vlad kirjoitti:Tämä Aeroflotin asiallinen kalusta taitaa liikennöidä pääasiassa ulkomaisille reiteille, tosin se ei välttämättä vielä paljoa pelasta kun miehistön taso saattaa vaihdella huomattavastikin yhtiön sisällä, muistuu vaan mieleen se onnettomuus 90-luvun puolella jolloin uusi Airbus (?) syöksyi ulkomaan lennolla jonnekin itä-Siperiaan kun lentäjä oli päästänyt koneen ohjaimiin poikansa ja tämä sai koneen sitten hallitsemattomaan syöksyyn mikä päätyi sen lennon kohtaloksi - kuolleita taisi olla lähes 200.
Sanotaan, että uudemmalla ulkomaan reittiliikenteeseen tarkoitetulla kalustolla uskaltaisin ehkäpä matkustaa Moskovaan mutta, kuten sinä, en minäkään Moskovaa idemmäksi Aeroflotin kotimaan reittiliikenteen koneilla uskaltaisi matkustaa. Vielä vähemmin sitten uskaltaisin turvautua Aeroflotista pilkottuihin pienyhtiöihin, joilla yhdessä vaiheessa sattui onnettomuuksia tavan takaa.
vlad.
Ja kuka tietää raportoidaanko noita kaikkia turmia edes ulkomaille. Venäjän media nyt kun on valtiosta riippuvainen niin voi olla ettei kaikkia turmia katsota aiheellisiksi raportoida ellei kyseessä ole ulkomaille lentävä kone tai jos turmassa kuolee vain Venäläisiä. Tämä ei siis ole pelkkää spekulointia vaan tällaisia epäilyjä on esitetty vuosien aikana enemmänkin. Varmoja tietoja ei siis ole kenelläkään.
Niin ja käytössä olevia konetyyppejä Aeroflotilla on ainakin Boeing 767-300ER, Аirbus A310-300 ja Ilyushin Il-96-300. Mahdollisesti muitakin mutta nuo löysin nyt tähän hätään.
Itse en kuitenkaan Venäjälle usein joudu matkustamaan joten en sinne huvikseni lähde lentelemään.