Näitä tosiaan riittää.
Ensimmäinen näkemäni matsi Isomäessä on kaudelta 81-82 ja eka matsi seisomakatsomossa oli ratkaiseva finaali 83-84 joka oli katkera tappio sillä hetkellä. Poimitaan muutamia muita:
12.2.1989 Ässät - Kärpät 1 - 2 (1 - 1, 0 - 1, 0 - 0) 4616
Tämä oli ihan kamalaa. En voinut ollenkaan ymmärtää, että Ässät voi joutua karsintoihin. Se oli vaan joidenkin rupusakkien hommaa. Tässä ottelussa se ratkesi, että Joensuu on edessä ja ohraisestihan siinäkin sitten kävi.
Vuosi myöhemmin olikin sitten ilo ylimmillään. Divarikaudelta mainittakoon sellainen Ässien ja K-Kissojen peli, joka päättyi yleiseen hulinaan Petri Variksen kopautettua Kari Rosenbergiä maillallaan. Tuo on ainoa kerta kun olen ollut muiden mukana räkimässä vierasjoukkueen bussin ikkunoihin.
1992 keväällä tapahtui paljon. Parin viikon sisään oli sähkökatkopeli Ilvestä vastaan, Lukon pudottaminen puolivälierässä, ottelussa jossa mulla oli ekan kerran omat kaljat hallissa mukana, ja sitten vielä seuraavalla viikolla Korpisalon jatkoaikamaali Jokereiden verkkoon. Hienoa aikaa kaikkiaan. Mulla oli kausikortti seisomakatsomoon ja vierasmatsejakin tuli käytyä. Elämässä ei juuri muuta ollut kuin jääkiekko.
1994 putoaminen Tapparaa vastaan puolivälierässä oli kauhea katastrofi. Seuraavan kevään pronssimatsi Raumalla olikin sitten taas aivan mahtava kokemus.
11.2.1996 Ässät - Jyp HT 7 - 2 (4 - 0, 2 - 1, 1 - 1) 3757
Tämä on se kohtalokas Otevrelin matsi. Paikalla oltiin sielläkin ja vakavaksi veti.
5.3.2004 Ässät - Blues 1 - 3 (1 - 0, 0 - 0, 0 - 3) 5527
Tämä on se jo mainittu matsi, jossa oli saumat pitkästä aikaa päästä play offeihin, mutta voittokaan ei olisi auttanut kun Lukko ja Jyp pelasivat molemmille sopivan 3-3 tasapelin.
2005-06 kausi on jo kokonaisuutenaan mielenkiintoinen. Peleissä sattui ja tapahtui ja joukkue menestyi.
6.10.2007 Ässät - KalPa 3 - 2 (1 - 0, 1 - 0, 1 - 2) 5845
Peli oli suht paska, mutta tähän liittyy sellainen henkilökohtainen muisto, että mulla oli viimesen kerran omat viinat jäähallissa mukana. Olin tottunut siihen että siellä pystyi kiskomaan vapaasti, mutta tässä matsissa juomat takavarikoitiin. Ajattelin että antaa olla sitten ja pitkä perinne osaltani katkesi tähän.
Se päivä kun tiedotettiin, että Suhonen valmentaa Ässiä oli kuin pahinta painajaista. Se painajainen huipentui 2009 järkyttävään karsintasarjaan, josta olin katsomassa paikan päällä ekan pelin.
29.1.2011 Ässät - Lukko 3 - 2 (0 - 2, 1 - 0, 1 - 0, 1 - 0) ja 5784
Java in memoriam. Oli hienoa että pääsin paikalle silloin.
24.4.2013 Elinkautisen istuminen päättyi. Ässät voitti mestaruuden. Asia, jota olin yli 30 vuotta odottanut. Tämä on viimeinen kerta toistaiseksi kun olen ollut seisomakatsomossa katsomassa pelejä. Oli fyysisestikin sen verran rankka setti vanhalle äijälle, että tämän jälkeen olen viihtynyt vaan kermapersepaikoilla. Matseja ei muutenkaan tule nykyään enää katsottua kuin muutama kaudessa. Suhtautuminen jääkiekkoon on jonkun verran muuttunut kiihkeimmistä vuosista.