Tampereella on kolme hallia ja helvetin iso määrä tekonurmia ja joka vuosi tulee lisää. Kissat-Halli Sarankulmassa palvelee junioreita siinä missä Pirkkahallikin. Nokian puolella on halli sekä sen lisäksi Valkeakoskella 20min ajomatkan päässä on lämmitettävä tekonurmi.Tampereella mahdotonta harrastaa 10kk vuodessa jalkapalloa missään. Talvikaudella(mikä esim. tänä talvena tullee olemaan luokkaa joulu, tammi, helmi ja maaliskuu, viimeinen ainakin osittain) sitä ei voi harrastaa kuin kahdessa hallissa. Eli seurojen itse omistamassa kuplassa Hervannassa ja Pirkkahallissa, joka sekin tosiaan on sitten ajoittain esim. messujen, kriketin, pesäpallon tms. takia suljettu. Eli ympärivuotisesti voi harrastaa noin ~8kk tekonurmilla, mutta jos haluat jonkun tason pelaajaksi joskus tulla niin 1/3 vuodesta jää siis joukkueharjoittelun suhteen kokonaan pois.
Jos esim. jääkiekkoa pitää harrastaa se 11k vuodessa ja siihen luoda jäähalleilla olosuhteet, niin miksei sama päde jalkapalloon? Vielä kun tosiaan muistetaan että Tampereella on se 5000+ seurassa pelaavaa lisenssoitua pelaajaa. Jääkiekossa sama lukema taitaa olla noin 2000(joku voi korjata jos olen väärässä).
Tampereella on jalkapalloon hyvät olosuhteet kesäkaudella, kun nurmet ovat kunnossa(näistäkin Pirkkahallin nurmea joka vuosi "uhitellaan" vietävän pois). Tekonurmia on ihan "ok" keväälle ja syksylle, mutta ongelma on edelleen se ~4kk vuodesta koska a)ei ole halleja kuin yksi b)ei edes yhtä lämmitettyä tekonurmea.
Ei vaan kaupungin tämän vuoden liikuntapaikkojen päätöksessä oli budjetoitu Kauppiin uusi tekonurmi ja lämmitettävä tekonurmi. Tämä tuossa loppuvuodesta oli aamulehdessäkin esillä. Se sitten on eri asia toteutuuko nämä. Toivottavasti. Huutava pula on ja samalla mielestäni voisi ne molemmat olla lämmitettäviä. Kustannukset eivät varmasti paljon suuremmat ole, kun kuitenkin ovat täysin vierekkäin ja luulisi saman veden menevän molemmista läpi.
Jalkapalloa ei pelata Tampereella enää kuin kolmella nurmellea jotka on Hervanta, Lamminpää ja Tammela, muut korvattu muovilla. Hiekalla pelaa enää harvat kaupunginosien junnut. Hienona esimerkkinä että käsittääkseni yhtään miesten tason virallista peliä ei pelattu hiekalla viime vuonna, ei edes kutosen pelejä. Hieno hommahan tämä on mutta ongelmaksi tulee se että junioreiden ja aikuisten harjoitusvuoroja sekä vapaa-ajalla potkivien tekonurmille tarjottavat minuutit ovat aika nollissa.
Uusi tekojää on tulossa ensi talveksi Sorsapuistoon kun samalla mainitsemasi lämmitettävä tekonurmi ilmeisesti jollain aikataululla Kauppiin. Tämän lisäksi jäävuorot loppuu kesken kuten jalkapallossa tekonurmien vuorot. Pirkkahallin nurmet ovat järkyttävässä kunnossa ja voisi hyvin vapauttaa parkkikäyttöön TESC:lle mutta ei ennen kuin korvaavat kentät on tehty.
Hakametsään ei pääse helposti jokasuunnasta vaan jo kaupungin sisällä joutuu vaihtamaan bussia tai tulemaan autolla.
Areenan "vierestä" taas kulkee käytännössä jokainen Tampereen bussilinja ja mahdollisesti sitten tulevaisuudessa ratikka.
Minkä takia Hakametsään keskelle ei mitään rakennettaisiin parkkitalo?
Sille kun ei olisi käyttöä kuin juuri ja juuri finaaleissa yms. tärkeissä peleissä jos niissäkään kun parkkipaikalla on tilaa nytkin eli rakennettaisiin täysin turhaan.
Hakametsään pääsee helposti joka suunnasta, varsinkin autolla pääsee jokaisesta suunnasta todella helposti isoja väyliä pitkin. Julkisilla useat bussit menee ohitse, se että vaihto tulee niin tarkoittaa käytännössä sitä että hyppäät bussista ulos ja toiseen sisään. Sammonkatua ja Teiskontietä liikennöi niin moni bussi että ei siinä vaihtoajan kanssa joudut 4 minuuttia pidempään odotteleen.
Miksikö parkkitalo? No siksi että nykyinen parkkipaikka on liian pieni, tällä hetkellä ihmiset pysäköi urheilukentälle koska parkkipaikka on täynnä ihan torstain Tappara - SaiPa pelissäkin. Sekä parkkipaikkaa pystyisi hyödyntämään myös sen viereisen Areenan käyttäjät paremmin.
Keskustan liikennehän on raiskattu täysin jolloin ei käytännössä jätetä muuta vaihtoehtoa kuin rakentaa "pysäkkiparkkeja" ratikan varrelle johon kauempaan tulevien olisi järkevä jättää auto.