Kukkonen oli kaudella 05-06 ihan eri tason pelaaja kuin nykyisin. Kauden 05-06 Lasse Kukkonen olisi nykyliigan paras puolustaja. Vaikka liigan taso on tippunut jopa noista ajoista todella paljon niin silti minun on hankala ymmärtää miten Kukkonen saa lähes jokaiselta automaattisen kiinnityksen liigan Top 5 puolustajaksi, kun näytöt viime vuosilta ovat luvalla sanoen olleet surkeita.
Montako peliä olet nähnyt häneltä viime vuosilta? Minä en ole montakaan. Lasse pelasi Pohjois-Amerikan reissun jälkeen kolme kautta kahdessa suurseurassa (Omsk ja Magnitogorsk) KHL:ssä isoja minuutteja. Viime kausi meni Röglessä ja kausi oli koko joukkueelta heikko. Kukkonen oli kuitenkin Röglessä joukkueensa kapteenistossa. Miksi ne Magnitogorskissa, Omskissa ja Röglessä Kukkoseen niin kovin luottivat hyvä Steegil?
Kaksi kokonaista peliä olen Kukkoselta tällä pre-seasonilla nähnyt. Vakuuttavaa oli näissä peleissä Kukkosen työskentely. Kaksinkampailuvoima, pelaaminen maalinedessä, laukauksien peittäminen, puolustaminen yksi vastaan yksi -tilanteissa, kiekkovarmuus niin omalla alueella kuin ylivoimassa viivalla, kaikki nämä parasta A-luokkaa.Tähän kun lisätään Lassen kiistattoman vahvat henkiset ominaisuudet, olen luottavainen, että hän suorituu erinomaisesti Liigakaudesta 2013-2014.
Toki ymmärrän että Kärppäfanit toivovat että Kukkonen edes lähellä sitä pelaajaa mitä hän oli vuonna 2006. Ei siinä mitään väärä ole, mutta ihmetyttää arvostelukyvyn puute, jos mies on lähtökohtaisesti Kärrpäfanien silmissä liigan kärkipuolustajia. .
Sinähän se olet kova ihmettelemään. Pianhan tuota nähdään keneltä puuttuu arvostelukyvyn puute. Kukkonen on 31-vuotias, siis puolustaja parhaassa iässään. Hän on pelannut seitsemän viimeistä vuotta kotoista Liigaamme kovemmissa sarjoissa. Minun ei tarvitse toivoa, että hän olisi edes lähellä vuoden 2006 tasoaan. Tiedän, että hän on nyt parempi kuin vuonna 2006.
Katkeruutesi Kukkosta kohtaan ymmärrän, mutta mistä johtuu tämä Jalosenkin mollaaminen? Suomen kaikkien aikojen meritoitunein ja paras valmentaja valitsee mielestäsi joukkueeseensa pelaajat selänpesutaitojen perusteella? Olet kyllä erikoinen epeli. Tiedät paremmin Kukkosen pelitaidot kuin valmentajat Suomen maajoukkueessa, Magnitogorskissa, Omskissa, Röglessä ja Kärpissä.