No tottakai kaikissa neuvotteluissa on vasta kysymys neuvotteluista, ei suorasta nimien kirjoittamisesta. Ja jos rupeaisi luettelemaan niitä nimiä, jotka ovat neuvotelleet ifk:n kanssa (pelaajat ja valmentajat), saisi maineen "sairaasti nimiä pudottavana, joka osuu pelkällä massan lailla joskus". Olen aikaa sitten jättänyt kertomatta, jos tietämäni yhteydenotto ei mielestäni ole ollut kuin kohteliaisuuskäynti tai muuta vastaavaa. Jäljelle jäisi sitten vaan oikeasti tapahtuvat asiat ja kyllä nykyinen HIFK pitää asiat sisällään paljon paremmin kuin Pentin HIFK. Niinpä kenelläkään meistä ei enää ole niin runsaasti insidetietoa kuin ennen. Mun mielestäni tämä on ihan helvetin ookoo ja taas totean senkin mantran, että mieluiten katselisin ifk:n menestystä kaukalossa ja kirjoittelisin vähemmän tänne. Tämä palsta on vain ja ainoastaan menestymättömyyden ja tuskatilojen heijastuma ja toivoisin, että HIFK tekisi näistä saatanan Jatkoaika-jaaritteluista lopun hoitamalla hommat kaukalossa. Itse kukin voi miettiä, että mitä järkeä on ylipäätään aikuisten ihmisten kirjoittaa nickien takaa nettiin? No, järkevintä siinä on se, että täällä tapaa monia muita HIFK- ja lätkädiggareita ja voi jutella itse pelistä. Tuo on järkevää. Mutta mitä järkeä oikeasti olisi, jos aikuiset ihmiset haluaisivat nickin kautta herättää mystistä uskottavuutta nettisaitilla. Olen ennenkin kysynyt: Mitä hyötyä siitä on oikeassa elämässä, jos nicki JHag tai 3112 tai Elviksen Kyrpä saa suosiota netissä? Tuleeko halpakorkoista lainaa, kun vihjaisee pankinjohtajalle olevansa "Se JHag". Pääseekö jonojen ohi ravintoloihin ja ilmaiseksi matseihin? Ei tietääkseni. Jos joku yrittää päteä nickillään oikeasti, saa kuulla HIFK;n matseista tutun "WHO ARE YOU???"
Tämä asettaa mukavasti jutut oikeaan mittasuhteeseen ja itse asiassa viimeaikoina ei olekaan näkynyt niitä, joiden mielestä kaiken takana on nettiuskottavuus. Tämä on hyvä trendi ja osoitus älykkyyden kasvusta kiekkokeskustelun ympärillä. Mitä tulee tietolähteisiin, niin itse kuulen juttuja erittäin paljon myös muualta kuin HIFK:n officelta / hallituksesta. Mua kiinnostaa aina jubailla pelaajien, scouttien ja agenttien kanssa ja se on mulle liki pakollista ottaen huomioon, missä liikun.
No, jos tässä nyt tiputtelisi nimiä ja keskusteluja, niin tiesitkö että:
-Hannu Jortikka keskusteli hyvin paljon HIFK:n kanssa Baxterin aikaan. Pentin luottomiehiä nääs
-Jukka Jalonen on ollut jo kerran erittäin lähellä päätyä HIFK:n valmentajaksi ja JJ tapaa myöskin usein HIFK:n väkeä. No, onhan hän maajoukkuekoutsi.
-Doug Sheddenin ja HIFK:n välit ovat erittäin lämpimät edelleen. Zugin diili loppuu -13 ja esimerkiksi Hamiltonin tulon takana ovat Peltosen Ville backuppaajanaan Doug Shedden. Hamilton treenasi Sveitsissä...arvaattekin jatkon
-HIFK:n hallituksella on lämpimät välit Sheddenin lisäksi Psyko Summaseen, mutta kyse lienee enemmän henk.kohtaisista frendisuhteista linjalla Everi/Raato
-Kyllä se aikuisten oikeasti oli keväinen playoffsarja HPK:ta vastaan, joka lopulta ratkaisi valmennuskuvion jatkon. Puhutaan mitä puhutaan. Tammikuinen diilinteko on suuresti liioitetua kieli poskessa -tarinaa. Tokihan Petu ja HIFK keskustelivat noihin aikoihin.
-Keskustelusta/tapaamisista mainittakoon myös se, että Kari Heikkilän kanssa on juteltu.
-Niklas Bäckström on avannut sanaisen arkkunsa koskien HIFK:n mv-valmennusta
-Pikkarainen Jukureista on spotattu ja tämä ei tarkoita, että miestä mietittäisiin suoraan ykköskoutsiksi
-Soppa Sormunen pidetään mukana kuvioissa ilman muuta. Pelkäänpä, että myös Samu Kuitusella on jonkun mielestä käyttöä HIFK:ssa
-Jukka Koivu tarjosi aikanaan itseään ja poikiaan HIFK:hon. Meillä ei ollut just silloin käyttöä. Ns. lukkarinrakkautta on silti lujasti ilmassa. Kuunnelkaa Koivua HIFK:n matsien tv-kommentaattorina. Hän ei edes yritä peitellä sympatioitaan
-Risto Dufva teki pitkän diilin Jypin kanssa. Sitä ennen joka ainoa liigajengi kyseli hänen jatkosuunnitelmistaan
-Tuomas Pihlman olisi saanut HIFK:sta pitkän diilin, mutta ilmoitti pyrkivänsä ensisijaisesti NHL/AHL:ään takaisin ja siksi hän suostui vain kauden loppuun kestävään diiliin. Sen hän sai narreista.
-HIFK katselee pakkia ja sellainen saattaa löytyä Sveitsin kautta, kuten Hamiltonkin. Tai sitten ei.
-HIFK halusi tosissaan Nokelaisen, ei saanut.
-HIFK ei halunnut tarpeeksi tosissaan Toporowskya ja ohi meni. Penailua oli ilmassa.
-Kekäläisen meno narreihin ei tullut aivan puun takaa IFK:n hallitukselle kuitenkaan. Fiksua Kekäläiseltä.
-Erkka Westerlund on Suomen halutuin valmentaja. Ei hän lopullisest ole eläkkeelle jäänyt
Huh...Tuollaista se oikeasti on. Suomi on pieni markkina ja samat puupäät täällä pyörivät. Ei se ole sinänsä mitään käsien pesemistä, jos kertoo oikeasti tietoa siitä, keihin on pidetty yhteyttä. Mikä firma se sellainen on, joka ei kartoita koko ajan markkinaa ja haastattele potentiaalisia työntekijöitä? Hyvin suuri osa kaikista yllämainituista nimistä on jubaillut kovin monen muunkin seuran kanssa samanaikaisesti. Mitä itse tekisit, jos nykyisen työnantajasi kiinnostava kilpailija haluaisi tavata kartoittaakseen mahdollisia yhteistyökuvioita? Suurin syy siihen, miksi näitä aniharvoin tiputtelen julkiselle puolelle reaaliajassa, on se, että osa kirjoittajista lukee, mutta ei ymmärrä lukemaansa. Jos kirjoitetaan: Kari Heikkilä neuvotteli ifk:n kanssa, se luetaan: Kari Heikkilä tulee ifk:hon! Kun ei tulekaan, vingutaan että ei se mitään tiennyt. Silti jotain fiksumpaa kaveria on oikeasti saattanut kiinnostaa se, että kappas, Heikkilä ja ifk, siitä voisi tulla jotain. Mutta katsotaan nyt vielä, tuohan on pelkkää keskustelua. Pidän nykyisen HIFK:n linjasta, jonka mukaan varmat sopimukset julkistetaan mahdollisimman nopeasti, niitä ei hirveästi panttailla. Valmentajan suhteen asia on tietenkin toinen, olisi mautonta julkistaa muualla koutsaava valmentaja, mutta ei tällainen pelaajamarkkinoilta pitkään pysy salassa.
Kysyn: Onko kenelläkään tietoa, miksi Virta ja narrit eivät saaneet aikaiseksi sopimusta ja tuleekohan tämä vaikuttamaan HIFK:hon? Kekäläinen nimittäin pelaa aika kovaa peliä valmennus- ja pelaajamarkkinoilla. HIFK:nkin pitäisi. Tänään on kaksikin luottotahoa antanut ymmärtää, että narreilla on kovat piipussa koutsimarkkinoilla ja "mikään ei vielä ole varmaa koskien ensi kautta ja valmentajien sijoittumista". Nyt laitoin tämän kuuleman poikkeuksellisesti ihan tuoreeltaan, voi harmi jos se osoittautuu bullshitiksi ja Jhagin nettiluotettavuus romahtaa. Nyyh.
edit2: hemmo1973 - aivan loistava kirjoitus! Couldn't agree more