Kovimmat siirrot 2013–2014

• 338 585
  • 575

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viime kausi meni Röglessä ja kausi oli koko joukkueelta heikko. Kukkonen oli kuitenkin Röglessä joukkueensa kapteenistossa.

Mistä tiedät, että nämä asiat eivät korreloi keskenään?

Sami Heleniuskin oli Jokerien kapteeni, eikä varmaan ollut lähelläkään liigan kärkeä. Ei se kapteeni tai kapteenistoon kuuluva automaattisesti ole joukkueen parhaimmistoa.

Kukkosen työskentely. Kaksinkampailuvoima, pelaaminen maalinedessä, laukauksien peittäminen, puolustaminen yksi vastaan yksi -tilanteissa, kiekkovarmuus niin omalla alueella kuin ylivoimassa viivalla, kaikki nämä parasta A-luokkaa.

Kukahan siellä Kukkosen paita päällä sitten aina viilettää keväisin MM-jäillä, kun ei näistä otteista ole siellä tietoakaan? Äläkä vaan sano, että Lassea jännittää isot pelit, kun onhan sillä kuitenkin ne A-luokan henkiset ominaisuudet.

edit. Lainaus kuntoon

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Ei voi mitään, mutta Kukkosesta tulee aina mieleen Arto Ruotanen. Ja se ei ole mikään mairitteleva asia. Liigaan varmaan kova juu, mutta ainakaan Olympialaisiin ei mitään asiaa.

Ristiturpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis ei kai täällä ihan oikeasti käydä keskustelua siitä, etteikö Kukkonen olisi Liigassa oman pään eliittiä?

Värilaseilla tai ei niin valoja nyt.

Ja ylempään vielä sellainen, että olympiatasoko Liigaamme vain todella kelpaa, että miehen voi linkittää kovimmat siirrot otsikon alle?

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Kyllähän tuo EHT:lla on ollut varsin hyvä, mutta auta armias, kun MM-kisat alkavat. Itse olen aika luottavaisin mielin, että Kusi-Lasse on liigan kärkikastia pakistossa. Perusteluita löytyykin ylempää jo riittämiin.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Totta. Samoin Haataja, Anttila, Hagman ja Viitaluoma ovat/olisivat Liigassa ihan rivimiehiä, kun tekeminen MM-jäillä oli vähän niin ja näin...

No, makuasioita. Haataja onkin omassa roolissaan taatusti liigan kärkeä. Anttila, Hagman ja Viitaluoma eivät MINUN MIELSTÄNI ihan sitä terävintä kärkeä ole. Ihan niin kuin Kukkonenkaan ei sitä puolustajana ole. Tai edes puolustavana puolustajana.

Kukkonen ja noista em. Viitaluoma ovat siinä TOP-10:n molemmin puolin, Hagmanin tason näyttää ensimmäiset pelit.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Kukkonen ja noista em. Viitaluoma ovat siinä TOP-10:n molemmin puolin...

Viitaluoma viime kauden pistepörssin 3. sijalla. Toki sulaa keväisin, mutta runkosarjassa varsin vakuuttava mies liigatasolla. Varsinkin, kun laiturit on eritasoa kuin kärkikastin joukkueilla.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viitaluoma viime kauden pistepörssin 3. sijalla. Toki sulaa keväisin, mutta runkosarjassa varsin vakuuttava mies liigatasolla. Varsinkin, kun laiturit on eritasoa kuin kärkikastin joukkueilla.

Tästäkin huolimatta.

Pelkkä pistepörssin tuijottaminen ei aina anna sitä kokonaiskuvaa pelaajasta. En ole erityisemmin Viitaluomaa seurannut, mutta enpä oikeastaan ketään muutakaan peluria sen tarkemmin.

Jostain syystä Viitaluomasta on aina jäänyt sellainen HMV-kuva minulle.

PataKoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Blackhawks, Penguins
Hei, itse listasin muutaman nimen, jotka laitoin mielestäni kovimpina siirtoina. :)

Shaone Morrison, TPS
Ben Maxwell, Kärpät
Niklas Hagman, Ässät
Dan Sexton, TPS
Janne Lahti, Jokerit
Mika Pyörälä, Kärpät
Toni Koivisto, Lukko
Tony Salmelainen, HIFK
Kamil Kreps, Ässät
Jussi Rynnäs, Kärpät
Jani Tuppurainen, JYP
Petteri Nummelin, Lukko
Jere Karalahti, Jokerit
Markus Seikola, TPS
Dragan Umicevic, Ässät
Juuso Puustinen, HIFK
Joonas Vihko, HPK
Ziga Jeglic, Ässät
Daniel Corso, Ilves
Matti Kuparinen, HIFK
Mikko Koskinen, Blues
Daniel Widing, Blues
Kristian Kuusela, Tappara
Robert Jekimovs, Ilves

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kovimpien siirtojen listaaminenhan on aina vähän hankalaa puuhaa, mutta heitän oman lusikkani soppaan. Olen listannut tuohon ne puolustajat joiden uskon olevan kovia siirtoja nimenomaan omaan rooliinsa ja joukkueeseen nähden.

TOP 5 Pakit

Morrisonn, TPS. Joukkueensa alakerran tärkein palanen. Antaa työrauhan pisteosastolle ja saattaa olla joukkueensa MVP.

Nummelin, Lukko. Edelleen liigan mittakaavassa maailmanluokan pelikäsitys ja taito tehdä muista pelaajista parempia erityisesti ylivoimalla.

Karalahti, Jokerit. Oikeisiin asioihin keskittyessään on Jerelle vielä erittäin paljon annettavaa joukkueelleen. Tuo lisäksi "rehellistä" kovuutta joka on muuten jäänyt lähinnä Väänäsen harteille.

Kousa, Jokerit. Puolustajien pistepörssin voitto on täysin realistista eikä avut ole pelkästään pisteosastolla. Mielestäni joukkueensa MVP.

Kukkonen, Kärpät. Oletusarvoisesti todella kova luu liigatasolla ja tuo uskottavuutta edustamansa seuran pelaajahankintapolitiikkaan.

Edit: Hitto meni Kousa vanhasta muistista entiseen seuraansa :)

Viimeksi muokattu:

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
24 nimeä, eikä Patrick Davis mahdu listalle ollenkaan? Tai Kousa?

Kousan nyt tuonne listalle voisikin vielä lisätä, mutta että Patrick Davis? En vaan saa miestä noilla ennakkotiedoilla mahtumaan tuohon listaan. Kun kausi lähtee käyntiin ja ko. pelaaja todistaa toisin, niin pystyn silloin myöntämään olleeni väärässä. Näillä nykyisillä lähtökohdilla: ei mahdu.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Ylempänä olleisiin kovimpien siirtojen listaan laittaisin aika huoletta Kousan sekä Pekka Jormakan. Muitakin varmasti sinne voisi lisätä.

Toisaalta taas tuolta listalta löytyy myös pudotettavia, ihan ensimmäiseksi mieleen tulee kolmikko Jeglic-Seikola-Umisevic.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistä tiedät, että nämä asiat eivät korreloi keskenään?
Tiedän. Sen verran olen Lassen uraa seurannut, ettei Lasse KHL:stä palatessa matkalla Rögleen muuttunut surkeaksi pelaajaksi. Sinun mielestäsikö sitten korreloi? Erikoinen mielipide. Mihin perustat sen?

Kukahan siellä Kukkosen paita päällä sitten aina viilettää keväisin MM-jäillä, kun ei näistä otteista ole siellä tietoakaan? Äläkä vaan sano, että Lassea jännittää isot pelit, kun onhan sillä kuitenkin ne A-luokan henkiset ominaisuudet.

Lassehan se siellä MM-kisoissa yleensä viilettää. En tiedä oletko tosissa tämän asian kanssa, sillä sen verran erikoista tekstiä suollat. Kävikö mielessäsi, että MM-kisoissa ja varsikin olympialaisissa vauhti on pikkaisen kovempaa kuin Liigassa tai KHL:ssä. Lassen suurin ongelma on heikohko liike. Arvokisoissa se tuo omat haasteensa. Liigaan ja KHL:ään Lassen liike riittää erinomaisesti.

Ralph

Jäsen
Pelkkä pistepörssin tuijottaminen ei aina anna sitä kokonaiskuvaa pelaajasta.

Ei niin. Viitaluoma on erinomainen pelaaja myös toisella puolella kenttää. Loistava alivoimapelaaja ja kulmavääntäjä, pelinlukutaitonsa ansiosta hyvä haistamaan syötönkatkomahdollisuuksia. Kapteeni, johtaja, henkisesti tärkeä joukkueelleen.

Aivan totta siis, pelkät pisteet eivät kerro kaikkea. Viitaluoma on Liiga-tasolle loistava pelaaja.

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hei, itse listasin muutaman nimen, jotka laitoin mielestäni kovimpina siirtoina. :)

Makuasioita sano koira, kun .......

Tapparasta olet saanut listalle Kuuselan joka kieltämättä sinne kuuluu, mutta mielestäni listalle kuuluisi myös ainakin Pekka Jormakka. Ehkä myös Pasi Puistola.
Jos Jekimovs, Vihko, Umicevic... mahtuu listalle, niin ehkä Jormakkakin?

Puistolasta voi olla montaa mieltä, mutta listalle se mielestäni kuuluu. Mikko Koskinen on vähän sellainen, jota en välttämättä kuitenkaan tuohon listaan laittaisi.

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei niin. Viitaluoma on erinomainen pelaaja myös toisella puolella kenttää. Loistava alivoimapelaaja ja kulmavääntäjä, pelinlukutaitonsa ansiosta hyvä haistamaan syötönkatkomahdollisuuksia. Kapteeni, johtaja, henkisesti tärkeä joukkueelleen.

Aivan totta siis, pelkät pisteet eivät kerro kaikkea. Viitaluoma on Liiga-tasolle loistava pelaaja.

Tämä on aivan totta. Tuntuu että juuri se iso kuva on se, jota nimim. Noppa10 ei näe. MM-kisoissa Viitaluoma oli paska, mutta viime kaudella liigassa todella kova pelaaja. Ihan ykköskorin mies.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Erikoinen mielipide. Mihin perustat sen?

Huumoriin.

Liigaan ja KHL:ään Lassen liike riittää erinomaisesti.

No enhän minä ole missään sanonutkaan, että Lasse Kukkonen olisi liian huono pelaaja SM-Liigaan. Sanoin, ettei Kukkonen kuulu Liigan terävimpään kärkeen puolustajien joukossa. Silti uskoisin n. 14 Liiga-seuran ottavan mielellään Kukkosen riveihinsä. Katsos, hyvä voi olla vaikei paras olisikaan.

Tämä on aivan totta. Tuntuu että juuri se iso kuva on se, jota nimim. Noppa10 ei näe. MM-kisoissa Viitaluoma oli paska, mutta viime kaudella liigassa todella kova pelaaja. Ihan ykköskorin mies.

Niin. Moneen kertaan sanottu, että makuasioita. Minun näkemykseni mukaan Liigasta löytyy se ainakin 5-7 kovempaa sentteriä kuin Viitaluoma.

Viitaluoma on Liiga-tasolle loistava pelaaja.

Niin on. Ei kuitenkaan Liigan paras. Minun mielestäni.

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Täytyy tosiaan sanoa, että Noppa10 ei nyt oikein hahmota tiettyjä seikkoja.

Pelaajien taso on äärimmäisen suhteellinen asia, kun mietitään sarja-tasoja sekä pelityylejä. Suurimpia eroja tuo pelinopeus ja fyysisyys.

Onhan näitä esimerkkejä, joissa pelaaja dominoi heikommassa liigassa, mutta ei saa paremmassa liigassa juuri mitään aikaseksi. Nummelin, Peltonen, Caloun, Vujtek jne. Ei noista kukaan hirveämmin rapakon toisella puolella pärjännyt (Peltonen parhaiten), mutta olivat parhaina pelivuosinaan todellisia supertähtiä Euroopan tasolla. Samoin on iso kasa Mestis-pelaajia, jotka ovat äärimmäisen hyviä Mestiksessä, mutta siirtyminen SM-liigan ei vain onnistu. Sitten on taas pelaajia, jotka eivät varsinaisesti dominoi huonommassa liigassa, mutta siirtyminen parempaan liigaan on huomattavasti kivuttomampi (esim. Komarov, saa nähdä onko Ilari Melart myös tällainen).

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Niin. Moneen kertaan sanottu, että makuasioita. Minun näkemykseni mukaan Liigasta löytyy se ainakin 5-7 kovempaa sentteriä kuin Viitaluoma.

Niin on. Ei kuitenkaan Liigan paras. Minun mielestäni.

Kyllähän Viitaluoma ihan legitiimi ykkössentteri Liigassa on, vaikka en minäkään häntä parhaaksi arvioisi. Toki olisi mukava kuulla, keitä ne mahdollisesti jopa 7 parempaa sentteriä sitten ovat.

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liigan taso on noussut raskaasti jos Kukkonen ei ole kärkipään puolustajia. Voinemme siis lopettaa puheet liigan tason ainaisesta laskemisesta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Liigan taso on noussut raskaasti jos Kukkonen ei ole kärkipään puolustajia. Voinemme siis lopettaa puheet liigan tason ainaisesta laskemisesta.
Tai sitten Kukkosen taso on laskenut. Eihän näitä koskaan etukäteen tiedä. Minulle Kukkonen on ollut pelityyliltään aina sellainen Niinimaa vol. 2. Intoa ja yritystä on välillä enemmän kuin taidot edellyttäisivät. Näkyvä pelaaja, mutta myös virheet erottuvat tästä syystä perusnysvääjää paremmin. DISCLAIMER: tämä on siis todellakin vain oma mielikuvani.

Kyllähän Viitaluoma ihan legitiimi ykkössentteri Liigassa on, vaikka en minäkään häntä parhaaksi arvioisi. Toki olisi mukava kuulla, keitä ne mahdollisesti jopa 7 parempaa sentteriä sitten ovat.
Toden totta. Jokereissa mies oli kirkkaasti ykkössentteri, sieltä on Noppa10:n tuha tarjota ketään. Perrin on samalla viivalla, Hirso lähellä, mutta ei pärjää kokonaisvaltaisesti. Noh, Noppa10 kertokoon, minä en keksi edes viittä, saatika seitsemää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy