Kuka valmentaa Lukkoa jatkossa?

  • 75 990
  • 317

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Tonne akatemiaanhan haetaan kokeneita valmentajia ja ikahan on hyvin onnistunut nuorten kehittäjänä. Toisaalta olisikohan ikalla motivaatiota lähteä tälläiseen projektiin mukaan.

Tosin niin kuin olkku jo ehti todeta arvet on ikan mielestä syvällä vai tulisiko tälläinen pesti siitä huolimatta kysymykseen. Vähän epäilen, mutta olisi varmasti hyvä valmentaja nuorten kehittäjänä.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mulla on todella vahva epäilys, että Pentti tulee! No toivossa on hyvä elää.

Toivolalla ei kuitenkaan kai voida jatkaa, fanit heittäisi ihan läskiksi.
Uramakaan ei taida ensi kauden koutsi olla, sellainen olo tuosta selittelemisestä tulee.
Muita vaihtoehtoja: Alatalo - ei, Saarinen - ei kai, Lehkonen - ei tule, Makkonen tjsp. - ei käy, Summanen - ei tule, Westerlund - ei tule, Heikkilä - ei tule, Eloranta - ei käy eikä tule...

Jäljelle jää vain Pena!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomi 24 syväkurkut huhuilivat Lehkosen neuvottelevan Lukon kanssa valmentajan pestistä. Lähde nyt ei ole kovin luotettava, mutta siirto voisi kyllä olla mahdollinen. Vieläkö Raumalla annettaisiin Ikalle uusi yritys?

Suomi24... Yhtä luotettavan vastauksen saat todennäköisesti kun kävelet nyt ulos ja kysyt ensimmäiseltä vastaantulijalta että minne Ika menee ensi kaudeksi.

Ja mitä tulee kysymyksen että annettaisiinko Raumalla Ikalle uusi yritys: Minä luulen että annettaisiin, mutta antaisiko Ika Lukolle uuden yrityksen? En usko.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jäljelle jää vain Pena!

Tuskin sekään nykyistä huonompi vaihtoehto olisi, jos nyt ei parempikaan... Ja kyllähän se vähän mieltä lämmittäisi että peräsimessä olisi todellinen Legenda isolla L:llä.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Uramakaan ei taida ensi kauden koutsi olla, sellainen olo tuosta selittelemisestä tulee.

No tässähän nyt kumminkin on varmaan niin että Lukko ei voi julkistaa eikä pahemmin Uramakaan sitä sopimusta kauden vielä ollessa kesken. Eikös tästä ole joku sopimus tai herrasmiessopimus ainakin.

Lehkosesta sen verran että jossain vaiheessa muistaakseni ilmoitti ettei valmennus sm-liigassa häntä kiinnosta.
 

TimanttiLada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen kiekko ylipäätänsä
No tässähän nyt kumminkin on varmaan niin että Lukko ei voi julkistaa eikä pahemmin Uramakaan sitä sopimusta kauden vielä ollessa kesken. Eikös tästä ole joku sopimus tai herrasmiessopimus ainakin.
.

Jep, olihan se liigan kannalta huonompi homma, kun Lukkoa vastaan finaalissa luistelisikin Tappara. Siinä olisikin vähän seliteltävää liigan pomoilla, kun vastapuolen koutsi olisi jo julkaissut sopimuksen tulevan mestarijoukkueen kanssa.

Tuskin sekään nykyistä huonompi vaihtoehto olisi, jos nyt ei parempikaan... Ja kyllähän se vähän mieltä lämmittäisi että peräsimessä olisi todellinen Legenda isolla L:llä.

Vielä parempi vaihtoehtohan olisi pelata koko kausi ilman rahaa vievää kokopäiväistä valmetajaa, sillähän säästetään jo huomattavat summat. Tähtisalot ja Koposet voisivat vaikka pelaamisen yhteydessä toimia ns. pelaajavalmentajina, eli he hioisivat kuviot kuntoon aivan kuten Lämäri-leffoissa aikoinaa.



Noh, saas nähä, miten käy.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Kun Lukon valmentaja keskustelu alkaa nykyään jo syksyllä, niin on tässä itsekin myöhässä...

Mutta tietoni mukaan Lukon johto luottaa tulevalla kaudella Jukurien nykyiseen päävalmentajaan eli Kari Makkoseen. Tämä on tullut myös Jukuri johdon tietoon ja tästä syystä he ovat aloittaneet uuden valmentajan etsimisen.

Tänään Jukurit sitten julkaisi Makkosen kahden kauden jatkon Mikkelissä.

Tosifanille, lisää sieniä ja valheita!!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tänään Jukurit sitten julkaisi Makkosen kahden kauden jatkon Mikkelissä.

Tosifanille, lisää sieniä ja valheita!!

Älä ny jesse. TosiFanihan on vaan tietoinen, että Makkonenkin rakentaa taloa Hämeenlinnaan. Tai...
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rale on ok vaihtoehto siinä tapauksessa että Toivola ei jatkaisi. 1963:n jutut kannattaa tässä(kin) asiassa jättää omaan arvoonsa. Toivolalla on vielä huima etumatka Raleen joka tasolla, mutta Uraman kokemuksen karttuessa tuo etumatka kapenee koko ajan. Paras vaihtoehto Lukon kannalta olisi ilman muuta saada Toivolan kanssa jatkosopimus Uraman jatkaessa samalla 1-2 vuotta vielä Tapparassa harjoittelua jonka jälkeen takaisin kotiin.

Oletko edelleen sitä mieltä, että Toivolalla on huima etumatka Raleen joka tasolla? Ja paras vaihtoehto Lukolle olisi ilman muuta jatkopahvi Toivolan kanssa. Itse en sulattanut tätä kommenttia pari kuukautta sitten enkä vieläkään pysty ymmärtämään millaisella jääkiekkotietämyksellä varustettu ihminen voi kirjoittaa tällaista P**kaa.
 

Bud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän syksyllä saavutetut mestaruudet
Oletko edelleen sitä mieltä, että Toivolalla on huima etumatka Raleen joka tasolla? Ja paras vaihtoehto Lukolle olisi ilman muuta jatkopahvi Toivolan kanssa. Itse en sulattanut tätä kommenttia pari kuukautta sitten enkä vieläkään pysty ymmärtämään millaisella jääkiekkotietämyksellä varustettu ihminen voi kirjoittaa tällaista P**kaa.
Eiköhän tuo ole sama kuka sinne tulee valmentamaan. Hautuumaanahan tuo tulee toimimaan myös Ralelle. Muualla hyvää tulosta tekevät valmentajat ei menesty Raumalla. Ihme ja kumma että se paska silti kaadetaan PELKÄSTÄÄN valmentajan niskaan.. Vai odotatko Ralen Lukon pärjäävän erinomaisesti?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eiköhän tuo ole sama kuka sinne tulee valmentamaan. Hautuumaanahan tuo tulee toimimaan myös Ralelle. Muualla hyvää tulosta tekevät valmentajat ei menesty Raumalla.
Tästä olisi ihan hyvä saada esimerkkiäkin. Rautakorpi on ainut lähikausina Lukkoa valmentanut, joka on muualla tehnyt hyvää tulosta ja Lukon nostaminen mitallipeleihin viimeisänä kunnon liigakautena(ehkä historian kovin) ei ainakaan rosteriin nähden ollut huono suoritus.

Tolvasista, lehkosista ja toivoloista ei voi puhua samassa lauseessa kun puhutaan huippuvalmentajista.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Oletko edelleen sitä mieltä, että Toivolalla on huima etumatka Raleen joka tasolla? Ja paras vaihtoehto Lukolle olisi ilman muuta jatkopahvi Toivolan kanssa. Itse en sulattanut tätä kommenttia pari kuukautta sitten enkä vieläkään pysty ymmärtämään millaisella jääkiekkotietämyksellä varustettu ihminen voi kirjoittaa tällaista P**kaa.
Siitä on muuten kolme ja puoli kuukautta. Enkä ollut ainoa joka tuota mieltä tuolloin oli vaikka mielipiteeni taisin ensimmäisenä tässä ketjussa julki tuoda. Nimim. Olkun viesti tammikuun lopusta kiteyttää muuten melko hyvin omatkin tuntemukseni asiasta:
Itse viimeiseen asti (marraskuunloppu -07) uskoin Toivolalla olevan eväitä. Usko loppui ja olen tyytynyt siihen että olin väärässä Toivolan suhteen.

Miksi muuten nyt vasta kirjoitat tämän jos et sulattanut tuota kommenttia aikaisemmin? Siinä välissä olet kuitenkin ehtinyt mm. kehua Mika Toivolaa hyväksi valmentajaksi. Muutenkin luulisin että sinä olet viimeinen kenen kannattaa muiden vanhoja kirjoituksia kaivella ja naureskella niille jälkeenpäin..

e: Samalla voisit myös vastata tähän kysymykseen

e2:kappalejako ja quote
 
Viimeksi muokattu:

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siitä on muuten neljä ja puoli kuukautta. Enkä ollut ainoa joka tuota mieltä tuolloin oli vaikka mielipiteeni taisin ensimmäisenä tässä ketjussa julki tuoda. Miksi muuten nyt vasta kirjoitat tämän jos et sulattanut tuota kommenttia aikaisemmin? Siinä välissä olet kuitenkin ehtinyt mm. kehua Mika Toivolaa hyväksi valmentajaksi. Muutenkin luulisin että sinä olet viimeinen kenen kannattaa muiden vanhoja kirjoituksia kaivella ja naureskella niille jälkeenpäin..

No jos tarkkoja ollaan niin kirjoitit tuon marraskuussa eli kolme ja puoli kuukautta sitten.

Missä minä olen kehunut Toivolaa hyväksi valmentajaksi? Olen sanonut, että Mika on epäonnistunut pahasti mutta se ei tee hänestä välttämättä huonoa. Urama on kuitenkin aivan eri tasoa ja sen olen tuonut esille jo viimeisen vuoden ajan varsin avoimesti.

Halusin vain kaivaa tämän asian esille, kun tällä palstalla tuntuu olevan tapa lynkata ensimmäisenä ne jotka oikeasti ymmärtävät jotain jääkiekosta. Sitten täällä esiintyy kaiken maailman "asiantuntijoita", jotka ei oikeasti ymmärrä lajista mitään.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Siitä on muuten neljä ja puoli kuukautta.
Kolme ja puoli kuukautta, jos tuota aiemmin tähän ketjuun kirjoittamaasi viestiä tarkoitat. Ketju on avettu 15.10, joten siitä on nyt aikaa 4 kuukautta ja viikko.

Pientä pilkunnussintaa kieltämättä, pyydän anteeksi, mutta asia tuli vaan tarkastettua siinä vaiheessa, kun katsoin milloin itse tähän ketjuun kirjoitin toiveeni Toivolan jatkosta. Ja se oli kuudes viesti tähän ketjuun seuraavilla sanoilla:

Itse on nykyisen valmentajan jatkon kannalla kaksi- tahi kolmivuotisella panostuksella, jonka jälkeen siirrytään uuden miehen kanssa kohti uusia haasteita.

Sillä hetkellä, kun näitä vaihtoehtoja punnittiin ja pohdittiin (lokakuun puolen välin jälkeen), Lukko oli pelannut ihan asiallista kiekkoa, ja pisteitäkin oli tullut plakkariin vähintäänkin kohtalaisella tahdilla. Mutta niinkuin kaikki muistavat, tuli Karjalaturnaus marraskuun alussa, ja siitä se lähti. Nimittäin se huonompi osuus kaudesta, joka ei oikeastaan vieläkään ole tullut tiensä päähään. Niin paljon on vettä virrannut sen jälkeen Kokemäenjoesta, ja Lukolla aikaa kääntää kurssia kohti parempia otteita, mutta näin ei vaan ole käynyt. Eli jos sinä aikana muuttaa mielipidettään tulevasta valmennuksesta, kuten itse olen tehnyt, se on ihan perusteltua touhua.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Missä minä olen kehunut Toivolaa hyväksi valmentajaksi? Olen sanonut, että Mika on epäonnistunut pahasti mutta se ei tee hänestä välttämättä huonoa. Urama on kuitenkin aivan eri tasoa ja sen olen tuonut esille jo viimeisen vuoden ajan varsin avoimesti.
No vaikka tässä samassa ketjussa:
Olen koko ajan tällä palstalla sanonut, että Mika Toivola on erittäin lupaava valmentaja. Viime kausi ei mennyt herralta ihan putkeen mutta siitä huolimatta pidän Toivolaa hyvänä valmentajana. Olin tätä samaa mieltä jo silloin, kun Toivola palkattiin Lukkoon keväällä 2006. Voit kaivaa nuo kevään 2006 viestit esille, jos haluat.
Halusin vain kaivaa tämän asian esille, kun tällä palstalla tuntuu olevan tapa lynkata ensimmäisenä ne jotka oikeasti ymmärtävät jotain jääkiekosta. Sitten täällä esiintyy kaiken maailman "asiantuntijoita", jotka ei oikeasti ymmärrä lajista mitään.
Jälkimmäisestä asiasta olen kyllä (kerrankin) kanssasi samaa mieltä, ensimmäistä asiaa en niinkään ole täällä huomannut.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivola olisi Lukolle lottovoitto verrattuna Lehkoseen tai Tolvaseen. Mielestäni erittäin järkevä ratkaisu Lukolta, jos Toivola tulee. Toivolan Ässät on pelannut viimeiset 3 kautta erittäin hyvin materiaaliin ja rahalliseen panostukseen nähden.


Ei täällä oikein kenenkään - ei edes teidän "jotka oikeasti ymmärrätte jotain jääkiekosta" - kannata vanhoja lausuntoja kaivella...


Itsekin olin pitkään perin juurin Toivolan puolesta puhuja, mutta jos juuri nyt kysyttäisiin, niin muotoilisin tämän kannatukseni varsin erilaisesti.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Don't shoot the messenger!

Unohtui mainita tossa viime Blues – Lukko matsin otteluketjussa, että bongasin ottelussa katsomosta ex-Jyp&Tappara valkun Mika Saarisen. Näytti kovasti olevan muistiinpano välineet mukana, ja mietin että mitäköhän ottelussa teki.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Unohtui mainita tossa viime Blues – Lukko matsin otteluketjussa, että bongasin ottelussa katsomosta ex-Jyp&Tappara valkun Mika Saarisen. Näytti kovasti olevan muistiinpano välineet mukana, ja mietin että mitäköhän ottelussa teki.

Onhan näitä valmentajia nähty Summasta myöten aina Lukonkin peleissä ja silti se ei ole merkinnyt mitään. Mahdollisesti jos Saarisella on diili jonnekin ensi kaudeksi niin varmasti tarkastelee mahdollisia pelaajia. Olin minäkin peliä katsomossa ja silti en taida ensi kaudella jääkiekkojoukkuetta valmentaa...
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei täällä oikein kenenkään - ei edes teidän "jotka oikeasti ymmärrätte jotain jääkiekosta" - kannata vanhoja lausuntoja kaivella...


Itsekin olin pitkään perin juurin Toivolan puolesta puhuja, mutta jos juuri nyt kysyttäisiin, niin muotoilisin tämän kannatukseni varsin erilaisesti.

Noniin, nyt mennään 2 vuotta vanhoihin asioihin. Olin keväällä 2006 iloinen Toivolan palkkaamisesta mutta jo vuosi sitten totesin, että oravan eväät on syöty Raumalla. Olin 2 vuotta sitten väärässä niin kuin moni muukin mutta virhe olisi pitänyt korjata heti, kun se oli nähtävissä eli jo 2006 vuodenvaihteessa. Jokainen kiekkoa seuraava tiesi varmasti jo syksyllä, ettei hommasta tule mitään. Muutama "asiantuntija" vaan väittää täällä periaatteesta vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Noniin, nyt mennään 2 vuotta vanhoihin asioihin. Olin keväällä 2006 iloinen Toivolan palkkaamisesta mutta jo vuosi sitten totesin, että oravan eväät on syöty Raumalla. Olin 2 vuotta sitten väärässä niin kuin moni muukin mutta virhe olisi pitänyt korjata heti, kun se oli nähtävissä eli jo 2006 vuodenvaihteessa. Jokainen kiekkoa seuraava tiesi varmasti jo syksyllä, ettei hommasta tule mitään. Muutama "asiantuntija" vaan väittää täällä periaatteesta vastaan.
Ei mennä 2 vuotta vanhoihin asioihin, ei tarvitse, sillä tämä kommentti:
Olen koko ajan tällä palstalla sanonut, että Mika Toivola on erittäin lupaava valmentaja. Viime kausi ei mennyt herralta ihan putkeen mutta siitä huolimatta pidän Toivolaa hyvänä valmentajana.
on siis viime marraskuulta. Missä vaiheessa nyt sitten loppujen lopuksi mielesi Toivolasta on muuttunut kun noissa viesteissä on (jälleen) melko paha ristiriita?
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei mennä 2 vuotta vanhoihin asioihin, ei tarvitse, sillä tämä kommentti:on siis viime marraskuulta. Missä vaiheessa nyt sitten loppujen lopuksi mielesi Toivolasta on muuttunut kun noissa viesteissä on (jälleen) melko paha ristiriita?

Mika Toivola on lupaava valmentaja mutta epäonnistunut Raumalla pahasti. Tätä olen tällä palstalla toistellut ehkä liiankin usein.

Voi olla, että Mika tulee onnistumaan vielä jossain muussa joukkueessa mutta Raumalla seinä nousi pystyyn jo syksyllä.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Mika Toivola on lupaava valmentaja mutta epäonnistunut Raumalla pahasti. Tätä olen tällä palstalla toistellut ehkä liiankin usein.

Voi olla, että Mika tulee onnistumaan vielä jossain muussa joukkueessa mutta Raumalla seinä nousi pystyyn jo syksyllä.
Miksi et vastaa sinulta suoraan esitettyihin kysymyksiin? Ei sen pitäisi olla niin vaikeaa kun kerran oikeasti ymmärrät jotain jääkiekosta.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samalla voisit myös vastata tähän kysymykseen

Eli haluat tietää oliko Tapparan pelaajamateriaali parempi kuin Lukon viime vuonna? Omasta mielestäni Lukon oli parempi. Lukolla oli koko sarjan paras hyökkääjä eli Straka. Kyseinen herra ei kuulunut omiin suosikkipelaajiini mutta oli kiistatta erittäin taitava hyökkäyspäässä. Lukolla oli myös koko sarjan paras hyökkäysvitja eli Haataja-Saarenheimo-Toporowski. Pakkipäässä Hämäläinen-Heikkinen pelasi EHT-tason peliä. Honkaheimo pelasi parhaan kautensa ja Viitanen oli hyökkäyspäässä yllättävänkin hyvä. Markus Korhonen pelasi mielestäni myös hyvin maalissa vaikka ei jostain syystä saanut luottoa Toivolalta. Oli kuitenkin selvästi paras Lukon viime kauden veskareista vaikka Toivola halusikin haaskata seuran rahoja turhaan maalivahtirulettiin.

Joukkueen hyvyys mitataan toki sarjasijoituksessa ja siinä mielessä Tappara oli selvästi parempi joukkue. Pelaajamateriaali oli kuitenkin Lukkoa halvempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös