Kouvola on parempi kuin Lappeenranta

  • 130 536
  • 867

McCourt

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Tämä asiahan on itsestäänselvyys meille kaikille, mutta se on silti hyvä tuoda esille tasaisin väliajoin. Lappeenrantalaisten mieltähän tämä kyseinen tosiasia on hiertänyt jo vuosien ajan, mutta sen myöntäminen tuntuu olevan monille hankalaa. Sisimmässäänhän jokainen lappeenrantalainen tietää, mikä on nokkimisjärjestys näiden kaupunkien välillä.

Onhan meillä KooKoo, KPL, Tykkimäki, silmää miellyttävä miljöö, ravirata jossa järjestetään oikeitakin raveja, hovioikeus, Suomen suurin ratapiha!...

Mutta mitä tarjottavaa on Lappeenrannalla. Saiba belit (huom. uusitussa jäähallissa), käsittämättömän typerän nimen omaava sählyjoukkue Nakkisormet, Tivoli Sariola kerran kesässä, jalkapallon konkurssikypsä erikoisseura Rakuunat. Mitä näitä oli...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tästä tulee varmasti hyvä ketju. Toivottavasti Andrej on hereillä.

Lappeenrannan listalle kuuluvat kuitenkin ehdottomasti kaikkialle kakkivat pulut sekä saatanan autovarkaat.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen ollut lappeen Rannassa kerran. Kouvolassa olen ollut kahdesti, silloin läpikulkumatkalla lappeen Rantaan mentäessä ja palattaessa lappeen Rannasta.
 
Viimeksi muokattu:

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Njoo, näitä voi tässä ajan kuluksi vertailla. Olen asunut kummassakin kaupungissa ja voisin sanoa kummankin olevan hyvin tuttu. Oma mielipiteeni tähän:

Urheilu (first things first): Lappeenrannalla on liigakiekkoilu, kaikessa muussa vähänkin tärkeässä Kouvola ottaa selkävoiton. Vielä kun MyPa pelailee lähistöllä, niin Kouvola vie osion selkeästi.... paitsi että Jokerit ei käy Kouvolan jäähallissa kun satunnaisesti. Hmmm, paha sittenkään sanoa. Kouvot ja MyPa vs. Jokerit pari kertaa kaudessa. Annan silti äänen Kouvolalle paremman kokonaisuuden takia.

Keskusta: Manski hakkaa Oleksin mennen tullen jos kävelykaduista puhutaan. Muutenkin Kouvola on mukavampi paikka ostoksille ja satunnaiselle kiertelylle, siistimmän ja selkeän oloinenkin. Tässä ei siis epäilystä, Kouvola vie potin.

Luonto jne: Saimaa antaa tämän kategorian voiton Lappeenrannalle. Kouvolalla oikeastaan mitään sanottavaa.

Sijainti: Lappeenrannalla on hyvä paikka lähellä rajaa. Loppujen lopuksi kuitenkin aika harva esim. tutuistani käyttää tuota etua millään lailla hyödykseen. Eikä Kouvolastakaan pitkä matka ole naapurin puolelle. Muuten Kouvola on lähempänä etelää ja muuta Suomea. Ratayhteydet junilla lisäksi Kouvolasta joka suuntaan. Kouvola vie tämän kategorian.

Ravintolat: Kouvolalla on Pizza Bravo, Suomen paras pizzeria. Jo se yksin riittää ratkaisemaan tämän kategorian Kouvolalle. Kummallakin on Rossot, McDonaldsit jne., joten niitä ei tarvitse vertailla. Kuitenkaan ei mikään Tassos eikä Tiglio kykene haastamaan Bravota millään lailla ruuan laadussa.

Baarit ja nightklubit: Jaa-a, tämä menee suht tiukille. Kummallakin Divat, joten antaa niiden olla. Rubiinit ja Rivierat Kouvolasta, Cannibalsit, Dorikset ja Nitet Lappeenrannasta. Noista Rubiini ehkä suosikki, mutta ei mikään ole selvästi paras tai muuta. Nightclubit Lappeenrannassa opiskelijabileiden ansiosta hiukan viihdyttävämpiä. Baareissa sitten Lappeenranta vie voiton todella viihtyisällä Birralla. Illusion on ihan OK, mutta ei riitä. Kategoria Lappeenrannalle siis.

Muu: Yliopisto lisää Lappeenrannan pisteitä. Lisäksi joku saattaa pitää Saimaan kanavasta, Linnoituksesta ja Saimaan risteilyistä (aika neutraaleja minulle). Atomit ja vedyt aika peruskamaa, joten niistä ei pisteitä. Mäkkäristä keskustassa Lappeenrannalle iso plussa ja Hesestä Kouvolalle iso miinus. Kouvolalla ravit kuitenkin parempia kaikin puolin ja kesäkaupunkina miellyttävämpi Saimaata lukuunottamatta. Lisäksi Tykkimäki on etu, Mielakkakin jossain mielessä.

Eli siis, näyttäisi Kouvola vievän voiton noilla arvioilla. Ero ei kuitenkaan ole suuren suuri ja aika tasoissa mennään. Korjatkoot Kouvola nyt sitten tittelin minun puolestani :-)
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onpa helevetin hyvä että kaikki varmasti ymmärtävät tämän viestiketjun puhtaaksi vitsiksi. Tämänhetkinen humalatilani estäisi minua vastaamasta asiallisesti, ja saisin siitä visailumiinuspisteitä maailman tappiin asti.

Jestas jätkät, huomasitteko muuten että ä-kirjaimen pystyy kirjoittamaan kun painaa tota hãmãrãã nappia tossa enterin vieressä ennen a-kirjainta. Tai no ainakin melkein pystyy kirjoittamaan. Tai no ainakin silleen että kaikki paitsi kouvolalaiset tajuu mitä tarkoitetaan.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Andrej
Jestas jätkät, huomasitteko muuten että ä-kirjaimen pystyy kirjoittamaan kun painaa tota hãmãrãã nappia tossa enterin vieressä ennen a-kirjainta. Tai no ainakin melkein pystyy kirjoittamaan. Tai no ainakin silleen että kaikki paitsi kouvolalaiset tajuu mitä tarkoitetaan.

En tajunnut.

Selitä huomenna, kun kotipuutarhastasi poimimat Tshernobyli-saasteiset vihannekset ovat poistuneet elimistöstäsi.

Voidaanko kohta haukkua Kuusankoskea/Imatraa?
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Jos kouvolalaisia pörräisi Suomessa enemmänkin, Turku ei varmasti olisi saanut Suomen perse -titteliä. Turku kärsii suuremmasta asukasluvustaan. Valitan, pisteet Villimiehen rantaan (vildman ->vilman, jos joku ei tiennyt, siis se vaakunan nuijaa kantava villimies, elikkäs Vilmanstrand på svenska). Ja tämähän perustuu täysin subjektiivisiin arvioihin kumpaakin kaupunkia n. yhtä paljon tallanneena.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
HN:stä tulikin mieleen se ainoa hyvä puoli Kouvolassa: sielläkään ei ole Ilvestä.

EDIT: Luettelisin, näin palstarauhan ylläpitämiseksi, kaikki muutkin liigakaupungit, mutta kun nyt tuntuu että voisi mennä nukkumaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Taas on joku käynyt isin koneella salaa. Hyi hyi.

ps. mun isi hakkaa kaikkien kouvolalaisten isit
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy sanoa, että olen hyvin pitkälti samaa mieltä otsikon kanssa. Lappeenrannassa ei ole ollut sivuunkijoittaneelle koskaan mitään, mutta Kouvolassa on aina ollut ruokakauppa ja alko mökkimatkan varrella. Lapppeenrannan kautta kiertäminen mökille olisi aivan naurettavan pitkä matka, joten voin absoluuttisena totuutena kertoa Kouvolan olevan parempi paikka kuin se toinen siellä kauempana.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ja Kouvolassa asuu opiskelujen/töidensä takia ihana, tuleva vaimoni.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Viestin lähetti McCourt

Onhan meillä KooKoo, KPL, Tykkimäki, silmää miellyttävä miljöö, ravirata jossa järjestetään oikeitakin raveja, hovioikeus, Suomen suurin ratapiha!...
Missäköhän kohtaa tämä silmää miellyttävä miljöö sijaitsee...

Huikee ketju. Kaupungilla ei oo välii, kunhan se on vaan Lappeenranta.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Re: Re: Kouvola on parempi kuin Lappeenranta

Viestin lähetti siesta
Missäköhän kohtaa tämä silmää miellyttävä miljöö sijaitsee...

Se on siinä Rautatieaseman laiturialueella, siinä lukee joko "Helsinkiin" tai "Helsingin suuntaan"
 

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mielipide pk-seudulta

Taannoista äidinkielenopettajaani siteeraten: Kouvola - kaupunki VR:n armosta.

Viestin lähetti Sistis
Kouvolassa olen ollut kahdesti, silloin läpikulkumatkalla lappeen Rantaan mentäessä ja palattaessa lappeen Rannasta.

Näinhän se menee. Ei yksinkertaisesti ole olemassa syytä, minkä takia joku menisi Kouvolaan, päämääränään Kouvola. Kouvola on paikka jossa levähdetään, ennen kuin jatketaan matkaa kohti idän oikeasti mielenkiintoisia kaupunkeja (mm. Lappeenranta).

Lappeenrannassa on hieno tori ja lörtsyjä. NAM! \o/

ps. Imatra on silti paras.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
No minulla ei ole mitään sen parempia perusteluita, mutta Kouvola on todellakin hyvä paikka. Tietty tähän on jo tottunut, kun täällä on melkein koko ikänsä oleillut. Keskusta on parantunut valtavasti viimeisen 10 vuoden aikana (Manski, Hansa, torin uusinta) ja vieläkun saisi sen Alfa-korttelin remontin käyntiin.

Kouvola on maineensa vanki, edeleen sama "Suomen turhin kaupunki"-leima painaa. Monet haukkuvat käymättä, ts. ovat vain menneet junalla ohi tms.

Itse en ole käynnyt Lprannassa kuin pyörähtämässä, joten on vaikea ruveta vertailemaan.

ps. Meillä on H&M. heheh
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämähän onkin kova ketju. Omasta puolestani sanon vain sen että ei tälläisistä asioista tarvitse edes keskustella. Lappeenranta on kaupunki, Kouvola harmaa rautatieasema.

ps. Meilläkin on H&M ja liigakiekkoon kykenevä seura.

Uuuhhh McCourtille.
 

theref

Jäsen
Kouvolan satama ja Kouvolan jääpallokulttuuri kääntävät kelkan Kouvolan puolelle. Kesäisin on kiva istuskella veden äärellä terassilla.

Kouvola on paljon parempi kuin Lappeenranta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tornionmäen grillillä et pety,
unohda heti Atomi ja Vety!

Kun napaas vedät Torkkarin,
saa vatsahapot orkkarin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti McCourt
Sisimmässäänhän jokainen lappeenrantalainen tietää, mikä on nokkimisjärjestys näiden kaupunkien välillä.

Sisimmässään jokainen lappeenrantalainen tietää kaupungin sijaitsevan Suomen kahden turhimman kaupungin välissä, turha mainita näiden turhuuksien nimeä, (toisen niistä voisi myydä Venäjälle muutamasta pelimiehestä Saipalle).

Löytyy Lappeenrannasta SaiPan ja Nakkisormien oheen myös NMKY korisfaneille, muille kaupungista kiinnostuneille Linnoitus sekä eräs Suomen kauneimmista satama-alueista.

vlad.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Omasta kokemuksestani totean seuraavaa:

En ole Kouvolassa asunut, mutta lähellä sitä kuitenkin. Teini-ikäisenä tuli em kaupungin katuja kulutettua. Ensin jalan, myöhemmin autolla P*- rallia ajaen. Kaikki tämä tapahtui aikana miekka ja kilpi eli 80-luvun puolivälissä.

Lappeenrantaan muutin v. 1987. Siitä asti olen täällä asunut.

Talvisin molemmat kaupungit ovat kuolleita. Ainoana viihdykkeenä ovat kaupunkien urheilutarjonta. Lappeenrannassa tuo on ehkä hivenen laajempaa. Kaupunkien keskustoista olen samaa mieltä jonkun edellisen kirjoittajan kanssa. Kouvola on selkeämpi ja jopa kaupunkimaisempi kuin Lappeenranta. Etenkin vaatekaupat ja niiden valikoima/ hintataso on Kouvolassa huomattavasti parempi. Sen vuoksi teenkin ostokseni usein Kouvolassa.

Kesä muuttaa vaakakupin selvästi Lappeenrannan eduksi. Kouvola jää kesäisin oikeastaan samalle talvi-Kouvolan tasolle, mutta Lappeenranta herää talviunestaan.

Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, eikä niiden vertaaminen toisiinsa ole järkevää.

edit:typo
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Sistis
Olen ollut lappeen Rannassa kerran, ja silloin ympäripäissäni. Kouvolassa olen ollut kahdesti, silloin läpikulkumatkalla lappeen Rantaan mentäessä ja palattaessa lappeen Rannasta. Ensimmäisellä kerralla olin siis selvinpäin, toisella krapulassa. Koska humalassa oleminen on keskimäärin mukavampaa, kuin selvinpäin tai varsinkin krapulassa oleminen, totean tähän että lappeen Ranta on parempi paikka, kuin Kouvola.

Komppaan Sististä sillä erotuksella, että menomatkalla oli jo kännissä. Joten en edes tiedä missä Kouvola on.

Ai perkele, olenhan tehnyt ko reissun kahdesti. joten lappeen Ranta on tullut tutuksi kaksi kertaa ja Kouvola jäänyt unholaan neljästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös