Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 9 024 121
  • 81 135

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllä minä ymmärrän sen, että jengi on pettynyt uusiin rajoituksiin ja siihen, että se "maaliviiva" vain siirtyy ja siirtyy.

Helppo vetää jotain puolen vuoden takaisin lausuntoja kehiin, kun tilanteet muuttuu.

Alkukesä näytti hyvältä kaiken kannalta. Tartuntamäärät vähäisiä aiempaan, rokotukset lisääntyy, mutta sitten saatiinkin se neljäs aalto Deltan muodossa. Siihenhän tämäkin maaliviivan ylitys nyt kusee.
Pysyttäisiin vain kylmästi annetussa tavoitteessa ja toimittaisiin sen mukaisesti. 70% rokotekattavuus oli tehtävissä. 80%:iin en usko hetkeäkään. Niin paljon hörhöä ja vapaamatkustajaa löytyy aina ettei tähän tulla pääsemään.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mitä vastuuta nykyhallitus on kantanut? Montako vaalilupauataan ne ovat pitäneet? Tämä porukka on mestari sysäämään vastuut ja toteutukset muille.

No mikä hallitus on pitänyt koskaan suurimman osan vaalilupauksistaan?

On kyllä vitun helppoa. Sitä kun on tässä parisen vuotta jo opeteltu. Ja on varmaan myös etäkoululaisten, taitelijoiden, baari- ja tapahtumayrittäjien, urheilijoiden ja muiden osalta myös todella helppoa, kun ei ole mitään "poliittista vastuuta".

VMP

Nyt eletään pandemia-aikaa ja kaikkia ei voi valitettavasti miellyttää. Valitettavaa toki kyseenomaisten ihmisten kohdalta, mutta vallitsevalle tilanteelle ei voi mitään.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No mikä hallitus on pitänyt koskaan suurimman osan vaalilupauksistaan?



Nyt eletään pandemia-aikaa ja kaikkia ei voi valitettavasti miellyttää. Valitettavaa toki kyseenomaisten ihmisten kohdalta, mutta vallitsevalle tilanteelle ei voi mitään.
Sulla ei ilmeisesti ole lapsia? Jos olisi tajuaisit varmaan kuinka karmean laaja-alainen tuo harrastusten rajoittaminen oikeasti on. Tällä leikitään jo pelkästään Uudellamaalla koko maan riskiryhmää isomman massan kustannuksella. Täysin anteeksiantamatonta touhua. Kaikkia ei voi miellyttää, totta. Kerrotko nyt mulle miksi enemmistön pitää miellyttää vähemmistöä? Eli ei riskiryhmäläisten riskiryhmäläisiä. Ymmärtäisin paremmin että heille sanottaisiin sori, tilanne on tämä. Olkaa varovaisia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Nyt eletään pandemia-aikaa ja kaikkia ei voi valitettavasti miellyttää. Valitettavaa toki kyseenomaisten ihmisten kohdalta, mutta vallitsevalle tilanteelle ei voi mitään.
Hyi hitto miten ylimielistä paskaa. :D Eli on vain rajoitukset/ ei rajoituksia ja siihen janalle ei mahdu mitään? Puhut tuosta porukasta kuin se olisi joku kahdenkymmenen hengen sakki. Valitettavaa joo tosiaan.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse ymmärsin ihan viime aikaisten Marinin kommenttien perusteella ettei syksyllä enää rajoitettaisi vaan pikemminkin rajoituksista tullaan luopumaan korkeista tapausmääristä huolimatta. Mitä sellaista nyt tapahtui ihan muutaman edellisen päivän aikana, että asetetaankin yhtäkkiä varsin kovat kokoontumisrajoitukset pääkaupunkiseudulle?

Krista taisi palata töihin, mutta mikä muu tässä välissä muuttui?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy sanoa, että Avin päätökset pääkaupunkiseudulle on valtava pettymys ja iso askel taaksepäin.

Samoin tuo 80% rokotekattavuuden odotus, se on täysin epärealistinen.

Nyt en kyllä tiedä mitä sanoa, toivon vain että
Hallitus ottaisi tästä koko sekasorrosta kopin, tuntuu että nyt ollaan toisella tavalla kaaoksessa verrattuna kevääseen 2020. Tartuntoja tulee ovista ja ikkunoista ja yritetään edelleen samoin keinoin kuin 2020 keväällä saada tilannetta kuriin.

Vaikka: ei voi, ei tarvitse, ei haluta.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Se on helppoa kritisoida koronarajoituksia, kun ei ole mitään poliittista vastuuta päätösten vaikutuksista. Kyllä se valo tunnelin päässä on, vaikka koronarajoituksia nytten kiristetäänkin.
Valoa on tunnelin päässä ehkä, mutta se ei kauheasti lohduta kun tunnelia rakennetaan jatkuvasti pidemmäksi ja pidemmäksi.

@king of the jungle tällä tavalla hallituskin ajattelee varmasti. Deltan vika, nyt kävi näin, ei voi mitään, päästään piiloutumaan iloisesti sen taakse eikä oteta mitään vastuuta yhtään mistään!
 

Oadie

Jäsen
Nyt eletään pandemia-aikaa ja kaikkia ei voi valitettavasti miellyttää. Valitettavaa toki kyseenomaisten ihmisten kohdalta, mutta vallitsevalle tilanteelle ei voi mitään.
Tämän kommentin luettuani ymmärrän paremmin demarien ja hallituksen ajattelumallia...Eiku hetkinen, en ymmärrä edes senkään vertaa. Mites se meni se pandemian alussa hoettu typerä minä,minä,minä mantra..
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Valitettavasti näyttää tosiaan siltä, että lääkärit johtavat tätä maata. Hallitus on täysin vietävissä "johtajalääkäreiden" analyyseillä ja päätökset tehdään heidän mielipiteidensä mukaan.

Se, että terveydenhoito on näiden samojen johtajien päätösten ja rajallisten resurssien takia täysin kusessa on valitettavaa, mutta nyt siitä maksaa kalliisti kaikki muut toimialat. Sekä tietenkin tavalliset kansalaiset, myös me tuplarokotetut.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meillä on sairaalahoidossa 84 ihmistä. Pahimmillaan influenssan jyllätessä pelkästään teholla on ollut yli 100 ihmistä, mutta nyt HJK ei saa ottaa 10 000 ihmistä vetävälle stadionilleen kuin 50 ihmistä? OK.

Ollaan mekin aika lammasmainen kansa, jos me otetaan tämä noin vaan vastaan pistämättä painetta päättäjille.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Hyvä puoli tässä on se, että jopa kulttuuriväki on kääntymässä voimakkaasti vasemmistovetoista hallitusta vastaan mikä näkynee selkeästi seuraavissa vaaleissa. Suomen kannalta hemmetin positiivinen asia!

Toivon ihan samaa, mutta se takki ehtii kääntymään helpostikin ennen seuraavia Eduskuntavaaleja. Minua ei haittaisi, vaikka vihervasemmisto istuisi pysyvästi oppositiossa, se olisi itse asiassa erittäinkin toivottavaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Hyi hitto miten ylimielistä paskaa. :D Eli on vain rajoitukset/ ei rajoituksia ja siihen janalle ei mahdu mitään? Puhut tuosta porukasta kuin se olisi joku kahdenkymmenen hengen sakki. Valitettavaa joo tosiaan.

Miten niin ylimielistä "paskaa"? Vaikka rokotukset etenevät, koronavirus on yhä maailmanlaajuinen pandemia. Koronarajoitukset varmasti hellittävät, kun koronavirus ei enää ole maailmanlaajuinen pandemia. Ja toki, noita koronasta ja koronarajoituksista kärsineitä ihmisiä on enemmän kuin kahdenkymmenen hengen sakki. En tiedä, mistä kaivoit tuon, että muka puhuisin kahdenkymmenen hengen sakista.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Meillä on sairaalahoidossa 84 ihmistä. Pahimmillaan influenssan jyllätessä pelkästään teholla on ollut yli 100 ihmistä, mutta nyt HJK ei saa ottaa 10 000 ihmistä vetävälle stadionilleen kuin 50 ihmistä? OK.

Ollaan mekin aika lammasmainen kansa, jos me otetaan tämä noin vaan vastaan pistämättä painetta päättäjille.
Kyllä tälle saisi jo tulla loppu. Toivon että näitä rajoitusten oikeuteen vetoja alkaa nyt vihdoin tulla ryppäinä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tämän kommentin luettuani ymmärrän paremmin demarien ja hallituksen ajattelumallia...Eiku hetkinen, en ymmärrä edes senkään vertaa. Mites se meni se pandemian alussa hoettu typerä minä,minä,minä mantra..

Ja minä en ymmärrä Kokoomuksen politiikka, jossa talous menee ihmisen edelle.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Miten niin ylimielistä "paskaa"? Vaikka rokotukset etenevät, koronavirus on yhä maailmanlaajuinen pandemia. Koronarajoitukset varmasti hellittävät, kun koronavirus ei enää ole maailmanlaajuinen pandemia. Ja toki, noita koronasta ja koronarajoituksista kärsineitä ihmisiä on enemmän kuin kahdenkymmenen hengen sakki. En tiedä, mistä kaivoit tuon, että muka puhuisin kahdenkymmenen hengen sakista.

No siinäpä odotat sitä hetkeä, kun kyse ei ole maailmanlaajuisesta pandemiasta. Tosin sehän on vain ja ainoastaan määrittelykysymys.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koronarajoitukset varmasti hellittävät, kun koronavirus ei enää ole maailmanlaajuinen pandemia.

No tätä saadaankin sitten odottaa. Oletko ihan varma ettei ole mitään muita vaihtoehtoja kuin vaan odotella pandemian laantumista, jotta Suomessa voitaisiin päästä rajoituksista eroon?

Voisiko esim. rokotetut päästää TERVEYSTURVALLISESTI lätkämatsiin? MItä mieltä olet?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
nyt HJK ei saa ottaa 10 000 ihmistä vetävälle stadionilleen kuin 50 ihmistä?
Ei vaan yleisö pitää jakaa 50 ihmisen ryhmiin jotka eivät joudu keskenään tekemisiin
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä kyllä tulee nyt jotenkin vastaan se, että loppukesästä katseltiin tilanteen kehittymistä rauhallisesti, muttei tehty mitään työtä sen eteen, että työkalupakissa olisi joku strategia siihen että aallon lyödessä huippuun on oikeasti reagoitava.

Vai onko? Miksi nyt ei olisi voinut vetää leviämisvaiheen strategioilla siihen asti että tulee se lopullinen exit-suunnitelma.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja minä en ymmärrä Kokoomuksen politiikka, jossa talous menee ihmisen edelle.
Jotkut ovat ehkä vähän liikaa politisoineet tätä, mutta korona ei ole ainoa asia tässä maailmassa, joka aiheuttaa inhimillistä kärsimystä. Sen vuoksi pitää jokaisen rajoituksen kohdalla katsoa kriittisesti sen kokonaisvaltaista hyöty/haitta -suhdetta. Valtio ei voi taata kenellekään kuolemattomuutta, eikä koronalle menetetty ihmishenki ole yhtään sen arvokkaampi kuin mikään mukaan kuolinsyy.
Ei vaan yleisö pitää jakaa 50 ihmisen ryhmiin jotka eivät joudu keskenään tekemisiin
OK. Jää nähtäväksi, moneenko sektoriin tuo pystytään jakamaan. Porissa aiemmin keväällä 50 henkilöä tarkoitti 50 henkilöä. Ja vielä isompi stadion oli käytettävissä kuin HJK:lla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Miten niin ylimielistä "paskaa"? Vaikka rokotukset etenevät, koronavirus on yhä maailmanlaajuinen pandemia. Koronarajoitukset varmasti hellittävät, kun koronavirus ei enää ole maailmanlaajuinen pandemia.
Siihenkö asti ajattelit odottaa? Mä en kyllä oikein näe realistisena sitä, että Suomea pitää "varmuuden vuoksi" rajoittaa niin kauan kun myös alkeellisemman infran ja terveystilanteen maissa tämä tauti on saatu hallintaan. Mieluummin niin, että täällä toimeliaisuus käyntiin kunnolla heti, kun terveydenhuollon tilanne sen sallii ja aletaan elää uutta, vanhaa, tai eppu normaalia, miten vaan. Ja jos Suomella sitten paukkuja on, niin jollain tavalla toki noita muita maita auttaen. Eihän se ole kenenkään etu, jos slummeissa muhii uusia variantteja, mutta ei sekään ole etu, jos täällä pidetään luukut samaan aikaan kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös