efektimies kirjoitti:
Milloinhan joku ottaa sen verran järkeä käteen, että muuttaa tuota rangaistuskäytäntöä. Jos ei muuten niin riittäisi PRK, että saisivat edes seuraavassa pelissä pelata.
JimmyMac kirjoitti:
Ja toiseksi miinusta SM-liigan säännöille, että tällaisesta toiminnasta annetaan näin käsittämättömiä rangaistuksia. IIHF:n säännöt antaisivat jo tällä hetkellä tulkintamahdollisuuden siihen, että annettaisiin vain 2+2+10 tai korkeintaan 5+PRK. Ottelurangaistuksiin ei ole mitään aihetta. Toivottavasti käytäntö muuttuu jo ensi kaudeksi.
Tätä sitä sopiikin ihmetellä, koska käsittääkseni rangaistuksen päätäntävalta on tälläkin hetkellä päätuomarilla?
Ainakin 1.10. Lappeenrannassa otellun SaiPa-Ässät kamppailun loppupuolella nyrkkitalkoisiin yltyneet Grönholm ja Forsbacka saivat rymyämisestään 'ainoastaan' 5+PRK - eli suihkuun, totta maar, mutta ei pelikieltoa seuraavaan matsiin.
Tuomarihan oli tällöin Aleksi Rantala, joka teki silloin selkeästi oikean päätöksen (tosin täytyy samalla sanoa, että se oli yksi niistä Rantalan harvoja oikeita päätöksiä, ainakin mitä minä olen herraa nähnyt, heh).
Eli miksi (muut) tuomarit ovat järjestään kaikista, pienistäkin kahinoista, heti tilittämässä ottelurangaistuksia?
Onko Muukkosella pestistään muuten liian vähän sivutuloja? Saako itse tuomari rangaistuksen kovuudesta lisäbonusta?
Vastaa, Arto Ii! Vastaisit edes joskus johonkin ilman kiertelyä ja kaartelua.
Vaan turha taitaa olla toivo.