Jos sinun mielestäsi 11 Valioliigamestaruutta joukkueen keskimäärin tärkeimpänä pelaajana on huono argumentti, niin se ei ole minun vikani.
Scholesin taitoja on argumentoitu edellä aika paljon. Löydät ne sieltä.
Se tapa, millä noita mestaruuksia käytät argumenttina tässä ketjussa se ongelma on. Vertaa aiempaan viestiisi eiliseltä:
Johtunee ehkä siitä, että näytöt maajoukkueessa ovat aika vaatimattomat. Vaatimattomat näytöt taas johtuvat siitä, että Englanti täysin idioottimaisesti peluutti mielummin Gerrardia ja Lampardia keskikentällä ennen Scholesia. Toisinsanoen jättivät yhden maailman parhaimman aseen käyttämättä ja peluuttivat näitä mediaseksikkäitä pelaajia, jotka olivat koko uransa yliarvostettuja pelaajia. Nyt jälkikäteen voidaan kysyä, että kuka tästä kolmikosta on ylivoimaisesti menestynein valioliigassa?
Millä tavalla ManUn
joukkueena voittamat mestaruudet kertovat yksilön paremmuudesta verrattuna täysin eri olosuhteissa pelaaviin yksilöihin? Kertooko noiden mainittujen herrojen voittamien Valioliigamestaruuksien määrä jotain näistä pelaajista yksilöinä vai pelaamiensa joukkueiden laadusta? Voisiko Scholesin palkintokaapissa olevat pystit nähdä historian menestyksekkäimmän managerin ansioksi? Ehkä vaikutusta oli toisella loistavalla, parikymmentä vuotta ManUn keskikentällä häärineellä ja 13 valjupystiä pokanneella Giggsillä? Ehkä sillä on vaikutusta, että Scholesin voi nähdä pelanneen halki uransa parempien pelaajien ympäröimänä ManU:ssa kuin Gerrard Liverpoolissa tai Lambard Chelseassa?
...ja kun tässä ketjussa on Scholesin puolesta perusteltu entisten pelaajien lausunnoilla, niin heitetään pari lainausta Gerardiinkin liittyen (kirj. huom. En pidä Gerrardiakaan tämän ketjun aiheeseen olennaisesti kuuluvana, mutta argumentin vuoksi):
"Is he the best in the world? He might not get the attention of [Lionel] Messi and Ronaldo but, yes, I think he just might be," Zidane said. "If you don't have a player like
Steven Gerrard, who is the engine room, it can affect the whole team.
Zidane The Guardianille (
linkki)
"For me, for the last five years Gerrard has been the best player in the world.
"He is a midfielder, he plays very good. People didn't mention Gerrard, now they mention Ronaldinho, Ronaldo, Messi because they are forwards."
Pele Skysportsille (
linkki)
Onnistuit jotenkin sivuuttamaan vain "yliarvostettuna" pelaajan, jota jonkin verran jalkapallosta tietävät tahot ilmeisen kovasti arvostivat. Sivuutit kaiken, millä voisi olla tekemistä pelaajien yksillöllisen taidon kanssa, koska "Valioliiga menestys". Joten ei, tuo argumenttisi ei tuossa yhteydessä toimi. Joukkuesaavutukset joukkuesaavutuksina, ykslöiden saavutukset yksilöiden saavutuksina. Tuo pätee varsinkin, kun itsekin käytät Scholesista sanoja "keskimäärin tärkein", mikä jättää tilaa tulkinnalle, ettet edes itse pidä tuota kaikkien mestaruuksien tärkeimpänä osatekijänä. Valioliigamestaruudet olisivat peruste Scholesin maininnalle tässä ketjussa vain, jos tuo olisi ollut se selkeästi tärkein/paras/johtavin tekijä noissa ManUn mestaruuksissa. Ottaen huomioon joukkueen vahvuuden halki kentän ja sen, että kentän laidalla orkesteria johti historian menestyksekkäin manageri, niin vaikea noita mestaruuksia on yhden yksilön ansioksi erityisesti lukea. Vaikka Scholes huikea pelaaja olikin.
Tuolla Scholesin pitkällä uralla samassa joukkueessa, seurauskollisuudella silläkään pitäisi olla mitään merkitystä tämän ketjun aiheen kanssa. Edelleen, jos Valioliigamestaruudet ja pitkä ura samassa seurassa ovat jotenkin keskeinen kriteeri, niin Giggs > Scholes. (...ja ei, en ota kantaa pelaajien taitoihin. Loistavia keskikenttäpelaajia molemmat ja avainroolissa Fergusonin aikakauden ManUn menestyksessä.)
Minua ei kovin paljoa kiinnosta kuitenkaan yrittää muuttaa sinun tai kenenkään muun mielipidettä asiasta, joten en jaksa perustella enempää, mitä edellisistä viesteistä löytyy.
Ei haittaa minun elämääni jos et ole samaa mieltä, eikä minulla ole mitään velvollisuutta vakuuttaa, että olen oikeassa.
Keskustelupalstalla kirjoittaminen yleensä vihjaa halusta keskutella. Keskuteluun yleisesti ottaen kuuluu asioiden perustelu edelleen, vaikka ikävästi erinäisten satunnaisten narratiivien esittely kaiken kattavana totuutena tekee tuloaan eri somealustojen "keskusteluihin". Olet toki oikeutettu mielipiteeseesi ja sen esittämiseen ilman kokonaan ilman perusteluita tai ontuvin perusteluin. Ei nyt kuitenkaan kannata liikaa yllättyä, jos keskutelupalstalla joku puuttuu nähdäkseen vajaaseen argumentointiin.