Kotiteollisuus

  • 79 657
  • 378

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
lake79 kirjoitti:
KotiteollisuusDVD on vihdoin täällä! \,,/

Itse tilasin ennakkoon DVD:n ja mukana tulee myös juliste, saas nähdä onko kyseinen tuote minulla jo tänään, vai vasta huomenna.

Kaiholan-video käsittääkseni on mukana DVD:llä ja olenhan tuon näkemistä jo odottanutkin, menisipä työpäivä nopeasti ja olisipa kotona mukava ylläri odottamassa...

Muilla kovat odotukset?

Kovastihan tuota on odotettu. Itsekin tilasin ennakkoon ja tänään tipahti postiluukusta. Itseasiassa niitä tuli 3 samanlaista pakettia vaikka olin tilannut vain yhden ja maksanut vain yhdestä. Nyt tässä kovasti yritän miettiä että soitanko kauppaan vain en...
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
lake79 kirjoitti:
Muilla kovat odotukset?


Toisaalta on, mutta kun ei oikein tiedä mitä odottaa. Kertokaahan tyhmälle onko se kannattava ostos?
 
Tuli kanssa tilattua ennakkoon. Ite piti kuitenkin postista noutaa. Vihdoinkin sai levyn pyörimään kun tunnin etsimisen jälkeen löyti jopa kaukosäätimen dvd laitteeseen. Näkyyhän tossa tavaraa olevan. Pari musiikkivideota ja kaihola dokumentti vasta tullut katottua. Korkkaan viimeisen siiderini ja jatkan katsomista...
 

Pikkujofa

Jäsen
Joo, oma tuli haettua myös hyllystä pölyjä keräämästä.

Katsomaan ei ole vielä kerinnyt kunnolla, mutta ainakin mukana tulevan No sori-lehden anti näyttäis olevan puhdasta Kotiteollisuus laatua tuonne 7päivää lehden suuntaan.Hynysen kolumneja lukeneet ymmärtänevät, ettei tässä lehdessä ole järjen kanssa mitään tekemistä.

Keikoista mukana ilmeisesti itsellä ja varmasti monella muullakin missatuksi jäänyt mtv3+ kesän Stage, sekä paljon muutakin+kaikki videot.

Tavaraa tässä näyttäisi riittävän kyllä hintaansa nähden.Jotenkin jo naurattaa valmiiksi.. ja eiku katselemaan.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Tuli eilen hankittua ja tyytyväinen olen, PAITSI jäin kaipaamaan kokonaista keikkaa. Noh, ovat nuo muutamat live taltioinnit hyviä, mutta edes yksi keikka kokonaisena olisi kruunannut dvd:n. Muuten levy on taattua Kt-laatua! Varsinkin Kaihola lyhytelokuva sai hymyn huulille.

Jos pidät bändistä ja sen musiikista, niin läheppä kauppaan. HOPHOP!!
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse tilasin kyseisen tekeleen keskiviikkona päivällä ja torstaina tuli lappu postista, että DVD on noudettavissa. Mikä vittu siinä toimituksessa kestää? Innolla odotan, että pääsen tarkastelemaan levyn sisältöä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
No olihan se sitten lopulta ihan must-juttu, ennakkotilaus ja seksiviikkona lämpöisenä käsille. Eipä sitä todennäkösesti paljon muita dvd-levyjä tule osteltuakaan.

Historia-avaus oli aika hämmentävä. Mutta toisaalta, Kt-tyyliin, äärimmäisen tyylikäs. Lappeenranta silloin joskus, tanssilavaa ja vanhan liiton miehiä. Tai ukkoja. Sekä nuoret ja viattomat enkelikasvot koulu- ja hiihtokuvissa. Harmittelivat, että teini-iän materiaali oli kadonnut johonkin, mutta ihan kivasti luisti näinkin. Purkissa-taltiointi on tullu osittain nähtyä, mutta ei koskaan näin selkeästi. Hongiston toiminta rak/ei rak kuvausten yhteydessä kuvastaa, ööö, taiteilijan täydellistä omistautumista omalle työlleen. Prkl! Tota ekaa chat-kaatuilua ei o tullu nähtyä, Hynysellä on tuossa vielä pikkasen jäljellä hävyn rippeitä. Seiska-sessioissa mies on vaan väsynyt. Ja ohan se kohellus tuossakin osiossa aika nautinnollista katsottavaa.

Musavideot on aika tuttua kauraa, Jos Sanon ja Rakastaa/ei rakasta ovat yksinkertaista parhautta, Routa ei lopu on sekin äärimmäisen hieno ja tyylikäs, 27 miinusasteen keskellä. Kaihola oli sekin ekaa kertaa nähtynä ihan jees. Kommenttiraidat olivat onnistunut ja hyvä veto, sanavalmiilta sepoilta irtoaa paskaa ihan kivasti.

KT-V oli kiva ylläri. Hätänumero on nyt ainakin tatuoitu mieleen toisella kotimaisellakin. Hellyyttävän harmitonta hauskapittoo.

Vaikea näitä arvostella, kun ei o muidenkaan bändien vastaavia nähny. Musavideot kuitenkin talteen, vapaata jutustelua koko historian ajalta ynnä extra-huumoriosuudet. Mielestäni lähes täydellistä, osin liikutaan jutuissa zeitzen-vuotisen tasolla mutta suositusikäraja voisi olla pikkasen korkeempi. Lähes täydellinen taiteellinen haltuunotto! No Sori! lehti oli kuin piste iin päälle. Joka kerta sen lukiessa jutut tuntuvat aina vaan älykkäämmiltä. Ja siitä numerosta tosiaan löytyy Paskaluuri, ainakin numerotiedustelun mukaan.

Täältä löytyy tuore Etelä-Karjalan Radion haastis dvd-julkkarista, äänessä kitara+bassotaiteilija
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
DVD katsottu pääosiltaa läpi eilisen illan aikana. Varoituksen sanana samaa suunnitteleville: siitä näyttää seuraavan krapula. Syy-seuraussuhteesta saattaa puuttua tuosta välistä jotain, mutta noin niinkuin pääkohdat huomioiden.

Minä pidin. Erityisesti KT-V nauratti ajoittain niin ettei meinannut olutta pystyä juomaan. Sinkkosen pikkubussissa maalailema visio kättään rakastavasta videokuvaajasta jäi erityisesti mieleen. Samoin videoiden kommenttiraita oli loistava. "Hei, näissä kuvaksissa myö muuten juotiin punkkua" ja "Täähän kestää ikuisuuden. Eiks vois kelata?"

Videoista pari oli aiemmin jäänyt minulta kokonaan näkemättä, joten tuli nuokin vilkaistua. Livetaltioinnit on yleensä niin helvetin tylsiä, etten niihin toistaiseksi juurikaan panostanut.

Kokonaisarvioni: tämä tallenne tulee luultavasti lunastamaan paikkansa suomalaisen komedian kärkipäässä, siellä Velipuolikuu ja Julmahuvi -kokoelmien kannoilla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sinkkonen kaatui moottoripyörällä ja mursi kätensä. Tuuliajolla-kiertueeseen, eikä tulevaan levyntekoon onnettomuus ei kuitenkaan vaikuta. Pahemminkin olisi kaiketi voinut käydä.

Levy tulee marraskuussa, itse olen tutustunut bändin tuotantoon vasta viimeisen puolen vuoden aikana. Mielenkiintoinen tapaus kuitenkin, jatketaan harjoituksia.

"Et ottanut sinappia vai? Ilmota nimes."
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Onneksi ei Sinkkosen haveri vaikuta Tuuliajoon, koska oishan se ollu ihan älytön vitutustila se, jossa ei ois kylän parasta bändiä nähty Myllysaaressa. Stam1na kun nyt on semmosta kolinaa, että ei pahemmasta väliä.

Ps. Hynynen veti kyllä taas kerran aivan loistavan Listan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen tehnyt sen verran sukututkimusta, että havaitsin olevani sukua Hynyselle edesmenneen mummoni kautta.
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
alwahla kirjoitti:
Olen tehnyt sen verran sukututkimusta, että havaitsin olevani sukua Hynyselle edesmenneen mummoni kautta.

Onko se hyvä vai huono asia? Itse tunnen pelimannien kujeet suht' hyvin, sen takia kyselen...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Asiahan on erittäinkin hyvä, koska olen siitä lähtien, kun bändin ekaa kertaa Cityn taajuudelta vuonna 2005 kuulin tykästynyt kyseiseen meininkiin oikein kunnolla.
Olen erittäin tietoinen siitä, että bändi on ollut olemassa huomattavasti pidempään, mutta vasta tuolloin olin tarpeeksi "kypsä" sisäistämään heidän kappaleidensa varsinaisen merkityksen ja tämän maailmani räjäyttävä hetki on syöpynyt ikuisesti mieleeni.
Tällä hetkellä en omaa heiltä kuin tämän levyn 7, mutta hankintalistalla on koko heidän tuotantonsa.
Ihan näin offtopicina voisi samaan hengenvetoon todeta, että muinoin Suomen missikilpailuissa kovasti mainetta niittänyt Hanne Hynynenkin on meikäläiselle serkku.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
EIpä julkaisust ole mitään hajua mutta se tuosta trailerista selvisi (noin 43 sek. kohdalla) että on se Peter Crouch ehtinyt myös kotiteollisuuden keikalle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
KingNothing kirjoitti:
Onkos kellään palstatoverillla tietoa rai rai!- dokumentista, onko se tulossa markkinoille tai tv:stä milloin(kaan)?

Onhan tuota ainakin parilla elokuvajuhlilla esitetty. Ei vaikuta varmaankaan ihan TV:stä tulevalta pätkältä.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
8.11 Iankaikkinen

Elikkä 8.11 pukkaa uutta levyä Kotieollisuudelta, levy on nyt ennakkotilattavissa ainakin Levykauppa Äxässä, josta nopeimmat tilaajat saavat julisteen kaupan päälle. Itse pistin jo digipackin tilaukseen, ja odotusta helpottaa ensi viikolla ilmestyvä Mokoman EP, mutta onhan 4 viikkoa pitkä aika.

Rai rai dokumentti tulee joulukuussa tv:stä ja ilmestyy ensi vuoden puolella dvd:llä, näin tiesi Hynynen kertoa Kotiteollisuuden sivuilla.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Levy tilattu ja sitten vaan Tavastian keikalle liput tilaukseen. On se kiva että tulee uutta musiikkia mitä tod. näk. jaksaa taas kuunnella, Arkunnaula ainakin oli "ihan hyvä" biisi.

Ja näemmä se rai rai tulee Dokumenttiprojektissa 9.1. On se kiva kun yle on alkanut näyttämään näitä hyviäkin dokumentteja, just tuli Metallica ja nyt tulee Rai rai!. Hienoa yle.
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pernaveikko kirjoitti:
Onhan tuota ainakin parilla elokuvajuhlilla esitetty. Ei vaikuta varmaankaan ihan TV:stä tulevalta pätkältä.

RAIRAI (11.10.2006)
Tämän hetken tiedon mukaan Rai rai! dokumentti esitetään YLE TV1 Dokumenttiprojektissa 9.1.2007

Lähde

Hidas kuin Helminen.

Toivottavasti tuleva lätty on sitten kunnon riffirokkia eikä aikuisten Zen Cefeta mitä KT on pelottavasti alkanut muistuttaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
vision kirjoitti:
RAIRAI (11.10.2006)
Tämän hetken tiedon mukaan Rai rai! dokumentti esitetään YLE TV1 Dokumenttiprojektissa 9.1.2007

Joo, huomasin itsekin. Keikkaliput menee ostoon myös.
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
Tänään pamahtaa myyntiin "IANKAIKKINEN". Joudun itse odottamaan kuuntelua iltapäivään. Tämä ilta meneekin sitten levyn parissa...
Jos joku on kuullut jo koko paketin niin mielellään kuuntelisin kommentteja...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ja Onhan se Perkele

Hyvä levy, kuten jo eilisnäpäivänä tuli toisessa ketjussa todistettua! Levyn aloittava Kivireki lyö heti alkuunsa hipeille luunkurkkuun. Hynyseltä se vain tuo örinäpuoli ja huuto luonnistuu. Loistavia vetoja on siloiteltu ympäri levyjä. Oma suosikkini parin-kolmen kuuntelukerran jälkeen on nimibiisi Iankaikkinen. Paatosta parhaimmillaan.

Uskoisinpa että levyä ensimmäistä kertaa kuunnellessa monelle muullekkin tulee olo "että ei vittu mistä ne repii näitä kertosäkeitä?" ! No tulette itse huomaamaan että kertosäkeet korostuvat "normaalia" enemmän sillä stemmoja noissa kertosäkeissä on sitten jonnin verran. Eihän siinä mitään kyllä KT:lta kertosäkeet taipuu, taitaapi olla 17.11. melkoinen kuorolaulutilaisuus Tavastialla. Ennen sitä UA-sunnuntaina ja Maiden tiistaina.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
On se tultava kehumaan. Tässä on nyt muutama kuuntelu takana ja olen aivan fiilairessa. Mielettömän kovan levyn on onnistunut äijät kyhäämään. Tästä löytyy vähän kaikkea, mielettömän hienoa melodiaa, örinää sun muuta.

Tällä hetkellä parhaiten on iskenyt Tuonelan Koivut, Ukko Perkele, Kadonneet ja Iankaikkinen. Nämä siis ovat tällä hetkellä jäänyt parhaiten mieleen. Yhtään heikkoa raitaa en ole bongannut. Tuonelan Koivut on kyllä sellanen biisi, ettei sitä voi liikaa ylistää. Mahtava paketti!
 

hilapiste

Jäsen
Zuppana kirjoitti:
Tänään pamahtaa myyntiin "IANKAIKKINEN". Joudun itse odottamaan kuuntelua iltapäivään. Tämä ilta meneekin sitten levyn parissa...
Jos joku on kuullut jo koko paketin niin mielellään kuuntelisin kommentteja...

Jaa tänäänkös se olikin se ilmestymispäivä. Kiertelin jo alkuviikosta kaupoissa muun toiminnan ohella nuo musiikkiosastotkin läpi ja ihmettelin kun ei vielä hyllyissä näkynyt. Ei sitä nyt myyjiltä sentään ruveta mitään kyselemään..
Kotiteollisuuttta on ollut meediassa nyt enemmän esillä niin ajattelin että on se levykin jo myynnissä.
Täytyypä käydä vielä tällä viikolla hakemassa.
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
hilapiste kirjoitti:
Jaa tänäänkös se olikin se ilmestymispäivä. Kiertelin jo alkuviikosta kaupoissa muun toiminnan ohella nuo musiikkiosastotkin läpi ja ihmettelin kun ei vielä hyllyissä näkynyt. Ei sitä nyt myyjiltä sentään ruveta mitään kyselemään..
Kotiteollisuuttta on ollut meediassa nyt enemmän esillä niin ajattelin että on se levykin jo myynnissä.
Täytyypä käydä vielä tällä viikolla hakemassa.

Zuozittelen levyn hankintaa pikemmiten!
Perkele, 1½ päästä Tavastialla pääsen kuulemaan uutta tuotantoa, toimii varmasti!!! Pam pam!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös