Kuinka kurssi käännetään?

  • 31 753
  • 179

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
"Oltais ansaittu enemmän" on tekosyy jota inhoan jääkiekossa yli kaiken. Voiton ansaitsee se joukkue joka tekee enemmän maaleja, piste. Jossain yksittäisessä ottelussa voin vielä hyväksyä tuollaisen kommentin jos ollaan oikeasti dominoitu ja kaveri voittaa jollain säkäpompulla, mutta jos 20 viimeisestä pelistä on viisi voittoa niin todennäköisemmin ollaan vaan oltu paskempia ja saatu just sen verran kuin ollaan ansaittu.

Kyllähän Tuomenoksa on ennenkin etsinyt vahvistuksia pitkään ja hartaasti, mutta en muista aiemmilta kausilta vaikutelmaa että siellä olisi oikeasti oltu pää lähelläkään persettä, kun taas nyt tuntuu että penetraatio tapahtuu hetkellä millä hyvänsä. Alkusyksystä asti on kuitenkin tiedetty että joukkueessa on kärkipelaajan mentävä aukko, mutta Salituron jälkeen ei ole edes yritetty mitään. Melkein tekisi mieli spekuloida että kädet on nostettu pystyyn ja tappiot päätetty kuitata vahvistuksiin varatuista rahoista, että saadaan viime kauden KooKoon tapaan jonkinlainen moraalinen ylemmyys sillä ettei tehdä tyhjennysmyyntejä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ahal
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Melko hyvin puhuttu. SaiPa on pieni seura. Kyllä. Sinäkö hyväksyt myös sen, että SaiPa pelaa Liigan huonointa lätkää?
No en minä sitä tietenkään halua, mielellään olisi se lokakuun voittokulku jatkua marraskuulle ja joulukuullekin. Mutta toisaalta, Liigassa on 15 joukkuetta, ja joka saatanan kaudella viisi joukkuetta jää sijoille 11-15. SaiPan resurssit ovat niin rajalliset, että pienikin alisuoriutuminen saattaa tipauttaa joukkueen pois play offeista.

Teron palkkaaminen on virhe, piste. Eka kausi meni hyvin, viime kausi ei mennyt erityisen hyvin ja nyt menee suorastaan surkeasti.
Tässä kohtaa tosiaan näyttää siltä, että se lokakuun voittoputki osui kiusallisesti juuri siihen kohtaan kun Tertsin sopimus oli katkolla. Kai siellä toimitusjohtaja ja hallitus uskoivat että Tertsi oli saanut laivan käännettyä, mutta nyt ei näytä kovin hyvältä. Jos minun pitäisi lyödä vetoa sen puolesta että Tertsi toimii SaiPan päävalmentajana kauden 2020-21 loppuun asti, niin kyllä siihen aika korkea kerroin pitäisi saada. Pakko myöntää tämä, vaikka olenkin positiivisesti suhtautunut Tertsiin.

En minä välttämättä arvostele juuri Tuomenoksaa noista puheista, mutta onhan se ihme jos ei osata tulkita peliä.

Veikkaan että yhteensä 501 Liiga-ottelua pelannut Antti Tuomenoksa osaa tulkita peliä kohtuullisen hyvin. Ainakin paremmin kuin minä (0 Liiga-ottelua) ja todennäköisesti myös paremmin kuin @Herra Jaakko (Eliteprospectsista ei ainakaan löydy pelaajaa nimeltä Herra Jaakko). Pelin tulkintojen paikka on kauden jälkeen, ja silloinkin niitä esittää yleensä päävalmentaja.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Eniten tässä nykymenossa itseä häiritsee se, että nykyisin pelaajabudjetti on 1.9M€ (liigassa jaetulla 9. sijalla sekä tällä kaudella suurin budjetti 3.3M€) ja peli näyttää tuolta vs. esim 10 vuotta sitten 1.2M€ (selkeästi liigan pienin, jolloin suurin oli 2.9M€) mutta viisikkopeli näytti silti resursseihin nähden järkevältä. Selinin aikana saatiin eurolla 1,00€-1,05€, Tirkkosen aikana 1,20€, Lehterän ensimmäisellä kaudella 1,00€, viime kaudella 0,80€-0,85€ ja tällä kaudella 0,90€. Nykyinen joukkue ei vain ole osiensa summa, kun eivät pelaa yhteen/ei ole toimivaa pelitapaa.

Mielestäni syksyllä Kiiskisen lisäksi Grmanin huippuvire toi SaiPalle voittoputken. Kun Mario loukkaantui, liian isot saappaat tippuivat oikeastaan jokaiselle jonossa. Nyt kun puolustuksesta on poissaoloja reilummin, niin on vaikea nähdä SaiPan saavan kuin hajapisteitä. Huomista peliä on kyllä vaikea ennakkoon arvioida, kun ei ole nähnyt Tepsukoiden pelejä viime aikoina, mutta eiköhän pisteet lähde väärään suuntaan yksilöiden tason vuoksi. Mielenkiinnolla lähden huomenna katsomaan hallille kun kaksi aivan sekaisin olevaa joukkuetta ottaa yhteen. Mahtaa tulla spektaakkeli!
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No en minä sitä tietenkään halua, mielellään olisi se lokakuun voittokulku jatkua marraskuulle ja joulukuullekin. Mutta toisaalta, Liigassa on 15 joukkuetta, ja joka saatanan kaudella viisi joukkuetta jää sijoille 11-15. SaiPan resurssit ovat niin rajalliset, että pienikin alisuoriutuminen saattaa tipauttaa joukkueen pois play offeista.


Tässä kohtaa tosiaan näyttää siltä, että se lokakuun voittoputki osui kiusallisesti juuri siihen kohtaan kun Tertsin sopimus oli katkolla. Kai siellä toimitusjohtaja ja hallitus uskoivat että Tertsi oli saanut laivan käännettyä, mutta nyt ei näytä kovin hyvältä. Jos minun pitäisi lyödä vetoa sen puolesta että Tertsi toimii SaiPan päävalmentajana kauden 2020-21 loppuun asti, niin kyllä siihen aika korkea kerroin pitäisi saada. Pakko myöntää tämä, vaikka olenkin positiivisesti suhtautunut Tertsiin.



Veikkaan että yhteensä 501 Liiga-ottelua pelannut Antti Tuomenoksa osaa tulkita peliä kohtuullisen hyvin. Ainakin paremmin kuin minä (0 Liiga-ottelua) ja todennäköisesti myös paremmin kuin @Herra Jaakko (Eliteprospectsista ei ainakaan löydy pelaajaa nimeltä Herra Jaakko). Pelin tulkintojen paikka on kauden jälkeen, ja silloinkin niitä esittää yleensä päävalmentaja.
Paljon hyvää puhetta. Se voi olla ihan yksinkertainen johtajuusongelma eli kollektiivi ei usko johtajaansa. Tämä johtaja on Tero Lehterä. Jos kuitenkin uskovat niin he voivat osoittaa sen ja alkaa pelata huomattavasti parempaa lätkää. Tottakai se on niin, että minä en ole jääkiekon asiantuntija mutta käytän silti ns. äänioikeuttani ja kerron mielipiteeni. Faktat ovat asia erikseen. Ilman muuta on niin, että Tero ymmärtää lätkästä ja Tuomenoksa varmaan vielä enemmän, mutta sitten voivat tehdä enemmän sellaisia päätöksiä jotka vievät peliä parempaan suuntaan. He voivat näyttää, että ovat ammattimiehiä viimeisen päälle. Jos katsoo joukkueen kasausta ja päävalmentajan valintaa niin ainakin tulosten valossa parantamisen varaa on.
 
Viimeksi muokattu:

juice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No hyvä että tuli selväksi ettei kannata odotella merkittäviä signauksia. Yksi temppu vähemmän toimitusjohtajalla käytettävissä, mutta on niitä vielä muutama. Tämän viikon loppuun asti on aikaa.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä ajattelen asiaa niin, että 1) SaiPa todellakin on pieni seura ja valitettavasti ohikausiakin tulee
Pieni seura juu, ohikausia tulee juu, MUTTA JUMALAUTA niistä pitää ottaa opiksi. Santasen kausi oli jo hyvä esimerkki tällaisesta. Mitään ei siitä ole opittu. Ovat tehneet isoja virheitä tällä kaudella ja valitettavasti uskon, että niistä ei mitään opita vaan lauletaan jatkossakin samoja lauluja.
 

ahal

Jäsen
Toisaalta mitä tuo sitten edes voisi sanoa seuran edustajana? "Hirveetä paskaa ollut meijän kausi."
Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku. Niinhän sitä on kuultu sukupolvesta toiseen. Soisi sen nykyäänkin ymmärrettävän, koska niinhän se menee. Hieman ihmettelen, ettei Markkanen ole tullut juurikaan esille. Luulisi sponsorisopimusten neuvottelujakin helpottavan, jos tuote olisi kunnossa. Mutta kun ei ole eikä valmista näytä tulevan millään. Joko byroossa kuorsataan kunnolla talviunia tai sitten siellä ei netti pelaa ollenkaan, jotta kentän ääni kantautuisi korviin asti. Pitänee Kaukaan päädyn tehdä tifo Tepsin tapaan.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä en ajattele niin, että SaiPa on mitätön. Tuskin kukaan muukaan SaiPan sisältä tai faneista.
SaiPa on kaikkea muuta kuin mitätön seura(minulle ja erittäin monelle muulle), mutta pitäs osata vaan "kaivaa ne munat esiin." Asennetta peliin joukkueen rakentamiseen, valmennukseen ja sitä kautta kentälle. Tällä hetkellä touhu on erittäin hapuilevaa ja heikkoa. Sitten, jos tehdään virheitä, niin ne korjataan ja niistä opitaan. Joskus se tekee kipeää, mutta niin on vaan toimittava. Minusta se on kuitenkin iso asia, miten kannattajat/katsojat organisaation tekemisen näkee.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
En minä nyt persettäin repisi tuon haastattelun perusteella. Siellä on kuitenkin ytimessä urheilujoukkue, ja se joukkue tarvitsee nyt onnistumisia ja positiivisuutta, eikä SaiPa tai Tuomenoksa voittaisi synkistelyllä mitään. SaiPa jatkaa vähintään tämän kauden Lehterällä, joten olisi se vähän erikoista urheilujohtajalta ruveta antamaan kritiikkiä juuri nyt. Lunta tulee tupaan, kaikkia vituttaa, mutta minkäs teet. Pidän kausikorttini, vaikka hävittäisiin kaikki loput pelit.

Sen pitäisi kuitenkin olla ihan selviö jokaiselle SaiPan johdossa, ettei Lehterällä voida mitenkään jatkaa ensi kauteen, varsinkin jos joukkueen otteet jatkuvat totutun kaltaisina kauden loppuun. Olosuhteet selittävät nykylinjan, mutta Lehterän seuraajaa pitää viimeistään nyt alkaa etsimään.
 

redpecka

Jäsen
Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku. Niinhän sitä on kuultu sukupolvesta toiseen. Soisi sen nykyäänkin ymmärrettävän, koska niinhän se menee. Hieman ihmettelen, ettei Markkanen ole tullut juurikaan esille. Luulisi sponsorisopimusten neuvottelujakin helpottavan, jos tuote olisi kunnossa. Mutta kun ei ole eikä valmista näytä tulevan millään. Joko byroossa kuorsataan kunnolla talviunia tai sitten siellä ei netti pelaa ollenkaan, jotta kentän ääni kantautuisi korviin asti. Pitänee Kaukaan päädyn tehdä tifo Tepsin tapaan.
Markkanenhan tuli joulun alla esiin ja liirutteli laarutteli mukavassa hengessä vähän kuulumisia:




Kyllä itseänikin kiinnostaisi "tosiasioiden tunnustaminen" seuran taholta, mutta yleensä tuollaiset jätetään kauden jälkeisiin puinteihin, kuten viime kaudella ja nyt kauden ollessa päällä yrittävät vain vakuutella tietävänsä mitä tekevät. Mutta mitä sitten tosiaan voisi sanoa ja mitä tässä vaiheessa eniten kaipaisikin olisi vaikka että McSatyre saapuu paikkaamaan Micke Saarta, 3 uutta puolustajaa plus Pukka saapuu vahvistamaan peräpäätä. Sijalta 9 lähdetään haastamaan kärpät/tapparaa. Prkl!
 

Barney

Jäsen
Mikäköhän on tuo Tuomenoksan mainitsema "oma sapluuna", jolla niitä pisteitä pitäisi muka tulla? Olen sitä koittanut tässä 2,5 vuotta löytää, mutta tuloksetta. Ja ongelmat eivät ole Tuomenoksan mielestä pelillisellä puolella, vaan henkisellä? Jos tuo on koko seurajohdon näkemys, niin ei näytä SaiPan tulevaisuus kovin lupaavalta. Kauden päätteksi voidaan kuitenkin mennä sen taakse, että pelaajamateriaali oli heikko, joukkueesta lähti paljon tärkeitä pelaajia pois ja oli loukkaantumisia. Taas saatiin "eurolla euro" ja voidaan lähteä hymyssä suin ensi kauteenkin Lehterän johdolla.

Tai sitten vaan kylmästi jätetään ne hankkimatta ja mennään kausi loppuun näillä. Ehkä siirtotakarajalla myydään Ramstedt ja Salo muualle sekä vuokrataan Zaborsky muualle. Kauden päätteeksi sitten Lehterälle potkut ja ensi kaudeksi uusi valmentaja. Esimerkiksi Kai Suikkanen tai Petri Matikainen.
Viimeistä lausetta lukuunottamatta kuulosti hyvältä. SaiPa on pelannut nyt tämän kauden jälkeen neljä kautta putkeen ihan hirveää kiekkoa, joten SaiPan seuraava päävalmentaja ei voi olla mikään Suikkasen tai Matikaisen kaltainen tsemppari, joka vetää jotain talvisota-vertauksia pukukopissa. Nyt tarvitaan sellainen päävalmentaja, joka laittaa tuon pelin kuntoon. Matikaisen parhaat näytöt Liigasta ovat Bluesista, jossa aika vahvojen huhujen mukaan apuvalmentaja vastasi suurelta osin joukkueen pelitavasta. Se kuulostaa ihan loogiselta, sillä Matikainen on valmentanut viime vuodet EBELissä, kun se hänen sen aikainen apuvalmentajansa voitti pari mestaruutta Liigassa, josta hän meni sitten Suomen maajoukkueen kautta Jokereiden päävalmentajaksi. Viime vuosina peli on kehittynyt Liigassa niin paljon, että Suikkasen tai Matikaisen ajokoirakiekoilla ei tarvitse paljon menestyksestä haaveilla. Jossain vähemmän taktisessa sarjassa (esim. EBEL) se voi toimiakin, mutta Liigassa maksimisuoritus tuollaisella pelitavalla on puolivälierät. Toisaalta en tiedä, että haaveileeko SaiPan johto edes paremmasta. Pari pleijaripeliä kotona, niin tulos on kauden päätteeksi mukavasti plussalla.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Markkanenhan tuli joulun alla esiin ja liirutteli laarutteli mukavassa hengessä vähän kuulumisia:




Kyllä itseänikin kiinnostaisi "tosiasioiden tunnustaminen" seuran taholta, mutta yleensä tuollaiset jätetään kauden jälkeisiin puinteihin, kuten viime kaudella ja nyt kauden ollessa päällä yrittävät vain vakuutella tietävänsä mitä tekevät. Mutta mitä sitten tosiaan voisi sanoa ja mitä tässä vaiheessa eniten kaipaisikin olisi vaikka että McSatyre saapuu paikkaamaan Micke Saarta, 3 uutta puolustajaa plus Pukka saapuu vahvistamaan peräpäätä. Sijalta 9 lähdetään haastamaan kärpät/tapparaa. Prkl!

Markkanen on tietysti herrasmies, että siinä mielessä varmasti hyvässä hengessä, mutta olihan Jussi tuossa stressaantuneen ja väsyneen oloinen. Se voi tietysti johtua monesta asiasta. Jos miettii lehdistötilaisuuksia joissa Tero puhuu/ Antti Tuomenoksan tai Jussi Markkasen haastatteluja, niin eihän niissä mitään vikaa ole. He puhuvat asiaa. Ainoa mikä minua kiinnostaa on itse peli ja tulokset. Siis ensin peli ja sen jälkeen tulokset. Nimenomaan tässä järjestyksessä. Itse olen aina halunnut SaiPaan kokenutta valmentajaa, mutta sellaista ei ole saapunut. Olen toivonut Pekka Virran, Karri Kiven tai sitten Antti Pennasen kaltaisia/kaltaista superlahjakkuutta. Sellaista ei ole kyllä ihme ja kumma saapunut. Mielestäni Kivi teki Ilveksessä kohtuullista työtä ainakin tulosten valossa ja varsinkin peli oli monta kertaa aika hyvännäköistä. Toki Ilveksessä on ollut hyvä juniorituotanto, se on selvä. Ei kai tuo Pekka Virtakaan huonoa työtä ole Lukossa tehnyt. Ei tehnyt ainakaan KalPassa huonoa duunia. Että onko niin, että edes rahalla ei voi koskaan saada SaiPaan kovan luokan kokenutta valmentajaa. Vai onko niin, että juuri siihen menoerään ei haluta käyttää kohtuullista rahasummaa?
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tarvitaan kovan luokan pelikirjavalmentaja. Siis joku yleisesti tunnustettu. Sellainen joka kelpaa Petteri Sihvosille, Ismo Lehkosille, Pekka Saravoille ja kumppaneille. Kelpaa varmaan minullekin jos vähän vitsiä lasketellaan. Ei voida tyytyä näihin Santasiin ja Lehteröihin. Olen pahoillani tästä. Jos Tero Lehterä osoittaa, että olen pahasti väärässä ja tuo SaiPalle mainetta ja kunniaa niin lupaan pyytää Terolta henkilökohtaisesti anteeksi näitä kritiikkejäni. En epäile etteikö Tero ymmärtäisi jääkiekosta paljon, ilman muuta ymmärtää. Joku tuossa yhtälössä ei nyt vain toimi. Teron ekalla kaudella olin hiton ylpeä SaiPan jengistä kaikin puolin. Toki olen edelleen ylpeä SaiPasta, mutta nyt pitää alkaa tapahtua korjausliikkeitä myös pelin suhteen ja kunnolla. Muuten ei totta vieköön hyvä heilu. Olen yksi monista enkä minäkään tiedä mikä oikeasti tuon kaiken ratkaisee, mutta pidetään ainakin keskustelua yllä. Onhan se nyt ollut kriittistä ja negatiivista, mutta mitä voidaan odottaa tällä tappion hetkellä? Kun jälleen taas aletaan voittaa niin meininki muuttuu silmänräpäyksessä kepeäksi ja leikkisäksi, ja niinhän se menee. Se kuuluu ihmisyyteen ja ihmisenä olemiseen. Mutta korjata pitää kun peli on rikki.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Tämän illan peliä seuratessa tuli mieleen et Tertsiä vois kokeilla ykkösen laidassa ja Jukka Jalosen poikaa päävalmentajana. Tulos olisi tuskin ainakaan huonompi.
No kyllä! Lisäksi maalivahteina huomenna Nordiksella pitäisi olla parivaljakko Markkanen-Valtonen. Vanhat ukot tuskin olisi yhtä eteviä kiekkojen väistelijöitä.
 

redpecka

Jäsen
No kyllä! Lisäksi maalivahteina huomenna Nordiksella pitäisi olla parivaljakko Markkanen-Valtonen. Vanhat ukot tuskin olisi yhtä eteviä kiekkojen väistelijöitä.
Tuomenoksakin menisi heittämällä pakistoon. Ja miks ei vaikka Lalli mukaan, saisi varmaan aploodit stadilaisyleisöltä kun kuulutettais aloituskenttään.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vakavasti puhuen ehkä Hirvonen ja Martikainen voisivat heti vaihtaa paikkaa, tai sitten junnut voisivat hoitua kuka siellä nyt kakkosena onkaan. Hirvonen voisi lähteä nyt etelään ja Martikainen hyväksi apuvalmentajaksi Terolle. Kun ei ne taida sitä kuitenkaan kenkiä. Sekin voisi jotain auttaa, tulisi edes jotain muutosta. Tuntuu aika hurjalta jos nyt luovuttavat kun on vielä yli 20 peliä jäljellä. Vaikka peli on täyttä paskaa, niin eihän sitä tiedä vaikka saisivat siihen kymppisijaan tarvittavan määrän pisteitä. Kyllä jotain konkreettista pitäisi vielä yrittää.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Herra Jaakko Niin siis ei tuo taistelu (edes) kymppisijasta vielä ohi ole, kun siinä on mukana joukkueita, joilla muillakin menee päin mäntyä tällä hetkellä kausi. Todellinen SÄÄLIkamppailu siis. :D Mutta jos ei tee yhtään maalia, saatika hanki yhtään pisteitä, niin sitä menoa taistelu on pian ohitse. Mainetekojen (mitalipelit) puolesta kausi on kyllä menetetty. Pari ukkoa voisi ehkä hankkia, mutta kannattaako se kuitenkaan? Jos taas päästäisiinkin sääleihin ja sieltä ihmeen kaupalla puolivälieriin, niin onko se kuitenkaan sellainen skenaario, mitä kannattaa tavoitella ja sijoittaa siihen riskillä rahaa, vai mennäänkö tällä ja myös Lehterällä ja toivotaan tappioiden suhteen mahdollisimman pehmeää alastuloa pyllylle. Ja joku sanoo vielä, että jääkiekko on tylsää!
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Timo Tersaa miettii: ''Jos mä vaihtaisin Jussi Markkasen Marko Ekin tilalle toimariksi saatais ne vanhat ajat palaamaan missä mikään ei toimi ja fanit on aivan raivoissaan meille. Se olisi aika siistiä koska nyt on vähän tylsää. Mulla onkin tässä Jussin numero jo valmiina, katotaan et vastaako se! ''
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pikku vinkki Tertsille ja kumppaneille: Tulostakaa SaiPa osion keskustelupalstan viestejä muutaman viikon ajalta pukukopin seinät täyteen. Sillä voisi ehkä olla pieni vaikutus seuraavaan peliin lähdettäessä, ehkä saataisiin jotain tunnetta pelaajistoon. Samat viestit voisi viedä myös SaiPan toimiston seinille. Ehkä jonkin verran saisi vaikutusta aikaan sielläkin.
 

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Pikku vinkki Tertsille ja kumppaneille: Tulostakaa SaiPa osion keskustelupalstan viestejä muutaman viikon ajalta pukukopin seinät täyteen. Sillä voisi ehkä olla pieni vaikutus seuraavaan peliin lähdettäessä, ehkä saataisiin jotain tunnetta pelaajistoon. Samat viestit voisi viedä myös SaiPan toimiston seinille. Ehkä jonkin verran saisi vaikutusta aikaan sielläkin.

Veikkaan että ei tää lynkkausseinä kyllä mitään kannustinta anna. Toimistoon voisi vaikka kyllä viedäkin. Herättäisiin siellä vähän pohtimaan faktoja ja lopetettaisiin se näennäisten syiden taakse pakeneminen.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Eräällä työmaalla tulostettiin Facebookin keskusteluita ja kehuja hankkeen osapuolista noin puolikkaan kopiopaperipaketin verran selailtavaksi. Vaiherikasta paskaa tuli lopulta, mutta rakennus on käytössä, joten kai sen voi laskea onnistuneeksi tempuksi? Urakoitsija meni kyllä konkkaan. Se on vaarana myös tässä.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Ei perkele, nythän mie sen keksin. Perustetaan uusi sisaryhtiö. Sputnikfysion rinnalle sopisi hyvin Psyco-SaiPa - keskusteluja ja henkisiä lukkoja since 1948.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös