Ei ole K-luokitusta. Eli on siis lasten elokuva jos jatketaan off-topic linjaa..Viestin lähetti hansonbrother
Vähän offtopic, mutta mun mielestä noi shrekit ei ole todellakaan lasten elokuvia, mikä lie on k-luokitus?
Ei ole K-luokitusta. Eli on siis lasten elokuva jos jatketaan off-topic linjaa..Viestin lähetti hansonbrother
Vähän offtopic, mutta mun mielestä noi shrekit ei ole todellakaan lasten elokuvia, mikä lie on k-luokitus?
Aivan. Kyllä sen nyt jokainen tajuaa ettei ne mitään simpsoneita ja beavisbuttheadeja ole.Viestin lähetti koukou
Ei ole K-luokitusta. Eli on siis lasten elokuva jos jatketaan off-topic linjaa..
No ei olekaan.Viestin lähetti irGGu
Siitä lampsittiin sitten suoraan äidin puheille ja tuli salkkarikielto siihen taloon. Eihän tuo nyt niin vakavaa sinällään, mutta..
Viestin lähetti veinikretski
No onhan nämä asiat aina kiinnostaneet lapsia, ennen kuin tv-näytti minkäänlaista ihmeenpää, tai videoita oli keksitty kiinostus asioihin oli olemassa. Alakoulussa oli ulkovessat, pitihän siellä alapuolella ovenaukosta käydä kurkistelemassa miltä ne pikkupimpit näyttää. Uimakopit ja sieltä kurkistelu oli todella jännittävää, tulee vieläkin käytyä Piritanrannassa naisten kopeilla. Ja maalla kun tuli asuttua ne hevoset ja leikit, seksi on ja pysyy on filmejä tai ei .
Ps. Taidankin käydä katsomassa onko uimakopit pystytetty.
Viestin lähetti irGGu
Siitä lampsittiin sitten suoraan äidin puheille ja tuli salkkarikielto siihen taloon. Eihän tuo nyt niin vakavaa sinällään, mutta..
Viestin lähetti irGGu
Kristillinen vakaumus kelpaa teoriassa perusteeksi. Teoriassa ei.
Olenko minä mielestäsi jotenkin huonompi ihminen kuin sinä, koska olen seksielämän aloittanut 15 vuotiaana, harrastanut seksiä useamman miehen kanssa ja jopa nauttinut siitä? Tiedän että tämä on tyhmä kysymys ja aikalailla mielipide asia, mutta siksi tahdonkin tietää sinun mielipiteesi.
Olet luultavasti ehtinyt tuohon 19 ikävuoteen mennessä seurustella tyttöjen kanssa. Missä menee raja? halaukset, pusut, kosketukset, itse akti? Ja tarkoittaako avioliitto automaattisesti sitä että rakastaa? Tai siis, toki tarkoittaa, mutta onko niin, ettei toista voi rakastaa mikäli ei ole naimisissa? Että rakkaus on pyyteetöntä vasta papin aamenen jälkeen? Mitä jos joskus tyttöystäväsi haluaa avioeron, ja olette jo harrastaneet seksiä? mikä silloin on vaihtoehtona?
Tässä muutamia kysymyksiä. Keksisin lisääkin mutta aika rientää ja pitää rynnätä pikkusiskon lapsenvahdiksi. Vastaile noihin. Jos osaat perustella jokseenkin fiksun oloisesti voit varautua siihen että jatkan aihetta YV:llä vielä jossain välissä..
Voin allekirjoittaa tuon oikeastaan aivan täysin. Samanlainen tilanne ja samanlaiset ajatukset.Viestin lähetti paze17
Enää tämä ihminen ei ole minulle rakas. Ei ainakaan sillä samalla tavalla. Sillä vaikeaa on rakastaa, jos ei saa vastarakkautta. En kuitenkaan kadu yhteisiä hetkiämme tämän kauniin asian parissa. Sillä tunnen tehneeni oikein, sillä rakastin häntä todella. En siis tarkoittanut, että olisin joskus ajatellut harrastavani seksiä vain yhden naisen kanssa, mutta vain sellaisien, joihin olen syvästi rakastunut, ja jotka tunnen.
Toissapäivänä tulin aloittaakseni lukea jälleen markiisi de Saden "Filosofia Budoaarissa" kirjaa, kun viimein hankin tämän suomenkielisenä. Englannin kielinen teos on pölyttynyt jo joitain vuosia kirjahyllyssä kerran luettuna. Mutta asiaan.Viestin lähetti paze17
Tällainen filosofia minulla.
Komppaan. Tottakai kuuluu. Enkä varmasti väittänyt missään vastaan, että ei kuulu. Kaikkia tapoja siitä nauttimiseen en kuitenkaan ymmärrä.Viestin lähetti Filosofem
Siitä kuuluu nauttia.
Ei todellakaan riitä itselleni ainakaan. En todellakaan saa minkäänlaista tyydytystä esim yhden yön jutuista. Eivät ole tarkoitettua minua varten.Olkoon partneri sitten yhden yön juttu, seurustelukumppani tai naapurin sinisilmä. Et tarvitse rakkautta, hellyyttä tai muuta, sinulle riittää pelkästään oma halu tyydytykseen, mikäli se satunnaiselle kumppanillesikin riittää.
Itse taidan tietää itsestäni sen asian, että yhdenillan/yön/päivän suhteet eivät tee hyvää. Olkootkin, että ei minulla ole sellaisia varsinaisesti ollut, kuin korkeintaan pari melkoisen intiimiä kokemusta vastakkaisen sukupuolen kanssa. Hetken ne voivat miellyttää, tuntua sillä hetkellä hyvänä juttuna, mutta eivät jälkeenpäin. En pidä niitä silloin kovinkaan hyvinä kokemuksina, sillä sitä ne olisi, jos niistä jäisi jälkikäteenkin hyvät fiilikset. Ehkä ongelmani on sitten itsehäpeä.Viestin lähetti Filosofem
Kaiken kaikkiaan, seksi on vain seksiä, ei sen kummempaa, mutta sitäkin nautinnollisempaa. Jos haluat tyydytystä seksin muodossa, harrasta sitä. Sinua ei sido mikään henkimaailman ote, joka estäisi sinua. Olkoon partneri sitten yhden yön juttu, seurustelukumppani tai naapurin sinisilmä. Et tarvitse rakkautta, hellyyttä tai muuta, sinulle riittää pelkästään oma halu tyydytykseen, mikäli se satunnaiselle kumppanillesikin riittää.
Ei ollut sinulle suunnattu. Lainasin sinulta vain "Tällainen filosofia minulla" -loppukommentin ja tästä innostuneena kerroin markiisi de Sadesta ja hänen näkemyksestään, joka tosin on samankaltainen omani kanssa.Viestin lähetti paze17
En nyt tiedä oliko Filosofemin viesti suoraan suunnattu minulle mutta koska siinä minua lainattiin, näin oletan.
Viestin lähetti Filosofem
Ei ollut sinulle suunnattu. Lainasin sinulta vain "Tällainen filosofia minulla" -loppukommentin ja tästä innostuneena kerroin markiisi de Sadesta ja hänen näkemyksestään, joka tosin on samankaltainen omani kanssa.
Kiinnostaa toki. Vaikka elämäntyylini on mitä on, niin ei se sano etteikö minusta irstauttakin voisi löytyä, tai ainakin vähintään voimakasta kaksimielisyyttä.Viestin lähetti Filosofem
E
Ted, tuo oman kommenttini keskimmäinen kappale on täysin referaatti tuosta "Filosofia budoaarissa" kirjasta. Jota kyllä suosittelen luettavaksi, jos irstailun filosofia kiinnostaa.
Viestin lähetti irGGu
Paljon on tullut nähtyä ja kuultua. Monesti järkyttyneenä joutunut noilta lapsiltakin kysymään että "etkös sä vain olitkin vasta 12?" Tytötkin puhuvat seksistä kuin se olisi osa heidän jokapäiväistä elämäänsä. Järkyttävää.
Markiisi de Sadesta puhuttaessa pitää toki muistaa, että hän on myös eräänlainen synonyymi sadismille, eikä ainoastaan synonyymi, sillä väitän, että sana "sadismi" juontuu tämän herran sukunimestä. Hänen tunnetuin teoksensa on kulttikirja "Sodoman 120 päivää", joka on pelottavan hätkähdyttävä suoraviivaisuudessaan, seksuaalisessa väkivallassaan ja irstaudessaan. Tätä kirjaa en suoranaisesti suosittele niille, ketkä haluavat miedomman lähestymistavan perversioiden maailmaan. Vaikka paljon komppaankin de Sadea tuon "Filosofia budoaarissa" kirjan suhteen, niin orjallisesti tämän herran teesejä ei kannata noudattaa. Hänen näkemyksensä mm. huorista ja sadomasokismista menee reilusti oman elämänkatsomukseni yli.Viestin lähetti mjr
Täytyy tunnustaa että olen vähän tietämätön de Saden näkemysten suhteen. On tunnettua, joskin kiitettävän harvinaista, että jotkut ihmiset saavat seksuaalisen nautintonsa hyvin voimakkaan, jopa kuolemaan johtavan väkivallan kautta. Kun tunnet de Sadea niin mitä arvelisit hänen nautinnon filosofiansa kannasta tälläisen seksuaalisen gratifikaation suhteen? Muistelisin että kunnon markiisi ainakin kaunokirjallisissa teoksissaan kuvaa hyvin eläväisesti ja värikkäästi tälläistä äärimmäistä seksuaalisuuden ja väkivallan yhdistelmää.
Viestin lähetti Filosofem
Markiisi de Sadesta puhuttaessa pitää toki muistaa, että hän on myös eräänlainen synonyymi sadismille, eikä ainoastaan synonyymi, sillä väitän, että sana "sadismi" juontuu tämän herran sukunimestä. Hänen tunnetuin teoksensa on kulttikirja "Sodoman 120 päivää", joka on pelottavan hätkähdyttävä suoraviivaisuudessaan, seksuaalisessa väkivallassaan ja irstaudessaan.
Viestin lähetti aaa
Mikäs muu kuin tytön itkeminen tuskasta nostattaisi pojan tai jopa miehen itsetuntoa. Joten kumppanillesi tuo on voinut olla hyvinkin mieluinen kokemus.
Uskon myös, että de Sade ei tuota väitettä aivan tuollaisenaan nielisi. Mutta hänen mukaansa ihminen kuin ihminen haluaa seksuaalisia nautintoja ja tässä tapauksessa se pahinkin sadisti joutuisi varmaan joustamaan haluistaan sen sijaan, että etsisi oikeaa kumppaniaan turhauttavan pitkän aikaa tai tyytyisi raiskaamaan jonkin heikon. Aivan kuten kirjassaan "FB", jossa nuoren tytön opettajalla on suuri anaalifetissi, mutta saadakseen seksuaalisen nautintonsa, hän ei harrasta anaaliseksiä tämän täysin kokemattoman tytön kanssa. Itse en osaa tähän hätään soveltaa Nietzschen moraalifilosofiaa ylläpuhuttuun aiheeseen. Tai ehkä sen verran, että olen samoilla linjoilla kanssasi myös tästä väittämästä.Viestin lähetti mjr
Eli pahinkin sadisti joutuisi nöyrästi etsiskelemään sopivaa masokistia, joka saa tästä väkivallasta nautintoa. Epäilisin että sekä de Sade että Nietzsche eivät tätä rajoitusta hyväksyisi tai pitäisi sitä koherenttina.
Viestin lähetti Filosofem
Uskon myös, että de Sade ei tuota väitettä aivan tuollaisenaan nielisi. Mutta hänen mukaansa ihminen kuin ihminen haluaa seksuaalisia nautintoja ja tässä tapauksessa se pahinkin sadisti joutuisi varmaan joustamaan haluistaan sen sijaan, että etsisi oikeaa kumppaniaan turhauttavan pitkän aikaa tai tyytyisi raiskaamaan jonkin heikon. Aivan kuten kirjassaan "FB", jossa nuoren tytön opettajalla on suuri anaalifetissi, mutta saadakseen seksuaalisen nautintonsa, hän ei harrasta anaaliseksiä tämän täysin kokemattoman tytön kanssa. Itse en osaa tähän hätään soveltaa Nietzschen moraalifilosofiaa ylläpuhuttuun aiheeseen. Tai ehkä sen verran, että olen samoilla linjoilla kanssasi myös tästä väittämästä.
Siinä Filosofia-ketjussa (joku, joka haluaa meidät pois tästä ketjusta voinee nostaa sen ketjun ylös) kerroinkin jo kantani Nietzscheen. Itsekin pidän FNä yliarvostettuna ajattelijana, mikä johtuu hänen tavastaan vasaroida filosofiaa. Se tapa kerää paljon lukioita, jotka tuntuvat lukevan Nietzscheä enemmän hänen luomisvoimansa ja raivonsa takia, kuin hänen filosofiansa. Vähemmällä huomiolle on jäänyt hänen moraalifilosofiansa tai pikemminkin näkemyksensä moraalin alkuperästä, mikä on mielestäni vallan mainio.Viestin lähetti mjr
Minusta nämä kummatkin ovat oudosti yliarvostettuja ajattelijoita