Itse olen kuullut tamperelaisten tuttujen käyttävän termiä ratamettä"Areenalle" kuulostaa ehkä luonnollisimmalta. Tai "hallille", mutta kuulostaa jotenkin vähättelevältä, kun miettii minkälainen pytinki ja kokonaisuus tosta tulee.
Itse olen kuullut tamperelaisten tuttujen käyttävän termiä ratamettä"Areenalle" kuulostaa ehkä luonnollisimmalta. Tai "hallille", mutta kuulostaa jotenkin vähättelevältä, kun miettii minkälainen pytinki ja kokonaisuus tosta tulee.
Itse olen kuullut tamperelaisten tuttujen käyttävän termiä ratamettä
No ei kaim me naapurit ny Ipan peliin?Kun ajattelee tilannetta, että olet kertomassa tai sinulta kysytään, että mitä teet illalla: "Mää meen kattoon Ipan peliä urosareenalle/urokseen/urokselle." vs ".. hakamettään." vs ".. halliin." vs ".. .".
Mihin kieli taipuu parhaiten? Naapuri jätkiltä ja ämmiltä ei kysytä :)
Mää meen peliin.
Miksi ihmeessä se pytingin nimi siihen pitää laittaa?
Halli toki suunmukaisempi kuin joku areena. Jostain uroksista nyt puhumattakaan.
Eikä pelkästään molemmissa, vaan esimerkiksi syyskuisena lauantaina kesä- ja talvilajien sarjojen mennessä päällekkäin edustusjoukkueellaan ainakin seitsemässä aikuisten pääsarjassa kilpailevalla monilajiseura Ilveksellä saattaa olla yhtä aikaa tai lähes päällekäin SM-tason edustusjoukkueen kotipeli Hakametsässä, Tammelassa, Ratinassa, Tesomalla ja Kaupissa. Harmillisen usein pelit osuvatkin päällekäin.Usein on niinkin käynyt, että samana päivänä pelataan molemmissa pääsarjoissa samana päivänä samalla paikkakunnalla ;) Siksi onkin ollut helppoa sanoa "mää meen kattoon Ipan peliä Hakamettään/Tammelaan" niin asia on heti selvä.
Voisin kuvitella, miten aikanaan monet sanovat menevänsä Liveen.
Mennäänkö tänään Liveen syömään? Tänään olisin Livessä paikallispeli, pitäiskö mennä?
Esimerkiksi Raumalla mennään Äijänsuolle ja Kuopiossa Niiralan monttuun. Kyllähän se riippuu hyvin paljon juuri hallin virallisesta nimestä, että haluaako fanit sitä käyttää vai keksitäänkö oma/pidetäänkö vanha nimitys.
Nimestä nousseeseen kritiikkiin vastattiin keväällä, että ne piirtää, joilla on liitua. Tyylikkyys, sopivuus ja etenkin käytännöllisyys ovat selvästi täysin toissijaisia asioita tällaisten maamerkkien nimeämisessä, kunhan ne joilla on liitua saavat vaan piirtää.
"Ihan sama mitä kirjoittavat, kunhan nimi on oikein..."
Öö, mitä eroa noilla on? En minäkään lonkalta tiedä, mitä Ball Arena mainostaa, mutta eikai se ole yhtään sen kummempi sponsorinimi kuin Pepsi Center? Kumpikaan ei kalskahda omaan korvaan mitenkään erikoiselta. Palloareena päinvastoin viittaa jopa enemmän urheiluhalliin kuin Pepsikeskus.Suosikkijoukkueeni Avalanchen halli muuttu Pepsi Centeristä johonki vitun Ball Arenaksi. En edes aio kattoa mitä sponsori kauppaa. Mulle se on Pepsi Center. Liigassa onneksi ihmiset puhuu pääosin paikoista niiden oikeilla nimillä.
Öö, mitä eroa noilla on? En minäkään lonkalta tiedä, mitä Ball Arena mainostaa, mutta eikai se ole yhtään sen kummempi sponsorinimi kuin Pepsi Center? Kumpikaan ei kalskahda omaan korvaan mitenkään erikoiselta. Palloareena päinvastoin viittaa jopa enemmän urheiluhalliin kuin Pepsikeskus.