Kuka Jokereiden seuraava valmentaja?

  • 65 684
  • 426

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hannu Jortikka

3.12 ilmestyneessä urheilulehdessä spekuloidaan liigasvalmentajien sopimustilanteista.Hannu Jortikasta sanotaan seuraavanlaisesti : "Hannu Jortikan sopimus kattaa vielä tämän kauden.Suunta voi olla Turkuun , ulkomaille tai ei minnekkään.Jokerien toimintakulttuuri ei kaikilta osin miellytä Jortikkaa-ja toisinpäin".
Saman artikkelin mukaan peräti seitsemän liigavalmentajan työsopimus on päättymässä ensi keväänä. Myös Hannu Aravirran sopimus on päättymässä tämän kauden lopussa.
On mielenkiintoista odottaa milloin Jokereiden ensikauden joukkueen valmentaja kysymys ratkeaa.
Kun ajatellaan ensikauden joukkueen kokoamista niin mielestäni kyllä valmentajakysymys pitäisi ensin ratkaista. Kyllä pelaaja hankinnoissa täytyy valmentajan ääni myös kuulua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Hannu Jortikka

Viestin lähetti pappi
3.12 ilmestyneessä urheilulehdessä spekuloidaan liigasvalmentajien sopimustilanteista.Hannu Jortikasta sanotaan seuraavanlaisesti : "Hannu Jortikan sopimus kattaa vielä tämän kauden.Suunta voi olla Turkuun , ulkomaille tai ei minnekkään.Jokerien toimintakulttuuri ei kaikilta osin miellytä Jortikkaa-ja toisinpäin".

Ihan asiallinen tietolähde UL:llä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Hannu Jortikka

Viestin lähetti cobol
Ihan asiallinen tietolähde UL:llä.
Jaahas, cobol on sitten avustanut Urheilulehteä. UL:n mystinen tietolähde käyttänee salanimeä Algot Peräkylä ja vaikuttaa maamme ykköskiekkosaitilla toisella nickillä.

Mä olen edelleen kiinnostunut Jokerien valmennuspestistä. Halvalla saa Jokerit hyvän miehen ja joukkue takuulla olisi niin Jokerin näköinen, että narri rinnassa punastuisi.

Koska mä voin Masa alkaa kartoittaa hankintoja ? Nää pakollisethan sulla on tiedossa (Hulk, Sami, Eskelinen, raketti-Laine ja pari muuta). Muista mä lupaan olla hiiskumatta kovinkaan paljon, mitä nyt silloin tällöin vähän vihjailen. Sopimus vanhalta pohjalta eikös jees, sä saat pitää Vertsin jengissä ja muista asioista päätän mä. Ihan niinkuin tähänkin asti siis. Hjalmarille terkkuja, kohta ohenee perstasku.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Hannu Jortikka

Viestin lähetti bozik
Mä olen edelleen kiinnostunut Jokerien valmennuspestistä. Halvalla saa Jokerit hyvän miehen ja joukkue takuulla olisi niin Jokerin näköinen, että narri rinnassa punastuisi.

Laitetaan kampanja pystyyn heti! Mä kierrätän sua pelaajien ja yhteistyökumppaneiden pakeilla ja sitten kun se puoli on hanskassa, marssitaan Virmasen luo ja sä lausut ne legendaariset sanat: "Mä teen sulle nyt tarjouksen, josta et voi kieltäytyä."

Näillä mennään.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Re: Re: Re: Hannu Jortikka

Viestin lähetti bozik
Sopimus vanhalta pohjalta eikös jees, sä saat pitää Vertsin jengissä ja muista asioista päätän mä. Ihan niinkuin tähänkin asti siis. Hjalmarille terkkuja, kohta ohenee perstasku.

Hitto. Mä olin vielä hetki sitten bozikin pestin kannalla, mutta jos Vertsi mahtuu sun jengiin, niin mä aloitan jo nyt bozikille kenkää -kampanjan =).
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Hannu Jortikka

Viestin lähetti Tomppa#74
Hitto. Mä olin vielä hetki sitten bozikin pestin kannalla, mutta jos Vertsi mahtuu sun jengiin, niin mä aloitan jo nyt bozikille kenkää -kampanjan =).
Pakkohan Masankin on antaa jostakin päättää, sorvaatkoon siis Vertsille jatkoa. Se osaa sen homman. Peluuttamisesta sen sijaan päättää sitten lopulta Mr Koutsi eli mä. Eli ei mitään hätää, vaihto tai pari jumbojengejä vastaan vieraskentällä ja kolmannessa erässä teemalla "lyhyttä vaihtoa".

