Kouvola on parempi kuin Lappeenranta

  • 132 178
  • 873

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Kouvostoliitosta en tiedä, mutta Lappeenrannassa kaupungin henkilökunnan ikärakenne on sellainen, että ilman irtisanomisia häviää se 400 ihmistä kolmessa vuodessa hyvinkin helposti.
Lakuasiasta olen täysin samaa mieltä, Kouvolan laku on markkinoiden parasta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Avautui tässä tiskillä päiväkaljaa särpiessä, että kyllähän täällä Leprassakin kiekkokulttuuria löytyy, koska sen verran hienojen miehien *liite*numeroita*/liite* on jäädytetty kaljahanojen yläpuolelle.

Edit: Niin ja jos joku JA:n juippi on samoissa toihuissa Lepran keskustassa, niin voi tulla repäisemään hihasta, koska kaikki lpr-kaverit tuntuvat olevan juuri nyt varattuja. Tylsää hommaahan tämä yksin on.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    60,4 KB · kertaa luettu: 789
Viimeksi muokattu:

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli muuten nyt mieleen, että kun syyslomalla matkustin kotiin Lappeenrantaan ja junaa vaihtaessa käytin luonnollisesti Kouvolan Matkakeskuksen palveluja. R-Kioskilta menin jotain ostelemaan, myyjä kiinnitti huomion SaiPa huiviini ja yritti kaupata SaiPan logolla varustettuja Ässäarpoja. Olin kiinnittänyt niihin jo aiemmin ja sitten virnuillen kysyin, että eikö täällä KooKoon pitäisi olla kovempi juttu? Myyjä siihen naurahti: "KooKoohan on ihan syvältä, ei kukaan täällä niistä välitä. SaiPa on täälläkin kova juttu".

Kouvola - Lappeenrannan varjossa, ikuisesti.

KooKoo - SaiPan pikkuveli, ikuisesti.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
...Kouvolassa riittää kauppamiehiä kioskeille asti. Saiko myytyä SaiPa-arvan?

PS: kouvolalainen Petri juoksee Yle1:llä justiinsa munasillaan pakkasessa keskellä Helsinkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Monta vuotta jo Kouvolassa on otettu näitä SaiPa-pipoisia lapsia huostaan, ettei heidän kehitys häiriintyisi liikaa. Tämä kai on sitä ennalta ehkäisevää toimintaa, missä vältetään koulukiusaus. Onneksi näitä tapauksia ei ole paljoa enää näkynyt.

Sääli, että Lappeella vie jo venäläiset kaikki työpaikat, kun joudutaan tulemaan Kouvolan Matkakeskuksen Ärrälle töihin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Olin kiinnittänyt niihin jo aiemmin ja sitten virnuillen kysyin, että eikö täällä KooKoon pitäisi olla kovempi juttu? Myyjä siihen naurahti: "KooKoohan on ihan syvältä, ei kukaan täällä niistä välitä. SaiPa on täälläkin kova juttu".

Heh, ♫apinaa koijataan, apinaa pumpataan....♫ :P

Lepran yöelämä ei näin maanantaina hurraa-huutoja tarjonnut. Punaiset Lyhdytkin pitivät ovensa säpissä. :/
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Lappeenrannan yöelämään alkaa muodostua erinomainen kortteli Wolkoffin viinibaarin, Teerenpelin ja Big J's Barin ympärille. Tuohon vielä Birra (vaikka vihreän kortin paikka onkin) tien toisella puolella, niin ihan miellyttäviä paikkoja pienellä alueella. Rosson kun saisi naapurista häädettyä ja siihen jotain mukavaa tilalle, niin johan olisi.

Ja itse aiheeseen, Kouvolaan en ikinä muuttaisi, mutta Lappeenrantaan alkaa jo snadisti tottua.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Missä Lappeenrannassa kannattaa majoittua? (hintataso, sijainti, laatu*?) Ja mihin kannattaa mennä pelin jälkeen jatkamaan?

Torstaina 30.1 oltaisiin siis tulossa SaiPa-Lukkoa katsomaan.


*Joskaan sillä laadulla nyt ei meidän porukalla ole niin suurta väliä...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuohon vielä Birra (vaikka vihreän kortin paikka onkin) tien toisella puolella, niin ihan miellyttäviä paikkoja pienellä alueella.
Vihreän kortin paikka juu, mutta kiistatta paras olutvalikoima Lappeenrannasa. Kunnostautunut mukavasti viime vuosina tuolla saralla, joka on erittäin hyvä asia lappeenrantalaisille oluen ystäville. Kyllä joka kaupungissa olutravintola tulee olla. Noin muuten paikkana Birra voisi toki olla huomattavasti viihtyisämpikin. Ei sinänsä edusta tyylillisesti leppoisaa olutravintolaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vähiten suosituimmat kunnat

1. Kouvola
2. Kotka

Vahva meininki, toivottavasti naapurikunnat osaavat ottaa tästä mediahuomiosta kaiken irti markkinoinnissaan. Että tervetuloa vaan Kymenlaaksoon!
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onnittelut Kouvolaan! Olette tosiaan ansainneet tuon kärkisijan.

Jep! Aina kun Lappeenrannasta hyppää Helsingin junaan, niin Kouvolan kohdalla tulee sellainen olo, että onko sitä kuitenkin lähdetty 80 km täysin päinvastaiseen suuntaan minne alun perin ppiti lähteä...
 
Muistetaan toki, että Lappeenranta ei ollut edes äänestyksessä mukana, koska enemmistö lappeerantalaisista ei enää puhu edes suomea, jolloin äänestäminen olisi ollut hankalaa. Krim vol 2. Kouvola sentään herättää tunteita, kuten Kymenlaaksokin. Lepra taas on sellainen nukkavieru tylsäkaupunki, jolla ei ole identiteettiä muuna kuin ryssien ostokeskuksena, sekä sillä, että ratsastetaan "kesäkaupunki '79"-fiiliksillä vieläkin. Vähän kuin lätkäjoukkueetkin, kyllähän se SaiPa jaksoi menestyksen vuosin.. vuonna kiinnostaa ja nyt taas on vähän hiljaisempaa.

Mulla ei ole mitään valittamista, eikä ole Kotkastakaan. Kaikki palvelut lähellä ja saatavilla.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Minusta tuo on ihan hauska titteli ja toisaalta Kouvolan kannattaa imagollisesti pelata tätä korttia mieluummin kuin alkaa rakentamaan mitään unelmahöttöä. Tosin uusi logo on vähän turhan kepeä ja pirteä, se epämääräinen musteläiskä joka oli ennen tätä sopi kaupungin imagoon täydellisesti.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kouvola on vanha kotikaupunkini ja muistot ovat hyvät. Se on myönnettävä, että uudet tulijat tarvitsivat ainakin ennen vanhaan muutaman vuoden totuttaumiskauden ennen kuin pääsivät kuvioihin mukaan. Eli vähän sisäänlämpiävää meininkiä, mutta piireihin päässeet (kuka mihinkin piiriin) viihtyvät.

Lappeenrannassa on käyty, juu. Harvemmin ohitustien rakentamisen jälkeen.
 
Minusta tuo on ihan hauska titteli ja toisaalta Kouvolan kannattaa imagollisesti pelata tätä korttia mieluummin kuin alkaa rakentamaan mitään unelmahöttöä. Tosin uusi logo on vähän turhan kepeä ja pirteä, se epämääräinen musteläiskä joka oli ennen tätä sopi kaupungin imagoon täydellisesti.
Juuri näin. On paljon parempi herättää tunteita, kun olla herättämättä niitä. Minä en ole muutamaa kertaa lukuunottamatta käynnyt edes Lappeenrannassa, eihän sinne nyt varmaan kukaan länsipuolelta eksykkään, kun ei sinne ole mitään tarvetta mennä. Ohitustien jälkeen myös on päässyt kaasuttamaan mahdollisimman nopeasti kylän ohi.

Eikö tähän sopisi se cottonmouthin(?) vanha allekirjoitus:
Kouvola, miksi mennä idemmäs?
 
Suosikkijoukkue
KK
Minulla ei ole siskoa.

En minä osaa ainakaan nimetä mitä tarvitisisin Kouvolasta tai Kymenlaakson seudulta mitä ei ole. Eihän tästä seutukunnasta saa ikinä mitään hipsteriparatiisia tai Lepran tyylistä Kari Salmelainen-kaupunkia. Punk ja rock-henkinen itseironinen palloilevan Suomen pääkaupunki kelpaa minulle mainiosti.
Ainut minkä takia itse muutin pois Kouvolasta oli työllisyystilanne. Nyt kun olen asunut 8 vuotta Kalliossa en voisi kuvitella muuttavani pois täältä. Syynä on Kouvolan "kuolleisuus". Lun olen tällainen sosiaalinen paskakärpänen ka tykkään istua pubeissa niin Kouvolassa siihen ei ole oikein mahdollisuutta. Tai on, mutta sitten istun lähes yksin.

Toki tuleehan sitä Kouvolassa edelleen käytyä, mutta kun olen viimeiset viisi kertaa käynyt kylillä keskellä viikkoa, on kaupunki mitä suurimmassa määrin kuollut. En tiedä, onko asia toisin Leprassa? Joku voisi vähän valottaa, onko Lappeenrannassa viikolla muitakin ulkona kuin ns. puliveivareita? Enkä nyt tarkoita mitään opiskelijabileitä keskiviikko öisin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainut minkä takia itse muutin pois Kouvolasta oli työllisyystilanne. Nyt kun olen asunut 8 vuotta Kalliossa en voisi kuvitella muuttavani pois täältä. Syynä on Kouvolan "kuolleisuus". Lun olen tällainen sosiaalinen paskakärpänen ka tykkään istua pubeissa niin Kouvolassa siihen ei ole oikein mahdollisuutta. Tai on, mutta sitten istun lähes yksin.
Oikeastaan ihan sanasta sanaan voin allekirjoittaa mitä kirjoitat, jos vaihdetaan vaan tuon Kouvolan tilalle Lappeenranta.

Kalliossa asustelen itsekin (5v tulee muuten tällä viikolla täyteen) ja on kaikin puolin alueena, yhteyksien suhteen ja palvelujen osalta mieleinen. Lappeenrannassa vaihtoehdot kävisi vähiin ihan jo työllistymismahdollisuuksien kannalta ja ei siellä juuri kavereitakaan enää asu. Perhe ei ole ihan sama asia kuitenkaan, valitettavasti. Pahemmin ei nyt tule vuosittain Lappeenrannassa käytyä ja sen iltaelämässä varsinkaan, mutta aika ohutta se on. Näin hyvän oluen ystävälle on muutama vaihtoehto toki, mutta esim. kunnon keikkapaikkoja kaupungissa ei ole. Joskin tilanne kai viime vuosina mennyt vähän parempaan suuntaan. Joka tapauksessa varsin hiljaista ja yksipuolista kulttuuririntamalla sikäli.
 
Suosikkijoukkue
KK
Jep. Kyllä itse musiikin ystävänä tykkään Stadin keikkatarjonnasta. Lisäksi aktiviteettejä, kuten esimerkiksi hohtokeilausta on joka ilta ja useammassa paikassa, ei vain viikonloppuisin. Tai jos teet esim vuorotyötä ja haluat lähteä tiistaina nightclubiin, niin Kouvolassa ei ainakaan tämä ole mahdollista. Itseäni ei kyllä nighclubbailu kiinnosta, mutta ymmärrätte varmaan pointin. Myös juuri Ted raikkaan mainitsema julkinen liikenne puuttuu Kouvolasta lähes täysin. Jos esimerkiksi haluat mennä bussilla Viitakummusta Tornionmäkeen (n. 1,5km), joudut ajelemaan dösällä hirveän lenkin Lehtomäen ja keskustan läpi. Toki itse kävelisin matkan, mutta jos esimerkiksi loukkaat jalkasi ja saat siihen kipsin, niin kävely taitaa olla aika tuskaista mäkisyyden takia.
 

Bacon

Jäsen
Lappeenranta. Kaunis, upea, mahtava, ystävällinen sekä vieraanvarainen kaupunki. Täällä lintu laulaa, aurinko paistaa, kaikilla on kivaa. Turistit otetaan positiivisella mielellä vastaan ja usea turisti haluaakin jäädä tänne asumaan, onhan tämä niin siisti paikka. Lappeenrannassa voit tehdä mitä tahansa. Pelata jääkiekkoa, ampua lintuja, leikkiä merirosvoa, ajaa polkupyörällä keskellä keskustaa, viettää kavereiden kanssa aikaa terassilla, uida, uida lisää, juopotella, kaikkea mitä mielikuvitus vaan keksii. Rakennukset ovat todella upeita ja täällä on todella paljon erilaisia kauppoja, jossa ostella kaikkea turhaa ja ei niin turhaa. Olo on keskustassa kuin olisi suurkaupungissa, esimerkiksi New Yorkissa. Talvella keskustaan asennetaan upeat jouluvalot, jotka sulattavat kovimmankin karjun sydämet. Kesällä tänne haluaa kaikki maistamaan vetyjä ja oleskelemaan maailman upeimpaan satamaan. Lappeenrannassa on kaikki hyvin.

Kouvola... Tsernobylin sisarkaupunki. Kaikki on harmaata massaa, kukaan ei puhu kenellekään, kaikki mököttävät, rakennukset ovat rumia ja oikeastaan koko kaupungissa haisee pieru. On siellä Tykkimäki ja Veturi, jotka on käynyt viidessä minuutissa läpi eikä niistä saa mitään irti. Enemmän viihdettä saa pelaamalla perseellä kimbleä. Kouvola, hyvä syy jatkaa matkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös