Kuinka humalaan tulet kossupullosta?

  • 37 124
  • 117

Kuinka humalassa Kossupullon jälkeen?

  • Ei tunnu juuri missään.

    Ääniä: 14 3,0%
  • Pieni nousuhumala.

    Ääniä: 51 11,1%
  • Aika jurrissa.

    Ääniä: 257 55,7%
  • Sammumispisteesssä, tai yli.

    Ääniä: 140 30,4%

  • Äänestäjiä
    461

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Silloin tällöin on otettu kaveriporukassa tollanen kossupullo-ilta. Käytännössä pitänyt sisällään normi ryypiskelyä, saunomista, jotain pelailua jne. Kaikki vetävät tuon ehtoon aikana kossupullon. Aikaa menee ehkä nelisen tuntia.

Kyllä siinä aika tuhannen jurrissa ainakin itse olen. Taju ei lähde mutta ei kaukaa hae. Eipä nykyään tule tosin kovinkaan paljon muutenkaan juopoteltua joten peruskestävyystaso ei mikään häävi ole.

Ei mitään asiaa baariin kossupullon jälkeen ainakaan meikäläisellä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kakarana joskus vetäsin kossupullon kolmella huikalla. Nousuhumala oli suorastaan infernaalinen - niin myös laskuhumala. En ole tuosta kovin ylpeä.

Löin tiedot lintukoto.net sivuston alkoholilaskuriin ja laitoin kossupullon nautinta-ajaksi 4 tuntia. Promillet nousevat lukemaan 2,1 ja palamisaikakin on kohtuullisen miehekäs 19h 47min! Taitaisin olla huonoa seuraa.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos juon pullon minuutissa taju lähtee ja vaarana on tukehtua omaan oksennukseen. Jos nautiskelen ja juon pullon illan aikana kukaan ei huomaa että olen edes sitä juonut. Kossupottu on ihan hyvä juoma pohjiksi jos aloittaa tarpeeksi aikaisin.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Valot poissa. Eli todennäköisesti sammumispisteessä. Tai minä tiedä, kun ei tuota alkoholia tule tuossa mielessä juotua. Eikä ole koskaan kokeillut.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikä ole koskaan kokeillut.

Kirkas viina on siinä mielessä hyvää, että jos väsyttää oikein perkeleesti ja on "pakko" lähteä radalle se piristää. Kalja taasen nukahduttaa siihen sohvalle ja mömmöjen kanssa vehje ei välttämättä toimi jos olisi tarvis. Pirtu on parasta. Plissattuna kuumaan sokeriveteen ei tule krapulaa ja k*lli seisoo. Kantapäänkautta opittuna:)
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Riippuu tietysti kuinka nopeasti kietaisee sen kossulekan huiviin. Jokusen kerran olen sen puolikkaan kossun juonut suht nopeasti, ja aika nassut oli seurauksena.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kippasin viime kesänä eräänä perjantai-iltana 5 tunnissa yhden eurokossun yksin. Vitutti duuniasiat. Hämmästyin kun huomasin tietäväni missä olen, kuka olen ja tunnistin vielä muijanikin. Mutta olo oli sanotaanko vähintään hutera nukkumaan mennessäni, aamuisesta olosta puhumattakaan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eiköhän se mene valtaosalla niin, että "illan mittaan" kossupullon lipittäminen vie tuonne julman jurrin puolelle, mutta hiukankin kiivaammalla tahdilla kiskottu sammuttaa valot aika tehokkaasti...?
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Veikkaisin, että "aika jurrissa", mutta kokeilla en aio. Kirkkaat viinat eivät sovi meikäläiselle, oluessa yleensä pitäydyn. Joten kun ei kauheasti ole tottumusta, sitä kiskoisi kuitenkin liian nopeaan tahtiin.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Ensimmäisen kerran join kossupullon yhden illan aikana ollessani ysiluokalla. Sellainen 65kg painoinen 180 cm kukkakeppi-NIN oli kovin humalassa. Ei ole paljon illasta kerrottavaa. Seuraavasta aamusta sitäkin enemmän, sappinesteitä myöten. Toisen ja viimeisen kerran sama tapahtui lukion kakkosella, jonka jälkeen lähdettiin vielä baariin ja bailattiin aamuun asti. Mutta yleisesti ottaen koskis, kuten muutkin kirkkaat viinat jätän mieluummin juomatta. Ei vaan sovi se älytön yllärihumala, jonka jälkeen kieli on kuin nippu kiveksiä ja puhe sen mukaista. Puhumattakaan kävelystä. Tanssi ja karaoke sitä vastoin sujuvat omasta mielestä ehkä maailman parhaiten, mikä on yllättävää, koska en kumpaakaan selvin päin suostuisi mistään hinnasta harrastamaan. Ehkä parempi olla juomati, siis.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Aika paha kysymys siinä mielessä etten muista koska olisin viimeksi ostanut nuin pienen (0,5l) viinapullon. Varmaan jos tunnissa vetäis alas niin vois nukkumaan laittaa, mut tasaisen tappavaa tahtia tuo olis ihan sopiva pohja ennen baaria.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Kyllähän sitä melkoisessa jurrissa on, jos juo koko pullon muutamassa tunnissa illan aikana. Yleensä yksi pullo riittääkin kahdeksi eri illaksi pohjiksi ennen baariin lähtöä. Tosin jossain koko päivän rellestelyissä, kuten mökillä, pullo tulee juotua tissutelen tasaiseen tahtiin päivän aikana, jolloin känni pysyy paremmin hallussa.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
0,5 l kossupullo ei yleensä riitä mihinkään. Ellei sitä tinaa parilla huikalla pois. Vuodenvaihteessa vetäsin pääkipuun ja vitutukseen 0,7 l Tapio-pullon (39%) pariin tuntiin, puolet raakana, ja puolet blandiksen kanssa. Sellainen sopiva humala oli tuloksena. Raketit lähti suoraan, ja paikallisessakin pysyi vielä hyvin pystyssä. Hyvän nousun antaa tollanen 0,5 l kossupullo, jos känniin haluaa niin toista huutaa kylkeen kyllä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikoinaan meni 0,7L kossupullo pohjiksi baariin. Nykyään tuosta riittää puolet niin on aika hyvissä kuoseissa. En tiiä mistä johtuu, että näin menee. Liekkö iän lisääntymisellä jotain tekemistä.
 

Kaivanto

Jäsen
Joskus 15-vuotiaana perjantai- ja lauantai-iltoihin kuului erottamattomasti puolen litran kossu, jonka kiskoin raakana pullon suusta. Kuten arvata saattaa, 15-vuotias ja 45-kiloinen pikkutyttö ei ihan vesiselvänä puolen litran kossun jälkeen ole... Ympäri kaupunkia ilman kenkiä toikkaroinnista on jäänyt pienoiset traumat - vaikka aina kotiin hengissä ja terveenä pääsinkin, eikä muistissa kovin isoja aukkoja tai emämokia ollut - joten niiden keikkojen jälkeen en ole edes maistanut raakaa kossua, eikä se ole ihan lähitulevaisuudessakaan suunnitelmissa.

Promillelaskurin mukaan pullo kossua illassa hitaastikin juotuna aiheuttaa mainitun kokoiselle tytölle noin neljän promillen kännin. Neljä promillea on keskimäärin tappava humala. Suurkuluttajilla raja on korkeampi ja kokemattomalla juojalla alempi. Myös henkilökohtaisia eroja on.

Oman elämänkokemukseni mukaan kuvatun kaltainen teini on koko lailla sekaisin jo 0,75-litraisesta pullosta viiniä, saati sitten puolesta litrasta 20-prosenttista juomasekoitusta. Kossussa prosentteja taisi olla 38.

Sinulla on poikkeuksellinen viinapää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kesällä 2003 join Tallinnassa käytännöllisesti katsoen raakana 0,5 L Hunajavesi 80 % -nimistä viinaa kolmessa tunnissa. Painoin silloin noin 70 kg. Tuon Lintukodon alkoholilaskurin mukaan minulla on ollut tuolloin 5,6 promillea. Keskimääräinen alkoholimyrkytys on taulukon mukaan 4 promillea, todennäköinen alkoholimyrkytys 5 promillessa, hyvin todennäköinen alkoholimyrkytys 6 promillessa. Enkä silloin juonut kuin 3-4 kertaa kuukaudessa, että en siis mikään suurkuluttaja edes ollut.

No, 1,5 sitten minulta mitattiin yhden illan juominkien jälkeen aamuyöllä 4,0 promillea ja muistan tapahtuman kun poliisi sen mittasi ja sitten menin taksilla kotio torin laidalle kusemisesta saamani 20e sakkolappu taskussa.

Eli ei kait se pullo Kossua paljoa varmaan tuntuisi. Kivat nousuhumalat.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Se nyt on ainakin minulla kiinni niin, mitä päivän aikana olet popsinut. Joskus 0,5 kossu pistää pään pyörälle, toisinaan taas nolla piste seiskan jälkeen jää kaipaamaan sitä viittä kaljaa. Eli kyllä tuo viinan kesto ainakin minulla riippuu vain ja pelkästään virkeystilasta, ja nälästä siis toisin sanoen mitä olen sinä päivänä pistänyt poskeeni.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Promillelaskurin mukaan..

Promillelaskurilla voit pyyhkiä naapurin Keijon. Joskus kun laskin netistä löytyneellä promillelaskurilla, että joko olen ajokunnossa niin olisi tarvinnut vielä noin vuorokausi odottaa, että olen ajokunnossa. Bussilla kyttikselle ja siellä näytti mittari nollaa tuntia myöhemmin.

Vastasin itse: Aika jurrissa. Tuosta kuitenkin puuttuu muutama vaihtoehto tuon ja "pienen nousuhumalan" väliltä. Veikkaan, että olisi kuitenkin lähempänä jurria, kuin pientä sievää. Moneen vuoteen en ole enää vodkaa (tai näitä niiden sukulaisia) juonut noin paljoa samana iltana. Tai en ainakaan muista juoneeni. Ennen tuollainen oli ihan peruskauraa aloitellessa, mutta iän myötä on alkanut miedommatkin riittämään humalan saavuttamisessa.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Aika jurrissa olisin. En ole tosin pieneen hetkeen kokeillut. Ylä-asteella meni usein illan aikana 0.7l sisu-viina pullo ja six packki päälle. Toisaalta silloin ilta päättyi vessanpöntön kautta sammumiseen. Eli ei mitään kovin terveellistä hommaa. Baariin pääsisin ehkä, riippuu siitä olisiko portsari tuttu vai tuntematon.

Niin ja loppuun vielä alan miehen esimerkki.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä ihmetyttää tuossa äänestyksessä tuon sammumispistessä -kohdan saamat äänet, mutta ehkä se selittyy sillä, että täällä palstalla on paljon teinejä. Ja toiseksi isoksi syyksi arvelen sitä, että jotkut kukkahattujätkät kutsuvat varsinaiseksi "känniksi" jo sellaista pientä humaltumisen tunnetta, sekä varsinkin sitä, että he teinimäisesti kutsuvat sammumiseksi jo pelkästään kännissä nukahtamista, jolloin väsymyksen takia ei vaan muista sitä nukahtamista edeltävää hetkeä. Ei aikuisen miehen pitäisi teoriassa eikä käytännössäkään olla yhdestä pienestä puolen litran viinapullosta sammumiskunnossa, siis vaikka vartaloltaan olisikin hoikka.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Ja esimerkkiä itänaapurista, mukana myös tilanne n. tuntia myöhemmin.

Vodkapullo - 2€
Kamerakännykkä - 150€
Matikantehtävien päälle oksentaminen ja pulpettiin sammuminen - PRICELESS!
Ei näin.

Kossulekan juomista raakana en halua edes kokeilla, ei varmasti menisi alas. Alle neljään tuntiin juotuna baariin ei ainakaan olisi asiaa, vaikken välttämättä sammuisikaan. Hiljalleen lantrattuna illan mittaan juoden pullo voisi tyhjentyäkin.
 

dimmu

Jäsen
Raakana ei menisi millään alas edes puolta litraa. Lantrattuna saisin kyllä helposti menemään, tuskin olisin edes kauheassa kännissä. Nousukännin ja kännin välimaastossa todennäköisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös