Mainos

Kouvolan jäähalli – Lumon Areena

  • 425 242
  • 1 417
K

Kiekkokatsoja

Hieno homma, että jäähallin nimi saatiin myytyä.
Jos oikein olen ymmärtänyt, on Lumonin arvoja päihteettömyys, ja jopa jonkinlaisia uskonnollisia piirteitä olen siitä kuullut. Lumon ja jäähallilla kaljaa juovat ja vittua huutavat katsojat, kuulustavat ainakin aluksi, erikoiselta yhdistelmältä. No katsellaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Kyllä, hieno homma, että jäähallin nimi saatiin myytyä.
Jos oikein olen ymmärtänyt, on Lumonin arvoja päihteettömyys, ja jopa jonkinlaisia uskonnollisia piirteitä olen siitä kuullut. Samaa mieltä Sanaisen arkun kanssa, että Lumonin brändi, ja jäähallilla kaljaa juovat ja vittua huutavat katsojat, kuulustavat ainakin aluksi, erikoiselta yhdistelmältä.
Yrityksen omistajat ovat lestadiolaisia joilla on omat henkilökohtaiset arvot. Kyseiset arvot on hienoja ja arvostan niitä. Kuitenkaan niillä ei ole mitään tekemistä itse pisneksen ja asiakkaiden kanssa. Suomi on täynnä lestafirmoja mutta jos he rupeaisivat moralisoida asiakkaitaan niin firmoja ei olisi yhtään. Hekin yrittävät ja tekevät tällä sopimuksella rahaa.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Kyllä, hieno homma, että jäähallin nimi saatiin myytyä.
Jos oikein olen ymmärtänyt, on Lumonin arvoja päihteettömyys, ja jopa jonkinlaisia uskonnollisia piirteitä olen siitä kuullut. Samaa mieltä Sanaisen arkun kanssa, että Lumonin brändi, ja jäähallilla kaljaa juovat ja vittua huutavat katsojat, kuulustavat ainakin aluksi, erikoiselta yhdistelmältä.

Arvona päihteettömyys ei ole ollenkaan huono, mutta miten se sitten sopii hallikulttuuriin? sopimuspykälissä on vuorenvarmasti ehtoja puolin ja toisin näistä arvoista. Myös kalja- ja tupakkavapaita liikenneasemia on suomen pääteillä muutamia.
 
K

Kiekkokatsoja

Joo. Päihteettömyys, uskonto - Juopottelu, satunnainen urheilutapahtuman tunnetilassa tapahtuva kiroilu, kaikki ok. Mulle tuli ainakin näin aluksi niistä yhdistettynä mieleen, hieman epätavallinen tilanne.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Arvona päihteettömyys ei ole ollenkaan huono, mutta miten se sitten sopii hallikulttuuriin?

Ei mitenkään. Onkin selviö, että sekä oluenmyynti, että tupakointi loppuu Sumulaaksossa (<- tuota termiä aion muuten jatkossakin käyttää ko. bunkkerista), A-oikeuksista nyt puhumattakaan. On siis vuorenvarmaa, että tuo on yksi sopimuspykälistä ja eiköhän käytäntö leviä jatkossa muihinkin halleihin Suomessa, kun huomataan sen edut. Eihän lesta-Lumon nyt muutoin olisi leikkiin lähtenyt. Lasittamillaan terasseillakin on nollatoleranssi ja mahdolliset väärinkäytökset ilmoitetaan kouluun, työpaikalle ja vanhemmille. Nytkin pitää juoda olutta täällä olohuoneen puolella, kun partsille ei ole asiaa. Vittu. :/

Eiku...
 

Ansa Paitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoolla oli etuna se,että mitään "leimautunutta" nimeä ei ollut syntynyt. Näin nimi oli helppo myydä. Lumon on tunnettu nimi läpi Suomen.
Mitä tulee näihin uskontoviitteisiin, niin uskomattoman uskomattomia nämä ihmettelyt asiaan liittyen.
Hyvä Lumon!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tosiaan ollut ikinä kuullut Lumonista aiemmin, mutta toihan on varsin hyvän kokoinen yritys. Hieno juttu KooKoolle, peukkua täältä!
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
En tosiaan ollut ikinä kuullut Lumonista aiemmin, mutta toihan on varsin hyvän kokoinen yritys. Hieno juttu KooKoolle, peukkua täältä!

Harvoin, jos koskaan, saa näin selkeää todistetta siitä että joku mainosdiili on kannattanut tehdä. Kookoon liiganousu tulee nostamaan ainakin Kouvola-tietoisuutta ja Lumonin tunnettuutta.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoon ja Lumonin sopimuksessa puhutaan jokatapauksessa kuusinumeroisesta luvusta.

Toivottavasti tarkoitat kuusinumeroista vuositasolla, koska koko sopimuskaudelle jaettuna puhuttaisiin vuositasolla aika pienistä summista. Mutta kaiken kaikkiaan hyvä diili molemmille! Hyvää työtä!
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä. Näin on. Alkuperäinen kysymys olikin, että saako KooKoo Lumon Oy:ltä kuusinumeroisen summan rahaa vuodessa vai viiden vuoden aikana.

Melko varmasti vuositasolla puhutaan kuusinumeroisesta summasta. Jäähallin nimi on myynnissä jo mestiksen aikana ja tuolloin puhuttiin, että hinta olisi ollut vuodessa 65.000 euroa. Kun otetaan huomioon, että KooKoo pelaa nyt liigassa ja näkyvyys liigassa verrattuna mestikseen nousee potenssiin sata, niin varmasti vuositasolla puhutaan jo yli 100.000 eurosta.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Melko varmasti vuositasolla puhutaan kuusinumeroisesta summasta. Jäähallin nimi on myynnissä jo mestiksen aikana ja tuolloin puhuttiin, että hinta olisi ollut vuodessa 65.000 euroa. Kun otetaan huomioon, että KooKoo pelaa nyt liigassa ja näkyvyys liigassa verrattuna mestikseen nousee potenssiin sata, niin varmasti vuositasolla puhutaan jo yli 100.000 eurosta.

Yleisesti hyvä asia tämä hallinimen myynti. Toivottavasti joskus täälläkin. On eri asia olla `myynnissä` kun myyty. Eli marjat ovat vielä korissa. Itse uskoisin hinnan ajoittuvan ~50000€ kantimille. Siis tämän Lumo-sopimuksen.
 

Steus

Jäsen
Yleisesti hyvä asia tämä hallinimen myynti. Toivottavasti joskus täälläkin. On eri asia olla `myynnissä` kun myyty. Eli marjat ovat vielä korissa. Itse uskoisin hinnan ajoittuvan ~50000€ kantimille. Siis tämän Lumo-sopimuksen.
Juu, sarjanousun myötä myyntihintaa on varmasti hilattu alaspäin. Itseasiassa KooKoo saattaa maksaa Lumonille, kun saa käyttää heidän nimeään.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Nuo hallin aitioitten ja Orpe-klubin lasitukset liittyy ja linkittyy tuohon Lumonin sopimukseen.Joka tapauksessa jos Mestis-aikana nimeä tarjottiin hintaan 65t€/vuosi ja se ei kaupaksi mennyt,niin sarjatason vaihdosta huolimatta on vaikea uskoa,että vuositasolla yli 50t€/vuosi Lumonilta Kookoolle päin liikkuisi.Vaikka tämä on vaan omaa mutuilua,niin tuo summa on jo sellainen,että ihme on jos se ylittyy.Konecranesin ollessa pääyhteiskumppani muutaman vuoden,sopimus oli tietääkseni alle 30t€/vuosi.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Nonni. Nyt ne tietenkin nipistää henkilökunnan palkoista eurot tähän KooKoon soppariin.. No ei vaan, hieno homma Lumonin, KooKoon ja tietysti koko Kouvolan kannalta että puhaltavat siellä yhteen hiileen. Mikä muuten tulee olemaan hallin kapasiteetti remontin jälkeen?
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Nonni. Nyt ne tietenkin nipistää henkilökunnan palkoista eurot tähän KooKoon soppariin.. No ei vaan, hieno homma Lumonin, KooKoon ja tietysti koko Kouvolan kannalta että puhaltavat siellä yhteen hiileen. Mikä muuten tulee olemaan hallin kapasiteetti remontin jälkeen?
Kuulemma 6800 mahtuu halliin rempan jälkeen. Tällä kaudella kapasiteetti oli 6000 jos en väärin muista.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sportilta kuullun perusteella yksittäisten kumppanien maksut eivät merkittävästi nousseet, vaikka näkyvyys Liigassa onkin eri planeetalta. Yrityksillä ei vain ole rahaa ja tulojen kasvu on enemmänkin ollut sitä, että tukijoita on lähtenyt mukaan aikaisempaa enemmän. Uskon siis, että KooKoonkaan hallin nimi ei välttämättä ole kovin paljoa kalliimpi kuin Mestis vuosina.
 

jokainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Nuo hallin aitioitten ja Orpe-klubin lasitukset liittyy ja linkittyy tuohon Lumonin sopimukseen.Joka tapauksessa jos Mestis-aikana nimeä tarjottiin hintaan 65t€/vuosi ja se ei kaupaksi mennyt,niin sarjatason vaihdosta huolimatta on vaikea uskoa,että vuositasolla yli 50t€/vuosi Lumonilta Kookoolle päin liikkuisi.Vaikka tämä on vaan omaa mutuilua,niin tuo summa on jo sellainen,että ihme on jos se ylittyy.Konecranesin ollessa pääyhteiskumppani muutaman vuoden,sopimus oli tietääkseni alle 30t€/vuosi.

No just, pienehkön lehtimainoskampanjan mediatilahinta on kevyesti 30t€, jos edes paria isompaa kaupunkia tavoitellaan samaan aikaan ( esim. Hesarin etusivun listahinta on 40-50t€ ja sisäsivu 20-40t€, saa toki halvemmallakin riippuen mitä kautta ostaa ja kuinka ajoissa ). Jos sopimuksen arvo on alle 100t€/vuosi niin halvalla on lähtenyt.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
. Jos sopimuksen arvo on alle 100t€/vuosi niin halvalla on lähtenyt.

Eihän seurat ja yhteistyökumppanit koskaan kai julkaise tämmöisten sopimusten tarkkoja summia, mutta kyllähän tämän sopimuksen arvo viiden vuoden aikana on reippaasi yli puoli mijoonaa euroa. Lumon saa valtavasti näkyvyyttä sopimuksen myötä. Lumonin nimi mainitaan viikottain tv:ssä, radiossa, netissä, sanomalehdissä jne. Jos samaa näkyvyyttää haluttaisiin muulla tavoin niin mainostaminen tulisi huomattavasti kalliimmaksi kuin nyt jäähallin nimen oston myötä.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Jos sopimuksen arvo on alle 100t€/vuosi niin halvalla on lähtenyt.
No ei kyllä ole ihan noinkaan useimmilla liigaseuroilla pääsee sinne "pääyhteistyökumppani" kategoriaan jo sillä n.30t€/vuosi summalla ja tuskin KooKoo siitä tekee poikkeusta.
Vuositasolla kuusinumeroiset summat yhteistyösopimuksissa ovat enemmänkin harvianaisuuksia kuin yleisiä koko liigankin osalta eli jos KooKoo on saanut yli 100€/kausi hallin nimestä niin voidaan onnitella hyvästä kaupasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös