Korvatulpat ja muu korvien suojaaminen

  • 11 818
  • 62

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosin jos ongelmana on nukkumaan mennessäsi naputteleva asuinkumppani, niin suosittelisin kyllä hommaamaan korvatulppien sijasta uuden kumppanin.
Heh, joo kiittikiitti ;P Pitäydyn nykyisessä kuitenkin.. Elämä kun ei aina ole niin mustavalkoista. Mutta suurkiitos huolenpidosta.
Kuten kaikille muillekin vinkeistä. Täytynee käydä katsastamassa YA:n valikoima jossain vaiheessa, ei sillä niin kiire kun niitä tulppia tarvitsee sen kerran kuukaudessa max .. : )
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nostetaas tällainen naftaliinista.

Reilun kuukauden päästä toteutan vihdoin suurimman unelmani ja osallistun Wacken Open Air -metallifestareille Saksassa. Paljon tulee muutenkin keikoilla käytyä, mutta tähän asti olen vain sinnitellyt noilla apteekin halvimmilla vaahtomuovitulpilla, vaikka ne tekevätkin äänestä melkoista puuroa.

Löytyykö joku järkevä vaihtoehto keikoilla kävijälle väliltä 30snt vaahtomuovitulpat - 200 eur Elacin ER valetut tulpat? Kaikenlaisia versioita tuosta välistä löytyyy googlettelemalla, mutta ovatko mistään kotoisin? Ei nyt välttämättä olisi meikäläiselle sellaisen 200 euron investoinnin paikka, mutta jos muita hyviä vaihtoehtoja ei ole, niin täytyy sitäkin harkita.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsellä on ainakin tuollaiset reilun 20 euron Alpinet kolmella eri taajuusfiltterillä. Ihan kivasti toimivat, eli sortteeraavat hyvin nuo kaikista raaimmat äänet vekss, mutta itse musiikin kuulee hyvin. Ihan tyytyväinen olen noihin ollut.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ihan hyvin olen pärjännyt perus "joulukuusilla". Viimeisimmät ostin muistaakseni Tuskasta kympillä, sitä edelliset F-Musiikista parilla kybällä.
 

Rocco

Jäsen
Olin viikonloppuna keikalla, ja ihmettelen suuresti ettei ihmiset osaa käyttää korvatulppia oikein. Kertakäyttöisiä siis.

ihmiset vain tökkäävät tulpan korvaan, ja sitten keltainen pötkö törröttää pitkälle pihalle korvasta, eikä suojaa juuri yhtään. Oikea tapa on edelleen rullata tulppa tiiviiksi, tökätä sinne korvakäytävään sisälle, ja antaa sen turvota takaisin kohti oikeaa kokoa, jolloin tulppa pysyy paikallaan ja tukkii korvakäytävästä melun.

Linkki kuvaan oikeasta käyttötavasta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Joulukuuset" on minunkin suosikki. Jonkin verran olen koittanut myös sellaisia hieman kalliimpia Orelon tulppia, mutta en pitänyt ainakaan parempina.

Nyt on tosin käytössä melkolailla joulukuusen tapaiset Killnoisen (KillNoise korvatulpat Medium / Large | Musikantti ) tulpat, SIdewaysistä tuli hankittua, kun jo melko pitkään käytössä olleet joulukuuset sanoivat sopimuksensa irti ja toinen repesi osin, kun otin korvasta pois. Aika passeleilta vaikuttavat nuokin.

Sillä aikaa, kun viestiä kirjoitin @Rocco ehtikin mainita asian. Vaahtomuovitkin tosiaan toimivat ihan hyvin, kun niitä käyttää oikein. Jos ne jättää puoliksi ulos, tulee sellainen ikävä "vihellysefekti".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nordiksella tänään keltatakki toi kesken pelin peltorit jollekin muksulle vihellyskonsertin jälkeen. Hyvää palvelua, huonoa vanhemmuutta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En ole menossa Metallican keikoille, mutta noin muuten käytän tulppia. Tietenkin. Stadionkeikoilla tai muissa ulkoilmatapahtumissa niitä ei aina tarvitse, mutta aika kouluttautumaton saa olla, jos miettii "minähän en sellaisia käytä". Tunnen paljonkin sellaista jengiä.

Pitää ne silti vähintään mukana olla ja sitten tilanteen mukaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vegas vs Jets, kansallislaulut.

Joku kotijoukkueen isäukko oli aivan fiiliksissä maalaulun aikaan sylissään ehkä noin kaksivuotias tyttö. Hän oli aivan peloissaan ja piteli tiukasti korvistaan kiinni. Saattoi olla niinkin nuori, että ei osaa kunnolla sanoa "isi, mua sattuu korviin."

Vituttaa nuo juntit mitkä ei voi järjestää lastenhoitajaa tai jäädä itse pois pelistä. Ai niin, tai sitten ihan järjestää tyttärellensä kuulonsuojausta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mistä löytyy vahamallisia muovattavia korvatulppia? Joskus 15 vuotta sitten muksuille olen ostanut, mutta ei mitään käryä mistä ostin. Nyt olisi tarve itselle, kun näyttää siltä että tuo uiminen aiheuttaa melkoisella todennäköisyydellä korvaongelmia.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mistä löytyy vahamallisia muovattavia korvatulppia? Joskus 15 vuotta sitten muksuille olen ostanut, mutta ei mitään käryä mistä ostin. Nyt olisi tarve itselle, kun näyttää siltä että tuo uiminen aiheuttaa melkoisella todennäköisyydellä korvaongelmia.

Jep, apteekeista noita saa. Itsellä on nykyään jostain syystä sellainen ongelma, että uidessa korvat menee lukkoon. Viime kesänä hommasin silikonitulpat ja hyvin toimi.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vegas vs Jets, kansallislaulut.

Joku kotijoukkueen isäukko oli aivan fiiliksissä maalaulun aikaan sylissään ehkä noin kaksivuotias tyttö. Hän oli aivan peloissaan ja piteli tiukasti korvistaan kiinni. Saattoi olla niinkin nuori, että ei osaa kunnolla sanoa "isi, mua sattuu korviin."

Vituttaa nuo juntit mitkä ei voi järjestää lastenhoitajaa tai jäädä itse pois pelistä. Ai niin, tai sitten ihan järjestää tyttärellensä kuulonsuojausta.

Katselin tuota samaa livenä Vegasissa runkosarjan viimeisessä pelissä. Ei voinut kun kauhistella tilannetta. Unohdin omat korvatulpat matkasta ja korvat vinkuivat koko illan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös