Kuka valmentajaksi

  • 90 602
  • 399

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Nonniin pojat ja tytöt...

Hiljaiseksi vetää. Edessäpäin löytyy Sportin historian ankein ja kallein aikakausi, muistakaa minun sanoneen. Hallituksessa taitaa hiki virrata tällä hetkellä.

Jullen puolustuspuheita Tamin suhteen odotellessa taidan vetää lärvit!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Nyt alat olla taakilla. Minulla lienee oikeus määritellä hyvä valmentaja sellaiseksi, joka varmuudella parantaa Mestis-joukkueiden tulosta. Erikoisen paljon tulos tulee parantumaan hyvän jääkiekkovalmentajan Juhani Tammisen Sport-pestin myötä. Kouvolassa tämä minun määritelmäni hyvästä valmentajasta konkretisoituu 10.1.2008. Niinkuin V. Vennamo totesi:"Kyllä kansa tietää."

Eli 10.1.2008 Sport esittää Kouvolassa siis todella hyvää kiekkoa ja voittaa KooKoon? Vai tarkoitatko, että Tami parantaa Sportin taloudellista tulosta? Vai kenties Sportin lisäksi myös KooKoon taloudellista tulosta?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Niille puheille pitää olla katetta. Juuri se tekee Tammisesta idiootin, että puheet ja teot ei ole tasapainossa. Samalla myös rakas-Sport näyttää tyhmältä.

Ei hymyilytä.
 

Jääkone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekin punapaidat!
No ei kai nyt kukaan voi tosissaan vielä laittaa tätä tappiota vuorokauden valmennuksen jälkeen Tammisen piikkiin?

Ei varmaan tosissaan kukaan, mutta siitä huolimatta Apen sanoin, Aleksis Kiveä lainaten "MI IKÄVYYS, MI HÄMÄRYYS" !

Aaa,Bee,Cee, Tami pierai...! No niin, Taitaa Tamilla olla hikinen urakka että, saa Kotkan hallin parkkipaikalta ilmaan, taitaa seuraavaksi sitten vaihtua maalivahti, mutta kun kotona hävitään 1-8 niin kyllä saa koko jengi katsoa itseään peiliin jos kehtaavat!
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Minulla lienee oikeus määritellä hyvä valmentaja sellaiseksi, joka varmuudella parantaa Mestis-joukkueiden tulosta. Erikoisen paljon tulos tulee parantumaan hyvän jääkiekkovalmentajan Juhani Tammisen Sport-pestin myötä. Kouvolassa tämä minun määritelmäni hyvästä valmentajasta konkretisoituu 10.1.2008. Niinkuin V. Vennamo totesi:"Kyllä kansa tietää."

Edellä olet puhunut Tammisen arvostuksesta muiden silmissä ja nyt lässytät omasta määritelmästäsi koskien Mestis-valmentajan hyvyyttä. Varsinaista argumentoinnin aatelia. Seuraavaksi varmaan perustelet heittojasi jollain "minulle lienee oikeus määritellä kokenut valmentaja sellaiseksi, joka blaa blaa blaa", vaikkei kukaan kokemuksesta puhukaan. Fordel ja muut aivoillaan ajattelevat ovat jo sinänsä kirjoittaneet kaiken oleellisen arvostuksen ja yleisömäärien korreloinnista, joten en käy heidän mielipidettään toistamaan. Toteanpahan vaan omalta kohdaltani meneväni innoissani Mestis-otteluun, jossa saan kannattaa Tammisen joukkuetta vastaan pelaavaa jengiä. Taustalla ei ole kuitenkaan arvostus, vaan jotain aivan muuta.

Olen nyt asunut kolme viikkoa tarkkaan ottaen 75 km:n päässä Vaasan jäähallista ja 367 km:n päässä Kouvolan jäähallista. Tämän takia muutan ensi kaudeksi Mestis-suosikki-joukkueekseni Sportin. Juhani Tammisen tulo Pohjanmaalle varmensi tulevan Sport-kannattajuuteni, vaikka asunkin Etelä-Pohjanmaalla.

Lycka till sitten vaan valitsemallasi tiellä. Itse asuin viime kaudella alle 2km päässä samaisesta hallista, eikä tullut kyllä mieleenkään vaihtaa Mestiksen suosikkijoukkuettani TuTosta Sportiin, vaikka ~70% matseista kävinkin katsomassa. Itse asiassa pelkkä ajatuskin olisi ollut täysin absurdi, kuten uskoakseni valtaosalle ihmisistä vastaavassa tilanteessa.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Ei oo helppoo olla poika.

Perseensuti ja vittu livenä. Nyt todellakin herne nenässä.
 
Lycka till sitten vaan valitsemallasi tiellä. Itse asuin viime kaudella alle 2km päässä samaisesta hallista, eikä tullut kyllä mieleenkään vaihtaa Mestiksen suosikkijoukkuettani TuTosta Sportiin, vaikka ~70% matseista kävinkin katsomassa. Itse asiassa pelkkä ajatuskin olisi ollut täysin absurdi, kuten uskoakseni valtaosalle ihmisistä vastaavassa tilanteessa.

Siffa ei ole sisäistänyt todellista rakkautta joukkueeseen kohtaa, faniutta. Hän näköjään seuraa vain jotain pelikirjoja ym. tällaisia jääkiekkoon tuotuja huuhaata, joka ei oikeasti kiinnosta kovin montaa ihmistä. Siffa-velikin voisi saada kiekosta uusia ulottuvuuksia, jos hänellä olisi sellainen joukkue, jota hän oikeasti kannattaa ja rakastaa.

Naurettavuutta on tuollainen joukkueiden vaihto, vaikka muuttaisin asumaan Vaasan jäähalliin - mikä sen nimi nykyään onkaan - niin silti KooKoo olisi se ykkönen!

Ja pahoittelut modeille vaan off-topikista, mutta pakko oli puuttua tähän.
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen nyt asunut kolme viikkoa tarkkaan ottaen 75 km:n päässä Vaasan jäähallista ja 367 km:n päässä Kouvolan jäähallista. Tämän takia muutan ensi kaudeksi Mestis-suosikki-joukkueekseni Sportin. Juhani Tammisen tulo Pohjanmaalle varmensi tulevan Sport-kannattajuuteni, vaikka asunkin Etelä-Pohjanmaalla. Sportin tavoite nousta SM-liigaan jo keväällä 2008 lisää mielenkiintoani Vaasan ylpeyttä kohtaan vielä enenevästi.
Jääkiekosta pelinä syvällisemmin voin keskustella enemmän vaikka pelikirjakeskusteluissa, joihin kiinnostus on ollut täällä JA:ssa yllättävän laimeaa. Kolekin ja Tammisen pelikirjaerot ovat jo nähtävissä keväällä, jolloin voidaan katsoa missä kumpikin menee pelikirjojen suhteen.

Mä asun noin 20 km päässä Lempäälän hallista ja siltikään en kannata Le-Kiä . Hyvinhän tuo Tamin urakka alkoi. Takkiin ei tullut, kuin seitsemällä maalilla. Niin sitä pitää. Eiköhän tuo keväällä nähdä mihin Tamin pelikirja vie. Tätä vauhtia ei kovinkaan pitkälle.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eli 10.1.2008 Sport esittää Kouvolassa siis todella hyvää kiekkoa ja voittaa KooKoon? Vai tarkoitatko, että Tami parantaa Sportin taloudellista tulosta? Vai kenties Sportin lisäksi myös KooKoon taloudellista tulosta?

Kyllähän Fordel vääntelee näitä sanomisiani täällä tuttuun hätäiseen tyyliinsä. Eikä minulla ole siihen sen enempää huomauttamista. Koko ajan olen kirjoittanut siitä, että Tammisen tulo Sportin valmentajaksi nostaa KooKoon taloudellista tulosta. Näin kävi aina niinä vuosina, kun asuin Kouvolassa. Tamia kouvolalaiset tulivat katsomaan aina sankoin joukoin. Tästä ehkäpä Everton löytää tilastototuuttakin tänne.
Se, voittaako Sport Kouvolassa vai ei 10.1.2008, on sivuseikka. Pääasia näin KooKoo-kannattajana on, että Tami vetää yli 2000 ihmistä Kouvolan normaalisti 3/4 tyhjään jäähalliin. Minusta se olisi vähimmäisyleisömäärä, jonka markkinointiin KooKoon kannattaa satsata. Tänäänkin katsojia Kouvolassa oli vaatimattomat 1050, vaikka KooKoolla on huima voittoputki meneillään Mestiksessä. Olen varma, että KooKoo Frimodigin johdolla odottaa arvostamaansa valmentajaa Tammista suurin yleisöodotuksin Kouvolaan.

Ensi kaudeksi siirryn siis Sportin kannattajaksi. Minulle se on luonnollista muutosta. Matkan varrella kannattamani joukkueet ovat voittaneet 3 SM-liigamestaruutta, 2 hopeaa sekä pari pronssia. Mestiksessä KooKoolla oli Tinken johdolla muutamia hyviä kausia. Mestiksen mestaruus jäi Mansikan loistoaikana KooKoolta saavuttamatta, mutta tällä kaudella on taas kaikki mahdollisuudet taistella mestaruudesta Kolekin johdolla.
Minun puolestani on hieno homma, kun ehkäpä useimmat pysyvät suosikkijoukkueensa kannattajina pitkienkin matkojen päästä. Polkuja on monia ja minulla se alkoi Imatran Ketterän intohimoisena kannattajana.

Tällä kaudella voisi jo olla sen verran sporttilainen, että seuraa kyvykkäitä pelaajia ehdotettaviksi Tamin ja Sportin SM-liiganousua ensi kaudella tavoittelevaan joukkueeseen. Joitain ehdotuksia on jo varmentunut. Kelpaavatko sitten Tamille, on eri asia.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eiköhän tuo keväällä nähdä mihin Tamin pelikirja vie. Tätä vauhtia ei kovinkaan pitkälle.

Hyvä, kun otit jääkiekkoon olennaisesti jo vuosikymmeniä liittyneen käsitteen, pelikirjan, esille. Samoin KKtig ymmärsi mainita tämän tärkeän termin omassa kirjoituksessaan. Näin se viesti etenee.

Juhani Tamminen on viime vuosina puhunut jääkiekkokommentaattorina paljon pelikirjaan olennaisesti liittyvän modernin hyökkäyspelisuunnitelman puolesta. Kaikkihan Tamia kuunnelleet muistamme hänen toistamistaan toistaneen mantraansa hyökkäyspelisuunnitelmasta, jossa pakin ensimmäinen, avaava syöttö annetaan nopeasti (ja helposti) sentterille keskelle tai laiturille laitaan. Sentteri jakaa jompaan kumpaan laitaan tai laitaan annetun 1. syötön laituri käyttää keskustassa sentterillä. Hyökkäyketju etenee rintamana omia kaistoja myöten ns. kenttätasapainolla. Jukka Jalosen HPK ja Aravirran Pelicans ovat Tammisenkin sanojen mukaan parhaiten toteuttaneet tätä modernia hyökkäämistä Suomessa, jonka harjoittaminen jäällä on vain harvojen valmentajien osaamisaluetta. Ehkäpä pahin kilpailija Ika Lehkonen on toteuttamassa TuTon peräsimessä samaa, mihin veljensä HPK:ssa on hyvin perehtynyt.
Nyt on Tammisella tilaisuutensa osoittaa se, pystyykö hän valmentamaan Sportin nykyaikaista hyökkäyspeliä toteuttavaksi joukkueeksi. Aikaa siihen on noin vuosi ja neljä kuukautta. Jos Sport pelaa modernia jääkiekkoa kevään 2009 Mestiksen pudotuspeleissä sekä SM-liigakarsinnoissa, en pidä mahdottomana Sportin nousua SM-liigaan.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Kyllähän Fordel vääntelee näitä sanomisiani täällä tuttuun hätäiseen tyyliinsä. Eikä minulla ole siihen sen enempää huomauttamista. Koko ajan olen kirjoittanut siitä, että Tammisen tulo Sportin valmentajaksi nostaa KooKoon taloudellista tulosta.

Vääntelen sanomisiasi? Missäköhän kohdassa? Esitin sulle kysymyksiä, joihin toivoin saavani vastauksia, sillä edellisestä viestistäsi en niitä saanut. Tällä kertaa kysymyksiini jopa jotenkin vastattiin, tosin levy näyttää olevan sulla sama. Jankutat koko ajan tuota kuinka Tami nostaa KooKoon taloudellista tulosta yms. Valitettavasti sillä ei ole juurikaan tekemistä tämän ketjun kanssa ja vaasalaisia se ei varmasti paljoa lämmitä.

Se kuitenkin siitä. Enää en jaksa jankata sun kanssa tästä aiheesta.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
...pakin ensimmäinen, avaava syöttö annetaan nopeasti (ja helposti) sentterille keskelle tai laiturille laitaan. Sentteri jakaa jompaan kumpaan laitaan tai laitaan annetun 1. syötön laituri käyttää keskustassa sentterillä. Hyökkäyketju etenee rintamana omia kaistoja myöten ns. kenttätasapainolla.

Tämäkö on ns. modernia hyökkäämistä, jonkalaista ei jääkiekossa ole aiemmin tunnettu? No, jatkakaa, tästä voi tulla vielä hauskaa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
1-8

Omg...taitaa pelaajaruletti alkaa. Tami lienee aika hiilloksilla ettei tuo joukkue pystynyt parempaan. Siis amatöörijoukkue kadottaa nyt sen vähäisenkin osaamisensa, kun kiekkojumala Tamminen on puikoissa.

Castillo kirjoitti:
Mä oon kans miettinyt, että nyt kun Tamminen tuli niin vaihtaisin mielummin Mikkelin Jukureiden kannattajaksi. Niillä on pelipaidoissaan kivemmat värit

Ah niin totta Castillo! Olen miettinyt samaa..olen jo pari vuotta ollut kateellinen Jukureiden peliasun tyylikkäistä väreistä. Paitahan sopisi vaikka linnanjuhliin. Se syvänsininen on vaan niin tyylikäs..ja se keltainen ja punainen siinä..se on siinä. Täydellinen peliasu nimittäin.
 

Salama44

Jäsen
Naurettavuutta on tuollainen joukkueiden vaihto, vaikka muuttaisin asumaan Vaasan jäähalliin - mikä sen nimi nykyään onkaan - niin silti KooKoo olisi se ykkönen!
Eiköhän se joukkueen "vaihto" riipu aika paljon siitä kuinka kauan sen toisen hallin vieressä on asunut. Muutama vuosi ei välttämättä vielä vaikuta mitään, mutta kun aikaa kuluu enemmän niin jossakin vaiheessa sitä vaan huomaa olevansa paikkakuntalainen ja entisen kotiseudun joukkue onkin vierasjoukkue. Toisaalta voi sympatiseerata molempiakin joukkueita.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Vääntelen sanomisiasi? Missäköhän kohdassa? Esitin sulle kysymyksiä, joihin toivoin saavani vastauksia, sillä edellisestä viestistäsi en niitä saanut. Tällä kertaa kysymyksiini jopa jotenkin vastattiin, tosin levy näyttää olevan sulla sama. Jankutat koko ajan tuota kuinka Tami nostaa KooKoon taloudellista tulosta yms. Valitettavasti sillä ei ole juurikaan tekemistä tämän ketjun kanssa ja vaasalaisia se ei varmasti paljoa lämmitä.

Se kuitenkin siitä. Enää en jaksa jankata sun kanssa tästä aiheesta.

Vastahan tässä on päästy alkuun ja sinä heität jo pyyhkeen kehään. Siirrytään keskustelemaan KooKoon taloudellisesta tilanteesta KooKoon sivuille. Sen verran täällä Sportin sivuilla Tami-keskustelussa vielä lopputoteamuksena vain se, että Tammisen valinta Sportin valmentajaksi tulee olemaan KooKoolle yllättävän positiivinen asia talouden kannalta. SaPKo:n kannattajat ovat tämän yksinkertaisen homman täällä ymmärtäneet omalta osaltaan.
Sportille Tamminen on iso riski, mutta myös suuri mahdollisuus. Sportin johdolle täytyi jäädä positiivinen vaikutelma Tammisen edellisestä vierailusta, koska hänet jälleen palkkasi riveihinsä. Tämän tasoisia ja näin tavoitteellisia valmentajan paikkoja avautuu vain harvakseen haettaviksi Suomessa. Päteviä hakijoita oli varmaankin Sportilla valmentajalistallaan. En ole ollut täällä kieltämässä Sportin johdon rankkaakin arvostelua. Kun kokee Tammisen valinnan virheenä, on se luonnollisesti täällä kantanaan ilmoitettavana.
Olen vain ihmetellyt sitä, että muiden seurojen kannattajat eivät näe Tammisen valinnan positiivisia vaikutuksia koko Mestikselle sekä omalle seuralleen. Ihmettely ei sitten Fordel ja kumppanit tarkoita lähellekään halua tyrehdyttää keskustelua. Päinvastoin sillä on tarkoitus lisätä mielenkiintoista ajatusten vaihtoa.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Olen vain ihmetellyt sitä, että muiden seurojen kannattajat eivät näe Tammisen valinnan positiivisia vaikutuksia koko Mestikselle sekä omalle seuralleen.

Tämä väitteesi ei pidä paikkaansa, kyllä Tammisen positiivinen vaikutus koko Mestikselle on täällä huomioitu monenkin kirjoittajan osalta. Kannattaa lukea viestejä.
Se näkemysero, josta tässä on jo pidempään ollut kyse, ja jota et ole vieläkään suoraan kommentoinut on se, että sinun näkemyksesi mukaan esimerkiksi Kouvolassa ihmiset lähtevät hallille Sportin ollessa vieraana tavallista runsaammin joukoin, koska arvostavat Tammisen valmentajan kykyjä. Monet muut taas ovat nähneet asian pikemminkin niin, että kiinnostus Tammista kohtaan perustuu hänen persoonaansa, ei valmennuksellisiin asioihin. Harvassa ovat ne katsojat, jotka lähtevät hallille tarkastelemaan Tammisen pelikirjaa, veikkaan minä. Enemmänkin mielestäni on kyse ns. Tami-shown vetovoimasta.
 

Fordél

Jäsen
Olen vain ihmetellyt sitä, että muiden seurojen kannattajat eivät näe Tammisen valinnan positiivisia vaikutuksia koko Mestikselle sekä omalle seuralleen. Ihmettely ei sitten Fordel ja kumppanit tarkoita lähellekään halua tyrehdyttää keskustelua. Päinvastoin sillä on tarkoitus lisätä mielenkiintoista ajatusten vaihtoa.

Kirjoitat taas joko a) ihan tietyntahtoen täyttä paskaa ja vääriä syytöksiä tai sitten b) et jaksa lukea mitä me muut täällä kirjotamme.

Itse kirjoitin 5.12.2007 Tamin valinnasta Sportin valmentajaksi näin:

"Se on ainakin taattu, että Sport saa samantien näkyvyyttä ja varmasti pitkästä aikaan positiivista sellaista. Se on myös taattu, että Vaasassa alkaa taas tapahtua ja toimintaan tulee ihan uudenlaista dynaamisuutta. Sportin organisaatioon tulee varmasti ihan uutta draivia. Se on myös taattu, että joukkue herää pelaamaan. Ja mikä näin Mestiksen ystävälle on tärkeintä: se on taattu, että olemme saaneet kunnon äänetorven sarjalle, joka pitää huolen, että tämän sarjan merkitystä ei liitossa unohdeta."

Eikö tässä ole arvon siffa nähty myös niitä positiivisia vaikutuksia joita Tamilla on sekä Sporttiin että koko Mestikseen? Muut kirjoittajat ovat tuoneet esille myös todella hyviä argumentteja sekä puolesta, että vastaan Tamin tuloa Vaasaan. Niitä kannattaa lukea ennen kuin kirjoittelet mitä sattuu.

Ja Hescu toi myös hyvin esille tuon arvostus vs. mielenkiintoinen persoona, johon et ole täällä vastannut vaikka sitä eroa on sulle koko ajan yritetty toistaa. Voisitko vastata nyt siihenkin kysymykseen, kiitos.

Juuri tämän takia keskustelu tyrehtyy kun et voi vastata näihin muiden väitteisiin vaan jankkaat tuota samaa. Se jankkaus ja muiden perusteluiden pienoinen dissaaminen eivät vie tätä keskustelua yhtään eteenpäin. Sama homma on tapahtunut niin usein KooKoo-ketjussa ja pahoittelen Sport-fanien puolesta, että toimme saman ilmiön tänne. Itse en aio jatkaa tätä näennäistä keskustelua, sillä se on todella turhauttavaa. Kiitos kuitenkin Sport-faneille todella antoisista keskusteluista! Harmi vaan, että tämä meni taas KooKoo-fanien ja yhden tulevan ex-fanin väännöksi...
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Harvassa ovat ne katsojat, jotka lähtevät hallille tarkastelemaan Tammisen pelikirjaa, veikkaan minä. Enemmänkin mielestäni on kyse ns. Tami-shown vetovoimasta.

Olet oikeassa molemmissa väitteissäsi. Jääkiekko pelinä on Suomessa niin nuorta, että pelikirjaseuraajat ovat toistaiseksi vielä marginaalissa. Itse jopa vaadin Tammiselta niitä pelikirjanäyttöjä, joista hän on julkisesti päässyt kommentoimaan. Sportin peli keväällä 2009 osoittaa sitten, pystyykö Tami valmentamaan joukkueen pelaamaan sitä jääkiekkoa, mistä hän on puhunut/kirjoittanut. Ennen sitä saattaa olla täydellinen sekamelska, kun pelaajien automaatio-reagointi kentällä tapahtuu vielä vanhojen systeemien mukaan.

Tami-show parhaimmillaan ilmenee silloin, kun hän on valmentajana aitiossa. Täällä on kirjoitettu, että Tamin paikka olisi ollut Sportin markkinoinnista vastaava ja valmentajaksi olisi tullut valita joku toinen. Tällä ratkaisulla ei KooKoon taloudellinen tulos olisi parantunut. Kouvolassa kiinnostaa valmentaja-Tamminen erityisen paljon ja arvostus näkyy 10.1.2008 KooKoo-Sport-pelissä yleisömäärän selvänä kasvuna.
Ettei jää epäselväksi, niin itse pidän Tammista Sport-johdon kanssa nimenomaan huippuvalmentajana, jonka johdolla Sportilla on mahdollisuus nousta SM-liigaan. Kunnioitan suuresti Sport-johdon asiantuntemusta tässä Tamminen-case:ssa.
 
Viimeksi muokattu:

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Kouvolassa kiinnostaa valmentaja-Tamminen erityisen paljon ja arvostus näkyy 10.1.2008 KooKoo-Sport-pelissä yleisömäärän selvänä kasvuna.

Jep, siffa, tätä minä toivon. Persoonia ei tosiaan ole jääkiekossa koskaan liikaa, ja Tamin Mestis-pesti toivottavasti jälleen kerran ajaa koko sarjan (ja suljetun sarjan avaamisen) asiaa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kun on tullut täällä kirjoitettua Tammisen valinnan positiivisista vaikutuksista Mestikseen, niin Kotkassa se konkretisoitui tänään mukavalla yleisömäärällä eli yli 1300 katsojalla. Osasyynsä hyvään katsojamäärään on myös sillä, että Titaanien pelit ovat olleet viime aikoina tasaisia, vaikka niukkoja tappioita onkin tullut harmittavasti.
Sportin kannalta tärkeä voitto Kotkassa ajatellen perjantain kotiottelua Jukureita vastaan.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt on Tammisella tilaisuutensa osoittaa se, pystyykö hän valmentamaan Sportin nykyaikaista hyökkäyspeliä toteuttavaksi joukkueeksi. Aikaa siihen on noin vuosi ja neljä kuukautta. Jos Sport pelaa modernia jääkiekkoa kevään 2009 Mestiksen pudotuspeleissä sekä SM-liigakarsinnoissa, en pidä mahdottomana Sportin nousua SM-liigaan.

Ihan näin yksinkertaista homma ei toki ole. Aravirta muistaakseni mainitsi jossain haastattelussa, että pelien lopputuloksesta n. 70 prosenttia on ns. pehmeitä arvoja eli voitontahtoa ja itseluottamusta. Myös joukkueen ilmapiiri kuuluu näihin arvoihin. Eli kyllä varmaan muutakin tarvitaan, kuin toimiva ja nykyaikainen pelikirja. Tärkeähän sekin tosin on.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ettei jää epäselväksi, niin itse pidän Tammista Sport-johdon kanssa nimenomaan huippuvalmentajana, jonka johdolla Sportilla on mahdollisuus nousta SM-liigaan. Kunnioitan suuresti Sport-johdon asiantuntemusta tässä Tamminen-case:ssa.

Seurasitko Tammisen edellisen Sportin valmennusjakson loppuun sattunutta joukkueen vakavaa alisuorittamista? Tuossa vaiheessa Juhani sai maailman luokan tarjouksen Sveitsistä ja Sport kannattajista suuri osa huokaisi helpotuksesta. Kuinka kommentoisit tuota aikaa? Itse en tässä vaiheessa näe Tamin valmentajakykyä, perustuen tuohon tapahtuneeseen tosiasiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös