Koko maskin käyttötarkoitus on vääristynyt jo kauan sitten, eli ohjehan oli "Käytä maskia mikäli et pysty pitämään turvaväliä" ja niin sitä vaan ajellaan omalla autolla yksin maski päässä, ei saatana mitä touhua.
Jos nyt kuitenkin kokeiltaisiin ajatella tätä asiaa loogisesti. Tuskin nuo maski päässä autoilevat ovat niin idiootteja, että kuvittelevat autossaan sairastuvansa tai tartuttavansa muita. Eiköhän syynä ole se, että he ovat siirtymässä sellaisesta paikasta, jossa maskia on suositeltu käytettävän, sellaiseen paikkaan, jossa sitä suositellaan käytettävän? Esimerkiksi yhdestä kaupasta toiseen? Tai ensimmäisen asiakkaan luota toisen luo?
Onhan täällä naureskeltu maski päässä kaduilla kulkijoille. Ei siinäkään suurimmilta osin ole kyse siitä, että tartuntoja pelättäisiin tai suositus olisi ymmärretty väärin. Kyse on. Ihan siitä, että ollaan siirtymässä maskisuosituspaikasta toiseen, ja ei viitsitä vaihtaa maskia joka kerta.
Minä kuljen varsin usein maski päässä kadulla. Teen sen, kun nousen bussista ja kävelen työpaikalleni. Samoin teen, kun palaan kotiin, ja käyn vaikkapa noutamassa matkalla paketin. Viimeisen asioinnin jälkeen maski lentää roskikseen, mutta jos joku "toisenlainen maskikyttääjä" näkee minut ennen tuota, niin varmasti naureskelee tai luulee minun käyttävän maskia siksi, että luulen taudin tarttuvan kadulla.