Mainos

Kuka johtaa maajoukkuetta???

• 18 465
  • 143

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti KJR_63
J.Koivu
Siinähän olisikin oiva nimi ihan puskista.
On tarpeeksi voimakas persoona valmentajana, mutta ei mene
överiksi. Ja puuttuu itse oma-aloitteisesti asioihin, jos asiat eivät luista.

Mutta pois ne helvatan Virta-Juti-Kurri kolmikot nyt.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Re: Re: Re: Re: Kuka Summasen tilalle?

Viestin lähetti scholl
Merkittävää kolumnissa on:
"oppositio lienee ollut olemassa ja viesti oli selvä: Summasen joukkueessa ei NHL-pelaajia nähdä."

Kuten huomaat, kyseessä on kirjoittajan olettamus että näin olisi. Esimerkiksi Ville Nieminen antaa hiukan erilaisen käsityksen asiasta tuolla mtv3.fi sivuilla:
- Suomalaisilla NHL-pelaajilla ei ole ollut mitään vaikeuksia sitoutua lyhytaikaisiin maajoukkueprojekteihin Summasen aikana. Siinä mielessä NHL-pelaajien suhtautumisessa ei varmaan tapahdu mitään muutosta, Nieminen mietti.

Ville Nieminenhän sentään oli joukkueessa mukana itse.

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Valmentajaehdotus hattukouraiselle keskustakansalle

Asento! Hattu, kouraan! Lepo!

Ehdotan Suomen jääkiekkomaajoukkueen uudeksi valmentajaksi Antti Muurista. Hän olisi loistava jatkaja Hannu Aravirran uus-suomettumistyylille, jossa korostuvat keskinkertaisuuden maksimointi ja kunniakkaan häviön hakeminen. En ole varma kykeneekö Muurinen irvistelemään potentiaalisessa liikamaalisessa johtotilanteessa edes lähelle niin hyvin kuin Aravirta, mutta hän varmasti pystyy tuomaan vastustajan rinnalle ja parhaina päivinä jopa ohi. Ja Muurinen on sopivan steriili ja tunteita herättämätön tunteita herättämättömien valtionyhtiö-sponsorien sätkynukeksi. Ehkä Muurinen voisi luppoaikana heittää Vanajanlinnassa keskijohdolle suunnatun johtamis-seminaarin?

En tiedä millä hinnalla Muurisen saisi irti jalkapallomaajoukkueen ruorista, mutta ehdotan iskujoukkoa Jutila-Kurri aloittamaan painostusviestinnän ja rahoituksen suunnittelun. Kurri voi hoitaa kuntosalipisneksen tuomalla rutiinilla finanssipuolen ja älä lähre sinne -Jutila sen toisen.

Tämä olisi myös optimaalinen ratkaisu Säälin Jäälipojalle. Säälin Jäälipoika saisi olla ihan rauhassa oman pään hasardeista ja panikoinneista huolimatta. Itse joukkueessakaan ei esiintyisi paniikkia, joten Säälin Jäälipoika saisi rauhassa kelata heavi-cd:t alkuun. Muurinen saattaisi yhteistyökumppanien järjestämässä tilaisuudessa heittää jopa jonkin hauskan anekdootin Säälin Jäälipojasta ja Tuska-festareista.

Mutta miten on Säälin Jäälipoika, eikö siellä Tuskassa enemmänkin huudeta kuin lauleta sitä musiikkia? Eikö se ole siten karmeaa? Mitä jos siellä joutuu paniikkiin?

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kuka Summasen tilalle?

Viestin lähetti Gags
Kuten huomaat, kyseessä on kirjoittajan olettamus että näin olisi. Esimerkiksi Ville Nieminen antaa hiukan erilaisen käsityksen asiasta tuolla mtv3.fi sivuilla:

Ville Nieminenhän sentään oli joukkueessa mukana itse.

Maajoukkueen kapteeni Saku Koivu oli myös eilen illalla hyvin yllättynyt päätöksestä kun häntä haastateltiin puhelimitse Urheiluruutuun.

Pelaajilla ei hänen mukaansa ole ollut vaikeuksia sitoutua Summasen maajoukkueeseen.

Jos Kummola on asiasta joidenkin NHL-pelaajien kanssa neuvotellut, on Koivu niitä harvoja joiden mielipiteellä voi katsoa olleen jotain arvoa.

Erottamispäätöksellä ei ole mitään tekemistä minkään, todellisen tai kuvitteellisen, pelaajaopposition kanssa.

Alkuviikosta Summasella oli Liiton täysi luottamus, mutta koska hän ei antanut ajoissa periksi omista vaatimuksistaan (vasta torstaiaamuna) mm. saada valita itse oma valmennustiiminsä, oli seurauksena Kummolan kalossin peilikuva Raadon perseeseen.

Hianoo.

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Re: Mistä uusi valmentaja?

Viestin lähetti Raymond Pearl
Vanhoina "hyvinä" aikoinahan pelaajia kieltäytyi kutsuista huomattavasti suurempi prosentti kuin nykyään, joten "tähtien" perseennuolenta lienee alkanut joskus Curt Lindströmin palkkauksen tienoilla.

Eli samoihin aikoihin, kun Leijonat alkoi menestyä arvoturnauksissa...

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti kritiikki
Miten niin sivussa aiheesta? Sitäpaitsi pyydän anteeksi mutta en minä teitä ruotsalaismielisiä varten voi kirjoittaa ainoastaan "kauniisti."

Ruotsalaismieliset, tiedän ymmärtävät vähän valhettakin kun vaan vähän söpöillään.

.

Pidä sää Tapparan mies nuo kielipoliittiset mieliipiteet ominasi.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Westerlundin haastattelua (Iltalehti) lukiessa ainakin minulle tulee aivan semmoinen olo, että Erkka aikoo ottaa pestin vastaan.

"- Mutta minulla ei ole huono omatunto. Olen tukenut Ramia niin paljon kuin olen voinut. Nyt pitää vain katsoa oma tilanne - ja suomalaisen jääkiekon tilanne, Westerlund huomautti."

Jotenkin Erkan jutuista paistaa läpi semmoinen "Sori Rami, mutta kyllä mää tän jobin otan" -asenne. Varsinkin tuo siteeraus kuullostaa siltä, että Westerlund ei halua mennä Summasen mukana viemäriin (Maajoukkueessa siis. Muutenhan Ramilla on taivas rajana). Itsekkin kyllä toivon kovasti että Westerlund ottaisi ohjat käsiinsä.

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti V-man

Jotenkin Erkan jutuista paistaa läpi semmoinen "Sori Rami, mutta kyllä mää tän jobin otan" -asenne. Varsinkin tuo siteeraus kuullostaa siltä, että Westerlund ei halua mennä Summasen mukana viemäriin (Maajoukkueessa siis. Muutenhan Ramilla on taivas rajana). Itsekkin kyllä toivon kovasti että Westerlund ottaisi ohjat käsiinsä.

Niin, ja miksi Erkan pitäisi mennä viemäriin? Mies on yhtä sitoutunut jääkiekkoon kuin Summanenkin ja vieläpä Vierumäen kiekkorehtori. Kohtuutonta, että mies luopuisi suurimmasta ammatillisesta intohimostaan entisen oppipoikansa luonteen vuoksi. Itse uskon edelleen että Westerlund on paljon puhutun uuden kaksivaiheisen reagointipelin varsinainen isä (tämä ei tarkoita sitä, että pitäisin Summasta äitinä, vaikka hän eilen totesikin olleensa päävalmentajana hame päällä).

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti V-man
Jotenkin Erkan jutuista paistaa läpi semmoinen "Sori Rami, mutta kyllä mää tän jobin otan" -asenne. Varsinkin tuo siteeraus kuullostaa siltä, että Westerlund ei halua mennä Summasen mukana viemäriin

Tuota voi tulkita myös niin, että Erkallekin alkaa riittää Summasen pelit ja leikit. Suomen maajoukkueen koutsaaminen ulos kriisitilanteesta on kuitenkin suurempi asia kuin lapsekkaan ex-valmentajan lojaalisuusvaateet.

strato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Pressiboxi
Tuota voi tulkita myös niin, että Erkallekin alkaa riittää Summasen pelit ja leikit. Suomen maajoukkueen koutsaaminen ulos kriisitilanteesta on kuitenkin suurempi asia kuin lapsekkaan ex-valmentajan lojaalisuusvaateet.

Niin tai ainakin lojaalisuus joutuu huomattavan suurelle koetukselle kun kysytään, että haluatko valmentaa Suomen jääkiekkomaajoukkuetta.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Pressiboxi

Tai sitten Westerlund tosiaan on sitä mieltä että vaikka joutuu pettämään kaverinsa niin Suomen maajoukkue on niin iso asia että sitä ei voi jättää ihan tuuliajolle. Myös Erkka tietää että hänen jälkeensä maajoukkueella ei ole tässä tilanteessa kuin huonoja ja vielä huononpia vaihtoehto. Erkka siis tasapainoilee kaverinsa ja maajoukkueen välillä. Paskaan rakoon Kale kumppaneineen Erkan pakottivat.

Silti toivon että Erkka ei ole pelastava ritari joka pelastaa Kummolan ja Liiton hameväen pulasta vaan antaa herrojen hoitaa itse omat sotkunsa.

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Näyttääpi ihan siltä että tuleva valmentaja, kuka lieneekin, voi vain hävitä. Mitään voitettavaa ei ole tai jos on niin mahdollisuus on häviävän pieni.

Tällaisen sählingin jälkeen ainoa mahdollisuus on varmastikin aloittaa kaikki puhtaalta pöydältä mikä merkitsee koko johdon uusimista, Kummolaa myöten.

Milläs sen luottamuksen ansaitset jos sen olet sählännyt ?

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Erkka Westerlund - The Next One

Erkka vetää Karjalan, mutta siitä eteenpäin jatko ei ole varmaa. Näin siis jos uskomme IS-Urheilun saamia tietoja ja miksi emme uskoisi.

Puukotti Ramia selkään, ei kiva, mutta ymmärrän täysin ratkaisun.

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti gammonthis
Näyttääpi ihan siltä että tuleva valmentaja, kuka lieneekin, voi vain hävitä. Mitään voitettavaa ei ole tai jos on niin mahdollisuus on häviävän pieni.

Tällaisen sählingin jälkeen ainoa mahdollisuus on varmastikin aloittaa kaikki puhtaalta pöydältä mikä merkitsee koko johdon uusimista, Kummolaa myöten.

Jos Suomi menestyy Euro Tourilla ja ensi kevään MM-kisoissa, niin kukaan ei enää kesäkuun alussa muista Summasesta muuta kuin nimen.

Puhtaasta pöydästä: turha toivo, että Kummola lähtisi. Kuka hänet erottaisi? Kuka on Kummolan esimies? Mie en tiiä.

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Re: Erkka Westerlund - The Next One

Viestin lähetti JsL
Erkka vetää Karjalan, mutta siitä eteenpäin jatko ei ole varmaa. Näin siis jos uskomme IS-Urheilun saamia tietoja ja miksi emme uskoisi.

Puukotti Ramia selkään, ei kiva, mutta ymmärrän täysin ratkaisun.

Tätä tulee varmaan toistettua tarvittaessa. mutta en näe syytä murehtia Summasen ja Westerlundin mahdollista välirikkoa, jos Erkka todella jatkaa työtään Suomen jääkiekon puolesta. Ehtona tosin Westerlundin tinkimättömn linjan säilyminen ilman Kummolan tyrkyttämiä adjutantteja.

Mediankin suhteen hyviä puolia Erkasta löytyy: Monet pitävät häntä tylsänä, mutta mä jaksaisin kuunnella Westerlundin rauhallista ja analyyttista puhetyyliä tuntitolkulla.

Erkka Westerlund voisi haistattaa omalla tyylillään Kummolalle, eli viileällä osaamisella johtaisi A-maajoukkueen pois liiton paskahousujen aiheuttamasta motista ja samalla pelastaisi siinä itse pösrökansleri Kummolan arvottoman nahan. Kyllä se Raimokin tämän ajan mittaan ymmärtäisi.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Summanen sanoi eilen pressissä tarkkaan ottaen että 'jos joku johtoryhmästä pistetään pois urheilullisesti', niin sopimuksen mukaan kaikki lähtevät (sanatarkka lainaus lainausmerkeissä).

Kummola sanoi moneen kertaan samaisessa tilaisuudessa, etteivät syyt fuduille olleet urheilullisia.

Erkka on Liiton palveluksessa paitsi maajoukkueessa, myös Vierumäellä pomona. Aseet hänen painostamisekseen ovat Kummolalla varsin vahvat.

Lisäksi suomalaisessa maajoukkuejääkiekkoilussa on totuttu tekemään niinkuin Kummola sanoo. Kovin ja ainoa mahdollinen kyseenalaistaja sai eilen kenkää Maajoukkueen päävalmentajan postilta.

Ei kai tässä ole epäselvyyttä siitä että ottaako Erkka vastuun. Se on sitten eri asia mistä hän löytää yhtä hyvän soturin kuin Summanen toteuttamaan visioitaan ja välittämään sen pelaajille. Itse hän ei siihen pysty, eikä pysty Kurri.

Viimeksi muokattu:

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Lapanen
Summanen sanoi eilen pressissä tarkkaan ottaen että 'jos joku johtoryhmästä pistetään pois urheilullisesti', niin sopimuksen mukaan kaikki lähtivät (sanatarkka lainaus lainausmerkeissä).

Viiviuutisissa yöllä Summanen meni tunteellisen hiljaiseksi kun toimittaja kysyi häneltä miltä tuntuisi Westerlundin jatko. (Tai sitten piti vain piiitkän tauon ja vastaus oli leikattu pois.)

Ja missään ei ole kai varmistettu, että Summasen mainostaman "johtoryhmän herrasmiesdiilin" olisi edes muut allekirjoittaneet kuin Erkka ja Rami, viitaten Summasen ristiriitaiselta näyttävään haluun savustaa Kurri ja Juti ulos lapioon nojailemasta.

Saippuaviihdettä ainakin riittää ja nyt on tietenkin parempi hetki sellaiselle, kun huipputurnausta ei ole edes näkyvissä.

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti Panzerfaust
Saippuaviihdettä ainakin riittää ja nyt on tietenkin parempi hetki sellaiselle, kun huipputurnausta ei ole edes näkyvissä.

Olen myös täysin saletti, että koko tämä show tuo lisää ihmisiä katsomaan SM-liigaa! Ihmiset haluavat sirkushuveja ja nyt kiekko on taas maan ykkössirkus. Tuskin maltan odottaa lauantain Hockey Night Fan Clubia ja sunnuntaina Timo Jutilan ilmettä itse Hockey Night -ottelussa.

Ice-Hockey: The Coolest Sport On Earth!

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti IceBreezer
Itse uskon edelleen että Westerlund on paljon puhutun uuden kaksivaiheisen reagointipelin varsinainen isä (tämä ei tarkoita sitä, että pitäisin Summasta äitinä, vaikka hän eilen totesikin olleensa päävalmentajana hame päällä).

Urheilulehden mukaan Summanen ja Jouko Lukkarila ovat tuon systeemin takana.

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti Master Chief
Urheilulehden mukaan Summanen ja Jouko Lukkarila ovat tuon systeemin takana.

Joo tiedän. Mä en vaan usko sitä.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti Panzerfaust
Ja missään ei ole kai varmistettu, että Summasen mainostaman "johtoryhmän herrasmiesdiilin" olisi edes muut allekirjoittaneet kuin Erkka ja Rami, viitaten Summasen ristiriitaiselta näyttävään haluun savustaa Kurri ja Juti ulos lapioon nojailemasta.

Summasen mukaan myös Jutila ja Kurri olivat 'symbolinen miehisyyden mitta' (sanatarkka lainaus) -tyyppisessä diilissä mukana.

Sopimuksen mukaan siis Jutinkin pitäisi lähteä, jos sen ehdot siis täyttyvät (urheilululliset syyt).

Mutta tämä on vain yksi sivujuonne. Kiinnostavampi kysymys on että mistä Erkalle aisapari ja haalarimies jos hän ottaa pestin vastaan?

Ehdotuksia?

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jos Rami halusi Jutin ulos, olisi Ramin itse pitänyt lojaalisuussyistä erota myös? Voi vinde, vaikeaa on ollut johtoryhmässä :)

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Lapanen
Sopimuksen mukaan siis Jutinkin pitäisi lähteä, jos sen ehdot siis täyttyvät (urheilululliset syyt).

No jos "urheilulliset syyt" mainittiin tämän legendaarisen sopimuksen reunaehdoissa, niin silloin koko sopparista jauhaminen on turhaa.

Mutta tämä on vain yksi sivujuonne. Kiinnostavampi kysymys on että mistä Erkalle aisapari ja haalarimies jos hän ottaa pestin vastaan? Ehdotuksia?
[/B]

Yhtä näkyvään rooliin kuin Summanen Erkan kakkosena ei ole ketään, eikä nyt tarvitsekaan olla. Ja koska kyseessä olisi Westerlundin oma projekti, ei sen toisen tarvitse olla mikään visionäärikään. Vastaan kuka tahansa satasella _kakkoseksi_ sitoutuva jääkiekkovalmentaja, jolla on voluumia, edes jotain näyttöjä ja samansuuntaiset ajatukset lätkästä kuin mystisellä jääerkalla.

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli kuka tahansa Karjala turnauksessa johtamassa Suomen peliä , kaiken tämän hässäkän jälkeen .Ei ole helppoa seuraavalla valmentajalla.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sekavaksihan tuo kuvio on mennyt, toivottavasti Erkka nyt siinä pitää puolensa, ettei anna sanella apulaisiaan, toisaalta tilanne maajoukkueessa taitaa olla vähän eri, eli se mikä onnistuu seurajoukkueessa ei toimikkaan maajoukkueympyröissä. Jos nyt kumppania Erkalle miettisi, olisi eräs vaihtoehto Risto Dufva, miehet on joskus tainneet kimpassakin touhuta noissa ikäkausi joukkeissa.

Kantani itse Rami soppaan on, että itsepä hommansa pilasi, oli ehkä kys. hommaan liian untuvikko vielä. Tähän ei suomalainen kiekko ole kuitenkaan kaatumassa, enkä ymmärrä niitä lähes hysteerisiä purkauksia joita täälläkin on saanut lukea, ovatko lie lie jotain provoja?

Se että se äijäkolonna siellä penkinpäässä ei tullut juttuun, on asia jota Kummoloiden sun muiden kiekkoliiton kalifien pitää tosissaan pohtia, kannattaakohan hakea se ryhmä jollain muulla tavoin kun nyt nähdyllä? Parempi jos valmentajaa valitessa ensimmäinen homma olisi antaa valmentajan etsiä aisaparinsa ja tehdä diili samalla koko ryhmälle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy