No sanotaanko nyt näin, että siellä missä minä olen poikkeustilaa karkussa ei tarveaineet todellakaan lopu. Ainakaan pariin vuoteen. Peruna on meinaan yllättävän satoisa kaveri...Korpirojun mäskiaineet on ruokaa. Viinanpoltto siis vaatii jo aika selkeitä oloja, jotta moinen suunnitelmallisuus onnistuu.
No sanotaanko nyt näin, että siellä missä minä olen poikkeustilaa karkussa ei tarveaineet todellakaan lopu. Ainakaan pariin vuoteen. Peruna on meinaan yllättävän satoisa kaveri...
Sen verran on kansanperinne myös hallussa, että tarpeen vaatiessa 60-70% korpirojua rupeaa tulemaan kahden viikon varoitusajalla 7litraa/vko.
Kaupungissa meinaa tulla hätä ensimmäisenä käteen sähköjen puuttumisen kanssa ja kylmä hiipii nurkkiin.
No jos tilanne on päällä pidempään, niin paskanko väliä noilla mobiilivehkeillä on, kun tukiasemat ovat down, kun akut ovat sieltäkin loppu? Tokihan minullakin on pari varavirtalähdettä, joilla akun saa ladattua about 5 kertaa, mutta silloin tukiasemien akut ovat jo loppu... Loppuu se pokemon gon:n pelaaminen instant.Se ei todellakaan ole kaupungissa mistään kylmyydestä kiinni, on niilläkin jotain peittoja. Kyse on pelkästään siitä, että miten tämän tabletin ja pari muuta laitetta saa nyt ladattua.
Kiva huomata että joku muukin tekee näin. Itse tilaan myös aina kerralla koko kuukauden ruuat, ne mitkä säilyy pidempään tai voi pakastaa. Oon huomannu että näin ruoka kulut jää pienemmäksi kun ei tuu heräteostoksia ku harvemmin käy kaupassa. Jotai vihanneksia ja hedelmiä vaa hakemassa.Näitä on siksi yleensä ihan kivasti, koska tilaan lähes saman satsin kotiinkuljetuksena kerran kuukaudessa. Tilauksessa tulee siis koko kuukauden tarpeet kerralla ja yleensä kaappiin vielä jää jotain ylimääräiseksi.
Hoidin kotivarani kuntoon, kun illalla hain lähikaupan postin pakettiautomaatista 20 litraa Saksasta tilaamaani viiniä, whiskyä ja konjakkia.
En ole huolissani siitä etteikö ruokaa yms. meiltä löydy jos tilannetta tulee. Enemmän olen huolissani jos tulee se hetki eteen kun lääkkeet on vähissä ja uusia ei saa vielä. :D sitten ei paljon ruoka ja vesi auta.
Tämä. On tullut todettua että loppuu ensimmäisten asioiden joukossa -> kannattaa hamstrata heti kunnolla jos mitään ryppyä on ilmoilla.Vessapaperia kannattaa hommata kaikki kaapit ja varastot täyteen.
Tämä se, mitä itsekin ensimmäisenä kelaan, kun muu melko selkeää. Toivottavasti samanlaista hamstraajaporukkaa ei löydy kuin joskus koronan alkuaikoina. Lääkkeitä haen totta kai normaalisti sen 3kk kerralla mitä saa, mutta tosiaan jos osuukin tuollaiseen koloon se vaikea hetki. :D Toisaalta jos olisikin tilanne, kun pitäisi siirtyä väestönsuojaan, osaisinko muuta ottaa mukaan kuin lääkkeet ja juoman. :D
Muuten itsekin kauppareissuilla hankin aika ison määrän eri tarpeita, pakkasta käytän kylläkin turhan vähän. Pitäisi ehkä lihojakin pakastaa enemmän. Viime vuonna tein muuttoa ja totesin vaan inhoavani liikaa hamstraamista, lasken myös kotivaroja liiaksi tuohon.
Paristoja pitäisi ostaa, koska tässä juuri jouduttiin liian vanhoja ja kulahtaneita hävittämään. Radioita kyllä riittää useampiakin. 5l lähdevesikin voisi olla hyvä lisä kaappiin vielä.
Älä sit sitä kakkipaperia saunaan jemmaa, se kostuu ja voi syttyä palamaankin jos laitat kiukaan päälle.Sauna on tietysti täynnä sokeria.
Maaseudulla talossa, jossa on pari tulisijaa, niin pärjää varmaan jonkun aikaa. Puita on tehty varmaan pariksi vuodeksi, jos saunaa ei ihan niin paljoa lämmitä (toki sokeritkin sulaa).