Sinänsä tuo kenkää mulle ei kuulosta yhtään pahalta. Mä kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä huippujengin valmentamisessa kyse on duunista jota tehdään rahasta. Jos hilloa tulee saavikaupalla, mä voin hyvin istuskella Areenalla baarin puolella, eikä mua tartte edes sääliä. Nimmareitakin jaan bisseä vastaan.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Re: Re: Re: Re: Re: Hannu Jortikka

Viestin lähetti bozik
Sinänsä tuo kenkää mulle ei kuulosta yhtään pahalta. Mä kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä huippujengin valmentamisessa kyse on duunista jota tehdään rahasta. Jos hilloa tulee saavikaupalla, mä voin hyvin istuskella Areenalla baarin puolella, eikä mua tartte edes sääliä. Nimmareitakin jaan bisseä vastaan.

No hyvä, sittenhän meillä on diili. Kovan kohun saattelemana keväällä bozik syrjäyttää Jortsun ja mediassa kohistaan Jortikan "Hei, seittemän mestaruut" (lisätty yksi tältä kaudelta) syrjäytyksen järkevyydestä. Paikalle on palkattu vähemmän liigavalmennuskokemusta omaava bozik, kuitenkin ennätyssuurella palkalla. Hjallis ja Masa kertovat luottavansa 110%:sti bozikiin (fifty-sixty -säännön mukaan).

Ensimmäisen hävityn kotiottelun jälkeen aloitetaan bozikille kenkää -projekti jatkoajasta käsin. Olet palkallisella lomalla siitä maksimissaan kuukauden kuluttua. Hintana tästä pohjatyöstä pyydän vain pari kausaria, jotka sun on tietysti helppo koutsina hoitaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jokereiden seuraavaa valmentajaa en uskalla vielä tässä vaiheessa arvailla, mutta nykyinen jatkaa todennäköisesti ensi kauden. Tilanne on oleellisesti muuttunut ja ns. iso vääntö asiasta Jokereiden sisällä alkaa olla ohi ja Jortikka on kuin onkin saamassa haluamiaan muutoksia toimintatapoihin. Jokereiden organisaatio saa siis edelleen mukautua Jortikan työtapoihin ja tällä hetkellä ensi kauden joukkueen tärkeimmät hankinnat kotimaasta ovat työn alla. Kuten kaikissa muissakin seuroissa joulukuussa. Prosentit Jortikan jatkolle ovat nyt peräti 80-20. Valmentajatilanteessa tapahtui oleellinen muutos kun Jortikka astui vastoin tapojaan taannoin näkyvästi julkisuuteen ja kertoi hallustaan jatkaa kolmannen kauden. Se pysäytti hankkeen Jortikan vaihtamiseksi ja lopullisen pisteen sille antoi Jokereiden johtavien pelaajien keskuudessa tehty Jortikan luottamusbarometri. Pelaajat eivät valmentajaa halunneet vaihtaa. Näin asia on Jortikan ja Hjalliksen käsissä ja savun nouseminen on enää oikeastaan ajan kysymys.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Se pysäytti hankkeen Jortikan vaihtamiseksi ja lopullisen pisteen sille antoi Jokereiden johtavien pelaajien keskuudessa tehty Jortikan luottamusbarometri. Pelaajat eivät valmentajaa halunneet vaihtaa.
Jätkät eivät vaan ole uskaltaneet sanoa mitä oikeasti miettivät. Laittaa epäilemään, että mun (mahdollisesta) pestistä ei pelaajilta kyselty mitään. Mutta jätkät hei kamoon, mun filosofiaan kuuluu toukokuun höntsälätkä, sama loma kuin koululaisilla, pehmeä ja rauhallinen treenaamisen aloitus elokuun puolen välin paikkeilla ja joulun jälkeiset kinkunsulattelu neppailut.

Vaan jos vakavasti asiaa ajatellaan, Jortsun jatko olisi todella hieno juttu. Jos tällä hetkellä keskeiset pelaajat ovat ukkoon tyytyväisiä ja Jortsu saa tehdä vielä mieleisiään Jokeri-hankintoja, niin hyvältähän tuo kuulostaisi. Jatkopahvia vaan ukolle. Mä voin vielä kauden katsella pelejä katsomon puolelta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olen edelleen satavarma, että sekä Jortsu että Ara ynnä organisaationsa katsovat rauhassa asiaa keväämmälle ja lopulliset päätökset syntyvät sitten. Mun tietääkseni tilanne on nyt se, että Jortikalla on suurempi halu jatkaa Jokereissa kuin Jokereilla on Jortikan jatkon suhteen. Hjalmari ja kumppanit eivät ole vielä aivan varmoja ja pelaajiltahan Ilmalassa ei ole koskaan mitään kysytty ns. loppupeleissä :). Ei tosin meilläkään. Tai siis kysytty on, mutta ei kuunneltu vastausta. "Onks Kuula Lehkonen hei ok valmentajaks?" "EI VITUSSA, EI EI!" Ja soitto Kuulalle: "Sulla on suuri tuki joukkueen sisällä, ei ääniä tuli vaan kolme enemmän kuin kyllää ja sillä ei oo mitään merkitystä näin isossa joukossa!" HIFKissä on tasan päinvastainen tilanne; HIFK haluaisi niitata kiinni Aran jatkon ja Ara vielä miettii.

Kannatan bozikia jo sillä perusteella, että "kukkakepit kunniaan" -linja jatkuisi tuolloin ja meillä olisi millä irvailla, jos mestaruudet silti paukkuvat Ilmalaan :). Jos joku olisi bozikin tapaan tehnyt vastaavan "ulostulon" meidän osiossa, vaikkapa imaginäärinen nimimerkki "JukkaJ", olisi meillä jo ketju: "JukkaJ:lle kenkää!". Kukahan avaa "bozikille kenkää!" -ketjun tänne jo hyvissä ajoin?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag
Kannatan bozikia jo sillä perusteella, että "kukkakepit kunniaan" -linja jatkuisi tuolloin ja meillä olisi millä irvailla, jos mestaruudet silti paukkuvat Ilmalaan :)
Olisi herra Editille paikka. Tuosta lainauksesta "jos" tulisi korjata sanalla "kun".

Mitä mun tulevaan pelaajapolitiikkaan tulee, niin nimet Hulkkonen, Eskelinen, Alanko, Helenius, Laine ja Rita/Somervuori kuvaavat ensi kauden Jokereita. Jengissä saavat jatkaa Tomek, Metro, Jarna, Kanki, Mara, Kartsa, Dalla, Kantee, Mäki, Oksa ja joitakin muitakin, kunhan liksat saadaan kohdalleen. Ja Vertsi jatkaa Masan täsmäaseena.

Kuten aikaisemmin totesin, Jortsun jatko sopisi minulle enemmän kuin hyvin. Jos asia tosiaan on niin, että Jortsulta löytyy halua jatkaa, niin mitä sie Hjalmari mietit. Ei meillä ennenkään olla asioita kovin pitkään pohdittu, tosimies tekee päätökset heti ja tavalliset tampiot märehtivät asioita kuin lehmät. Sopparia kehiin hopi hopi.

Mä vaan pahoin pelkään, että ajoituksen suhteen JHag on oikeassa. Jokereihin saattaa olla tarjolla erilaisia nimiä ja näitä Hjalmari nyt sitten harkitsee, eikä ole huomaavinaankaan vaihtoaitiossa seisoskelevaa jortikkaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti bozik
Mä vaan pahoin pelkään, että ajoituksen suhteen JHag on oikeassa. Jokereihin saattaa olla tarjolla erilaisia nimiä ja näitä Hjalmari nyt sitten harkitsee, eikä ole huomaavinaankaan vaihtoaitiossa seisoskelevaa jortikkaa.

Hjalmari on keskittynyt omaan jortikkaansa viime aikoina. Ja sen verran annan backupia Harrylle & co:lle, että minäkin miettisin tarkkaan, annanko Turulle koko käden ja avoimet ovet Ilmalaan, kun pikkusormi on jo mennyt.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti JHag
Olen edelleen satavarma, että sekä Jortsu että Ara ynnä organisaationsa katsovat rauhassa asiaa keväämmälle ja lopulliset päätökset syntyvät sitten.

Kyllä sä olet pikkaisen pielessä Jortikan ja Jokereiden suhteen. Joukkuetta rakennetaan ensi kautta varten Jokereissa juuri nyt ja esimerkiksi uudet hankinnat linjataan yhdessä valmentajan kanssa joulukuun aikana. Siinähän ei olisi mitään mieltä, että Jortikka päättää uusista hankinnoista ja sitten vaihdetaan valmentajaa. Kuten kirjoitin joulukuun alussa, Jokereissa homma on selvä ennen vuoden vaihdetta ja Jortikka jatkaa 80-20. Virmanen & Hjallis oppivat paljon Jortikan tulosta. Ensimmäisen vuoden jälkeen Mestari totesi, että väärin koottu joukkue. Tällä kertaa samaa virhettä ei tehdä uudestaan ja sen vuoksi Jortikan jatko on yhdistetty uusien pelaajien hankintaan. Jokereiden haluamat pelaajat eivät ole enää tammikuussa saatavilla. Sen vuoksi lopulliset päätökset uusista pelaajista ja Jortikan jatkosta tehdään Jokereissa tässä ja nyt. Lähteideni mukaan paketti on täysin valmis ennen joulua. Ja jos Jortikan haluamissa uusissa pelaajissa kaudella 2004/2005 on yhtään perää, tällä joulupukilla ei rahasta ole puutetta. Nimiä en kuitenkaan tarkemmin tiedä - edes yksityisesti :)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Kuten kirjoitin joulukuun alussa, Jokereissa homma on selvä ennen vuoden vaihdetta ja Jortikka jatkaa 80-20.

Minä puolestani väitän, että prosentit ovat 50-50. Arvaan, että Jortikka jatkaa Jokereissa vain, mikäli keväällä voitatte mestaruuden. Jos ette, Jortikka lähtee. Jaatko arvaukseni?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Senior
Minä puolestani väitän, että prosentit ovat 50-50. Arvaan, että Jortikka jatkaa Jokereissa vain, mikäli keväällä voitatte mestaruuden. Jos ette, Jortikka lähtee. Jaatko arvaukseni?

Olet siis sitä mieltä, että Jortikka suunnittelee Virmasen (ja Hjalliksen) kanssa ensin ensi kauden hankinnat ja myös koko ensi kauden joukkueen eli nykyisen rosterin poistot, mutta kukaan ei sitoudu näin syntyvään joukkueeseen. En jaa kanssasi arvaustasi - vaikka se aivan hyvä sinänsä onkin :)

Senior, tuntematta lähteitäisi, voin vakuuttaa, että jotain on Jokereissa opittu vuosien varrella. Kyllä joukkueen pitää olla valmentajansa näköinen. Toteaisin myös, että jos valmentajasta päätetään vasta keväällä, ketä luulet silloin olevan saatavilla? Aivan - juuri ne valmentajat, joita kukaan ei huoli. Parhaat heistäkin viedään viimeistään nyt joulukuussa.

Ainoa mahdollisuus olisi, että Virmanen pelaa kaksilla korteilla. Aralla ja Jortikalla. Tähän en usko näin kovien valmentajien suosutuvan. Ja Jalonenkin jatkaa HPK:ssa ensi kauden. Vielä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Olet siis sitä mieltä, että Jortikka suunnittelee Virmasen (ja Hjalliksen) kanssa ensin ensi kauden hankinnat ja myös koko ensi kauden joukkueen eli nykyisen rosterin poistot, mutta kukaan ei sitoudu näin syntyvään joukkueeseen. En jaa kanssasi arvaustasi - vaikka se aivan hyvä sinänsä onkin :)

Voisin vastata vastakysymyksellä. Oletko sitä mieltä, ettei kenenkään valmentajan lojaalisuus työnantajaansa kohtaan riitä silloin, kun on lähtö tiedossa liittyen tulevan joukkueen suunnitteluun? Kun monasti vuodenvaihteessa päävalmentajien tulevaisuus on kutakuinkin lukkoonlyöty, ei hänen ammattitaitoaan enää käytetä hyväksi joukkueen ja jatkon rakentamiseksi?

