Mika Toivola sopisi Sportiin kuin nyrkki silmään. Varmasti peli parantuisi monellakin osa-alueella hänen alaisuudessaan. Toisaalta liigassakin noin menestyneelle lienee rahaa tarjolla muualla paljon enemmän.
Mika Toivolan ura jatkuu varmasti liigassa eikä hänellä pitäisi olla mitään intressejä lähteä Vaasaan, ei vaikka sieltä tarjottaisiin mitä summia.
Edelleen ihmettelen miksi täällä sotketaan kaksi asiaa; valmennus ja talous. Tottakai ne kulkevat käsikädessä siltä osin, että talous pitää olla kunnossa, jotta teillä saadaan kunnon joukkue jalkeille, jota joku ammattitaitoinen valmentaja haluaa valmentaa. Mutta mun mielestä on todella amatöörimäistä lähteä sekoittamaan näitä kahta asiaa niin kuin esimerkiksi Tami aina tekee. Kun teillä on tavoitteena liiga, tarvitte todella vahvan organisaation. Sellasen, jossa toimitusjohtaja/toiminnajohtaja joukkoineen takoo vuodesta toiseen todella kilpailukykyisen budjetin ja valmentajan kanssa kasaavat sitten joukkueen. Valmentaja saa sitten keskittyyä vain valmentamiseen eikä mihinkään muuhun. Hänen kasaamansa joukkue pelaa hänen pelifilosofiansa mukaista kiekkoa.
Ette te tarvi sinne mitään diktaattoria huseeraamaan vaan kunnon toimivan tiimin, jonka kaikki jäsenet sitoutuvat projektiin pidemmäksi aikaa. Olisiko Tammisesta varmasti, siis ihan varmasti sitoutumaan tähän monivuotiseen projektiin? Lisäksi, onko hän valmentajana kuitenkaan tarpeeksi ammattitaitoinen ja onko hänen pelitapansa ihan tätä päivää? Entä jos hän tulisi teille toimitusjohtajaksi, pystyisikö hän takaamaan työrauhan ammattivalmentajalle? Mun mielestä vastaukset kaikkiin on, että ei. Mielelläni kuulen teidän Sport-fanien vastauksia, sillä teillä on kuitenkin parempi perstuntuma Tamiin, mutta mun mielipide on se, että tää maa on täynnä ammattitaitoisia valmentajia sekä toimitusjohtajia niin miksi ihmeessä teillä ei ole juuri muita nimiä heittää kuin ainainen Tami?
Ainoa peruste miksi itse palkkaisin Tamin olisi se, jos hän tulisi vain loppukauden kriisivalmentajaksi. Mutta tällä kaudella teillä on varmasti mennyt vähän muutkin asiat pieleen kuin vain valmennus. Ovatko taustatkaan olleet ihan kunnossa? Manner toki päävalmentajana kantoi vastuun ja hänen oli lähdettävä. Kuitenkin Sportin ongelmat ovat varmasti laajemmat kuin vain valmennukselliset. Näin ollen olisi parasta laittaa asiat kerralla kuntoon.
Summa summarum; itse liputan edelleen Pirin puolesta. Hänen osaamistaan ja kokemustaan on osa täällä aliarvioinut todella pahasti. Toki hän ei ole mikään aravirtamainen valmentajavelho tai tamimainen mediaseksikäspersoona, mutta pystyisi varmasti sitoutumaan Sporttiin ja pystyisi kokemuksellaan tuomaan paljon lisää ammattimaisuutta teidän toimintaanne. Toki monta muutakin pätevää valmentajaa on tarjolla, mutta Tamin jättäisin kyllä pois. Samoin Sihvosen; oikeesti missä ovat tämän kaverin näytöt? Täällä haukutaan Härkälää järjestään, mutta ihan oikeesti Sihvonen...Ette tarvitse sinne nyt mitään mediasirkusta vaan menestystä.