Kontulan Ottawa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
ja sehän onkin tärkein tekijä joukkueurheiluissa.
Viestin lähetti Icepowerman
Niin voihan siellä aitiossa valmentaja edstakaisin kävellä pikutakki päällä ja olla huulet tötteröllä ja kädet taskussa.
Suomalainen pelaaja on niin kovapäinen , ettei viimeistä puristusta saa kuin kovin ottein ja huutamalla.. clip.. Itse ainakin olen sitä mieltä, että ns huutaminen päin naamaa on osaksi psyykkausta. Kuka kopissa ottaa tulevaisuudessa selkeän johtavan roolin ?
Suomalaisessa valmennuksessa ei toimi tää kaikkienkaveri valmentaja tyyli !
Niin no, eikös huippu-urheilijoille ole yhteistä se että he ovat jonkin asteisia masokisteja kaikki? Miten muuten joitakin lajeja ammatikseen harrastavat jaksavat ja viitsivät painaa kieli vyön alla kun "normaalit" ihmistet naivat ja juhlivat. Kai tähän samaan kastiin kuuluu myös pieni alistaminen - tai alistamiseen suostuminen, jopa hymyillen:-)Viestin lähetti alapesa
Kumman alaisuudessa pelaisin nyt, jos vielä saisin mahdollisuuden? Ehdottomasti herra B:n. Herra A on edelleen ystävä ja mukava seuramies. B:tä en ole nähnyt vuosiin ja eipä se niin väliksikään ole. Silti, jos pitäisi sitoutua vuodeksi hakemaan menestystä, valitsisin valmentajakseni B:n. Olenko siis idiootti?
Viestin lähetti Pressiboxi
TPS karvasi vastaavalla tavalla esim. Jortikan toisessa triplassa 1999-2001. Ei ihan kaikkea yksinkertaisesti voi laittaa Sumon tai Erkan piikkiin. Kyse on vanhojen taktiikoiden uudellennimeämisestä ja päivittämisestä, ei varsinaisesti uudesta systeemistä tai uudesta paradigmasta kiekkotieteen alueella.
Viestin lähetti Maple Leaf
Höpöhöpö. Miten suomalainen pelaaja muka muuttuu idiootiksi samalla hetkellä, kun hän solmii luistinten nauhat ja vetää pelipaidan ylleen?
Miten niin, juurihan saimme todisteen siitä ettei asia ole näin, vaan lähtö tulee jos sukset menevät ristiin.Viestin lähetti Icepowerman
Jääkiekkoliitto on kaikkien hokista tykkäävien ex-pelaajien suojatyöpaikka, jos tuomariksi ei ole hakeutunut.
Viestin lähetti IceBreezer
Joo, en kiistä yhtään sitä, etteivätkö muut modernit valmentajat olisi päätyneet samoihin päätelmiin kuin Westerlund-Summanen. Kai asia kuitenkin niin on, että varsinkin Westerlund on purkanut pelin ja siinä menestymisen eri osa-alueet tarkemmin analysoitavaan muotoon kuin muut. Ainakin sen suuntaisia juttuja olen lukenut niin hänen itsensä kuin muidenkin kirjoittamina - ja toistaiseksi kukaan ei ole Erkkaa syyttänyt paskan jauhamisesta. Käsittääkseni Erkan kiekkoanalyyseille löytyy vankkaa kannatusta Jortsua myöten (?).
Oho... ja kuinka monta muuta analyytikkoa tunnet/tiedät Euroopassa?Viestin lähetti Lapanen
Itse nostan Westerlundin kevyesti ainakin Euroopan parhaaksi pelianalyytikoksi.
Viestin lähetti finnishninja
Miten niin, juurihan saimme todisteen siitä ettei asia ole näin, vaan lähtö tulee jos sukset menevät ristiin.
Mitä mitä??? Arto Ruotanen oli mukana koko rankan jakson HV 71:n noustessa Ruotsin eliittiin. Ensin pelaajana, sitten kakkosvalmentajana. Ruotanen on yhä todella arvostettu henkilö Ruotsissa. Mitä tarkoitat?Viestin lähetti Master Chief
Sitä voisi kysyä mm. Arto Ruotaselta,
Se oli puhdasta intihimoa , jossa oli valtavasti tunnetta ja halua osoittaa aivan uudenlaista voittamisen kulttuuria !!
Ai ei vai. Word cup oli menestys vailla vertaa. Sitä oppii arvostamaan vasta muutman vuoden sisällä, kun suomi ei ole edes 4 joukossa mm-kisoissa.Viestin lähetti Maple Leaf
Aivan uudenlaista voittamisen kulttuuria se edustikin: huuto oli hirveä, mutta mitään ei voitettu.
Aivan uudenlaista voittamisen kulttuuria se edustikin: huuto oli hirveä, mutta mitään ei voitettu.
Ai ei vai. Word cup oli menestys vailla vertaa.
Minä kyllä ymmärsin sen niin, että Chief tarkoitti maajoukkuepelipaitaa. Toiset vaan ovat hyviä seuratasolla, mutta eivät yllä samaan maajoukkueessa. Kyllähän Ruotasen maajoukkuepeleistä ovat päälimmäisiksi muistoiksi jääneet täydelliset oikosulut.Viestin lähetti finnishninja
Mitä mitä??? Arto Ruotanen oli mukana koko rankan jakson HV 71:n noustessa Ruotsin eliittiin. Ensin pelaajana, sitten kakkosvalmentajana. Ruotanen on yhä todella arvostettu henkilö Ruotsissa. Mitä tarkoitat?
Palataan vertailemaan vuoden kuluttua mitä saavutuksia uusi maajoukkuejohto on saanut aikaan. Montako eurohokiturnaus voittoa, mm-kisojen menestys jne...Viestin lähetti Maple Leaf
Voittiko Suomi World Cupin? Minun muistikuvieni mukaan tuon turnauksen voitti Kanada, jonka valmentaja Pat Quinn otti Summasta hieman rauhallisemmin - ilmeisesti tietoisena siitä, ettei hänen tarvitse pönkittää osaamistaan ja auktoriteettiaan mölyapinan desibeleillä.
Puutun tähän "voittamiseen" siksi, että nimenomaan Summasen kannattajat tuntuvat vetoavan tämän "voittoihin". Mihin voittoihin? MM-kisoissakin Suomi sijoittui heikommin kuin miesmuistiin. Minulle kaikenaikainen voittaminen ei ole niin tärkeää - joskus saa sijoittua huonomminkin. jos meininki ja peli kokonaisuudessaan ovat kohdallaan - mutta miten ihmeessä Summasen aikakautta A-maajoukkueen peräsimessä voi kehua "voittamisen kulttuurilla", kun kädessä on vain luu?
Palataan vertailemaan vuoden kuluttua mitä saavutuksia uusi maajoukkuejohto on saanut aikaan. Montako eurohokiturnaus voittoa, mm-kisojen menestys jne...
Sopii minulle, koska teen sen joka tapauksessa. Nyt jo uskallan kuitenkin veikata, että esimerkiksi tulevissa MM-kisoissa tullaan sijoittumaan viimekertaista paremmin, elleivät sitten muut maat saa jalkeille parhaiden NHL-tähtiensä miehittämiä joukkueita... tai mitäs tuosta, väitänpä ihan vain fiiliksenkin vuoksi, että Suomi tulee sijoittumaan MM-kisoissa viimekertaista paremmin, tulivat toiset maat kisoihin sitten millaisilla joukkueilla hyvänsä.
Kaiken järjen mukaan Suomen tulee voittaa MM-kultaa keväällä. Kanadan ja USA:n pelaajat ovat hieman hunningolla, joten kaikki muu kuin kulta on fiasko.Viestin lähetti Maple Leaf
Sopii minulle, koska teen sen joka tapauksessa. Nyt jo uskallan kuitenkin veikata, että esimerkiksi tulevissa MM-kisoissa tullaan sijoittumaan viimekertaista paremmin, elleivät sitten muut maat saa jalkeille parhaiden NHL-tähtiensä miehittämiä joukkueita... tai mitäs tuosta, väitänpä ihan vain fiiliksenkin vuoksi, että Suomi tulee sijoittumaan MM-kisoissa viimekertaista paremmin, tulivat toiset maat kisoihin sitten millaisilla joukkueilla hyvänsä.
Viestin lähetti flintstone
Kai sä nyt uskallat luvata että me sijoitutaan paremmin kuin World Cupissa koska materiaalin suhteen lähtökohdat Suomella ei voi missään nimessä olla huonommat kuin oli World Cupissa. Vai loppuuko rohkeus?
Miksipä en voisi luvatakin, edellyttäen - jos edelleen World Cupia verrokkina pidetään - että Suomi sijoittuu vähintään hopealle, jos saamme turnauksen alkuvaiheissa vastaamme henkisessä shokissa olevan Tshekin
Viestin lähetti flintstone
Henkisesti shokissa olevan Tsekin joka voittaa Ruotsin Globenissa näytöstyyliin numeroin 6-1.
Jos et todellakaan näe olennaista eroa tilanteessa Suomen avauspelissään kohdanneen Tshekin ja Ruotsia vastaan rytminsä ja ryhtinsä löytäneen Tshekin välillä, on minun turha ryhtyä sitä rautalangastakaan vääntämään.