Viestin lähetti cobol

Kyllä joukkueen pitää olla valmentajansa näköinen.

Kummin päin se menee: joukkueen pitää olla valmentajansa näköinen vai valmentajan tulee olla joukkueen näköinen?

Ymmärtänet eron? Jos joukkueen tulisi olla valmentajansa näköinen, eikö joukkue muuttaisi näköään joka kerta valmentajan vaihtumisen myötä? Eikö seura palkkaa valmentajan toteuttamaan seuran omaa linjaamaa, perusarvoja, käsikirjaa ja peruskiveään tieten, että valmentaja tuo siihen ripauksen omaa näköään eikä niin, että ripaus seuranäköä jää pääosan muuttuessä yhden ihmisen näköiseksi? Kuulostaa linjattomalta ja hapuilevalta, jos koko muu orkesteri muuttaa näköään perusarvot unohtaen, jos kerran kapellimestari sanoo, että nyt pojat viulujen sijaan vedelläänkin pasuunoilla. Valmentajat tulevat ja menevät, ydin pysyy.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Senior
Kummin päin se menee: joukkueen pitää olla valmentajansa näköinen vai valmentajan tulee olla joukkueen näköinen?

Eihän tämä asia ole 100%:sti mustavalkoinen. Uskon että cobol ajaa takaa sitä, että joukkeen tulee olla valmentajan näköinen = joukkueesta näkyy läpi valmentajan tapa toimia ja valmentajan tapa rakentaa peliä. Tällä ei taas ole suoraa liitosta siihen, puhutaanko nyt koko organisaation tai joukkueen pelityylin perustavaa laatua olevasta muutoksesta.

Näkisin että puhutaan enemmän vivahteista suurissa linjoissa tai sävyistä. Tämän "sävyn" väriskaalan määrää sitten valmentajan tuoma oma näkemys ja tapa toimia.

Jokereiden valmentajillakin on jo tietty vaatimustaso perusoletuksena. Jos lähdetään linjalle, jossa keskustellaan siitä että valmentajan pitää olla absoluuttisesti joukkueen näköinen, niin miten Ara voisi koskaan valmentaa sekä Jokereita että HIFKiä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Senior
Eikö seura palkkaa valmentajan toteuttamaan seuran omaa linjaamaa, perusarvoja, käsikirjaa ja peruskiveään tieten, että valmentaja tuo siihen ripauksen omaa näköään eikä niin, että ripaus seuranäköä jää pääosan muuttuessä yhden ihmisen näköiseksi? Kuulostaa linjattomalta ja hapuilevalta, jos koko muu orkesteri muuttaa näköään perusarvot unohtaen, jos kerran kapellimestari sanoo, että nyt pojat viulujen sijaan vedelläänkin pasuunoilla. Valmentajat tulevat ja menevät, ydin pysyy.

Et ehkä sittenkään tunne Jokereiden taustoja riittävästi. Toisin kuin esimerkiksi HIFK:ssa, Jokereissa valmentaja tuo joukkueeseen oman tavan pelata. Asia on helpommin ymmärrettävä, jos katsoo joukkueiden taustoja. HIFK:ssa on kiekkopuolen asiantuntemusta hallituksessa ja hallitus johtaa osaltaan jääkiekkotoimintaa. Jokereissa hallitus ei omaa minkäänlaista kiekkotietämystä. HIFK:ssa on vahva jääkiekoilullinen asiantuntemus toimitusjohtajasta junioripäällikköön. Jokereissa ei tällaista ole, sillä Matikaisen ja Virmasen jääkiekkotietämystä ei voi oikeasti verrata keskenään. Hjalliksen ja Tuohimaan jääkiekkoasiantuntemuksesta puhumattakaan. HIFK:ssa isot jääkiekkoilulliset linjat vetää jääkiekkohemmoista (mm. Tuohimaa-Heino-Nybondas) koostuva hallitus Matikaisen kanssa. Jokereissa Hjallis yrittää opetella edelleen jääkiekkojoukkueen rakentamista Virmasen kanssa. Tässä on syy, miksi valmentaja saa aina huomattavan vapaat kädet Jokereissa HIFK:n tilanteeseen verrattuna. Meidän herrojen asiantuntemus ei yksinkertaisesti riitä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
HIFK:ssa isot jääkiekkoilulliset linjat vetää jääkiekkohemmoista (mm. Tuohimaa-Heino-Nybondas) koostuva hallitus Matikaisen kanssa. Jokereissa Hjallis yrittää opetella edelleen jääkiekkojoukkueen rakentamista Virmasen kanssa. Tässä on syy, miksi valmentaja saa aina huomattavan vapaat kädet Jokereissa HIFK:n tilanteeseen verrattuna. Meidän herrojen asiantuntemus ei yksinkertaisesti riitä.

No jos menestystä katsotaan niin ei se asiantuntemus tuolla naapurissakaan ole ollut aivan sitä parasta mahdollista, sillä lähtökohdiltaan myös IFK:n kuuluisi olla realistisesti mukana mestaruustaistossa käytännössä joka vuosi silti tämä ei ole ollut todellisuus, ei edes lähelle. Ei tosin meilläkään olla menestytty enää Areenaan siirtymisen jälkeen toivotulla tavalla mutta aivan yhtä syvällä ei meillä sentään ole kynnetty kuin naapurissa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
No jos menestystä katsotaan niin ei se asiantuntemus tuolla naapurissakaan ole ollut aivan sitä parasta mahdollista, sillä lähtökohdiltaan myös IFK:n kuuluisi olla realistisesti mukana mestaruustaistossa käytännössä joka vuosi

Onko se niin, että asiantuntemus = menestys? Mä olen ainakin ymmärtänyt IFK:n vahvan miehen Tuohimaan julkisista puheista, että menestys tulee vasta IFK-tyylin jälkeen. Ensin IFK-mainen pelaaminen ja joukkue ja jos se vielä menestyy, sen parempi.

Jokereissa asia on juuri päinvastoin. Ensin päätetään menestyä ja sitten katsotaan, mitä palikoita tarvitaan ja on käytössä. Jokereissa menestystarve on ikuinen niin kauan kun joukkue on Hjalliksen & Virmasen käsissä. Ei kumpikaan heistä edes unissaan pohdi jotain Jokereiden näköistä pelityyliä, vaan silkkaa mestaruutta ja rahaa. Sinänsä asiassa ei ole mitään pahaa. Kuitenkin omasta mielestäni mestaruustavoitteen irrottaminen näinkin selvästi joukkueen pelaamisesta ja pelityylistä ei tuo niitä mestaruuksia tehokkaimmalla mahdollisella tavalla. Tämä asia on vähitellen huomattu Jokereissa ja sen vuoksi joukkueet rakennetaan jatkossa toivon mukaan järkevämmin. Viitteitä tästä on olemassa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Onko se niin, että asiantuntemus = menestys? Mä olen ainakin ymmärtänyt IFK:n vahvan miehen Tuohimaan julkisista puheista, että menestys tulee vasta IFK-tyylin jälkeen. Ensin IFK-mainen pelaaminen ja joukkue ja jos se vielä menestyy, sen parempi.

Kyllä joukkueen rakentamisessa asiantuntemus näkyy myös menestyksessä, ainakin jos siis puhutaan IFK:n resulsseilla liikkeellä olevasta seurasta. Ja ei mun käsittääkseni IFK:n tyyli pelata sulje pois mahdollisuutta menestymiseen. Tuo IFK:n mainostama ryminäpronssi jattajatta, on vain pääasiassa savuverho jonka varjossa on ollut ns lupa epäonnistua. Kyllä sillä fyysisellä kiekolla on voinut menestyä ihan siinä missä vauhtikiekollakin, sillä pudotuspeleissä vihellyslinja on ollut aina kaikkea muuta kuin runkosarjan hippalinja. IFK:n resulsseilla olisi aivan hyvin voitu rakentaa fyysinen joukkue joka myös menestyy mutta aina vain joku osa-alue on osattu jättää ala-arvoiseen asemaan, IFK:n koko paketti ei ole ollut vuosiin tasapainoinen, ei ollut viime vuonnakaan vaikka IFK hyvin lähellä finaalia olikin. Tänä vuonna tuo paketti on sikäli mikäli NHL ei ala varsin hyvässä kuosissa, periaatteessa vain 2.sentteri tuonne niin ihmettelen jos naapurissa ei juhlita keväällä nakkikattilaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Kyllä joukkueen rakentamisessa asiantuntemus näkyy myös menestyksessä, ainakin jos siis puhutaan IFK:n resulsseilla liikkeellä olevasta seurasta. Ja ei mun käsittääkseni IFK:n tyyli pelata sulje pois mahdollisuutta menestymiseen. Tuo IFK:n mainostama ryminäpronssi jattajatta, on vain pääasiassa savuverho jonka varjossa on ollut ns lupa epäonnistua.

Varmasti osin näinkin, mutta me puhutaan eri aiheesta. Minä yritin dokumentoida sitä, miksi Jokereiden valmentajalla on erilainen merkitys joukkueen pelityyliin ja pelaajiin kuin HIFK:n valmentajalla ja tätä kautta sitä, miksi Jokereiden jääkiekkoilullinen tyyli (brändi, imago) ei ole niin vahva kuin HIFK:n. En lähde kiistelemään HIFK:sta juupas-on-parempi-eipäs-on-huonompi linjalle monestakaan syystä. Yksi niistä on se, että aihe ei kuulu tähän ketjuun :)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Varmasti osin näinkin, mutta me puhutaan eri aiheesta. Minä yritin dokumentoida sitä, miksi Jokereiden valmentajalla on erilainen merkitys joukkueen pelityyliin ja pelaajiin kuin HIFK:n valmentajalla ja tätä kautta sitä, miksi Jokereiden jääkiekkoilullinen tyyli (brändi, imago) ei ole niin vahva kuin HIFK:n.

Tätä en kiistäkään, enkä myöskään sitä etteikö IFK:n taustalla olisi enemmän jääkiekko-tietämystä kuin meillä Hjalliksen ja Virmasen taholla. Totesin vain että vaikka IFK:lla on taustalla hyvin asiantuntemusta niin siitä huolimatta siellä ei ole osattu hyödyntää resulssien tarjoamia mahdollisuuksia kuin välttävästi.

Mutta eiköhän tämä sivupolku ole nyt taas katsottu.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Senior
Arvaan, että Jortikka jatkaa Jokereissa vain, mikäli keväällä voitatte mestaruuden. Jos ette, Jortikka lähtee.

Toivon sydämestäni että nimimerkki Senior olisi arvauksessaan väärässä. En millään haluaisi uskoa, etteikö Jokereiden ensi kauden valmennuksesta olisi jo pikku hiljaa päätetty. Mikäli näin on asiat, vaikeuttaa se huomattavasti ensi kauden joukkueen rakentamista, sillä niin paljon rakentamiseen vaikuttaa valmentaja nykypäivänä. Yhtä tärkeää kuin se, että valmentaja pystyy vaikuttamaan joukkueensa pelaajistoon, on se että pelaajat tietävät kenen alaisuudessa tulevat pelaamaan ja harjoittelemaan. En millään haluaisi uskoa että Jokereissa mentäisi tämän asian kanssa perse edellä puuhun taas kerran. Kyllä minä iltarukouksissani lähden siitä, että ensi kauden valmentaja on päätetty ja toivon että se on Hannu Jortikka. Mitään mestaruusvaateita Jortikalle ei voi asettaa, kun kaverit pelaa täysin erilaisin pelimerkein.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gags
Kyllä minä iltarukouksissani lähden siitä, että ensi kauden valmentaja on päätetty ja toivon että se on Hannu Jortikka.

Jos se olisi jo päätetty, miksei sitä julkaistaisi heti? Julkistaminenhan olisi kaikella tavalla etu Jokereille joukkueena.


Viestin lähetti Gags

Mitään mestaruusvaateita Jortikalle ei voi asettaa, kun kaverit pelaa täysin erilaisin pelimerkein.

Täysin erilaisin kuin kuka? Miksei voi asettaa?

Itse uskon, että Jortikka on otettu vain ja ainoastaan menestys tavoitteenaan. Onhan kaverilla Tepsihistoriassaan väkevät näytöt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös