Kouvolan jäähallissahan on mukavasti tilaa tuommoisen fanituotemyymälän tarpeisiin. Fanituotetteiden kunnollinen kiinteä myyntipiste halliin olisi tosiaan toiveissa sekä lisäksi nettikauppa olisi hieno juttu.
Tuo nettikauppakonsepti tai yleensä noiden fanituotteiden esittely netissä vaatii varmasti ainakin alkuunsaamiseksi jonkin verran panostusta ja osaamista. Yhteistyö KyAMK:n kanssa voisi olla varmaan sekä hedelmällistä, että taloudellista tässäkin suhteessa. Tosin en sitten tiedä mikä mahtaa olla KooKoon sivuista vastaavan
Interactive Partnersin suhtautuminen tällaiseen kuvioon. Kuitenkin mallia voisi ottaa esimerkiksi
Vaasasta tai jos ei heti alkuun haluta kuuta kurotella taivaalta, niin edes sitten lähempää eli
Mikkelistä, vaikka selkeästi ammattimaisemmat nuo Länsi-rannikon sivut ovat. Itse joisin kahvit töissä mielellään KooKoo-kupista ja muutoinkin mukana valikoimissa voisi olla myös ns. high end-kamaa, kuten esimerkiksi vaikkapa logosolmioneulan paluu. Kukkoversiota on tullut käytetty ihan ahkerastikin. Näissä tuotteissa määrien ei varmasti tarvitsisi olla kovin suuria, koska enemmän tällaisten tuotteiden hyödyt olisivat imagopuolella esimerkiksi liikelahjoina. Vaasassa tässä tuotteistamisessa ollaan valovuosia edellä, mutta ero on kurottavissa ainakin pienemmäksi suhteellisenkin helposti(?).
Tuo tuotekioskin paikka voisi olla esimerkiksi nykyisen palkintovitriinin tilalla lipunmyyntikopin takana/yhteydessä. Palkinnot voisi siirtää hallitilan seinustalle, jossa noita sinällään ihan arvostettavia muistoja tulisi ehkä enemmän ihmisten katseltua.
Hienosäätöähän nämä ovat KooKoon isossa kuvassa, mutta jos tavoite todellakin on pelata liigakiekkoa Kouvolassa 2000-luvulla, niin helpointa olisi ottaa näissäkin asioissa edes niitä pieniä askelia jo ajoissa, kun yrittää pistää kaikkea kerralla kuntoon esimerkiksi mahdollisen liiganousun yhteydessä, jolloin työtä riittää varmasti muullakin saralla.