola ”rakentaa” Tampereelle jäähallin -seurantaketju

  • 1 294 110
  • 3 967

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eihän se Kärppien vika ole, jos sponsori on ketku. Tai Kärppien tehtävä alkaa sponsorin tilinpäätöksiä tutkia. Viranomaisilta huonoa toimintaa, kun eivät ole puuttuneet toimintaan aiemmin.
 

444

Jäsen
Eihän se Kärppien vika ole, jos sponsori on ketku. Tai Kärppien tehtävä alkaa sponsorin tilinpäätöksiä tutkia. Viranomaisilta huonoa toimintaa, kun eivät ole puuttuneet toimintaan aiemmin.
Ei tietenkään ole Kärppien vika. Täysin toinen juttu sitten on, että minkälaisten firmojen kanssa seura haluaa olla näkyvillä ja tehdä yhteistyötä. Ja kun se raja ei mennyt vielä Kärkkäisen kohdalla, niin tuskin Uros aiheuttaa muuta kuin pienen hörähdyksen aamukahvin lomassa.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei tietenkään ole Kärppien vika. Täysin toinen juttu sitten on, että minkälaisten firmojen kanssa seura haluaa olla näkyvillä ja tehdä yhteistyötä. Ja kun se raja ei mennyt vielä Kärkkäisen kohdalla, niin tuskin Uros aiheuttaa muuta kuin pienen hörähdyksen aamukahvin lomassa.

Niin ja UROS on kaiken järjen mukaan mainoksestaan myös maksanut, joten paha sitä on mennä poiskaan ottamaan ellei mainehaitta ole Kärpille merkittävä. Tosin kaiken järjen mukaan ne rahat tulevat kyllä loppumaan, joten eiköhän tuo viimeistään ensi kaudeksi katoa myös Kärppien pelipaidoista.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ledit testissä, kuva napattu ilvesfoorumilta. Ihan kivalta näyttää jo.
 

Liitteet

  • 85914f7c543eff3ed185c5669902ece6f8fafeb0_2_1332x1000.jpeg
    85914f7c543eff3ed185c5669902ece6f8fafeb0_2_1332x1000.jpeg
    404,3 KB · kertaa luettu: 618

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On kyllä hieno, hauska nähdä miltä näyttää kun kaukalon ledit on päällä. Parannus on kyllä uskomaton kun vertaa Hakametsään.

Karua että Hakametsä jää eläkkeelle liigakiekon osalta ja vielä karumpaa on että Hakametsä on parempi halli, kun suurin osa liigahalleista.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kun kerran miessukupuoleen viittaava nimi oli jo ihan alkuun liikaa monelle, niin ehkäpä allaolevan firman sponsoroimalle hallille löytyisi laaja hyväksyntä?

 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kun kerran miessukupuoleen viittaava nimi oli jo ihan alkuun liikaa monelle, niin ehkäpä allaolevan firman sponsoroimalle hallille löytyisi laaja hyväksyntä?

Ko yritys sijaitsee nytkin sopivasti jäähallin vieressä. Synergiaetuja!
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Karua että Hakametsä jää eläkkeelle liigakiekon osalta ja vielä karumpaa on että Hakametsä on parempi halli, kun suurin osa liigahalleista.

Tämä kertoo siitä, että Suomessa on vähän varta vasten jäähalliksi rakennettuja liigahalleja. Suurin osa on edelleen katettuja tekojääratoja, vaikka laajennusosat olisivat miten hienoja tahansa. Vaasa on ainoa tapaus, jossa remontissa puututtiin rakenteisiin niin, että katetusta tekojääradasta tuli jäähalli.

Uskallan väittää, että kun Hakametsästä poistuu ravintolat, aitiot ja muu uudelle käytölle tarpeeton, moni tulee todella ymmärtämään, miten toimiva ja hyvin suunniteltu halli on kyseessä.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappara.fi uutinen: Tapparan ja Ilveksen loppuvuoden liigaotteluiden kaikki liput ja kausikortit sisältävät ottelupäivänä matkaoikeuden Nysse-liikenteen busseissa ja ratikoissa.

Kyseessä siis loppuvuoden kokeilu, jonka perusteella päätetään jatkosta. Käyttöväli on kolme tuntia ennen ja kaksi tuntia pelin jälkeen.

Hienoa että saatiin toteutumaan ja toivottavasti väkeä riittää, jotta homma jatkuu kokeilun jälkeen.
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Todella hieno juttu! Uudelle areenalle ei paljon huvita omalla autolla lähteä ja tuo ilmainen bussikyyti kääntää asetelmaa vielä enemmän joukkoliikenteen puolelle, joka tällä kokeilulla tietenkin myös tarkoitus on.

Kevään MM-kilpailuissa tämä lienee käytössä myös ja nyt on hyvä testata tätä etukäteen.

EDIT: Ja samalla selvisikin, että MM-kilpailuissa tämä sama juttu on käytössä. Tosin silloin saa melkeinpä koko päivän matkustella tuolla ottelulipulla.
 
Viimeksi muokattu:

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Tappara.fi uutinen: Tapparan ja Ilveksen loppuvuoden liigaotteluiden kaikki liput ja kausikortit sisältävät ottelupäivänä matkaoikeuden Nysse-liikenteen busseissa ja ratikoissa.
Todella hieno uutinen, vaikka kyse onkin käytännössä vain joulukuusta, mikä voi olla lyhyt aika muuttaa katsojien matkustustottumuksia. Toisaalta järkevää tarjota heti alkuun tuollainen porkkana, jolla moni aiemmin autolla Hakametsään saapunut saattaa oppia joukkoliikenteen sopivan hänelle oikein hyvin otteluun saapumiseen, vaikka siitä pitäisi jatkossa maksaa mahdollisesti taas normaali lipun hinta.

Mielenkiintoista nähdä, miten ratkaisu toimii yhdessä kadusta nousevien tolppien kanssa, jotka katkaisevat Sorin sillan ja Rautatienkadun liikenteen ja siirtävät myös niiltä kaduilta bussilinjat poikkeusreiteille. Kyseisiä bussilinjoja on kuitenkin yli 10 eli merkittävä osa Itä-Tampereelle kulkevista linjoista. Ja toki osa noista linjoista kulkee toiseen suuntaan myös Länsi-Tampereelle, jonne ei ole vielä edes ratikkayhteyttä.

Hienoa kuitenkin, että uuden hallin yhteydessä tehdään joukkoliikenteen kampittamisen lisäksi toimia, joilla joukkoliikenteen valitsemisen kynnystä myös madalletaan.

Bussien lipunlukijalaitteiden uusiminen pari vuotta sitten teki tämän ratkaisun mahdolliseksi teknisesti, koska lipussa oleva QR-koodi on nyt mahdollista lukea bussissa. Toki muutkin tekniset vaihtoehdot olisi olleet mahdollisia, mutta nyt noiden erikoislippujen lukeminen on kuitenkin nopeaa ja niistä on mahdollista kerätä niin tapahtumanjärjestäjiä kuin joukkoliikenneviranomaistakin helpottavaa dataa.

EDIT:
Sen verran täytyy korjata, että uuden hallin osalta on kyse vain joulukuusta, mutta tuo ottelulipun maksuton matkustusoikeus on näköjään voimassa jo 19.11. lähtien myös Hakametsän viimeisiin neljään SM-liigaotteluun. Sitten kun vielä korjaisivat Pelikadulta kolmion pois, niin linjan 16 bussin ei tarvisi odottaa pelin päätyttyä kolmion takana koko Hakametsän parkkipaikan tyhjenemistä.

Ja jotta tilanne olisi mahdollisemman sekava, niin Nysse-alueen rautatieasemilla lippu on voimassa VR:n junissa vain joulukuussa, kun pelit pelataan Tampereen rautatieaseman vieressä Kansiareenalla. Sinänsä loogista, mutta eiköhän tuo aiheuta vielä jollekin sekaannuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyseessä siis loppuvuoden kokeilu, jonka perusteella päätetään jatkosta. Käyttöväli on kolme tuntia ennen ja kaksi tuntia pelin jälkeen.

Hienoa että saatiin toteutumaan ja toivottavasti väkeä riittää, jotta homma jatkuu kokeilun jälkeen.
Ihan oma oletukseni on, että "maksuton" joukkoliikenne alkaa kunnolla toimimaan vasta ensi syksynä ja syy on tietysti raha.
Tämä lyhyt pätkä on sovittu vain ihan tilastodatan keräämistä varten, jotta saadaan pelilipun matkustajamääriä selville.

TKL ei missään tapauksessa ala kuljettamaan väkeä ilmaiseksi, vaan haluaa tietysti jonkinlaisen osuuden itselleenkin. Nythän muutenkin uuden hallin tapahtumiin mennessä joukkoliikenteen käyttö todennäköisesti kasvaisi myös niiden osalta, jotka ovat ennen menneet autolla Hakametsään. Tällä pikku pätkällä saadaan matkustajamääriä selville verrattuna kokonaislippumäärään ja voidaan aloittaa jatkoneuvottelut tapahtumajärjestäjien kanssa, millainen prosentti tulevaisuudessa myydyn lipun hinnasta menee TKL:lle.
 

RoundUp

Jäsen
Tämä kertoo siitä, että Suomessa on vähän varta vasten jäähalliksi rakennettuja liigahalleja. Suurin osa on edelleen katettuja tekojääratoja, vaikka laajennusosat olisivat miten hienoja tahansa. Vaasa on ainoa tapaus, jossa remontissa puututtiin rakenteisiin niin, että katetusta tekojääradasta tuli jäähalli.

Uskallan väittää, että kun Hakametsästä poistuu ravintolat, aitiot ja muu uudelle käytölle tarpeeton, moni tulee todella ymmärtämään, miten toimiva ja hyvin suunniteltu halli on kyseessä.
Juu ei ole näin ulkkiksena ollut Hakametsästä mitään moittimista ja ravintolapalvelut erinomaiset. Tammi-helmikuussa sitten testataan uutta hallia jos lippuja riittää. Halli on niin komia ja hyvässä paikkaa ettei voi olla edes kateellinen...
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Tällä pikku pätkällä saadaan matkustajamääriä selville verrattuna kokonaislippumäärään ja voidaan aloittaa jatkoneuvottelut tapahtumajärjestäjien kanssa, millainen prosentti tulevaisuudessa myydyn lipun hinnasta menee TKL:lle.
Datan kerääminen on varmasti yksi syy tähän maksuttomaan kokeilujaksoon.

Sen verran pitää kuitenkin tarttua lillukanvarteen, että TKL saa bussien operoimisesta ihan saman korvauksen vaikka kyydissä ei olisi yhtään matkustajaa.

Sen sijaan Tampereen seudun joukkoliikenteen eli brändinimeltään tutummin Nyssen lipputuloihin matkustajamäärillä on merkitystä. Jälkimmäinen taho suunnittelee myös linjat, aikataulut ja matkustajamäärien kuljettamiseen tarvittavan bussikapasiteetin määrittelemisen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Vähän kyllä epäilen tuota, että bussiin pääsee lipulla vaan kaks tuntia pelin jälkeen. Suomalainen keskivertosatunnaiskatsoja (mies, 30 v.) kun lähtee viikonloppuiltana Tampereen keskustaan peliä katsomaan, niin takaisin kotiapäin ei kyllä lähdetä kahden tunnin sisällä, vaan kyllä siinä sikaillaan aamuneljään yökahvilassa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Vähän kyllä epäilen tuota, että bussiin pääsee lipulla vaan kaks tuntia pelin jälkeen. Suomalainen keskivertosatunnaiskatsoja (mies, 30 v.) kun lähtee viikonloppuiltana Tampereen keskustaan peliä katsomaan, niin takaisin kotiapäin ei kyllä lähdetä kahden tunnin sisällä, vaan kyllä siinä sikaillaan aamuneljään yökahvilassa.
Ja sehän on juuri se hetki, jolloin taksi ei maksa yhtään mitään. Mouhijärvellekään.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Nyssen ja joukkueiden tiedotuksessa näyttäisi olevan muuten pieni ero. Joukkueet tiedottavat matkustusoikeuden olevan voimassa kaksi tuntia ottelun lopusta. Nyssen mukaan voimassaolo päättyy viisi tuntia ottelun aloitusajankohdasta.

Aloitusajankohdasta on kyllä täsmällisempää määrittää jo etukäteen voimassaolon päättyminen kuin ottelun loppumisajankohdasta, joka vaihtelee ja selviää vasta ottelun loppuessa. Toki kaksi tuntia ottelun lopusta päättyy yleensä aiemmin kuin viisi tuntia ottelun alusta, kun ottelut kestävät keskimäärin 2h15min-2h30min. Sikäli tuossa joukkueiden tiedottamassa voimassaoloajassa ei ole siis suurta ongelmaa, kun se on oikeasti lyhyempi kuin todellinen Nyssen antama voimassaoloaika. Todennäköisesti bussin tai ratikan lukijalaite kertoo näytöllä jo menomatkalla, mihin kellonaikaan asti matkalippu on voimassa. Jos siis matkustaja hoksaa lukea tiedon lukijan näytöltä.

Nyssen tiedote
Matkustusoikeus alkaa kolme tuntia ennen pelin alkua ja päättyy viisi tuntia ottelun aloitusajankohdan jälkeen.

Ilveksen tiedote
Ottelulipun matkustusoikeus on voimassa Nysse-liikenteen busseissa ja ratikoissa kotiottelupäivänä: kolme tuntia ennen pelin alkua ja kaksi tuntia pelin jälkeen.

Tapparan tiedote
Ottelulipun matkustusoikeus on voimassa Nysse-liikenteen busseissa ja ratikoissa kotiottelupäivänä: kolme tuntia ennen pelin alkua ja kaksi tuntia pelin jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös