Eli vähemmästäkin ihmiset suosivat omaa autoansa, kysymys kuuluu, mihin ne tulevaisuudessa tungetaan tuolla? Itse olen vankkumaton uuden hallin kannattaja, mutta pistäkää nyt herran jumala tuo joukkoliikenne kuntoon! Tosin, taitaa olla turha toivo tässä maassa!
Hallilla P-talossa 500 pysäköintipaikkaa, alle 200 metrin etäisyydellä P-Koskikeskus (426 paikkaa), P-Asema (461), P-Tulli (297) ja P-Tullintori (597). Rakenteilla lisäksi P-Hämppi, josta osa on tuon parinsadan metrin päässä.
Kyllä noihin luulisi aika hyvin autoja mahtuvan ilta-aikaan, vaikka ostoksilla olijat ja pitkäaikaispysäköijät osan paikoista vievätkin. Tuleehan tuohon sitten vielä kadunvarsipysäköintiä, Ronganpuiston parkkialue ja Tampere-talon parkkialue. Eivätkä muutamat muutkaan pysäköintitalot mahdottoman kaukana ole.
Ja edelleen, eipä ole Olympiastadionillakaan 40 000 katsojalle autopaikkoja. Silloin kun tupa on täynnä, joutuu joskus tekemään kompromisseja ja kävelemään kilometrin. Tai tulemaan sisäisen liikenteen suomilla mahdollisuuksilla paikalle.
Joukkoliikenteen kannalta sisäinen liikenne on järjestettävissä hallin suhteen. Uskon, että TKL pistää linjansa kulkemaan siellä, jossa on käyttäjiä. Ratikka vielä optiona, jos toteutuu.
VR:ää on vaikeampi painostaa. Jos VR ei reagoi esimerkiksi futismaajoukkueen karsintoihin Helsingissä, miksi reagoisi konsertteihinkaan?