Samppakalja69
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tampereen ILVES
Jokos Ladat käy lyijyttömällä?
Eikös sun pitäis se tietää?
Jokos Ladat käy lyijyttömällä?
Eikös sun pitäis se tietää?
Our Ilves se vaan rakentuu :). Hakametsää tulee todellakin ikävä, mutta kyllä jumalauta puitteet tulee olemaan kunnossa!
Se nimen aiheuttanut paskamyrsky laantui hyvin nopeasti. Ensireaktio oli voimakas, kun kaikkien tiedostavien tahojen piti päästä kertomaan, miten tyhmä nimi on ja mä en ainakaan tohon halliin tuu, mutta kun ymmärrys hiljalleen syrjäytti närkästyksen, niin huuto loppui. Eihän se edelleenkään ole hyvä nimi an sich, mutta sillä mennään ensimmäiset 10 vuotta.Juu, hieno on, vaikka nimi on mitä on. Hienoo että hanke etenee tästä paskamyrskystä huolimatta.
Tullaan sitten junalla käymään siellä, vaikka entisten Tepsi reissujen malliin.
Se nimen aiheuttanut paskamyrsky laantui hyvin nopeasti. Ensireaktio oli voimakas, kun kaikkien tiedostavien tahojen piti päästä kertomaan, miten tyhmä nimi on ja mä en ainakaan tohon halliin tuu, mutta kun ymmärrys hiljalleen syrjäytti närkästyksen, niin huuto loppui. Eihän se edelleenkään ole hyvä nimi an sich, mutta sillä mennään ensimmäiset 10 vuotta.
Nyt kun sanoit, niin en ole kyllä kertaakaan varmaan puhunut UROS areenasta tai vastaavasta. Itse puhun aina "areenasta" tai "keskusareenasta". Ja niin kyllä puhuu kaikki muutkin. Vaikea uskoa, että tuo UROS tulee hallin valmistuessakaan jäämään miksikään yleisesti käytettäväksi nimeksi.Laantui, kun ei sitä nimeä tule juuri kukaan oikeasti käyttämään. Vaihtoehtoja on jo nyt monia: halli, areena, kansihalli/-areena, keskusareena/-halli ja vaikka mitä. "Uros Live" areenalla tai ilman jää vähälle käytölle, pl. virallisemmat ja kaupalliset viestit. Typerä nimi, mutta onneksi myös niin hankala käyttää, että siitä vaietaan tasaisesti kaikissa yhteiskuntaluokissa.
Itse olen kuullut tamperelaisten tuttujen käyttävän termiä ratamettä"Areenalle" kuulostaa ehkä luonnollisimmalta. Tai "hallille", mutta kuulostaa jotenkin vähättelevältä, kun miettii minkälainen pytinki ja kokonaisuus tosta tulee.
Itse olen kuullut tamperelaisten tuttujen käyttävän termiä ratamettä
No ei kaim me naapurit ny Ipan peliin?Kun ajattelee tilannetta, että olet kertomassa tai sinulta kysytään, että mitä teet illalla: "Mää meen kattoon Ipan peliä urosareenalle/urokseen/urokselle." vs ".. hakamettään." vs ".. halliin." vs ".. .".
Mihin kieli taipuu parhaiten? Naapuri jätkiltä ja ämmiltä ei kysytä :)
Mää meen peliin.
Miksi ihmeessä se pytingin nimi siihen pitää laittaa?
Halli toki suunmukaisempi kuin joku areena. Jostain uroksista nyt puhumattakaan.
Eikä pelkästään molemmissa, vaan esimerkiksi syyskuisena lauantaina kesä- ja talvilajien sarjojen mennessä päällekkäin edustusjoukkueellaan ainakin seitsemässä aikuisten pääsarjassa kilpailevalla monilajiseura Ilveksellä saattaa olla yhtä aikaa tai lähes päällekäin SM-tason edustusjoukkueen kotipeli Hakametsässä, Tammelassa, Ratinassa, Tesomalla ja Kaupissa. Harmillisen usein pelit osuvatkin päällekäin.Usein on niinkin käynyt, että samana päivänä pelataan molemmissa pääsarjoissa samana päivänä samalla paikkakunnalla ;) Siksi onkin ollut helppoa sanoa "mää meen kattoon Ipan peliä Hakamettään/Tammelaan" niin asia on heti selvä.
Voisin kuvitella, miten aikanaan monet sanovat menevänsä Liveen.
Mennäänkö tänään Liveen syömään? Tänään olisin Livessä paikallispeli, pitäiskö mennä?