Mainos

Kuinka anonyymina haluat pysyä nettikeskusteluissa?

• 5 797
  • 63

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Alussa olin lähes hysteerinen siitä, että kukaan ei vain missään tapauksessa saisi tietää kuka olen, mutta en enää. Luulisin, että suurin osa ainakin Ässä-kirjoittajista tietää minut ulkonäöltä ja varmaan oikean nimenkin. Eipäs tuolla niin väliä. Erittäin mukavia kavereita olen saanut tämän kautta niin Porista kuin muualtakin.

Kuten muutkin ovat ilmaisseet, myös minä kirjoitan tänne sellaisena kuin oikeasti olen eli mitään suurempia salaisuuksi ei ole tai ehkä olen hieman hiljaisempi oikeasti kuin tekstini ehkä antavat ymmärtää. Miksi puhua, jos voi olla hiljaakin.

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Anonyymiteetti on tärkeä asia, jos joku sitä haluaa mutta aika vaikea sitä on pitää tietyssä mielessä. Tavallisen ihmisen tarkoitan Pekka peruskatsojaa, joka käy vain peleissä voi sen pitää. Jos on ihminen joka jakaa tiedonmurusia seurasta, siltä se onkin vaikeampaa. Onneksi kuitenkin näitä löytyy. Tieto on kiinnostavaa, mutta piirit ovat pienet...

Anonyymiteettiin liittyen. Yhtä asiaa en voi ymmärtää. Minkä _ihmeen_ takia täällä jotkut vuodattavat rakkauselämästään 7*A4:n kokoisia novelleja. Ei herran jestas tulisi mieleenkään. On kuitenkin aika henk. koht. asia.

Boomhauer

Jäsen
En välttämättä haluaisi esiintyä oikealla nimelläni täällä, mutta varsinkin etunimeni on kuitenkin helppo saada selville jos joku sen tarpeelliseksi kokee. Muutamat täältä sen varmaan tietävätkin. Sukunimenkään selvittämiseksi tuskin tarvittaisiin salapoliisia. Kuviakin löytyy jos joku haluaa nähdä. Niiden löytämiseen ei tarvittane kovin kehittynyttä päättelykykyä.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Sopivan anonyyminä. Jos joku tunnistaa niin tunnistaa. Mitä sitä kieltämään jos joku kysyy, mutta enpä ole itseäni nimimerkilläni liiemmin esitellyt vastaantulijloilla.
Toki jos nettinaamoja tapaa, lienee kohteliasta tämä yhteys kertoa.

Joskus vain tuntuu, että rauhallisempaa elämää voi viettää kun netti ei ole täynnä omaa nimeä ja puhelinnumeroa ei ole luettelossa.

Täälläkin on jossain yhteyksissä valitettu räväkän nettipersoonan olevan reaalimaailmassa hissukka ja moitittu siitä, että tämä vain netissä uskaltaa sanoa mielipiteensä.
Entäpä toisin päin? Eivätkö reaalimaailmassa varsinkin mielipiteitään kovaäänisesti lauo ne, joille fyysiset ominaisuudet ja luonteenlaatu sen mahdollisuuden suovat?
Molemmissa on yritettävä pärjätä molempien 'omilla säännöillä'
Turhaa räyhäämistä en itse kummassakaan haluaisi nähdä.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Sen verran ettei provoketjukaverit löydä ja lyö nokkaan. Toiseksi kun jäisin kuitenkin.

Netti/tosielämä-mielipiteen ilmaisu... Niin, itse näen sen niin että mahdollinen ero johtuu siitä että toisessa asia esitetään kirjallisesti, toisessa suullisesti. Vaikuttaa ainakin minun osaltani enemmän kuin anonyymeys.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Ted Raikas
No, oikeaa nimeäni nyt en välttämättä täällä halua mainostaa, sen saa kyllä helposti selville muutoinkin

Mitä vittua? Eikö sun nimi olekaan oikeasti Ted Raikas?? Mihinkään ei voi enää luottaa...Jatkoajan jäätävin nick on edelleen "Jukka Ropponen". Loistava kaveri, on sillä pokkaa eli selkärankaa, salute, vilpittömästi!

Yleisesti ottaen olen Shaynen kannalla (epäilen ettei ole oikea etunimi toi Shaynekaan!) eli muistuttaisin siitä, että tämä on vain nettisaitti. Pieni yleisvaikutuksiltaan, kävijämääriltäänkin ja todella sisäänpäinlämpiävä. On -kaikella kunnioituksella- aikamoista tämän saitin hypettämistä, jos joku vakavissaan miettii, että hänet todellakin voisi teoriassa tunnistaa in real life näiden jorinoiden perusteella. Ei hyvä luoja sentään. Edes monia tv-kasvoja ei näinä monikanava-aikoina tunnisteta kadulla tai lähikaupoissa, vaikka esimerkiksi jonkun Nelosen ajankohtaisohjelman juontaja saavuttaa kuvansa ja nimensä perusteella hyvin paljon suuremman julkisuuden kuin nicki "Jokerit4evä" Jatkoajassa trollaillessaan. Tämän voi vahvistaa esimerkiksi eräs Nelosella pari vuotta hillunut tyyppi, jonka ohjelma ja fyysinen status ei ole Viivi Avellanin luokkaa. Mutta toistasataatuhatta katsojaa per kerta. Ja entäs joku kiteeläinen pesistähti Teuvo Räpylä? (nimi keksitty anonymiteettisuojan vuoksi). Vaikka on kuinka kova sana Itä-Suomen turuilla ja toreilla, hänkin voisi dallata Mannerheimintietä edestakas 8 tuntia päivässä ja saavuttaa 0,2% tunnettuuden.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei hyvää päivää Jhag vai ei tunneta. Helsinki kunnioittaa meikäläisen nickiä jo Johanneksen kirkolla ja Tukholmassa on Johanneshov-niminen lätkäareena. Oliko näitä muka ennen vuotta 2001.

Oliko muuten mitään ennen jatkoaikaa. Raamatun uudessa versiossakin "alussa jumala loi maan, mutta Hyvinkää tuli vieraspeliin ja ottelun päätyttyä tasan piti luoda jatkoaika".

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti JHag
Yleisesti ottaen olen Shaynen kannalla (epäilen ettei ole oikea etunimi toi Shaynekaan!) eli muistuttaisin siitä, että tämä on vain nettisaitti. Pieni yleisvaikutuksiltaan, kävijämääriltäänkin ja todella sisäänpäinlämpiävä.

Kukaan ei kai ole kaduille menossa, mutta eikös meidän pikkupiirimme pyöri kiekkomatseja katsomassa?
Nimimerkin tietää täällä ja naaman tunnistaa hallilla, mutta yhdistämään ei välttämättä pysty.
Ainakin WC-areenalla pyörii niitä samoja naamoja, jotka tulivat vastaan jo Gardenissa ja moni meistä varmasti tänne kirjoittaa.
Se, haluaako sitten toisten piiriläisten osaavan yhdistää, onkin eri juttu. Toiset haluavat, toiset eivät. Viivejä emme toki ole, emme edes Jussi Halleja.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti msg
Viivejä emme toki ole, emme edes Jussi Halleja.

Kyllä me ollaan mun mielestä aika lähellä ainakin sitä tv-kasvoa, joka ilmoitti Valion mainoksessa että "Ikinä en oo juonu maitoa, enkä juo".

Onhan kiekkopiirikin sinänsä aika laaja käsite. Tuhansia lärvejä / matsi. Aktiivinickejä kaikkiaan ehkä bautsit 100. Mutta eihän se mitenkään alenna keskustelun tasoa tietenkään, että on pienten piirien juttu. Kunhan ajattelin mittakaavaa ja sitä, että jos tämä on joka tapauksessa "faneilta faneille", niin mitäs väliä sillä on jos siinä pienessä joukossa "paljastaa" itsensä?

Johannes; Ootkos ikinä kuullut Haagasta, joka on ruotsiksi Haga? mun mielestä hyvin lähellä mun nickiä ja entistä asuinpaikkaakin.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei minulle nyt niin suurta väliä ole sillä osaako joku WC-areenalla minut tunnistaa. Toisaalta tuolla meidän omalla hiekkalaatikolla on kirjoittajia, joita en välttämättä haluaisi tunteakaan saati keskustella matseissa.
Ymmärän hyvin toisten halua pitää nämä erillään.

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Viestin lähetti JHag
!

Yleisesti ottaen olen Shaynen kannalla (epäilen ettei ole oikea etunimi toi Shaynekaan!) eli muistuttaisin siitä, että tämä on vain nettisaitti. Pieni yleisvaikutuksiltaan, kävijämääriltäänkin ja todella sisäänpäinlämpiävä. On -kaikella kunnioituksella- aikamoista tämän saitin hypettämistä, jos joku vakavissaan miettii, että hänet todellakin voisi teoriassa tunnistaa in real life näiden jorinoiden perusteella. .

Näinkö?Eräs asiakas tunnisti nimimerkkini heti lyhyen kiekkoaiheisen keskustelun jälkeen.Tästä käsittääkseni kohahti koko fabriikki ja sittemmin kaupunki.Ei siellä oikein kehtaa näyttäytyä enää,kun puoli kaupunkia tarkistaa päivittäin,että mitähän naurettavaa se E on taas puuhannut ja kirjoittanut ml.tämä.

´Teuvo Räpylä´pelasi muuten viime vuonna Kinnarin Pesiksessä .Jopa Järvenpää osoittautui liian urbaaniksi ympäristöksi,että ei sitä millään saisi Manskulle tunnettuuskokeiluun.Lisäksi kaveri on huomattavan pienikokoinen,tosin ketterä ja lujakätinen sekä Lauri Lukkarin vanha taistelupari.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti JHag

Johannes; Ootkos ikinä kuullut Haagasta, joka on ruotsiksi Haga? mun mielestä hyvin lähellä mun nickiä ja entistä asuinpaikkaakin.

Juu, olen itsekin lapsena asunut Etelä-Haagassa, joten tuttua seutua. Vaatimattomuus ei kaunista, mutta epäilen että ihan "real life" saatetaan nimimerkki Jhag tunnistaa jääkiekko-piireissä aika hyvin. Jos nyt joku jatkoaikaa lueskelee.

masu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Näinkö?Eräs asiakas tunnisti nimimerkkini heti lyhyen kiekkoaiheisen keskustelun jälkeen.

´Teuvo Räpylä´pelasi muuten viime vuonna Kinnarin Pesiksessä .Jopa Järvenpää osoittautui liian urbaaniksi ympäristöksi,että ei sitä millään saisi Manskulle tunnettuuskokeiluun.Lisäksi kaveri on huomattavan pienikokoinen,tosin ketterä ja lujakätinen sekä Lauri Lukkarin vanha taistelupari.

Julmempaa on se, kun alkaa saamaan yksityisviestejä, että on nähty NAISseurassa. Palstauskottavuusshan siinä menee heti.

JHagin mukaan kiekkopiirit ovat laajat. Tule kuule Järvenpäähän peleihin, jossa kaikki katsojat tuntevat toisensa sekä heidän Jatkoaika-nickinsä.

Ai niin, Teuvo Räpylä se pelannee toista vuotta peräkkäin finaalissa, kun Jäpe vaan karsii. Sanoisin että Teuvo on erittäin tunnettu sekä Kiteellä, että Sotkamossa.

masu

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti JHag
(epäilen ettei ole oikea etunimi toi Shaynekaan!)
Ei, ei se tosiaan ole. Ajattelin ensin tässä mukahauskasti väittää sitä sukunimekseni, mutta sitten tajusin, että samalla logiikalla olisin vahingossa paljastanut Blues-osioon silloin tällöin kirjoittelevan Kari tapion anonyymiyden.

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Viestin lähetti masu
Julmempaa on se, kun alkaa saamaan yksityisviestejä, että on nähty NAISseurassa. Palstauskottavuusshan siinä menee heti.

JHagin mukaan kiekkopiirit ovat laajat. Tule kuule Järvenpäähän peleihin, jossa kaikki katsojat tuntevat toisensa sekä heidän Jatkoaika-nickinsä.

Täällä Järvenpäässä Jatkiksen kirjoittajilla tuntuu todellakin olevan pakonomainen tarve näyttäytyä kaiken maailman urheilukatsomoissa patsastelemassa.Ettei olisi status Jatkoajan Keskustetelupalstan Kirjoittajana mennyt joillekin päähän?

Pahana ylilyöntinä voidaan tosiaan pitää naisseurassa kävelyä yleisellä paikalla rahvaan tiellä.Nimikirjoitustako olisi pitänyt pyytää?

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
No vittu ei ollut helppoa mullakaan silloin kun kuumimmillaan käytiin keskustelua USA:sta ja tulin sinne jotain heittäneeksi maan paremmuudesta Perseeseen eli N-liittoon nähden. Hirveä hässäkkä esimerkiksi aikaeron vuoksi, kun GWB soitteli yöllä ja venttaili mun vastauksia. Putin sentään otti yhteyttä ihmisten aikoihin ja oli muutenkin rento kaveri, kova hymyilemään. Suomen puolustusvoimatkin muisti mukavasti armeijakehujani toissapäivänä Hgin ylilennolla ja heti kun kehaisen Viiviä, se näyttää tissinsä Kaivohuoneella. Ei oo helppoa rock´n´roll tähdilläkään, ymmärrän täysin miksi Mick Jagger esiintyy joskus Steven Tylerina; vähän pienempi kuhina ja pääsee bylsimään Liv Tyleria, muka-tytärtä! Vanha kumihuuli on todella ovela.

Teuvo Räpylä on lopettelemassa uraansa ja antoi IS:lle lausunnon, jonka mukaan hakee paikkaa enää lähinnä jokerina. Siitä paikasta Hjallis signasi hänet ensi kauden jokerimiehistöön, koska "tän Räpylän statsit on vitun kovat, se on lyöny kuulemma Gunnarinkin ja se on sentään ruotsalainen NHL-tähti".

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti JHag
No vittu ei ollut helppoa mullakaan silloin kun kuumimmillaan käytiin keskustelua USA:sta ja tulin sinne jotain heittäneeksi maan paremmuudesta Perseeseen eli N-liittoon nähden.

JHag, mä luulen tietäväni kuka sä olet, joten varos puheitas! Neuvostoliittoa ei saa mollata edes unissaan. Neukuilla oli maailman parhaat lätkää pelaavat sirkuskarhut ja sen lisäksi neukut onnistuivat näyttämään tyylikkäiltä 70-luvun kireissä polystyreeniverkkareissa. Niin ja jokaisella CCCP:n edustuspelaajalla oli luontaisetuna DDR-nimisestä hellanlettasvaltiosta hankittu Trabant ja Zeissin kamera. Repikää siitä? Parhaat pelaajat saivat jopa Volgan. Siis ei sen joen, vaan sen auton.

Ai joo, tuo JHagin nimi tuntuikin oudon tutulta. Mehän ollaan samassa johtokunnassa. Prkl.

Pena rules.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JHag älä nyt viitti, mä olen siis vähintäänkin yhtä julkkis kuin viiviavellan tai tarjahalonen kun kuljen stadihallissa ja areenalla.
Oon jopa kirjottanu yhen nimmarin! Vielä pelipaitaan. Taitaa omistaja katua sitä nyt...

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Whateva siis ihasama.

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Olihan toi ihan hauskaa silloin alkuaikoina kun kaikki luuli kundiksi. Vieläkin hymyilyttää jätkien naamat kun ilmestyin sinne 5 penniin siihen ekaan miittinkiin. Hih.

Sen jälkeen on tullu tavattua niin paljon jatkislaisia ihan livenä, että anonyyminä olisi ihan mahdotonta jatkaa. Eikä haittaa, mielellään tapaan lisääkin, että rohkeesti vaan esiin ne joille en ole vielä sanonut kättäpäivää!

Muutenkin on tullut tutuksi lausahdus "hei mä näin sut telkkarissa", joten voin sanoa että kaikki jatkislaiset on tietämättään nähneet mut tv-livenä. Ei IFK:n matsilähetystä ilman mun pärstää. Yleensä mahdun mukaan jopa Urheiluruudun ja vastaavien lyhyisiin "näytämme vain maalit" pätkiinkin. Ja tämä tarina on tosi:)

Tuli muuten pari viikkoa sitten yks jätkä Sportissa kysymään että istutko B2:ssa. Itse kuulemma istuu jossain A-katsomossa mutta on jo vuosia nähnyt mut hallilla. Vähän hymyilytti.

Ettäkö siis anonyyminä. Ei onnistu, eikä haittaa:)

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti JHag
On -kaikella kunnioituksella- aikamoista tämän saitin hypettämistä, jos joku vakavissaan miettii, että hänet todellakin voisi teoriassa tunnistaa in real life näiden jorinoiden perusteella. Ei hyvä luoja sentään.

Niin, noh, kyllähän täällä on porukkaa pienemmiltäkin paikkakunnilta kuin Pääk Au Pungiseutu, porukkaa joka viihtyy samalla terassilla samassa kaupungissa vaikkei ennestään tuntisikaan ja osalla porukasta on kuvat kaikkien muiden nähtävillä netissä.

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Mä taidan olla se joka unohti vetää piitkään siitä sun letistäs. Silloin kun se oli vielä piitkä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Predator
Ai joo, tuo JHagin nimi tuntuikin oudon tutulta. Mehän ollaan samassa johtokunnassa. Prkl.
Pena rules. [/B]

Vittu, jäin kiinni eli fuckiin, henkilöllisyyteni on paljastunut ja maailmani on murentunut. Ei koskaan enää rauhallista hetkeä missään, paparazzit tunkevat jopa samaan Ladaan, mikä on rankka suoritus. Volgahan oli siis hyvän pelaajan palkinto CCCP:ssä, huonommille annettiin Lada ja oikein huonoille kaksi Ladaa. CCCP:n ensimmäiseltä kiertueelta USA:han ja Kanadaan taisivat palata vain huoltaja ja Tihonov ja huoltajakin vain siksi, että hänet loppujen lopuksi lahjottiin jatkamaan kunniakkaassa CCCP-joukkueessa yhdellä erkkarullalla. Kyllä! Asiaan vaikutti tietenkin se, että erkkarulla oli teipattu pitkin hänen asuntoaan ja perheenjäseniään dynamiittia somisteenaan.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minä taas saan kuunnella teinityttöjen kirkumista, kun menen kesäisin parvekkeelle ilman paitaa.

Saan kuunnella sitä tosin myös paita päälläkin. Linnanmäki on niin lähellä kotiani, että tyttöjen kirkuminen kuuluu sieltä ihan hyvin.

Täällä kehä kolmosen sisäpuolella jatkoaika.com-julkisuus on ihan sitä mitä sen pitääkin olla eli sitä ei ole. Tämän saitin kautta on tosin tullut paljon hienoja uusia tuttavuuksia. Ennen näitä nettipalstoja oli aika vaikea tutustua jäähalleissa toisiin elinkautisvankeihin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy