Eilisessä pelissä suunnilleen puolet pelikatkoilla kuulluista kappaleista soi hallissa ensimmäistä kertaa. Toki siellä on ollut pitkään samoja elementtejä esimerkiksi jäähy- ja ylivoimatilanteissa, mutta tätä on ajateltu enemmänkin niin että tutuilla kappaleilla luodaan samalla informaatiota tilanteista ja toki myös osittain luodaan identiteettiä tapahtumalle. Gyntin ja muidenkin kymenlaaksolaisten bändien tuotantoa olen yrittänyt sillä korvalla käydä läpi melkein joka vuosi että saataisiin sieltä jotain soittoon, mutta kun se ei voi mennä niin että latistetaan tunnelmaa hallissa soittamalla jotain biisiä vain koska se on paikallista niin ei oikein ole löytynyt. Gynttiä ei tällä hetkellä taida soitossa olla kuin yksi biisi, Viikatteelta on kolme, To/Die/Forilta pari, jne. Toki noita ehdotuksia saa heitellä mulle vaikka tonne inboxiin, kunhan muistaa sen että kyseessä on ehdotus ja käyn sitten biisit läpi sellaisella seulalla että varmasti sopii hallin muuhun musiikkiin. Suurin ongelma näissä parannusehdotuksissa on yleensä se, että toiveet ovat tyypiltään ”perinteistä lätkämusaa”, ”parempaa” ja ”jotain muuta” (ja tätä ei ollut tarkoitettu tuolle lainatulle ehdottajalle, tuo oli harvinaisen selkeä ja hyvä viesti). Noista kun ei oikein välity esittäjien, kappaleiden eikä edes musagenrejen nimiä niin on vaikea lähteä ammentamaan uutta kun musiikkimakuja on niin kovin monenlaisia. Ihan perusperiaatteena on ollut joka kaudelle uudistaa vähintään 20-30% pelikatkojen musasta ja vähän erilaisilla teemoilla noita uusia biisejä on tuotu. Viime vuonna tuli mukaan aika paljon poppia ja noita ”EDM-dance”-pätkiä kun taas tänä vuonna olen lisännyt mukaan lähinnä uudempaa rokkia.
Mutta summa summarum... Ehdotuksia otetaan vastaan ja osa niistä päätyy varmasti hallille. Paras tapa ehdottaa on lähettää toiveita mulle inboxiin ”esittäjä - kappale” -muodossa.
Ensi viikon aikana päivittelen myös hallimusaan liittyviä Spotify-listoja ja niitä tullaan varmasti julkaisemaan myös KooKoon somekanavien kautta.